klocolus
16-12-2021, 15:06
Cześć. Czy ktoś może orientuje się w jaki sposób jest modyfikowana pompa paliwa wysokiego ciśnienia do pracy w instalacji LPG 6 generacji?
Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Instalacja LPG 6 generacji klocolus 16-12-2021, 15:06 Cześć. Czy ktoś może orientuje się w jaki sposób jest modyfikowana pompa paliwa wysokiego ciśnienia do pracy w instalacji LPG 6 generacji? Struna 17-12-2021, 23:05 wiercona klocolus 20-12-2021, 11:52 wiercona Oprócz wiercenia jakieś inne modyfikacje? Inne uszczelnienia w środku? Dodatkowe smarowanie? Struna 20-12-2021, 12:32 tego Ci raczej nie zdradzą producenci, ale smarowania dodatkowego nie ma - generalnie to w założeniach fajna sprawa, ale w praktyce niestety kicha, bo wtryski lecą. lukaszooo 20-12-2021, 13:29 Czysto teoretycznie silnik EB nie ma prawa chodzić bezawaryjnie na pośrednim LPG z dotryskiem a na LPG w fazie ciekłej ma chodzić tak samo jak na benzynie bez żadnych usterek i problemów. W praktyce jest dokładnie odwrotnie co zdziwiło wiele osób w tym mnie. Struna 20-12-2021, 13:32 Mnie akurat zupełnie to nie dziwi, za to z pośrednim niby czemu miałby nie chodzić - chodzi jak złoto, kwestia odpowiedniego osprzętu i co najważniejsze - kumaty gazownik lukaszooo 20-12-2021, 14:10 Jeśli ktos nie ma pojęcia to nie ma znaczenia czy idzie w klapkach czy japonkach... .. Silnik EB ma wtrysk bezpośredni, nie ma komory wirowej, ma dosyć lekkie tłoki i czysto treotycznie bez chłodzenia tłoków benzyną powinien spuchnąć, kolejna sprawa przez zastosowanie wtrysku bezpośredniego uzyskali bardzo sztywne temperatury spalin przez co mogli oszczędzić na materiałach i głowica a dokładnie gniazda zaworów miały wypalić się po 50tys na LPG posrednim. Wszystkie te przypuszczenia mimo podstaw technologicznych się nie sprawdziły a nawet wtrysk pośredni gazu powoduje nie zbieranie się nagaru w glowicy. Bardzo podobnym tematem jest dolot w silnikach doladowanych, według nauki dolot między turbem a komorą spalania powinien być jak najdłuższy i kiedyś robili kolektory które miały obniżać temp spalin. Kilka lat temu okazało się że powodowało to odwrotny skutek i zmniejszało efektywności turba. Dziś turbo jest przykręcane bezpośrednio do głowicy bez żadnego kolektora. Struna 20-12-2021, 14:47 głowica a dokładnie gniazda zaworów miały wypalić się po 50tys na LPG posrednim.niby skąd takie "teorie" ? Silnik EB ma wtrysk bezpośredni, nie ma komory wirowejChyba Ci się coś z dieslami pokiełbasiło - a który to silnk benzynowy ma komorę wirową ? :D klocolus 21-12-2021, 23:47 w praktyce niestety kicha, bo wtryski lecą. W sensie co ile? Gaz im szkodzi? Struna 22-12-2021, 08:24 Trzy razy w ramach gwarancji. Auto nowe, instalacja PRINS jeszcze wtedy oferowana przez Ford-a - o ile mi wiadomo już się dość dawno wycofali z tego. Marek1145 22-12-2021, 18:33 [QUOTE=lukaszooo;3386637]Czysto teoretycznie silnik EB nie ma prawa chodzić bezawaryjnie na pośrednim LPG z dotryskiem a na LPG w fazie ciekłej ma chodzić tak samo jak na benzynie bez żadnych usterek i problemów. No u mnie akurat chodzi tak jak było założone. Bez najmniejszych problemów. Filtr wymieniłem po 20tys a teraz przy 70tys km. Bez najmniejszych problemów. Odpala od strzała na LPG nawet w najwieksze mrozy i jedzie. Może tak trafiłem:wink: kln1920 22-12-2021, 18:41 Dlaczego Twoim zdaniem EB nie ma prawa chodzić bezawaryjnie na 4gen? :> Wojtek Olech 24-01-2022, 20:17 Witam, czy instalacje były montowane w ASO przed odbiorem samochodu, ja tak zrobiłem 70 km bez problemu na LPG a teraz problem z przedłużeniem gwaracji. Pozdrawiam. Wojtek Olech 15-08-2022, 18:46 Witam, na liczniku po trzech latach eksploatacji na LPG 85 000, z tylko wymiana pompy paliwa w zbiorniku ( głośna praca ). Gwarancji niestety nie udało się przedłużyć. Proszę o informację jak z przebiegami czy pojawiają się problemy z LPG. |