Zobacz pełną wersję : [Focus 2018- ] 1.0 mHEV różnica między wersją 125KM a 155KM
escort_rs 08-01-2022, 22:26 Cześć Panowie,
mój niekończący się quest w znalezieniu odpowiedniego ST-Line'a wciąż trwa z racji wybitnej biedy na rynku wtórnym.
Aby więc poszerzyć poszukiwania, przyszło mi do głowy kilka pytań odnośnie silniczka 1.0EB mHEV. Z tego co wiem, występuje on wersjach 125KM i 155KM i teraz mam kilka pytań z nim związanych:
1) różnica między wersją 125KM a 155KM to tylko inny soft ECU, czy różny osprzęt/bateria etc.? (aka czy wgrywam nowy program do 125 i mam 155?, jak w całej masie różnych benzyn Forda na przestrzeni lat?)
2) czy wersja 155KM mHEV nadaje się do wyciśnięcia dodatkowych koni z niej? chciałbym coś w okolicy 170~175KM, ale już to 155 przy pojemności 1.0 brzmi na niezłe wyżyłowanie...
3) czy czuć dodatkową masę wynikającą z układu hybrydowego w prowadzeniu?
4) i last but not least... jak się ma wersja 1.0 mHEV 155KM do 1.5 150/182KM?
Dzięki! :p
arturmsi 09-01-2022, 17:44 Ktoś ma wiedzę o różnicach 125/155 mhev?
4) i last but not least... jak się ma wersja 1.0 mHEV 155KM do 1.5 150/182KM
1.0 mHEV 155KM vs 1.5 150KM to porównywalne jednostki jeśli chodzi o przyspieszenie i elastyczność. Jakiś pogląd dają uśrednione wyniki testów https://zeperfs.com/en/duel8832-7513.htm
W stosunku do wersji 182KM odczuwalnie dłużej trwać będzie rozpędzanie powyżej 160 km/h.
Wersja 182KM ma przewagę mocy nad 150KM, ale moment obrotowy jest taki sam. Ponadto 182KM ma inne przełożenie główne skrzyni biegów.
1.0 mHEV 155KM ma prędkości maksymalne niższe na każdym z biegów od wersji 1.5 182KM* (korekta po uwadze kolegi mskgs). Można więc powiedzieć, że jego skrzynia jest najbardziej sportowa. Mowa o wersjach ze skrzynią ręczną.
Przykładowo na 3 cim biegu Focus w zależności od wersji i silnika osiągnie odpowiednio (w przybliżeniu - dane poglądowe tzn. przy założeniu maksymalnej prędkości obrotowej silnika 6220 obr/min i wykorzystaniu opon 215/50R17 i 215/55R17 dla Active):
ST-Line 1.0 mHEV 155KM / 1.0 mHEV 125KM / 1.5 182KM / 1.5 150KM // Active 1.5 150KM
128 / 137 / 136 / 145 // 150 km/h.
@ arturmsi
Z ogólnej specyfikacji Forda nie wynikają żadne istotne różnice. https://media.ford.com/content/dam/fordmedia/Europe/documents/en/2021/FordFocus2021_TechSpecs.pdf
forger
W sumie dziwne, bo wg tej specyfikacji, którą wstawiłeś, mHEV 125 KM na mniejsze przełożenie skrzyni od 155 KM = ma dłuższe biegi. Czyli powinien osiągać większe prędkości na danym biegu. Albo coś pomieszałem... :p
Tak, masz rację. Za dużo otwartych zakładek w przeglądarce ... :p
Ponadto Ford często robi błędy w specyfikacjach i katalogach. Tutaj znalazłem babola w info o hamulcach. Podali te same dane dla wymiarów tarcz i tłoczków przednich i tylnych. Ciekawe kiedy sprostują ...
arturmsi 09-01-2022, 21:30 Mnie ciekawi czemu nowy focus po lifcie w 1.0 mhev wersji 125KM i 155KM ma podany moment obrotowy 190Nm, gdzie puma ma np przy skrzyni manualnej i 155KM moment 240, a 220Nm w automacie...
edit: przejrzałem pdfa i na wykresach wersja mhev 155KM ma faktycznie 190 NM, czyli tak jakby teraz podawali czysty moment obrotowy silnika spalinowego, a w poprzednich cennikach sumowali go z działaniem elektrycznego wspomagacza?
To raczej kwestia tego który parametr podali w Pumie, a nie, że Puma ma większy moment od Focusa.
Max torque steady state Nm 190 at rpm 2100-5500
Max torque overboost Nm 220 at rpm 3000
Max torque e-assist Nm 240 at rpm 2500
240Nm zarówno Puma jak i Focus mają tylko przez chwilę.
Wersja 125KM ma odpowiednio mniej:
Max torque steady state Nm 170 at rpm 1400-4500
Max torque overboost Nm 200 at rpm 1750
Max torque e-assist Nm 210 at rpm 1750
escort_rs 10-01-2022, 13:40 Dzięki za info Panowie.
Hmm, mnie zaciekawiło to, że 1.5EB ma różne przełożenia skrzyni dla wersji 150KM i 182KM. Pomimo, że to ten sam silnik, tylko z innym softem. A już szczególnie biorąc pod uwagę, że z tego co mi wiadomo, to często wersje 150 i 182 miały zbliżoną moc (ca. 170coś kucy z oryginalnymi software'ami).
De facto oznaczałoby to, że Ford stosuje różne skrzynie dla 150 i 182KM 1.5EB.
I chętnie usłyszę też odp. na pytania 1), 2), 3) z OP.
clubGRANT 10-01-2022, 13:50 Witam , co prawda nie interesuje mnie w ogóle jednostka 1.0 , ale zapytam : czy 1.0 125hp jest tylko doładowanym turbo , a ten mocniejszy dodatkowo jest hybrydą ?
escort_rs 10-01-2022, 14:37 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już tak...
Trochę nie w temacie pytanie, ale OK. Jest wersja ecoboost 1.0 z turbiną i 1.0 mHEV z turbo+mild hybrid.
1) różnica między wersją 125KM a 155KM to tylko inny soft ECU, czy różny osprzęt/bateria etc.? (aka czy wgrywam nowy program do 125 i mam 155?, jak w całej masie różnych benzyn Forda na przestrzeni lat?)
2) czy wersja 155KM mHEV nadaje się do wyciśnięcia dodatkowych koni z niej? chciałbym coś w okolicy 170~175KM, ale już to 155 przy pojemności 1.0 brzmi na niezłe wyżyłowanie...
3) czy czuć dodatkową masę wynikającą z układu hybrydowego w prowadzeniu?
1) W specyfikacji niby nic konkretnego między nimi nie widać, ale te silniki mają inne sprężanie ... 10,5:1 wersja 125KM i 10,0:1 wersja 155KM. UPDATE: W dyskusji o Pumie na zachodnim forum padło zdanie: "The 155 has a physically bigger turbo, which is why the 125 can't be mapped."
2) W necie na szybko znalazłem chip na 180KM i 277Nm https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/ford/focus/iv/1-0-ecoboost-hybrid-155-km-114-kw-manual/oferta
3) 1.0 155KM jest cięższy według specyfikacji o 44kg od 1.5 150KM. Nie będzie to miało żadnego wpływu na prowadzenie. 48 woltowy akumulator jest pod siedzeniem pasażera stąd w siedzeniach standardowych jak i opcjonalnych (AGR) regulacja wysokości fotela pasażera oraz podparcia odcinka lędźwiowego jest niedostępna.
_Semtex_ 10-01-2022, 17:37 Tak, w wersji 1.0 155 KM jest większa turbina.
arturmsi 10-01-2022, 21:36 Przesiadł się ktoś może z 1.5 tdci 120km na 1.0 mhev albo ma porównanie w focusie? :)
escort_rs 11-01-2022, 14:56 1) W specyfikacji niby nic konkretnego między nimi nie widać, ale te silniki mają inne sprężanie ... 10,5:1 wersja 125KM i 10,0:1 wersja 155KM. UPDATE: W dyskusji o Pumie na zachodnim forum padło zdanie: "The 155 has a physically bigger turbo, which is why the 125 can't be mapped."
No tak, to w takim razie nie ma co się pochylać nad tą wersją :P z drugiej strony ktoś powie - mniejsze turbo, mniejszy turbolag :D ;)
2) W necie na szybko znalazłem chip na 180KM i 277Nm https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy...-manual/oferta
Również widziałem to ogłoszenie. Pytanie jak się ma do niezawodności. Bo to już naprawdę wyżyłowane parametry 180KM z 1litra - tereny iście wyczynowych silników. Ferrari 488 GTB uzyskuje mniej mocy z 1 litra (ca. 171 koni 670KM/3,9l), dopiero 488 Pista ma ciut więcej 710/3,9 = 182KM/l...
A umówmy się - 1.0 Ecoboost, to nie silnik robiony przez rękodzielników w Maranello.
Dlatego chętnie usłyszałbym opinie kogoś, kto się u nas na forum trudzi tuningiem, co realnie można z tego 155KM EB mHEV wyciągnąć, bez uszczerbku na żywotności.
3) 1.0 155KM jest cięższy według specyfikacji o 44kg od 1.5 150KM.
50 kilo, to jednak sporo przy tych samych parametrach silnika, szczególnie biorąc pod uwagę, że Focus nie należy do najlżejszych w swojej klasie...
to już naprawdę wyżyłowane parametry 180KM z 1litra - tereny iście wyczynowych silników. Ferrari 488 GTB uzyskuje mniej mocy z 1 litra (ca. 171 koni 670KM/3,9l), dopiero 488 Pista ma ciut więcej 710/3,9 = 182KM/l...
A umówmy się - 1.0 Ecoboost, to nie silnik robiony przez rękodzielników w Maranello.
Lancer EVO X FQ-400 - 202,5KM z 1l :p
Przesiadł się ktoś może z 1.5 tdci 120km
Może nie z 1,5 i nie na 1,0 hybryda, ale z Mondeo mk4 1,8tdci 125KM/6biegów na 1,0 125KM i jeździ się dość podobnie ;) (w sensie przyśpieszenia, no może poza pierwszym kopie w dizlu).
|
|