Zobacz pełną wersję : Pomiar rezystancji przewodow WN


rogue
03-01-2005, 11:53
Czy ktos mierzyl opornosc przed wymiana przewodow WN? Moje maja juz dobrych kilkadziesiat tysiecy (45kkm) i zastanawialem sie nad wymiana, ale po zmierzeniu opornosci mam watpliwosc czy to robic. Aktualnie jest od 3,5 kQ (najkrotszy) do 7,5 kQ (najdluzszy). Ksiazkowy standard to 5-30 kQ. Na wszelki wypadek odpowiem sobie sam na pytanie: dopoki nic sie nie stanie tzn nie beda swiecic, tanczyc lub spiewac to nie ruszam.

AT
03-01-2005, 12:44
Mierzyć nigdy nie mierzyłem (szczerze mówiąc nawet mi to do głowy nie przyszło :))) ), ale wydaje mi się, że ponizsze podejście jest najsensowniejsze:

dopoki nic sie nie stanie tzn nie beda swiecic, tanczyc lub spiewac to nie ruszam.

Adam

dzikus
03-01-2005, 14:42
rogue: A po co Ty tam w ogóle zalądał aaaa? :?:
Coś słabo palił - czy po prostu nie koniecznie miałeś co robić z wolnym czasem :D ??? :lol:

rogue
03-01-2005, 14:46
rogue: A po co Ty tam w ogóle zalądał aaaa?

==============================

1. Wolny czas - innaczej jak?
2. Jezdza juz ~50kkm.
3. Od 10 kkm mam LPG
4. Chyba jednak patrz punkt 1.

Slawko
04-01-2005, 21:00
1.) oporność przewodów WN podawana jest w kohm na metr długości czyli od 5 do 30 kohm/metr (dlatego masz rózne oporności-najmniej krótki , najwiecej długi). Nie może być za mało jak i też za dużo.

2.) ogólnie oporność przewodu nie ma nic do rzeczy(kiedyś w fajke wstawiane były rezystory a przewody były miedziane). Są to tzw. rezystory przeciwzakłóceniowe. Obecnie niestosuje się tych rezystorów, tylko sam przewód jest wykonany z "włókien węglowych", jest trwalszy i bardziej odporny na "awarie". Sam przewód jest rezystorem oraz chodziło też o jego jednorodność.

3.) Jesli chcecie sie bawić w pomiary przewodów to trzeba mierzyć rezystancje a własciwie upływność izolacji. Typowy miernik uniwersalny(nawet najlepszy) nie nadaje się do tego typu pomiarów, musi być specjalny miernik do mierzenia upływności izolacji ( mierzy on rezystancje przy napieciach rzędu kilku-kilkudziesięciu kiloVoltów) Wynik jest w Mohm'ach lub Gohm . Im wiecej tym lepiej.

misiek
04-01-2005, 22:43
rogue, a ja mysle ze w takim razie pora na twoje przewody. Masz gaz, jak zaczna swiecic to moze byc za pozno dla plastikowego kolektora (chyba ze masz sekwencje).
To nie taki straszny wydatek zebys ich nie mogl wymienic. Chyba ze faktycznie nie chcesz na to wydawac kasy.
Ja profilaktycznie kupilem i zamontowalem podczas instalacji lpg nowe przewody.

rogue
05-01-2005, 06:55
rogue, a ja mysle ze w takim razie pora na twoje przewody. Masz gaz, jak zaczna swiecic to moze byc za pozno dla plastikowego kolektora (chyba ze masz sekwencje).

Fakt mam sekwencje. Przewody nie swieca, jezdzi tak samo na Pb jak LPG (no moze odrobine gorzej ze wzgledu na zimowa mieszanke). Tak sie poprostu nudzilem i mierzylem opornosc, ale widze, ze nie tedy droga jesli mowa o pomiar rezystancji.

pzdr

Slawko
05-01-2005, 07:51
rogue, dbaj o izolacje, czyść ją, przetrzyj jakimś olejem teflonowym(o ile taki istnieje), pilnuj aby nigdzie nie ocierały i nie latały luźno( uszkodzonaizolacja to smierć dla przewodów), a będą Ci służyły długo.
I pilnuj przerw na swiecach, aby nie były za duże. Im większa przerwa , tym wieksza energia potrzebna na wytworzenie iskry, i włąsnie tego nie wytrzymują przewody(izolacja) jak i cewki zapłonowo(choć te są zdecydowanie bardziej odporne). Dbaj też o jakość styków pomiedzy przewodami i świecami oraz przewodami i cewką zapłonowa.

rogue
05-01-2005, 08:33
Dzieki Slawko za wskazowki. Dla uspokojenia (glownie siebie :))) ) powiem, ze przewody sa umocowane porzadnie dzieki uchwytom na glowkach "fajek", mocowanie PWN na cewce zabezpieczone smarem teflonowym lub silikonowym. Skoro poruszyles juz kwestie przerw na swiecach to jakie jest Twoje zdanie na temat odstepu. Jak kraj dlugi i szeroki teoria znawcow mowi o przerwie od 0,8 do 1,3. Ja mam ta gorna wartosc bo takie kupilem - NGK. Jak latwo zauwazyc auto jest glownie eksploatowane na LPG.

Slawko
05-01-2005, 17:07
co ja mysle o przerwach na elektrodach świec :?:
Myśle że jak sie nie robi jakichkolwiek modyfikacji układu zapłonowego i wtryskowego ( czyli nie zmienia sposobu otrzymywania mieszanki paliwowej okreslonego przez producenta) stosowałbym tak jak zaleca producent.
Jaka przerwa? miedzy 0.9 a 1.2 . Mozna pokusić się o wiekszą nawet do 1.5, ale to wymaga odpowiednij zmiany składu mieszanki oraz kąta wyprzedrzenia zapłonu.
Im wieksza przerwa , tym następuje przesunięcie granicy zapłonu ubogich mieszanek w strone wiekszych wartości lamda, no i przy tym trzeba zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu.

krótko mówiąc przerwa w zakresie 0.8 - 1.2mm jest prawidłowa dla elektronicznych systemów zapłonowych ze wskazaniem na wiekszy odstep( niekoniecznie 1.2).

I jeszcze jedno w swiecach motorcrafta trzeba sprawdzać przerwe dość często mniej więcej co 5-10tys km.
Dlaczego :?:
otóz mają one tendencje do samoistnego zwiększania przerwy, a co za tym idzie stawiają coraz trudniejsze warunki pracy kablom jak i cewkom zapłonowym ( dlatego też tak szybko i często padaja kable WN jak i wiele negatywnych skutków pojawia się w naszych silnikach)

O kurde, ale się rozpisałem, aż mi w gardle zaschło :)

Slawko
30-01-2005, 15:44
mocowanie PWN na cewce zabezpieczone smarem teflonowym lub silikonowym.
Ostatnio się doczytałem gdzie jeszcze powinno sie smarować smarem silikonowym przy układzie zapłonowym, oraz jak wymieniać przewody WN.


1.CAUTION:
Do not pull on the cable when removing the spark plug connectors. Remove the high-tension lead from the ignition coil to prevent kinks in the lead if necessary. Turn the spark plugs slightly before removing them in order to loosen the seal.

2. CAUTION:
Remove the spark plug connectors in a straight line in relation to the spark plugs (use special tool 21-226 to remove angled spark plug connectors).

3.CAUTION:
Remove the spark plug connectors in a straight line in relation to the spark plugs

4.CAUTION:
Use a blunt object to apply the silicone grease (e.g. a plastic cable tie) so as not to damage the spark plug connector seal.

5.Note:
Coat the inside of the spark plug connectors with silicone grease (A960-M1C171-AA[smar silikonowy w/g specyfikacji Forda-przyp.Slawko]) down to a depth of 5-10 mm.
o ile pkt.1-3 są oczywiste( chodzi głównie o to aby zakładać i zdejmować końcówki przewodów WN w lini prostej do osi świec i gniazd cewki oraz aby złącza w w/w końcówkach były nie przekrzywione)
o tyle pkt. 4 i 5 mówi aby smarować smarem silikonowym także wnętrze fajki na głebokość 5-10mm i na dodatek robić to czymś gietkim np. izolacją jakiegoś przewodu aby nie uszkodzić powierzchni gumy fajki.

garf78
18-03-2005, 10:15
co ja mysle o przerwach na elektrodach świec :?:
Myśle że jak sie nie robi jakichkolwiek modyfikacji układu zapłonowego i wtryskowego ( czyli nie zmienia sposobu otrzymywania mieszanki paliwowej okreslonego przez producenta) stosowałbym tak jak zaleca producent.
Jaka przerwa? miedzy 0.9 a 1.2 . Mozna pokusić się o wiekszą nawet do 1.5, ale to wymaga odpowiednij zmiany składu mieszanki oraz kąta wyprzedrzenia zapłonu.
Im wieksza przerwa , tym następuje przesunięcie granicy zapłonu ubogich mieszanek w strone wiekszych wartości lamda, no i przy tym trzeba zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu.

krótko mówiąc przerwa w zakresie 0.8 - 1.2mm jest prawidłowa dla elektronicznych systemów zapłonowych ze wskazaniem na wiekszy odstep( niekoniecznie 1.2).

I jeszcze jedno w swiecach motorcrafta trzeba sprawdzać przerwe dość często mniej więcej co 5-10tys km.
Dlaczego :?:
otóz mają one tendencje do samoistnego zwiększania przerwy, a co za tym idzie stawiają coraz trudniejsze warunki pracy kablom jak i cewkom zapłonowym ( dlatego też tak szybko i często padaja kable WN jak i wiele negatywnych skutków pojawia się w naszych silnikach)

O kurde, ale się rozpisałem, aż mi w gardle zaschło :)

Slawko mam pytanie czy przewody moga pasc po 2 miesiacach (jan-mor)nieoryginalne ale chodzily super. Mam oryginalne swiece ale ich nie sprawdzalem ale nie maja nawet 5 tys. Bo znowu i zaczal szarpac jak przyszla spora wilgoc w powietrzu przez roztopy. Juz nie wiem co robic, czy to moze kopulka, a moze przeczyscic gaznik?? ;(