Zobacz pełną wersję : [Focus 2018- ] Dodatkowe czujniki TPMS
Witam , chciałbym zapytać, czy ktoś montował dodatkowe czujniki ciśnienia powietrza? Kupiłem stalowe felgi na zimowe opony i chciałbym dokupić czujniki i nie wiem jak można je aktywować.
Czy trzeba do Aso podjechać, czy może są jakieś "domowe" sposoby na to .
z góry dzięki za jakiekolwiek informacje.
cafebiba99 21-11-2021, 17:59 Są. Np. Forscan
Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
cinek15c 21-11-2021, 18:35 Nie wiem, jak to wygląda w Focusie MK4, ale jak dokładałem czujniki do nowych kół w Focusie MK3 FL, to kupiłem takie urządzenie "Aktywator czujników TPMS EL50449 dla marki FORD", za pomocą którego się te czujniki programowało.
Procedurę programowania uruchamiało się poprzez forscana, albo poprzez odpowiednią kombinację naciśnięć hamulca i włączenia zapłonu.
Są. Np. Forscan
ok ale wystarczy złącze obd i program czy potrzeba jeszcze jakies urządzenie?
Bump: Czytałem też na forum, że czujniki mogą się samodzielnie aktywować po przejechaniu jakieś dystansu. Czy może to być prawdą?
sylwesterz 21-11-2021, 19:33 W MK3 FL same się przypisały przy resecie ciśnienia, nie trzeba było aktywacji. Inna sprawa, czy się przypisały dobrze (ponieważ Focus MK3 (poprawka) nie wyświetla ciśnienia kół, no chyba, że zastosuje się dodatkowe rozwiązania typu odczyt przez OBD, albo kolegi kompiler) ;-).
W MK3 FL same się przypisały przy resecie ciśnienia, nie trzeba było aktywacji. Inna sprawa, czy się przypisały dobrze (ponieważ Focus nie wyświetla ciśnienia kół, […]
Witam
Tylko, że kolega pisze jak jest w mk3, tu jest wątek o mk4
W Focusie mk4 wyświetla się osobno ciśnienie w każdym kole
https://i.imgur.com/whUd6BU.jpg
https://i.imgur.com/i2h2SVX.jpg
Proszę - nie wprowadzaj kolego zamieszania
pozdrawiam
Arturek
sylwesterz 21-11-2021, 19:50 Chyba czepiasz się, to był tylko dopisek. Ważne, że nic nie trzeba aktywować w MK3 FL i sądzę, że tak samo jest w MK4. Jeśli jest inaczej, to wyprowadź mnie z błędu.
[…]
Jeśli jest inaczej, to wyprowadź mnie z błędu.
Witam
Mam Focusa mk4, którego kupiłem na kołach letnich
Z poprzedniego mk3 zostały mi stalówki z zimówkami,
dokupiłem fordowskie czujniki
Jak na razie to "walczę " z tematem, bo auto nie chce zobaczyć drugiego kompletu czujników, tylko wyświetla kreski
Niby powinien się sam zaprogramować, a u mnie nie chce
tu niemiecki film
https://www.youtube.com/watch?v=mXUyQ5_gIr0&ab_channel=My-Ford-Focus
pozdrawiam
Arturek
W MK3 FL same się przypisały przy resecie ciśnienia, nie trzeba było aktywacji. Inna sprawa, czy się przypisały dobrze (ponieważ Focus MK3 (poprawka) nie wyświetla ciśnienia kół, no chyba, że zastosuje się dodatkowe rozwiązania typu odczyt przez OBD, albo kolegi kompiler) ;-).
Jeżeli nie wywala błędów czujników to jest ok. Ja musiałem nowe czujniki aktywować bo nie chciały się przypisać i co 30-40 km wywalały błąd.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
sylwesterz 21-11-2021, 21:02 Nie wiem jak jest w MK4, tylko wnioskuję, że raczej Ford nie zepsuł tego co działało wcześniej, no ale wiadomo, różnie może być...
Aczkolwiek obstawiam, że jeśli nie chcą się zaprogramować, to coś nie tak z czujnikami. Jesteś pewien, że czujniki są odpowiednie dla auta? Jak szukałem dla MK3, to tylko kilka (chyba 3 modele) z nich pasowało, a gdzieś czytałem, że nawet drobna różnica powoduje, że czujnik nie działa, a objawem właśnie było to, że auto nie widzi czujnika (zakładam, że czujnik jest sprawny, a nie np. czujnikowi skończyła się bateria). Oczywiście niektórzy sprzedawcy obiecywali, że inne modele też będą działać, a różnice w cenie czasami były kuszące.
Tak szybko przejrzałem różne oferty i w jednych ofertach jest:
2318453 / 2036804 / 5291383
F2GT-1A180-DD / F2GT-1A180-DC / F2GT-1A180-DB
a wg innych:
2318453 / 2036804 / 5291383 / 2035171
F2GT-1A180-DD / F2GT-1A180-DC / F2GT-1A180-DB / F2GT-1A180-CC / F2GT-1A150-CB
(wytłuściłem wspólne)
Strzelam, że ten drugi zakres modeli jest niewłaściwy (lub może pasuje tylko do konkretnych wersji Focusa) i CC/CB mogą nie działać. Jednak znów zaznaczę, że strzelam, bo kupiłem czujniki, które z kopa zadziałały, a tylko tak czytałem na forum (chyba niemieckim), gdzie wyłuszczali przyczyny braku działania czujników dla MK3 FL i właśnie też DD/DC/DB działały, a CB i inne już nie.
Nie wiem jak jest w MK4, tylko wnioskuję, że raczej Ford nie zepsuł tego co działało wcześniej, no ale wiadomo, różnie może być...
....
Poza takimi "drobiazgami", że FF4 SĄ INNE CZUJNIKI TPMS niż w FF3 oraz że, w FF4 PRAKTYCZNIE OBLIGATORYJNE jest przypisywanie czujnika do pozycji koła (bo inaczej "głupoty" są na wyświetlaczu...) to "prawie nic się nie zmieniło"...
Czyli Kolega "strzela" a tu Ford "kule nosi"...
Zalecam raczej trochę poczytać a dopiero potem sobie "strzelać " postami...:568:
sylwesterz 21-11-2021, 21:41 "Głupoty" na wyświetlaczu to kwestia kosmetyczna, a nie techniczna na poziomie działa/nie działa. A poza tym napisałem numery czujników dla MK4 - w ogóle czytałeś posta?
Inna sprawa, że zamiast coś udowadniać, mógłbyś coś koledze poradzić, lepiej strzelić coś, co można łatwo zweryfikować, niż pominąć.
blablawla 21-11-2021, 22:09 Nie nie trzeba programować, wpisywać, wczytywać czy jak to sobie ktoś nazwie. Czujniki są wykrywane automatycznie. Nie ważne czy zamienię koła na osiach czy też przód z tyłem zawsze pokazuje właściwe miejsce na zegarach.
Żeby nie było jestem już po 5 zmianach kół. Zimowe-letnie. Zaliczyłem już wszykie konfigurację przód- tył, lewo-prawo i poprostu działa. W obydwóch kompletach czujniki oryginalne
...Żeby nie było jestem już po 5 zmianach kół. Zimowe-letnie. Zaliczyłem już wszykie konfigurację przód- tył, lewo-prawo i poprostu działa. W obydwóch kompletach czujniki oryginalne
No to może kolega dalej żyć w tym przeświadczeniu...:one:
Na szczęście nikt nikomu nie broni żyć w błędzie...:p
Ford od lat nie stosuje systemu automatycznego pozycjonowania czujników w kołach. Nie ma w aktualnych autach wyposażenia pozwalającego na taką funkcję.
Reszta to tylko Kolegi "pobożne życzenia, marzenia i ... przywidzenia"...
Jak Kolega będzie próbował dyskutować - to zapraszam:one:
(Bezpłatnie) Przy pomocy maszynki do programowania czujników pokażę który czujnik jest na którym kole a potem pokażę co ma w BCM zapamiętane auto.
Bez programowania NIE MA NAJMNIEJSZEJ SZANSY NA ZGODNOŚC TYCH 2 STANÓW.
michałek 22-11-2021, 12:04 Nie ważne czy zamienię koła na osiach czy też przód z tyłem zawsze pokazuje właściwe miejsce na zegarach.
Ja mam dokładnie taką samą sytuację. Od 2018 mieszam dwoma kompletami kół i nigdy nic nie musiałem robić. Nawet sprawdzałem kto czy czyta poprawnie koła.
Taki filmik od naszego "ulubionego" Niemca:
https://youtu.be/mXUyQ5_gIr0
MarcinUj 22-11-2021, 19:12 Potwierdzam.
Mam komplet kół z czujnikami i wymieniam lato-zima bez problemu i programowania.
Sam odczytuje czujniki, nawet resetować nie trzeba.
Niedawno sam sobie wymieniłem na zimowe, na wyświetlaczu pokazało ciśnienie 2bar, podjechałem na stację nabiłem 2,3bar, odświeżyło na zegarach na 2,3bar i jest git.
sabaciontko 22-11-2021, 20:56 Czyli w końcu technika poszła do przodu.:)
...technika poszła do przodu.:)
michałek
Oczywiście!:one:
A teraz liczę na kreatywne odpowiedzi na trywialne pytania:
1) Skąd czujnik "wie" w którym siedzi kole??? "Wygląda przez wentyl" czy też może jest jakieś zjawisko fizyczne, które mu pozwoli ocenić na którym z kół "jedzie": LP, PP, PT, LT?
albo:
1a) Skąd BCM - mając jedynie niekierunkową antenę radiową - może określić który z 4 czujników na tej samej częstotliwości radiowej do niego nadaje? No i w którym z 4 kół on sobie -ten nadający - siedzi?
Przypomnę uprzejmie, że zadanie 1a) było owszem rozwiązane w Mondeo MK4/S-max MK1 przy pomocy "antenek" pełniących rolę "aktywatorów" sterowanych przez BCM z tamtych aut.
Obecnie księgowi zadbali, by takich fanaberii inżynierskich (generujących koszty...) już nie było...
No to teraz ogłaszamy konkurs na najbardziej kreatywne rozwiązania - ale oparte na "klasycznej" fizyce... - tych jakże trywialnych zagadnień.
Proszę też nie "zwalać" nic na Niemca - on powiedział jedynie, że auto "zaczyta" wszystkie 4 czujniki do BCMa, bo każdy z czujników w losowo wybranym przez siebie momencie, wysyła komunikat do BCM. BCM ma 2 komplety ("letni" i "zimowy") po 4 "komórki" pamięci (ponumerowane 1- 4, odpowiadające pozycjom LP, PP, PT, LT) i po kolei w tych 4 komórkach umieszcza losowo zgłaszające się czujniki.
"Zadaniem" Kolegów jest "wymyślenie" "jakim cudem BCM miałby się dowiedzieć (alternatywnie jakim cudem BCM miałby spowodować), że nadaje jako pierwszy czujnik umieszczony w kole LP...:568:
No to "do dzieła" Koledzy":569:
michałek 23-11-2021, 05:20 1) Skąd czujnik "wie" w którym siedzi kole??? "Wygląda przez wentyl"
Ja też liczę na kreatywną odpowiedź takiego uznanego znawcy i nestora tego forum na pytanie:
Po co w tych czujnikach jest czujnik przyspieszenia osiowego? Dla zabawy? Tak sobie dołożyli kosztów montując dodatkowy element?
Po co w tych czujnikach jest czujnik przyspieszenia osiowego? ...
Żyroskop - jeśli jest, bo może być jedynie czujnik przeciążeniowy - ma za zadanie pozwolić na usypianie/wybudzanie czujnika w czasie gdy nie jest używany.
To teraz kolej na Kolegę - jak taki czujnik może pomóc określić czy mamy do czynienia z przednim czy z tylnym kołem auta???
BTW - przy okazji może kolega sobie sprawdzić łatwo czy ten czujnik "robi cokolwiek innego" poza usypianiem/wybudzaniem (czyli np. czy określą "stronę auta", bo to mógłby potencjalnie robić) - wystarczy pojeździć jakąś tam chwilę tyłem i zobaczyć czy czujniki "przerzuciły się z L na P"...:p Powodzenia!:568:
Czekam z niecierpliwością na kolejne pomysły...;)
1) Skąd czujnik "wie" w którym siedzi kole??? "Wygląda przez wentyl" czy też może jest jakieś zjawisko fizyczne, które mu pozwoli ocenić na którym z kół "jedzie": LP, PP, PT, LT?
Wiem, że jesteś specjalistą i znasz Forda na wylot, ale po ostatniej zimie zamieniłem koła - te z przodu dałem na tył, te z tyłu dałem na przód. Opony kierunkowe więc bez zamiany strony. Latem złapałem kapcia z tyłu. Sygnalizacja była prawidłowa. Czujniki ori z salonu.
michałek 25-11-2021, 20:24 Wygląda przez wentyl"
Przy skręcie każde koło ma inną prędkość. Nie jest to takie strasznie skomplikowane.
Przy skręcie każde koło ma inną prędkość. ...
Prosiłem o "klasyczną fizykę" a nie o "kreatywną"...
Żyroskop (jeśli jest) mierzy PRZYSPIESZENIA a nie prędkość... Prędkość obrotową mierzy ABS - ale on DOKONALE WIE które koło jest które...
Zadanie brzmi - jak BCM ma się dowiedzieć który czujnik jest w którym kole...
Więc można dalej kombinować - bo na razie wyobraźnia (i wiedza...) jakoś nie dopisują...:568:
BTW - właśnie ABS (i jakaś "pozostałość" po systemie DDS) może ewentualnie być wyjaśnieniem prawidłowego (jeśli to faktycznie ma miejsce - bo jednak ciągle wątpię...) wskazywania uszkodzonej opony... "Dynamiczna" redyslokacja czujników przez BCM jest zupełnie nieprawdopodobna.
BTW2 - nie dalej jak dziś był u mnie Lincoln Navigator 2019 (też "inny" Ford - tak pewnie z 5 razy droższy i bardziej zaawansowany od aut Kolegów tu się udzielających...) i nijak nie miał przypisanych czujników TPMS w kołach poprawnie - mimo, że jechał do mnie i jechał i jechał i tak ok. 100km...
Przyjechał bym mu je dopisał moją "maszynką"...:one:
michałek 26-11-2021, 07:23 mierzy PRZYSPIESZENIA a nie prędkość
Fizyka: przyspieszanie - druga pochodna drogi po czasie, ergo pierwsza pochodna prędkości po czasie. Prędkość - całka z przyspieszania. Czy ja na prawdę muszę Ci to pisać? Problem stałej przy całkowaniu dawno już rozwiązano.
Fizyka: ...
Widzę, że wyobraźnia Kolegi jest z tych zupełnie KREATYWNYCH...:569::diabel2:
Kolega najwyraźniej ZAPOMNIAŁ I NIE UMIE SOBIE UZMYSŁOWIĆ (sugerowałem już wcześniej braki w wiedzy...), że czujnik TPMS porusza się po OBWODZIE OKRĘGU O NIEZNANEJ (sobie) ŚREDNICY. Mierzy przyspieszenia (jeśli ma faktycznie żyroskop) w ruchu obrotowym.
Można prosić więc o wzór przeliczający siłę odśrodkową (bo zapewne tylko to tak naprawdę jest w stanie określić czujnik...) na cokolwiek związanego z pozycją koła w pojeździe??? Oczywiście "podejście dużo bardziej ambitne" z uwzględnieniem przyspieszeń w 3 osiach dla takiego ruchu obrotowego i ich wpływu (tych przyspieszeń) na zdolność określenia pozycji koła w pojeździe też jest "mile widziane"...:p
Czekam z niecierpliwością na cokolwiek sensownego...:one:
Sam juz dwukrotnie przekładałem koła przód-tył i ciśnienia odczytane na poszczególnych kołach "podążały" za zmianą. Jak to możemy wytłumaczyć tedi_k?
michałek 26-11-2021, 09:17 Jak to możemy wytłumaczyć tedi_k?
Tego nie da się wytłumaczyć, to Ci się tylko wydawało, przecież to fizycznie niemożliwe! tedi_k :pg:);):wink::shock::(:<:pomysl::mad::!::619: tak napisał więc tak jest! Co prawda nie miał do czynienia z Focusem MK4 ale to nie istotne, ważne że Lincoln Navigator 2019 tego nie zrobił przez 100km więc nasz foki też tego NIE POTRAFIĄ!!!
cafebiba99 26-11-2021, 09:18 Z kreatywnych rozwiązań [emoji16]:
W Kia nie mam czujnikow tpms a za informację o spadku ciśnienia odpowiada abs (bez wskazania koła).
Może faktycznie połączenie abs + tpms załatwia położenie czujnika?
Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
michałek 26-11-2021, 09:21 a informację o spadku ciśnienia odpowiada abs
To nie tyle kreatywne co oszczędne, to gorsze rozwiązanie i nieco już stare.
cafebiba99 26-11-2021, 09:23 Nie oceniam. Piszę tylko, że abs wie ktore koło a tmps podaje tylko ciśnienie.
Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
blablawla 26-11-2021, 13:33 Może uznajmy, że nasze FF MK4 są po prostu magiczne.
Mój w dodatku jest podwójnie magiczny bo mam 2 komplety kół.
Zima kierunkowe więc latają przód tył
Letnie asymetryki więc już były na każdej pozycji.
Auto na oczy nie widziało komputera, a wszystkie koła widzi we właściwym miejscu po przejechaniu kilkuset metrów od założenia.
Magia jak nic.
B4Bci4 z Bydzi 02-12-2021, 22:16 wystarczy założyć, auto samo je wykryje, w menu zapisujesz tylko po napompowaniu konkretne dane do pomiaru, na fb jakiś debil mnie zbanował jak komuś odpisałem by tak zrobił, a od jakiegoś czasu grupa widzę skasowana, pogratulować gościowi co zakładał grupę mk4, pewnie dla robienia kaski /stary ma warsztat/
michałek 03-12-2021, 07:35 na fb
Ta grupa jest w miarę ok, żyje codzienne posty, dużo czytających:
https://www.facebook.com/groups/mk4pl/
I zagraniczna:
https://www.facebook.com/groups/164665831005541/
Może uznajmy, że nasze FF MK4 są po prostu magiczne.
Mój w dodatku jest podwójnie magiczny bo mam 2 komplety kół.
Zima kierunkowe więc latają przód tył
Letnie asymetryki więc już były na każdej pozycji.
Auto na oczy nie widziało komputera, a wszystkie koła widzi we właściwym miejscu po przejechaniu kilkuset metrów od założenia.
Magia jak nic.
Mój tak samo. MK4 2020, dwa komplety kół z oryginalnymi czujnikami. Automatycznie są wykrywane i identyfikowane we właściwym miejscu. Sprawdzałem pompując i spuszczając powietrze w każdym kole z osobna.
Może jednak MK4 ma antenę kierunkową TPMS albo odbiorniki przy każdym z kół.
sabaciontko 16-01-2022, 16:56 W tym wątku macie wyjaśnienie waszych dylematów https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3390507&postcount=72
michałek 16-01-2022, 17:46 W tym wątku macie wyjaśnienie waszych dylematów
Nie, tam odpowiedzi dotyczą MK3.5 a to jest dział MK4.
sabaciontko 16-01-2022, 18:25 Pewnie na podobnej zasadzie jest . Ważne że działa.
Screen z BCMa w MK4 .
blablawla 16-01-2022, 18:57 W tym wątku macie wyjaśnienie waszych dylematów https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3390507&postcount=72
Wlasciciele MK4 nie mają dylematów. Wszyscy wypowiadają się w jednym tonie. Niepotrzebnie wprowadzają zament właściciele innych fordów "bo jak ma być inaczej skoro u nich trzeba programować" 😀
sabaciontko 16-01-2022, 19:21 Przecież masz napisane ze nie musisz programować w MK4 , więc nie wiem po co się roztrząsasz? Chcesz robić doktorat z TPMS i otwierasz zakład wulkanizacyjny?
Cześć,
czy w MK4 są czujniki ciśnienia w oponach czy pomiar odbywa się pośrednio przez czujniki ABS? Jeśli są to jaki jest ich numer - potrzebuję do zimówek
VIN: WF0PXXGCHPLL50219
Dzięki
vMZe
Witam
Było wyjaśniane N razy => wg dyrektywy Unie Europejskiej, wszystkie auta
od LISTOPADA 2014 mają czujniki w kołach , a kolega ma auto z 2020
artykuł
https://www.auto-swiat.pl/obowiazkowe-czujniki-cisnienia-w-oponach/pdg34t9
pozdrawiam
Arturek
Czołem, dlatego spytałem o czujniki lub pomiar pośredni. Wcześniej jeździłem Volvo i tam odczyt TPMS był z ABS.
Czy mogę prosić o podanie numeru czujnika?
Dzieki
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
Jedras_SZN 22-06-2022, 20:43 Wiecie może czy programatory czujników TPMS dostępne na Allegro pozwalają na wykrycie uszkodzonego czujnika? Prawdopodobnie jeden z czujników został uszkodzony przy zmianie opon. Niestety komputer w Focusie nie pokazuje konkretnie który z 4 czujników jest uszkodzony, tylko jest ogólny komunikat o uszkodzeniu układu TPMS.
TomekM_1983 23-06-2022, 09:53 Prawdopodobnie jeden z czujników został uszkodzony przy zmianie opon.
Mi uszkodzili czujnik przy łataniu opony, więc wiedziałem który, ale podpowiem ci, jak go zidentyfikować.
Niestety komputer w Focusie nie pokazuje konkretnie który z 4 czujników jest uszkodzony, tylko jest ogólny komunikat o uszkodzeniu układu TPMS.
Mylisz się. Zacznij od zresetowania ciśnienia w menu. Następnie trochę pojeździj. Jeśli któryś czujnik jest martwy, to po jakimś czasie dostaniesz komunikat: "Czujniki opon nie rozpoznane" oraz zaświeci się na desce pomarańczowa ikona z wykrzyknikiem. Wchodzisz wtedy w menu ciśnienia kół - czujnik który jest uszkodzony, zamiast wartości ciśnienia będzie pokazywał taki symbol: -.- Oznacza to, że czujnik nie został wykryty.
Druga opcja to podjechać do dobrego wulkanizatora który ma urządzenie do komunikacji z czujnikami. Uszkodzony czujnik nie pokaże numeru seryjnego. U mnie jak sprawdzali z trzema była komunikacja, z jednym nie.
Jedras_SZN 24-06-2022, 23:07 Niestety wszystkie koła pokazują -.-.
Trzeba podjechać do wulkanizatora.
Pewnie na podobnej zasadzie jest . Ważne że działa.
Screen z BCMa w MK4 .
Witam
Gdzieś to było ale nie mogę znaleźć => prośba do kolegów => gdzie w Forscanie sprawdzic / ustawic opcję "autouczenia" się czujników TPMS
pozdrawiam
Arturek
adamparker 15-09-2024, 15:56 Czy w tym modelu MK4 koła z czujnikami TPMS same się adoptują przez reset na desce czy trzeba je dopisać jak w MK3 ? Bo chce kupić 2-gi komplet kół a w MK3 był z tym problem.
Oraz czy w MK4 każde koło jest przypisane do miejsca typu LP czy można mieszać dowolnie i zrobić reset?
pankrakus 15-09-2024, 17:39 Witam
Jesteś totalnym leniem, który zamiast sprawdzić coś w samochodzie,
klepie posta na forum bo tak prościej
Moderator powinien zamknąć ten temat
i żeby nie było, że nie mam racji:
https://i.imgur.com/RFDoenm.jpg
pozdrawiam
pankrakus
adamparker 16-09-2024, 05:50 Witam
Jesteś totalnym leniem, który zamiast sprawdzić coś w samochodzie,
klepie posta na forum bo tak prościej
Moderator powinien zamknąć ten temat
i żeby nie było, że nie mam racji:
https://i.imgur.com/RFDoenm.jpg
pozdrawiam
pankrakus
Ja nie pytam o to jak. Sam umiem forscanem wyłączyć sobie system. Wiem jak się resetuje. Pytam się czy numery czujników są przypisane w pamięci auta - MK4 ? Bo w MK 3 były. Tutaj może jest inaczej i wystarczy zmienić całe koła i zresetować system bez dopisania czujników do pamięci. Dodam że model 2020 bo była zmiana .
nie ma potrzeby nic programować, zmieniasz koła i jedziesz :)
ogonek1989 30-03-2025, 12:07 Jak w tytule, zakupiłem nowe czujniki FoMoCo i w stacji wulkanizacji panowie takim czytnikiem z kolorowym wyświetlaczem, odczytali wszystkie 4 czujniki, podłączyli się przez OBD i wywaliło im błąd że nie można połączyć. Powiedzieli że złe czujniki, napewno z aliexpress. Nie, kupiłem nowe od gościa na OLX który sprawdził mi ich kompatybilność po katalogu. No i zacząłem drążyć temat. Czujniki które kupiłem są o numerach EV6T-1A180-CB a jak zadzwoniłem do serwisu to powiedzieli że do mojego powinny być F2GT-1A180-DE. Po kontakcie z Panem który mi to sprzedał powiedział że te i te powinny pasować wedle katalogu, ale jeśli chce może mi wysłać te z niby poprawnym numerem. Dla mnie to znów kłopot. Ponowne ściąganie opon, wyważanie, dodatkowy nie potrzebny koszt. Co z tym fantem zrobić? Może Ci w wulkanizacji mieli złe urządzenie?
[...]
Co z tym fantem zrobić? Może Ci w wulkanizacji mieli złe urządzenie?
Witam
No to w czym problem jeśli uważasz, że mieli złe urządzenie - jedziesz do innego wulkanizatora i sprawdzasz
W moim przypadku - kupiłem u wulkanizatora komplet czujników i on zakładał.
W czasie jazdy miałem ciągłe komunikaty błędów - podjechałem do innego wulkanizatora na sprawdzenie (inne urządzenie) - miał problemy z zaprogramowaniem
Wróciłem do tego u którego kupiłem i skończyło się na wymianie czujników na inne,
a też były oryginały fordowskie i miały pasować
pozdrawiam
Arturek
pankrakus 30-03-2025, 12:27 [...]
Dla mnie to znów kłopot. Ponowne ściąganie opon, wyważanie, dodatkowy nie potrzebny koszt.
[...]
Oczekujesz od nas czarodziejskiej różdżki czy mamy zrobić zrzutkę?
ogonek1989 30-03-2025, 13:13 czy mamy zrobić zrzutkę?
Nie potrzebuję żadnej zrzutki, pytam, bo nie wiem kogo słuchać. Gość który mi to sprzedał jest bardzo ugodowy i jak będzie potrzeba to wyśle mi te z odpowiednim numerem ale według niego i jego katalogu powinno działać. Pojadę do innego wulkanizatora i spróbuję. No to w czym problem jeśli uważasz, że mieli złe urządzenie
Właśnie nie wiem czy mają złe. Być może konieczne jest jakieś oprogramowanie fordowskie.
Jak mu te z katalogu wyszły to nie wiem. Powinno się dać je dopisać, ale wymaga to zmian w konfiguracji auta (Forscan, UCDS).
[...]
Właśnie nie wiem czy mają złe. Być może konieczne jest jakieś oprogramowanie fordowskie.
Z mojego doświadczenia => raczej nie
Jeśli czujniki są dobre, to zaprogramujesz je urządzeniem za 50zł,
a jeśli coś jest nie tak, to nie pomoże urządzenie za 1500zł
pozdrawiam
Arturek
Złe czujniki, one są do MK3.
AdoKrycha007 31-03-2025, 13:25 kupiłeś czujniki do MK3, a nie do MK4 :roll:
|
|