Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Instalacja LPG 6 generacji


klocolus
16-12-2021, 15:06
Cześć. Czy ktoś może orientuje się w jaki sposób jest modyfikowana pompa paliwa wysokiego ciśnienia do pracy w instalacji LPG 6 generacji?

Struna
17-12-2021, 23:05
wiercona

klocolus
20-12-2021, 11:52
wiercona

Oprócz wiercenia jakieś inne modyfikacje? Inne uszczelnienia w środku? Dodatkowe smarowanie?

Struna
20-12-2021, 12:32
tego Ci raczej nie zdradzą producenci, ale smarowania dodatkowego nie ma - generalnie to w założeniach fajna sprawa, ale w praktyce niestety kicha, bo wtryski lecą.

lukaszooo
20-12-2021, 13:29
Czysto teoretycznie silnik EB nie ma prawa chodzić bezawaryjnie na pośrednim LPG z dotryskiem a na LPG w fazie ciekłej ma chodzić tak samo jak na benzynie bez żadnych usterek i problemów.

W praktyce jest dokładnie odwrotnie co zdziwiło wiele osób w tym mnie.

Struna
20-12-2021, 13:32
Mnie akurat zupełnie to nie dziwi, za to z pośrednim niby czemu miałby nie chodzić - chodzi jak złoto, kwestia odpowiedniego osprzętu i co najważniejsze - kumaty gazownik

lukaszooo
20-12-2021, 14:10
Jeśli ktos nie ma pojęcia to nie ma znaczenia czy idzie w klapkach czy japonkach... ..
Silnik EB ma wtrysk bezpośredni, nie ma komory wirowej, ma dosyć lekkie tłoki i czysto treotycznie bez chłodzenia tłoków benzyną powinien spuchnąć, kolejna sprawa przez zastosowanie wtrysku bezpośredniego uzyskali bardzo sztywne temperatury spalin przez co mogli oszczędzić na materiałach i głowica a dokładnie gniazda zaworów miały wypalić się po 50tys na LPG posrednim.
Wszystkie te przypuszczenia mimo podstaw technologicznych się nie sprawdziły a nawet wtrysk pośredni gazu powoduje nie zbieranie się nagaru w glowicy.

Bardzo podobnym tematem jest dolot w silnikach doladowanych, według nauki dolot między turbem a komorą spalania powinien być jak najdłuższy i kiedyś robili kolektory które miały obniżać temp spalin. Kilka lat temu okazało się że powodowało to odwrotny skutek i zmniejszało efektywności turba. Dziś turbo jest przykręcane bezpośrednio do głowicy bez żadnego kolektora.

Struna
20-12-2021, 14:47
głowica a dokładnie gniazda zaworów miały wypalić się po 50tys na LPG posrednim.niby skąd takie "teorie" ? Silnik EB ma wtrysk bezpośredni, nie ma komory wirowejChyba Ci się coś z dieslami pokiełbasiło - a który to silnk benzynowy ma komorę wirową ? :D

klocolus
21-12-2021, 23:47
w praktyce niestety kicha, bo wtryski lecą.

W sensie co ile? Gaz im szkodzi?

Struna
22-12-2021, 08:24
Trzy razy w ramach gwarancji.
Auto nowe, instalacja PRINS jeszcze wtedy oferowana przez Ford-a - o ile mi wiadomo już się dość dawno wycofali z tego.

Marek1145
22-12-2021, 18:33
[QUOTE=lukaszooo;3386637]Czysto teoretycznie silnik EB nie ma prawa chodzić bezawaryjnie na pośrednim LPG z dotryskiem a na LPG w fazie ciekłej ma chodzić tak samo jak na benzynie bez żadnych usterek i problemów.

No u mnie akurat chodzi tak jak było założone. Bez najmniejszych problemów. Filtr wymieniłem po 20tys a teraz przy 70tys km. Bez najmniejszych problemów. Odpala od strzała na LPG nawet w najwieksze mrozy i jedzie. Może tak trafiłem:wink:

kln1920
22-12-2021, 18:41
Dlaczego Twoim zdaniem EB nie ma prawa chodzić bezawaryjnie na 4gen? :>

Wojtek Olech
24-01-2022, 20:17
Witam, czy instalacje były montowane w ASO przed odbiorem samochodu, ja tak zrobiłem 70 km bez problemu na LPG a teraz problem z przedłużeniem gwaracji. Pozdrawiam.

Wojtek Olech
15-08-2022, 18:46
Witam, na liczniku po trzech latach eksploatacji na LPG 85 000, z tylko wymiana pompy paliwa w zbiorniku ( głośna praca ). Gwarancji niestety nie udało się przedłużyć. Proszę o informację jak z przebiegami czy pojawiają się problemy z LPG.