Zobacz pełną wersję : [V50 1.8 Duratec 2008] przelewa paliwem


Caso
13-11-2021, 22:37
Dzień dobry, mam niesamowity problem z moim Volvem jak w temacie. Ogólnie problem polega na tym, że ciężko odpala rano, dusi się, gdy zgaśnie jak jest zimny to już nie odpali chyba że odłączę mu pompę paliwa i przemiele to co jest w układzie zasilania. Generalnie wali paliwa bez granic. Z auta śmierdzi paliwem a kostka brukowa przy wydechu jest mokra.

Zacznijmy od początku... auto trafiło na diagnostykę, brało olej, objawy j\w. w wielkim skrócie Trzech mechaników się poddało.

Opis co zostało zrobione do tej pory:

Remont silnika - pierścienie, panewki, głowica, rozrząd itd. Generalnie kapitałka,
Po stronie wydechowej - Nowy katalizator i sonda lambda 1
Po stronie dolotowej - inna przepustnica, inny kolektor i map sensor wraz z sterowaniem klap, wywalone klapy dolotu, dolot sprawdzany bez nieszczelności
Po stronie elektroniki - Zmieniony ECU, Cała zmieniona wiązka silnika
Podmienione wtryski, i cewki, nowe świece

Auto zasilane LPG - w ramach diagnostyki i przy wymianie wiązki silnika został całkowicie na razie LPG wywalone.

Generalnie podsumowując gdy skasuje się adaptacje czujników przez OBD auto pali i jeździ. Po dwóch trzech dniach zaczyna słabo odpalać na zimnym, wyraźnie szarpie gdy przechodzi w tryb pracy na sondzie a nie na pętli otwartej. Korekty długoterminowe przy jeździe statycznej czyli np. prędkość 90km/h +,- 3% (cały czas) przy przyśpieszaniu po kasacji adaptacji +,-3% z biegiem czasu lecą mocno w minus 7-12% auto na biegu jałowym korekty długoterminowe lecą od razu na minus 10-12% po czym spadają z biegiem dni do -20% i są problemy z odpalaniem i płynną jazdą. Generalnie po korektach widać, że sonda broni mieszanki i obcina paliwo ale czemu komputer cały czas myśli, że powinien tego paliwa lać więcej mimo, że sonda wyraźnie każe mu dawać mniej. Dopóki sonda nie zacznie ucinać dawki auto ma mocno za bogato DLACZEGO?

Mariusz.S
14-11-2021, 17:45
Cześć,
1. Regulator paliwa sprawdzany, z wężyka podciśnienia nie leci paliwo?
3. MapSensor, jak odczyty ciśnienia i temperatury?
Ciężko Tobie pomóc zdalnie, to trzeba być przy aucie i diagnozować.