Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] temperatura silnika ? - za wolno się nagrzewa


ziomx96
21-12-2021, 07:36
Witam. Posiadam Forda Focusa MK3 FL z 2016r. z silnikiem 1.5 TDCI 105km. Wydaje mi się że silnik troszkę za wolno się nagrzewa. Dzisiaj rano było u mnie -7 stopni, auto po przejechaniu 12km nagrzało się do ok.65stopni. Nawiew w aucie włączony na szybę przednią zimnym powietrzem, roleta chłodnicy zamknięta, termostat raczej sprawny bo przy temperaturze ok +1 stopni auto po przejechaniu 12km nagrzewa się do ok 85 stopni. Dodam jeszcze że maksymalne obroty silnika jakich używam w trakcie jazdy to 2000 obr. Czy to normalne temperatury w tym aucię?

cezarg1410
21-12-2021, 07:51
Niestety ten typ tak ma.
Ludzie kombinują z montowaniem termostatów o wyższej temperaturze otwarcia - możesz poczytać. Efekt jakiś tam jest, ale raczej mierny.
Zamontuj sobie PTC (nie będzie Ci zimno) i zdecydowanie używaj zakresu obrotomierza równiez powyżej 2000

Slawko
21-12-2021, 07:55
i wyłącz klimatyzację.

konieczko5
21-12-2021, 08:22
...

Waterspoon
21-12-2021, 08:49
Szukanie dziury w całym. Czy ma 85 czy 90 nie ma to żadnego znaczenia. Jeździć nie wydziwiać.

wasi69
21-12-2021, 09:34
Zaraz beda porady w stylu.. grzej auto przy koksowniku xD ale fakt faktem .. zmniejsz grzanie do srodka i pozwol silnikowi temp chwycic.

Andrzej_K
21-12-2021, 09:41
(...) Zasłoń czymś połowę chłodnicy

Przecież już ma zasłoniętą żaluzją.

(...) roleta chłodnicy zamknięta, (...)

ziomx96
21-12-2021, 11:01
Ogrzewanie wewnątrz auta wyłączone. Klima wyłączona. Nawiew na szybę przednią tylko zimne żeby nie parowało.

wasi69
21-12-2021, 11:23
I dalej zimny silnik? Ale numer.. to jak niemcy w Rosji w 42 pod czolgami w zimie ognisko palili zeby olej nie zamarzal xD tylko oslone zdejmij bo sie chwyci xD

Slawko
21-12-2021, 11:25
Ogrzewanie wewnątrz auta wyłączone. Klima wyłączona. Nawiew na szybę przednią tylko zimne żeby nie parowało. Wydaje mi się że silnik troszkę za wolno się nagrzewa. Dzisiaj rano było u mnie -7 stopni, auto po przejechaniu 12km nagrzało się do ok.65stopni.
To znaczy, ze masz dobrą sprawność silnika i mało pali pewnie

wasi69
21-12-2021, 11:42
Jak zimny silnik moze mniej palic niz gdy osiagnie temp robocza

36ha
21-12-2021, 12:00
Jedyna rada to docieplić wszystkie przewody gumowe oraz miskę olejową . Miska olejowa to najlepszy patent z ruskiego forum który włożyłem u siebie w aucie w 2018r

ziomx96
21-12-2021, 12:05
Spalanie mojego auta wacha się między 4.4 a 5 . Ok. 5l pali jak jest zimno. Spalanie resetowane średnio co 3tyś. kilometrów. Na pełnym baku potrafię przejechać ok 940km.

kubaw20055
21-12-2021, 12:17
Zamontuj sobie PTC tak jak Koledzy wcześniej pisali - teraz jak temperatura spada poniżej zera bardzo szybko leci ciepłe powietrze, 1-2 minuty jazdy i już masz ciepłe, po 5 minutach powietrze z nawiewu jest gorące, a wskazówka temp. silnika nawet jeszcze nie drgnie;)

konieczko5
21-12-2021, 13:09
...

cezarg1410
21-12-2021, 13:22
Należy zasłonić chłodnicę.
Kolega czyta ze zrozumieniem? ŻA LU ZJA. Padło w tym temacie już 2 razy.

Slawko
21-12-2021, 13:32
pytanie czy sprawna?

CzarnyPietrek
21-12-2021, 13:38
Witam Serdecznie

Panowie , niestety kolega konieczko ma rację. Użytkuję Focusa 1,5 TDCI druga zimę i jest naprawdę fatalnie z rozgrzewaniem i ogrzewaniem. Trasa 10 km do pracy W-wa przy temp 0-5 c na plusie, osiąga jako tako te wskazówkowe 90 ( na forscanie max 82 C ) . Przy temp jak dziś -6 C , max 70 stopni na blacie. Oczywiście ogrzewanie dopiero jak wskazówka drgnie z tych 60 stopni. Moja wersja nie posiada PTC ani automatycznych rolet chłodnicy. PTC rozwiąże problem ciepła w kabinie ale nie rozwiąże nagrzewania się silnika. Dodatkowo winny jest termostat w wersjach 1,5 -1,6 TDCI - temp otwarcia 83 stopnie. Zbyt szybko otwiera się duży obieg. Najrozsądniej byłoby zrobić przysłonę atrapy oraz mieć podgrzewacz płynu na świece żarowe ( stosowany do tej pory w renault ). Generalnie łączę się w bólu

Pozdr

cezarg1410
21-12-2021, 13:42
Panowie , niestety kolega konieczko ma rację

Moja wersja nie posiada PTC ani automatycznych rolet chłodnicy

Ja się poddaję.

Waterspoon
21-12-2021, 16:00
Ja się poddałem już dawno ;)

krzys1968
21-12-2021, 16:36
Ja używam tylko nawiew wewnętrzny dopóki silnik się nie nagrzeje 7 km i wskazówka stoi pionowo.

Slawko
21-12-2021, 17:05
A ja nie narzekam. W kabinie ciepło po kilku minutach ok 1km. A silnik po 5-6km. Ale to różnie, czasami muszę przejechać ok. 7-8 km.

konieczko5
22-12-2021, 07:52
...

Antej
22-12-2021, 07:56
wskazówka stoi pionowo
Kolega znów błyszczy na forum.

W MK3 zobaczyc pionowo wskazówkę od temp.mozna tylko chwilę przed telefonem po lawetę.

hindus
22-12-2021, 08:01
A ja doszedłem do wniosku, że samochód jest dla mnie, a nie ja dla samochodu i przestałem się przejmować tym jaka jest temperatura silnika i siedzieć jak w lodówce żeby nie zabierać ciepła na ogrzewanie kabiny "bo silniczkowi jest zimno". Termostat sprawny, PTC włączone no to jazda.

konieczko5
22-12-2021, 08:06
...

Waterspoon
22-12-2021, 09:07
Idzie trzecia strona durnego tematu, który powinien zakończyć się już po pierwszym komentarzu w stylu TTTM, a twórca tematu przed założeniem go powinien najpierw poczytać o tym, jak nagrzewają się silniki spalinowe w różnych warunkach i że nagrzewanie przez 5 czy 10 km jest całkowicie normalne.

konieczko5
22-12-2021, 10:07
...

Jakoob
22-12-2021, 13:17
TTTM - ten typ tak ma.

Jak są mrozy między -5'C a - 10'C też potrzebuję z 12-15km żeby doszedł do roboczej temperatury na wskaźniku, jak jest -20'C to i ze 25-30km. Mówię o jeździe podmiejskiej, na autostradzie będzie trochę szybciej.

Od razu włączam max ciepło i nawiew na 1 albo 2, nie rozmrażam - garażowany.

Daruj sobie głupoty typu jazda w zimnym żeby się szybciej grzał, auto służy Tobie a nie na odwrót.

Dodam, że termostat wymieniłem na oryginał jakiś czas temu ale to dlatego, że stary padł i nie trzymał temperatury bez mrozu.

Hubert_O
16-12-2022, 21:51
Cześć, od dwóch tygodni mam zagwozdke, nie działa mi ogrzewanie i po przejechaniu 50-60km całkowicie znika mi płyn chłodniczy ze zbiornika wyrównawczego. Jak kolejnego dnia chce dolać (na zimno zbiornik dalej pusty), to po odkręceniu korka słychać syk i płyn sam wraca do dokładnie oczekiwanego poziomu max. Po kolejnym wyjeździe do pracy i powrocie, następnego dnia z rana ten sam scenariusz.
Pierwsza myśl to ze zbiera się tam CO2, tylko test UPG nic nie wykazał.

Silnik nagrzewa się do 90 po 7-8km i później wskazania temperatury się nie zmieniają

Fulara
16-12-2022, 22:19
zrobić test na co2

Hubert_O
17-12-2022, 06:08
Test zrobiony - negatywny.

Fulara
17-12-2022, 06:29
miałem taki scenariusz w d4d 2.0 toyocie avensis

auto przejeździło tak 2 lata, płyn tak znikał i się pojawiał, dolewanie nic nie dawało. co2 zero.

zapadnięta była 3 tuleja cylindra.

nie będę ci tu radził czapki zdejmować, może ford ma jeszcze inne choroby, które trzeba sprawdzić. ale dobrze to nie wygląda, nawet jak nie ma co2

RyszardaTrzeciaWaza
17-12-2022, 06:53
Chłodnica EGR jest ok ?

Fulara
17-12-2022, 10:58
zakładam, że jak założył taki temat to już takie pierdoły sprawdzone Rysiu

zmulim
17-12-2022, 12:50
Nie ma co zakładać, nie dla każdego jest to oczywiste. Swoją drogą dobry trop.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Fulara
17-12-2022, 13:51
bardzo dobry.
z mojego doświadczenia jednak nieszczelna chłodniczka płyn puszczała i ubywał, a nie wracał ale to jest do sprawdzenia jeśli tego nie sprawdził na 100%

thesperado
17-12-2022, 14:07
po odkręceniu korka słychać syk i płyn sam wraca do dokładnie oczekiwanego poziomu max
A brałeś pod uwagę korek? Można na próbę go podmienić lub pojeździć z lekko popuszczonym.

Tomasz280587!
09-03-2023, 07:32
Cześć, borykam się z następującym problemem, auto długo się nagrzewa dopiero po 10 km dostaje temperaturę, a po 15-20 osiąga 90 stopni, ale utrzymuje się może z 5 min i spada do poziomu 70 stopni i następnie znowu rośnie do 90 stopni i tak cały czas. Pytanie, czy jak wymienie czujnik temperatury (FEBI koszt 35 zł), który jest wbudowany w obudowie termostatu to będzie stała temperatura utrzymywana, czy problem jest gdzie indziej? Układ został odpowietrzony odpowietrznikiem z termostatu, więc wykluczam zapowietrzenie układu.

tomao
09-03-2023, 08:47
Temperatura z zegarów czy OBD? Bardziej to na termostat wygląda.

Tomasz280587!
09-03-2023, 09:00
Z zegarów. A jaki termostat polecasz jakiej firmy?

kln1920
09-03-2023, 09:02
Tylko OEM

Tomasz280587!
09-03-2023, 09:09
Czyli termostat, który kupiłem z allegro za ponad 100 zł to szajs? Tylko taki za 300 ?

Bump: A czy czujnik nie jest odpowiedzialny za otwarcie i zamykanie? Nie wystarcza tylko czujnik wymienić ?

zmulim
09-03-2023, 09:21
To nie jest termostat elektryczny z silniczkami jak w 2.0tdci więc czujnik nie ma wpływu na to kiedy się otworzy a kiedy nie. Tam w obudowie siedzi zwykły „normalny” termostat.
Tu masz przykładowy oryginał z PSA:

https://ford-esklep.pl/termostat-1-6-tdci-1-4-1-5-tdci-komplet-z-obudowa-czujnik-temperatury-psa-oe-polecamy--psa,11336af


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tomasz280587!
09-03-2023, 09:25
Dziękuję za dyskusję