Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Słabsze hamulce po wymianie klocków.
Witam. Chciałbym zapytać jak u was działają hamulce. U mnie przed wymianą klocków były bardzo "ostre" na początku nie mogłem się przyzwyczaić auto nurkowało przy lekkim wciśnięciu pedału. Po wymianie klocków już tego nie ma samochód hamuje normalnie tak jakby jakieś wspomaganie hamowania przestało działać...Można sprawdzić w forscanie czy wszystkie układy są sprawne a może jest jakiś który odpowiada za wspomaganie siły hamowania...?
langolier 10-12-2021, 00:09 Odpowietrzenie ?
Poza tym hamulce muszą się dotrzeć
Andrzej_K 10-12-2021, 06:01 (...) Po wymianie klocków (...)
Klocki muszą się dotrzeć/ułożyć. Pojeździj trochę.
wiem o co Ci chodzi mtok, ja miałem dokładnie takie samo odczucie po pierwszej wymianie klocków. Było odpowietrzane, dotarte a jednak to już nie to samo co fabryka.Po prostu musiałem się do "nowej jakości" przyzwyczaić. Żeby nie było, klocki kupiłem OEM Ford, jednak te zamontowane w fabryce były wyraźnie inne.
Pejotwroc 10-12-2021, 07:55 I mam nadzieję że od razu po wymianie nie próbowałeś kilka razy awaryjnie ostro hamować?
jeżeli to pytanie do mnie to odpowiem Ci, że oczywiście, że nie próbowałem ostro hamować po wymianie klocków, wiem że hamulce muszą się ułożyć i dotrzeć :) samochód hamuje dobrze, ale nie ma już tego efektu wow jak na początku moja kobita pierwszy raz siadła za kierowcę i przed skrzyżowaniem jak zahamowała to prawie nam zęby powypadały, ten samochód stawał praktycznie w miejscu, a teraz po prostu hamuje dobrze.
AdoKrycha007 10-12-2021, 08:19 Co masz na mysli pisząc, że kupiłeś klocki "Ford OEM", bo Ford robi dwie wersje..
Klocki Motorcraft - zamiennik, tańsze, znacznie słabszej jakości i mniej wytrzymują - http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Klocki-hamulcowe-przednie-Focus-Mk2-Mk3-C-max-Grand-C-max-Motorcraft-FORD-1809256/188
Klocki FoMoco - takie idą na pierwszy montaż - http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Klocki-hamulcowe-przednie-Focus-Mk3-C-max-Grand-C-max-FORD-FoMoCo-1712024/3872
ASO nawet ma procedurę, że autom na gwarancji nie wkładają klocków Motorcraft
Mi raz założyli Motorcrafty, to się jeździć nie dało. Dobrze że na zleceniu były FoMoco, więc wróciłem by wymienili na takie, jakie chciałem i wymienili i przeprosili.
Zakładałem FoMoCo - ich producentem był Jurid. Były inne niż te które zamontowała fabryka, ale nie dało się określić kto je wyprodukował bo poza znaczkami i napisami Forda nie było nic innego.
luckyboy 10-12-2021, 09:05 Witam. Chciałbym zapytać jak u was działają hamulce. U mnie przed wymianą klocków były bardzo "ostre" na początku nie mogłem się przyzwyczaić auto nurkowało przy lekkim wciśnięciu pedału. Po wymianie klocków już tego nie ma samochód hamuje normalnie tak jakby jakieś wspomaganie hamowania przestało działać...Można sprawdzić w forscanie czy wszystkie układy są sprawne a może jest jakiś który odpowiada za wspomaganie siły hamowania...?Badziewny klocek - cisniesz w podłogę i ledwie hamuje, dodatkowo przegrzewa tarcze, które krzywią się.
Zakładałem FoMoCo - ich producentem był Juridalbo FOMoCo albo Jurid. Jurid nie robi dla Forda
luckyboy 10-12-2021, 10:05 Kto wie, robi dla Volkswagena, to może i dla Forda.
AdoKrycha007 10-12-2021, 10:29 Nie. Dla Forda nie robi.
to dlaczego na klocku obok napisu FoMoCo był napis Jurid? kupowane w pewnym miejscu, nie ma mowy o podróbie.
Na wiosnę/lato będę je wymieniał to Ci zrobię zdjęcie.
AdoKrycha007 10-12-2021, 12:12 No to robią podróby. zadzwoń do tego sklepu z linku, albo do ASO.
Ja zakładałem w wakacje i nie miałem żadnego Jurid na klocku, kupowałem je w ASO.
robią podróby
jesteś pewien?:619:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=144482
klocki pasują do Focusa Mk2, Mk3
ATE mają taki numer 13.0460-7193.2
Jeszcze nie spotkałem się z tym, że na części jest napis ford albo FoMoCo albo Motorcraft i dodatkowo nazwa innego producenta
clubGRANT 10-12-2021, 12:17 A tym czasem Janusz z PASSATERII olał wymianę tarcz i klocków :
https://autokult.pl/43244,mechanik-w-szoku-czegos-takiego-w-swoim-zyciu-nie-widzialem
AdoKrycha007 10-12-2021, 12:23 klocki pasują do Focusa Mk2, Mk3
ATE mają taki numer 13.0460-7193.2
ale to nie jest oryginał :)
zamiennik - nie FoMoCo, nie Motorcraft.
Jeszcze nie spotkałem się z tym, że na części jest napis ford albo FoMoCo albo Motorcraft i dodatkowo nazwa innego producenta
dokładnie
ale to nie jest oryginał
czytaj ze zrozumieniem
link wyjasnia wszystko
dla ułatwienia ( dla innych) podałem pasujące ATE
AdoKrycha007 10-12-2021, 12:34 No i super, tylko, że to nie jest FoMoCo. A Motorcrafty to bieda wersja oryginału FoMoCo - szybko się ścierają i są wyraźnie tańsze i jak pisałem, w okresie gwarancji nie są zakładane, co nawet sklepy internetowe zaznaczają.
czytaj ze zrozumieniem
link wyjasnia wszystkolink wyjaśnia tylko że Ford, FoMoCo, Motorcraft to Ford, FoMoCo, Motorcraft. Wiadomo, za większości części te firmy nie produkują, tylko inne firmy. Które? Trudno powiedzieć. To że na blaszce/sprężynie był napis ATE nie znaczy że same klocki robiła firma ATE. To samo jedno stwierdzenie bez podania źródła ( Jurid)o niczym nie świadczy. Sam znam jedną firmę w Polsce która produkuje różne części dla różnych marek samochodów i na żadnej części nie ma jej logo.
linki do wp/autokult powinny być w ogóle zbanowane.
te portale to (dla/wg mnie) rak internetu.
kupiłem dokładnie te klocki z tego linka:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Klocki-hamulcowe-przednie-Focus-Mk3-C-max-Grand-C-max-FORD-FoMoCo-1712024/3872
ale teraz już tak do końca pewny nie jestem czy napis Jurid był na klocku czy też na opakowaniu, głowy nie dam uciąć, ale jestem pewny na 100 proc. że gdzieś tak na pewno było napisane.
AdoKrycha007 10-12-2021, 15:26 to jak kupiłeś te, to musiałeś dostać inne przez pomyłkę, albo wada fabryczna.
to są klocki które idą na pierwszy montaż, najlepsze i najdroższe.
langolier 10-12-2021, 16:06 kupiłem dokładnie te klocki z tego linka:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Klocki-hamulcowe-przednie-Focus-Mk3-C-max-Grand-C-max-FORD-FoMoCo-1712024/3872
ale teraz już tak do końca pewny nie jestem czy napis Jurid był na klocku czy też na opakowaniu, głowy nie dam uciąć, ale jestem pewny na 100 proc. że gdzieś tak na pewno było napisane.Opakowanie było jak w linku ? A może zastępcze ? Po otrzymaniu paczki nic Cię nie ruszyło że wygląda inaczej/ma inne numery niż na zdjęciachh w sklepie ?
I jeszcze jedno - sam wymieniałeś klocki ? Kiedy je widziałeś ?
Waterspoon 11-12-2021, 08:27 Kupione oryginalne, a w kartonie inne ścierwo za pół darmo co prawie nie hamuje ? Znana machloja magazynierów lub innych obrotnych pracowników sklepu na dodatkowy dochód. Wsadzili śmieci za 40 zł zakładając że właściciel pojazdu to oleje jak zawsze lub się nie połapie. Oryginalne tym czasem poszły na giełdę za 200 lub do zaprzyjaźnionego mecha. Słyszałem o tym procederze też przy sprzęgłach LUK. To jest Polska :)
AdoKrycha007 11-12-2021, 08:53 Dlatego jak ktoś chce kupić oryginalne, kupuje się w ASO.
Masz fakturę i gwarancję 2 lata, więc jeśli oszukają, to ich problem bo będą musieli wymieniać za chwilę.
Kupując w ASO i tam wymieniać...? Nie, dziękuję. Wolę kupić na wolnym rynku, sam wymienić albo dać do mechanika. Nawet jak kupię podróby to i tak zakup drugich i ich wymiana będzie tańsze niż ten raz w ASO.
I jeszcze będą działać! :-D
Weź się potem bujaj po ASO. będą 4 razy wymieniać i na koniec się okaże że odpadną Ci plastikowe nasadki nakrętek kół bo je zjechali a jak już grzebali to nie dokrecili wężyka płynu hamulcowego, latał lóźno, przetarł się i jeszcze Ci powiedzą ze "oni tam niczego nie ruszali".
Mi starczy ASO. nigdy tam więcej nie wrócę.
Ja tylko raz byłem w ASO w 2003 roku jak kupiłem escorta. Słabo hamował tył. Zapłaciłem wtedy prawie 900 zł za wymianę szczęk, samoregulatorow itp. Było lepiej, ale nie tak jak trzeba. Później okazało się że tak naprawdę to linka była do wymiany a samoregulatory były źle założone, pominąwszy że stare były dobre a szczęki były jeszcze na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.
To był mój pierwszy i jedyny raz.
szczęki były jeszcze na kilkadziesiąt kilometrów.
Podejście kolegi do tematu profesjonalne.
Grubość okładzin to nie ilość paliwa w baku, nie jeździ się do końca rezerwy.
Jak ja lubię takie ocenianie. Nie widział, nie słyszał, a tyle do powiedzenia ma.
słabe hamulce po wymianie to:
1. brak dotarcia - po 300 km powinny być brzytwy
2. brak odpowiedniej wymiany - czyszczenie itp. wszystko ma chodzić w palcach, zacisk po zmontowaniu powinien chodzić na boki prowadzony ręką ( tłoczek jeszcze nie wyszedł )
3. jeśli nie rozpinaliśmy przewodów to nie jest to odpowietrzenie
4. słaba jakość tego, co kupiliśmy
innej opcji nie ma
Słabe były bo linka nie odpuszczała i samoregulatory nie miały jak pracować. Po wymianie linki, poprawnym założeniu samoregulatorów, hamulce ok. I tak zostało do końca żywota tego auta.
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już...
ale to diagnozuje osoba zmieniająca hamulce. jeśli tego nie zdiagnozowała to dupa i wymieniacz a nie mechanik
dalej upieram się przy moich punktach
ps. jak wymieniam opony i widzę że klient przywiózł oponę uszkodzoną z boku i widać druty to auto nie wyjeżdza z warsztatu bo ja się pod tym podpisuje. albo wyjeżdza na lawecie i jest podpis klienta że tak chciał albo nowa para opon.
mechanika to nie jest projektowanie wnętrz. tu się liczy życie ludzkie
ale to diagnozuje osoba zmieniająca hamulce. jeśli tego nie zdiagnozowała to dupa i wymieniacz a nie mechanikno widzisz, tak pracuje ASO.
Dlatego tam nie jeżdżę. Zresztą, aż taki bogaty nie jestem. Pewnie gdybym miał nówkę auto, to bym jeździł do nich.
luckyboy 11-12-2021, 15:58 Kupione oryginalne, a w kartonie inne ścierwo za pół darmo co prawie nie hamuje ? Znana machloja magazynierów lub innych obrotnych pracowników sklepu na dodatkowy dochód. Wsadzili śmieci za 40 zł zakładając że właściciel pojazdu to oleje jak zawsze lub się nie połapie. Oryginalne tym czasem poszły na giełdę za 200 lub do zaprzyjaźnionego mecha. Słyszałem o tym procederze też przy sprzęgłach LUK. To jest Polska :)Takie wałki robią też w ASO, kolega pracuje to mi opowiada [emoji1787]
Waterspoon 11-12-2021, 17:00 Panowie, jeżeli ktoś chce i lubi i go stać to niech jeździ do ASO, nie można tego piętnować, tak samo jak kupowania zamienników, to jest indywidualny wybór. Jeżeli produkt jest wysokiej jakości, sprawdzony i zapewnia odpowiednie parametry w czym problem. Na klocki do ASO nie jeżdżę nie dlatego, że mnie nie stać, ale dlatego, że mam od wielu już lat sprawdzone produkty TRW i ich używam w swoich autach. Na wiosnę wymieniałem klocki i tarcze na komplet z TRW i podczas hamowania plomby chcą wylecieć na przednią szybę, a komplet tarcz i klocków dałem 350 zł + wymiana 150.
no widzisz, tak pracuje ASO.
Dlatego tam nie jeżdżę. Zresztą, aż taki bogaty nie jestem. Pewnie gdybym miał nówkę auto, to bym jeździł do nich.
to złóż reklamację, zażalenie do centrali
jesli tak pracuje aso to dostanie cofkę autoryzacji-właścicielowi się zrobi ciepło
langolier 11-12-2021, 18:01 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już...
Tylko jak to udowodnić ?
Tylko jak to udowodnić ?
no skoro piszesz tu na forum, to wiesz jak ???
jak nie wiesz, to może ASO pozwie ciebie za bzdurę ?
trzeba wiedzieć, co robimy
Od 2003 roku trochę czasu minęło.
Wiem co piszę, wiem jak było, teraz i tak nic nie udowodnię. Samochód też poszedł na żyletki.
Powtórzę to drugi raz jak będzie potrzeba.
Ale za to ASO (to samo) zaskoczyło mnie ceną części w tamtym czasie. Chodziło o zaczepy rolety do kombi escorta.
W sklepach nie było, na alledrogo po 15zl/szt. Za używkę z demontażu a w ASO ....... niecałe 5zl nówka oryginał.
Opakowanie było jak w linku ? A może zastępcze ? Po otrzymaniu paczki nic Cię nie ruszyło że wygląda inaczej/ma inne numery niż na zdjęciachh w sklepie ?
I jeszcze jedno - sam wymieniałeś klocki ? Kiedy je widziałeś ?
nie pamiętam jakie było opakowanie bo to było chyba jakoś ze 3 lata temu, ale byłem w tym sklepie osobiście, zresztą nie po raz pierwszy, jestem osobą bardzo nie ufną i ostrożną i nic nie wzbudziło u mnie żadnych podejrzeń, ani opakowanie, ani zawartość. Klocki wyglądały na pewno tak jak na tych zdjęciach, wymieniałem je u mechanika, byłem obecny przy wymianie.
Ja nigdzie nie napisałem że źle hamują, przeciwnie, hamują dobrze, ale nie ma tego efektu "łał" jak na fabrycznych, no i fabryczne jednak wizualnie się od tych różniły. Zresztą fabryczne skończyły mi się przy przebiegu 28 tys. km, a na tych mam już zrobione 40 tys. i jeszcze z 10 na pewno na nich zrobię. Samo to pokazuje, że fabryczne były znacznie miększe.
AdoKrycha007 12-12-2021, 07:51 no i fabryczne jednak wizualnie się od tych różniły.
to znaczy, że nie dostałeś towaru, który powinieneś. one są identyczne jak fabryczne.
konieczko5 12-12-2021, 10:21 ...
To szczęki na tyle. One tak szybko się nie zużywają.
Teraz zauważyłem, powinno być na kilkadziesiąt tysięcy km.
Umknęło "tysięcy" poprawiłem post
Sorry, tak to jest jak literki mają 1mm wysokosci
Fajny wątek. Można by się pośmiać, gdyby nie to, że o hamulcach.
Ja się spytam autora pierwszego posta, ile lat miał płyn, to może jedną kwestię sobie wyeliminuje. Bo jeśli w zacisku była zupa, to przy wciskaniu tłoczka, cały syf poszedł do góry
i uszczelnienia pompy albo zaworki modułu ABS mogły powiedzieć pa pa.
Bo jeśli w zacisku była zupa, to przy wciskaniu tłoczka, cały syf poszedł do góry
i uszczelnienia pompy albo zaworki modułu ABS mogły powiedzieć pa pa.
nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem
|
|