Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Padł akumulator czy zwarcie
Witam. Dzisiaj rano postanowiłem podłączyć prostownikiem (dedykowanym do akumulatorów start/stop) akumulator w moim fordzie fokusie mk3 2016r. Próba otworzenie auta centralnym zamkiem nie powiodła więc użyłem kluczyka. Co mnie zaskoczyło pompa paliwowa nie działa, zegary nie działają po przekręceniu kluczyka, jak nic padł akumulator. Po podłączeniu prostownika na dwie sekundy odezwała się pompka paliwowa po czym zaczęły żarzyć się przednie lampy(tylko przednie) a dokładnie światła krótkie. O co chodzi? W czwartek wróciłem nim normalnie z pracy. Akumulator jest oryginalny forda. Mierzyłem go miernikiem i ma tylko 3.8v. Czy możliwe jakieś zwarcie? A może zabił go mróz (dzisiaj u mnie -12). Tylko czemu te lampy żarzą. Proszę o pomoc.
A nie zostawiłeś przypadkiem włączonych świateł?
clubGRANT 26-12-2021, 14:16 Kup sobie lepiej nowy akumulator bo ten już zdechł. Mojemu w lipcu ori Ford stuknęło 5 lat, a w październiku zaczęły się problemy, co go ładowałem to nie trzymał, więc wymiana.
Ori aku jest tzw. bezobsługowy, a to nie jest tak do końca dobre, ponieważ jest umieszczony w komorze silnika, gdzie panują wysokie temperatury dla niego, a to powoduję odparowanie wody z elektrolitu, dlatego nowy aku ma pod naklejką korki i po gwarancji zajrzę czy nie trzeba dolać demi.
Podstawiłem na chwile aku z golfa i wszystko działa prawidłowo więc akumulator do wymiany. Dziwny objaw z tymi światłami tylko, ale może tak ma być.
langolier 26-12-2021, 15:24 Podstawiłem na chwile aku z golfa i wszystko działa prawidłowo więc akumulator do wymiany. Dziwny objaw z tymi światłami tylko, ale może tak ma być.Weź żarówkę 12V i płaską bateryjkę lub połącz szeregowo 3 bateryjki AA lub AAA i sprawdź czy się nie "żarzy".
Przy zakupie nowego aku oddajesz stary i wówczas nie biorą kaucji za nowy. Jak chcesz się bawić to możesz pokombinować z padniętym aku w domu ale bez żadnej nadziei, raczej z ciekawości. I nastaw się na ok. 2 tyg. akcję a nie 2 dniową....
BTW jaka to "ładowarka do akumulatorów START-STOP" ? bo u mnie we Fieście jest EFB czyli "polepszony kwasowy" czyli "prawie zwykły" i takiego ogarniesz zwykłym starym prostownikiem (tylko wymaga to czasu). A mogą być jeszcze żelowe
CTEK CT5 START / STOP - ŁADOWARKA SPECJALNA DLA AGM I EFB tą ładowarkę mam.
clubGRANT 27-12-2021, 12:13 Fajnie że masz cteka, ale gdybyż miał model mxs 5 to może uratował byś aku tą funkcją - "ETAP 6 recond
Wybierz programu Recond, aby dodać krok Recond do procesu ładowania. W trakcie regeneracji
napięcie wzrasta, aby spowodować kontrolowane gazowanie w akumulatorze. Gazowanie powoduje
wymieszanie kwasu w akumulatorze, przywracając mu energię."
analyzator 05-07-2022, 20:00 Hejka
Prośba o pomoc - problem niespodziewany. Jeszcze w lecie.
auto głównie stoi w garażu a nie jeździ. Raz na jakiś czas podłączam na ladowarkę/kondycjoner (lidl ULG 3.8 A1 2013).
Ostatnio odpiąłem z ładowarki. Pojechałem pobujać się po sklepach. Zwróciłem uwagę, że start/stop świeci się ikonka, że niedostępny.
Podpiąłem ponownie na całą dobę. Doładowany 12.66. Po godzinie wyrównało się na 12.40 więc słabawo. Po 2 uruchomieniach silnika 11.55. Po kolejnych dwóch 10.50 ale kręcił i nie migał.
Kaput? 4 lata fabryczny, Mniej niż 40k nalotu. Nigdy nie był rozładowany tak żeby nie zakręcił. Start stopa zawsze wyłączam jak ruszam lub jak zapomnę to po pierwszym razie.
Jak forum orzeka że nie trup to proszę o info co kupić, czy można kupić AGMa? co najlepsze w skrócie.
W losowej ładowarce jest tryb repair, użyj go.
Zwykłym trybem to sobie tylko napięcie robiłeś w Aku.
analyzator 05-07-2022, 21:40 Nie widzę takiego trybu. Mam 6v, 12v, śnieżynkę gdzie chyba dobija mocno szeregowo aku.
Przed chwilą sprawdziłem i ładowarka stwierdziła, że aku się już full naładował. Zakładam, że mu jednak pojemność nagle mocno spadła. Pytanie więc się zmienia. Co kupić, żeby było dobrze. Chętnie lepsze niż fabryka. Auto garażowane. Mało jeżdżone. Prio na trwałość bo tak postrzegam jakość.
technik08 06-07-2022, 05:07 czy można kupić AGMa? co najlepsze w skrócie.
AGM źle znosi temperatury , nie montuje się go od maską - albo w bagażniku , albo w kabinie . Ja kupiłem EFB .
luckyboy 06-07-2022, 13:48 Hejka
Prośba o pomoc - problem niespodziewany. Jeszcze w lecie.
auto głównie stoi w garażu a nie jeździ. Raz na jakiś czas podłączam na ladowarkę/kondycjoner (lidl ULG 3.8 A1 2013).
Jak auto tylko stoi to akumulator powinien być podpięty pod ładowarkę cały czas, bo cały czas auto zjada prąd.
Ten akumulator co masz naładuj zwykłym prostownikiem do 16.5v i wtedy oceń jego kondycję.
analyzator 09-07-2022, 06:58 OK. Auto odpięte z ładowania. Trasa ~170kmh. Po 4h postoju wciąż ciężko palił. Kupiłem nowy.
Pytanko jeszcze o ładowanie w foce. Przy wymianie aku okazało się, że ładowanie <14v. Standard dla fokusa czy przy <40kkm jeszcze alternator? :D
Nie, nie standart.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=305151
langolier 09-07-2022, 19:10 OK. Auto odpięte z ładowania. Trasa ~170kmh. Po 4h postoju wciąż ciężko palił. Kupiłem nowy.
Pytanko jeszcze o ładowanie w foce. Przy wymianie aku okazało się, że ładowanie <14v. Standard dla fokusa czy przy <40kkm jeszcze alternator? :DOd tego trzeba było zacząć
analyzator : Sam drążyłem temat, o ile procedura programowania BMS przebiegła pomyślnie, poczytaj o inteligentnym ładowaniu:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=269505
analyzator 01-10-2022, 09:06 analyzator : Sam drążyłem temat, o ile procedura programowania BMS przebiegła pomyślnie, poczytaj o inteligentnym ładowaniu:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=269505
Ok nie doczytałem. Jeżdżę na nowym Aku i wszystko jest okej. Czy robić ta procedurę teraz?
O ile reset BMS nie był robiony na pewno nie zaszkodzi.
Czy robić ta procedurę teraz?
po 2mies. to sobie juz odpuść
Ja bym zrobił, bo jednak komputer zapisuje sobie że ma nowy aku, a nie kilkuletni i w jakichś algorytmach może to mieć znaczenie. Chociaż oczywiście może też nie mieć. Ale lepiej przekłamać o 2 miesiące niż kilka lat.
Kolejny "nie znam się, to się wypowiem".
Proponuje test na padnietym aku i systemie ASS.
Na ile czasu po resecie BMS przy takim aku uda się przywrócić sprawność ASS.
Odpowiedź jest na forum, wystarczy poszukać.
Niedawno wymieniłem akumulator, zresetowałem BMS klawiszami świateł, mechanik podpiął komp i sprawdził, że czas pracy akumulatora został wyzerowany. System start/stop zaczął działać natychmiast po wyjeździe z warsztatu. Przez ostatnie półtora roku nie działał prawie wcale. Tyle wiem.
analyzator 01-10-2022, 19:26 no u mnie po wsadzeniu nowego aku SS zaczął działać od razu i wciąż działa ;)
Jedno z niechcianych systemów w aucie
I się tak spuszczacie nad tym s&s.
Odpiąć wtyczkę z bms i po problemie.
Dosłownie
Dlaczego? Kiedy wiem, że postoję dłużej na światłach to pozwalam mu działać. Jeżdżę głównie po mieście po znanych trasach i przy takim okazjonalnym używaniu s&s akumulator fabryczny wytrzymał 7,5 roku i jeszcze nie był kompletnie uwalony.
|