Witam,
W moim S-maxie 1.6 ecoboost 160KM pojawia się błąd P2231 - obwód czujnika zwarty z obwodem grzałki Bank 1 Sonda 1.
Ustaliłem, że może pomóc wymiana sondy lambda o numerze katalogowym:
Ford OE 1746971 BM5A-9Y460-AA .
Ponieważ producentów takiej sondy jest wielu, czy ktoś mógłby polecić jakiś rozsądny i sprawdzony zamiennik lub ewentualnie gdzie taniej kupić oryginał?
Danielo_82
04-11-2021, 20:44
Jakieś trzy lata temu kupiłem najtańszego chinola, bo miałem ten sam błąd. Odpukać działa do dziś.
szynszyl
07-11-2021, 17:53
Jak mi padla sonda, to wykrecilem - o dziwo bez problemu - odczytalem nr i ... pasowala od focusa. Za 30 zl używka i wysylka. Dziala juz 2 lata
Cześć, mi wczoraj też pojawił się ten błąd:
Kod: P2231 - Obwód sygnału czujnika O2 zwarty do obwodu elementu grzejnego - rząd cylindrów 1, czujnik 1
Jak bardzo pilna jest ta usterka, szczególnie że błąd po skasowaniu nie wrócił? Czy to może zapowiadać coś grubszego i nagłego?
Dzień wcześniej przejechałem spokojnie 2x50 km. Wczoraj rano uruchomiłem silnik i nie zgasł check engine, poza tym wszystko ok. Włączałem wyłączałem, musiałem zrobić 8 km, wróciłem ale lampka nie zgasła. Odpaliłem interfejs, zaczytałem błędy, skasowałem, ruszyłem w trasę. Zrobiłem 2x100 i żadnych problemów.
Mam inną robotę w samochodzie, która może jeszcze chwilę poczekać zanim podjadę do mechanika i wtedy bym najchętniej ogarniał wszystko razem.
Pełen zrzut z modułów:
===PCM DTC P2231:00-E8===
Kod: P2231 - Obwód sygnału czujnika O2 zwarty do obwodu elementu grzejnego - rząd cylindrów 1, czujnik 1
Status (-E8):
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki #1:
-LOAD: 22.35 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 46 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 895 1/min - Obroty silnika na minute
-FUELSYS: Closed Loop - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-SHRTFT1: 3.91 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: -0.78 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 43.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 7.50 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 20 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 3.99 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 13.33 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 62 s - Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 5390.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 0.00 % - Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 0.00 % - Poziom paliwa
-BARO: 101.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 13.88 V - Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 28.24 % - Wartość bezwzględna obciążenia
-EQRAT11_CMD: 14.640 :1 - Wymagany stopień równoważności (mieszanka powietrzno-paliwowa), rząd cylindrów 1
-TP_REL: 3.14 % - Względne położenie przepustnicy
-AAT: 19 °C - Temperatura powietrza otoczenia
-TP_B: 13.33 % - Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 8.24 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 7.84 % - Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 4.31 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-FF_INF: 0.00 % - Spodziewana zawartość procentowa paliwa Flex Fuel
-LONGFT12: -0.78 % - Długotrwała korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-APP_REL: 0.00 % - Względna wartość położenia pedału przyspiesznika
===END PCM DTC P2231:00-E8===
===OBDII DTC P2231-C===
Kod: P2231 - Obwód sygnału czujnika O2 zwarty do obwodu elementu grzejnego - rząd cylindrów 1, czujnik 1
Status (-43):
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC P2231-C===
===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
===END SASM DTC Brak===
===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS DTC Brak===
===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu SRS
===END RCM DTC Brak===
===PSCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy
===END PSCM DTC Brak===
===BCMii DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
===END BCMii DTC Brak===
===IPMA DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł przetwarzania obrazu A
===END IPMA DTC Brak===
===SODR DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący wykrywaniem przeszkód z boku pojazdu – prawa strona
===END SODR DTC Brak===
===SODL DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący wykrywaniem przeszkód z boku pojazdu – lewa strona
===END SODL DTC Brak===
===CMR DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł kamery tylnej
===END CMR DTC Brak===
===TRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modul przyczepy
===END TRM DTC Brak===
===SRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł rozpoznawania mowy
===END SRM DTC Brak===
===PDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera
===END PDM DTC Brak===
===DDM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modu drzwi kierowcy
===END DDM DTC Brak===
===PAM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie
===END PAM DTC Brak===
===HVAC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja
===END HVAC DTC Brak===
===RFA DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania
===END RFA DTC Brak===
===ACM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio
===END ACM DTC Brak===
===IPC DTC B1A84:51-2B===
Kod: B1A84 - Dane konfiguracyjne samochodu
Dodatkowe symptomy usterki (:51):
- Nie zaprogramowane
Status (-2B):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą
===END IPC DTC B1A84:51-2B===
Miałem ten błąd niedawno. Po skasowaniu jeszcze ze 2-3 tygodnie pojeździłem zanim wyskoczył znów. Wymieniłem sondę przed katem i mam spokój.
Dzięki, czyli kolejna rzecz na liście do zrobienia...
Mi wrócił już po dwóch dniach, w zasadzie przy trzecim uruchomieniu silnika. Nie zdążyłem skasować, dziś miałem sporo jazdy po mieście z rozwożeniem papierów i... za którymś razem kontrolka zgasła. Jeszcze nie sprawdzałem co pokazuje komputer...