Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] lift, 2.0 benzyna+lpg - gaśnie przy odpalaniu na zimnym silniku
Witam,
na zimnym silniku gaśnie przy odpalaniu, musze dodawać gazu (teraz naprawde sporo gdy jest mróz). Wtedy silnik zaczyna pracowac normalnie, równo, nie szarpie. Kolejne odpalania/gaszenia bez problemu - do momentu, jak postoi kilka h i wystygnie :)
W lato wystarczyło minimalnie dodac gazu i po problemie..
Wczoraj usłyszałem, że "silnik się kończy, poduszki silnika do wymiany" - czy ma to sens, skoro 'po dodaniu gazu' silnik pracuje równo i bez problemów ???
Pzdr.
sprawdź czujnik temperatury, może być uszkodzony i źle pokazuje stąd nieprawidłowa mieszanka i problemy z rozruchem zimnego silnika
langolier 07-12-2021, 12:36 To kompletnie różne rzeczy: silnik i poduszki. I poduszki z rozruchem mają 0 wspólnego.
silnik się kończy, poduszki do wymiany
no normalnie rosja. panie, gdzie ja żyje.
jeśli luzy zaworowe są w normie to czujnik położenia wału albo wałków bym sprawdził
miałem podobną sytuację u mnie pomogła wymiana filtra powietrza
Wymienione zostały świece oraz filtr powietrza. Zrobiłem przegląd i regulację instalacji LPG - okazuje się, że po zmianie z BRC na STAG4 nie ma tam już czujnika temperatury na reduktorze (pozostał reduktor BRC).
Więc zmienione zostały ustawienia czasu/obrotów do przełączenia na lpg.
Niestety na zimnym nadal gaśnie i muszę dodawać gazu przy starcie... Zakładam, że wymiana reduktora na STAGowego z czujnikiem temperatury załatwiłoby temat ?
konieczko5 23-12-2021, 10:03 Chodzi o inny czujnik temp.
Innego czujnika temp podobno nie ma :?
konieczko5 23-12-2021, 13:34 Podpowiem - masz od tego wskaźnik na "zegarach"
No tak :D miałem na myśli instalacje lpg, anyway thx sprawdze to..
slawko_k 24-12-2021, 10:19 Miałam kiedyś podobnie w poprzedniej foce. Po wymianie reduktora była za duża dawka LPG i komputer dostosowywał się do tej dawki skracając czasy wtrysków. Z każdym dniem było coraz gorzej. Na zimnym silniku ciężko było auto odpalić i ruszyć. Odłączenie akumulatora na kilka min rozwiązywało całkowicie problem po czym znowu po 3-4 tyg to samo. W tym czasie wskaźnik średniego zużycia paliwa pokazywał wartości z 1-2L/100km niższe niż powinien.
Zmniejszenie dawek w sterowniku LPG rozwiązało problem.
Panowie, piszecie o instalacji LPG , która przy rozruchu nie ma żadnego znaczenia, silnik odpala na benzynie. Dopiero jak uzyska temperaturę około 40 stopni przełącza się na gaz. To o czym piszesz jak dla mnie świadczy, że sterownik nie załącza ssania. Pierwsze co należy sprawdzić to czujnik temperatury cieczy. Najprościej sprawdzić odczyty komputerem. Nie wiem jak dokładnie jest w tym silniku ale w niektórych były 2 czujniki. Jeden na zegary (wskaźnik temperatury cieczy) a drugi na komputer. Tutaj musisz się zająć tym który daje wskazania na komputer. Jak nie masz komputera no to miernik w dłoń i pomiar oporności. Oczywiście winna też może być wiązka, zaśniedziałe styki. Trzeba posprawdzac.
Panowie, piszecie o instalacji LPG , która przy rozruchu nie ma żadnego znaczenia
Oj, jak bardzo się mylisz.
skori23, masz problem z rozjechanymi mapami pomiędzy LPG i benzyną. Też miałem STAGa, niestety ale tego nie da się ustawić podczas wizyty w serwisie, a i wiedza tych od LPG ma wiele do życzenia. Aby to ustawić prawidłowo to trzeba sporo korekt na początku zrobić a później co jakiś czas sprawdzać i robić poprawki. Czasami mapy trzeba rozjechać aby było dobrze. No i konieczny reset PCMa co jakiś czas.
Kolejna sprawa, STAG do prawidłowej pracy potrzebuje czujnika temperatury w parowniku. (czujnik STAG daje w zestawie). Parownik z reguły ma miejsce do montażu tego czujnika.
Bump: Miałam kiedyś podobnie w poprzedniej foce. Po wymianie reduktora była za duża dawka LPG i komputer dostosowywał się do tej dawki skracając czasy wtrysków. Z każdym dniem było coraz gorzej. Na zimnym silniku ciężko było auto odpalić i ruszyć. Odłączenie akumulatora na kilka min rozwiązywało całkowicie problem po czym znowu po 3-4 tyg to samo. W tym czasie wskaźnik średniego zużycia paliwa pokazywał wartości z 1-2L/100km niższe niż powinien.
Zmniejszenie dawek w sterowniku LPG rozwiązało problem.
Dokładnie tak jak piszesz.
|
|