Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Akcja serwisowa -20S32- Takata poduszka powietrzna kierowcy


Piniu
26-01-2022, 18:09
Witam i pytam ;)

Nie wiem czy akcja dotyczy tylko Mondeo bo posiadam też S-maxa 2007 ale dostałem list od Forda w którym wzywają mnie na sprawdzenie/kontrolę/wymianę poduszki powietrznej kierowcy...

Streszczę treść listu.... chodzi o kilka rzeczy
-jakiś czynnik który jest w ładunku kumulującym/aktywującym wystrzał poduszki
- jakieś wadliwe/starzejące się z upływem lat powłoki/pojemniki/metal ładunków inicjujących odpalenie poduszki
a co za tym idzie ryzyko na poważne uszczerbki na zdrowiu dla pasażerów przy ew. odpaleniu poduszki ze względu na latające elementy itp itd.

Jestem już po zabiegu, bez najmniejszego zająknięcia i sprawdzania wymienili poduszkę na nową:shock::shock::shock: auto z 2007

Mieszkam w Szwecji i z wiadomych względów że serwisy/warsztaty mają tylko wymieniaczy zamiast mechaników pytam jak sprawa ma się w Polsce?

Dostajecie podobne listy z zaproszeniem na akcję serwisową i jak do tematu podchodzą mechanicy? Wymiana od razu czy sprawdzanie?

btw. duży plus dla Forda że po tylu latach pamietają o swoich produktach i wzywają na kontrolę/wymianę wadliwych elementów.

klocolus
26-01-2022, 18:26
jak sprawa ma się w Polsce?

Dostajecie podobne listy z zaproszeniem na akcję serwisową i jak do tematu podchodzą mechanicy? Wymiana od razu czy sprawdzanie?


Słyszałem o akcji, ale mój z 2014 na razie nie ma nic w systemie. Miałem wcześniej Mondeo z 2009 to poduszki działały prawidłowo, wiem to z autopsji :619: Myślę, że jak będzie podstawa do wymiany to wymienią niezależnie od wieku auta.

btw. duży plus dla Forda że po tylu latach pamietają o swoich produktach i wzywają na kontrolę/wymianę wadliwych elementów.

Jak dla mnie całkowicie normalne i oczywiste zachowanie a nie duży plus. Akurat np. BMW robiło to samo z poduszkami w e46 chyba, 20 letnie albo i starsze auta. Korporacje co pomijają takie problemy tylko dlatego, że gwarancja ustała powinny być mocno piętnowane.

Piniu
26-01-2022, 18:59
Jak dla mnie całkowicie normalne i oczywiste zachowanie a nie duży plus. Akurat np. BMW robiło to samo z poduszkami w e46 chyba, 20 letnie albo i starsze auta. Korporacje co pomijają takie problemy tylko dlatego, że gwarancja ustała powinny być mocno piętnowane.

zgadzam się z Tobą w 100% ale przerabiając kilkanaście aut o róznej historii ich użytkowania przez ich wcześniejszych właścicieli nikt mi nic nie wysłał. Co wcale nie oznacza że wcześniej jezdziłem czymś co było "przystankiem autobusowym" ;)

Słyszałem o akcji, ale mój z 2014 na razie nie ma nic w systemie.
i oby tak zostało żeby nic się nie zadziało ;) Bezawaryjnej jazdy życzę koledze;)

klocolus
27-01-2022, 11:06
przerabiając kilkanaście aut o róznej historii ich użytkowania przez ich wcześniejszych właścicieli nikt mi nic nie wysłał.

Dlatego trzeba sprawdzać w ASO po vinie, mogą nie wiedzieć że auto zmieniło właściciela.

i oby tak zostało żeby nic się nie zadziało Bezawaryjnej jazdy życzę koledze

Dzięki i wzajemnie ;)

Hugo_Chavez
27-01-2022, 16:31
Mam S Maxa z tego samego rocznika co Twój, też ze Szwecji i nic nie dostałem. Jestem jego 2 właścicielem w Polsce (poprzedni miał go kilka miesięcy) Na jakiej podstawie są wysyłane te informacje?

Piniu
27-01-2022, 18:31
Na jakiej podstawie są wysyłane te informacje?
Tego nie wiem, myślę że ford wzywa właścicieli aut na podstawie informacji od producenta części albo stwierdził prawdopodobieństwo użycia wadliwych materiałów na podstawie statystyk wypadków. To tylko domniemania.
Nie zgłębiałem tematu ale znaczenie może mieć też kraj wyprodukowania pojazdu, Jak pisałem wcześniej, mamy też S-maxa z tego samego roku od blisko 2 lat i nic nie dostałem. Mondeo kupiliśmy w pazdzierniku więc dość szybko mnie namierzyli.

klocolus
27-01-2022, 22:27
Mondeo kupiliśmy w pazdzierniku więc dość szybko mnie namierzyli.

W Szwecji jest (przynajmniej była w latach 2011-2018 jak bywałem tam często) trochę inna polityka (braku)ochrony danych osobowych niż u nas ;) Chyba, że auto na polskich blachach.

A akcja pojawiła się niedawno, pierwszy raz słyszałem o niej kilka(naście) dni temu, na razie niewiele aut pod nie podchodzi. Tylko z rocznika 2007.

myślę że ford wzywa właścicieli aut na podstawie informacji od producenta części albo stwierdził prawdopodobieństwo użycia wadliwych materiałów na podstawie statystyk wypadków.

Nie oszukujmy się, musi się im to opłacać (koszty potencjalnych przegranych procesów>koszt akcji serwisowej) albo dostali nakaz wyżej bo w przeciwnym razie by tego nie robili.

marekpz
28-01-2022, 08:57
Nie sugerujcie się do końca rocznikiem. 2006 też już miał tę akcję.
Nie ma rozgraniczenia na rocznik czy zakład produkcji. Wszystkie które podlegają akcji, powinny być ujęte w etisie, do sprawdzenia po numerze vin.

sedes850
31-03-2022, 06:29
Witam, wczoraj też dostałem pismo z Forda zapraszające na wymianę poduszki powietrznej. Tylko, że Mondeo sprzedałem 4 lata temu. Jest opcja wskazania nabywcy, ciekawe czy go jeszcze posiada.

Raf66
31-03-2022, 21:12
Sprawdziłem w ETIS-ie i moje Mondeo z 2008 też ma akcję serwisową na wymianę poduchy ... Chodzi tylko o poduchę kierowcy? Wymiana bezkosztowa w ASO?

Hansolo
31-03-2022, 21:49
Raf66 Tak. Zadzwoń, umów się. Kilka dni temu w brata MK4 wymienili.

mlspd
02-04-2022, 09:37
Może jest jakaś strona, żeby sprawdzić czy auto się kwalifikuj do tej akcji serwisowej np. po wpisaniu numeru VIN? Mam mondeo z 2011, ale nie jestem jego pierwszym właścicielem, więc raczej powiadomienia od forda nie dostanę.

mrk26
02-04-2022, 09:48
Może byc za wcześnie na Twój rocznik. Ja miałem mondeo z 2007, które z resztą sprzedałem pół roku temu i mimo wszystko list do mnie przyszedł tyle że ja mieszkam w Anglii.

tyson2020
02-04-2022, 10:57
Gdzie można sprawdzić czy moje MK4 także powinno przejść tę akcję serwisową?

leszcz
02-04-2022, 14:35
sprawdzić czy moje podaj VIN

rychu.zychu
11-04-2022, 14:38
Może jest jakaś strona, żeby sprawdzić czy auto się kwalifikuj do tej akcji serwisowej np. po wpisaniu numeru VIN? Mam mondeo z 2011, ale nie jestem jego pierwszym właścicielem, więc raczej powiadomienia od forda nie dostanę.
Tu można sprawdzić.
https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do

paoloWawa
06-07-2022, 10:43
Mój też jest na liście, zadzwoniłem do ASO i potwierdzili, umówiłem się w najbliższym możliwym terminie czyli za tydzień, wg ASO tydzień to jest minimum od telefonu do wizyty w serwisie - to może być ważna info dla tych, którzy chcieliby np. zdążyć przed wyjazdem na urlop

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

dzikibez
15-07-2022, 10:49
paoloWawa - raczej zależy od obłożenia bo w Krk w piątek mnie zapraszali już na poniedziałek, ale akurat inne rzeczy do podomykania były i to ja lekko opóźniłem. Ja tak szybki proponowany czas przyjęcia tłumaczyłem sobie niebezpieczeństwem, że taka akcja jest traktowana priorytetowo (odszkodowania w razie "W" itp.) ale jak widać po Twoim przykładzie - jednak obłożenie też może decydować.

arturek
16-07-2022, 14:28
Witam

wszelkie akcje serwisowe są na koszt Forda

pozdrawiam
Arturek

Hugo_Chavez
17-07-2022, 01:30
U mnie po wpisaniu VINu S Maxa mam taki komunikat:20S32 - TAKATA AIRBAG REPLACEMENT
20A02 - SPECIAL AIRBAG DISPOSAL CLAIMING FSA
Mam rozumieć, że dzwonić do ASO i umawiać się na wymianę? Dodam, że auto ze Szwecji.

dzikibez
18-07-2022, 15:26
U mnie po wpisaniu VINu S Maxa mam taki komunikat:20S32 - TAKATA AIRBAG REPLACEMENT
20A02 - SPECIAL AIRBAG DISPOSAL CLAIMING FSA
Mam rozumieć, że dzwonić do ASO i umawiać się na wymianę? Dodam, że auto ze Szwecji.

Tak, dzwoń, im prędzej tym lepiej (dla Twojego bezpieczeństwa oraz terminu). To samo miałem, mam z Belgii.

To jest założenie nowej poduszki (20S32) i utylizacja starej (20A02). Plus na kosztorysie/fakturce będzie koszt poduszki. W sumie trzy pozycje, (u mnie, w galaxy) na około 1,5 klocka. Oczywiście wszystko za darmo

Hugo_Chavez
21-07-2022, 15:17
Poduszka wymieniona. Całość operacji trwała ok. 40 minut. Oczywiście za darmo.

bsadza
19-09-2023, 11:50
Tu można sprawdzić.
https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do

strona nie działa - maicie jakieś inne strony?

rychu.zychu
22-09-2023, 00:00
https://www.ford.pl/wsparcie/akcje-serwisowe

kacza1982
16-12-2023, 19:02
Dziś wyciągnąłem ze skrzynki list :) fajnie, że szukają aut i znajdują. Na dokumentach co prawda tablice holenderskie (takie właśnie posiadał po sprowadzeniu), ale dane już moje, bo kiedyś pisałem z aso o wymianie dużych cukierków i chyba dlatego moje dane w bazie widnieją. Super, że po 15 latach od produkcji wymieniają poduszkę, aby mi mordy nie obiła ;)

Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka

Tomasz121
18-12-2023, 23:25
Dzięki za info.

Załapałem się , wizyta - wymiana umówiona.
No i brawo Ford.

slider2002
19-12-2023, 17:47
https://www.ford.pl/wsparcie/akcje-serwisowe
mam komunikat
Wpisany numer VIN jest nieprawidłowy. Spróbuj jeszcze raz.

jak to rozumieć? Auto krajowe

Lotnikx
20-12-2023, 10:43
Ja mam tak samo. A VIN na 100% poprawny. Próbowałem z innymi VINami od Mondeo i to samo

tomfoc2
20-12-2023, 15:22
mam komunikat
Wpisany numer VIN jest nieprawidłowy.A w Vin-ie wpisujecie zero czy O?. Częsty błąd przy wpisywaniu.

tomek8888
20-12-2023, 21:13
Mój MK4 się kwalifikuje. Trzeba się umówić po Nowym Roku.

Juzek
23-12-2023, 14:58
Też dostałem zaproszenie :-)

Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka

Ox3000cc
23-12-2023, 20:49
Mój też się kwalifikuje, dzisiaj sprawdziłem skrzynkę pocztową, a tam list z powiadomieniem o akcji serwisowej - taka niespodzianka na ŚWIĘTA xD
Zonk bo mamy zamiar jechać do siostry w odwiedziny spory dystans i trochę strach takim czymś teraz jeździć, a w świeta nikt tego nie wymieni.

https://www.ford.pl/wsparcie/akcje-serwisowe

Jest gdzieś strona co ma działający dekoder VIN + pokazuje wszystkie akcje serwisowe?
Ja bym ew. pojechał i wszystko ogarnął, jak coś poza poduszką jest jeszcze.
Bez logowania na tej stronie polskiej mi pokazuje nieprawidłowy VIN, a jest 100% prawidłowy.

Robert 68
23-12-2023, 21:17
trochę strach takim czymś teraz jeździć,

Przez 14 lat nic się nie stało to i teraz będzie ok. Nie przesadzaj.

rychu.zychu
26-12-2023, 23:21
Bez logowania na tej stronie polskiej mi pokazuje nieprawidłowy VIN, a jest 100% prawidłowy.

A przypadkiem w trzecim znaku nie wpisujesz litery O zamiast cyfry 0 ?
Sprawdziłem kilka losowych numerów VIN z otomoto i podaje dane o akcjach serwisowych bez logowania.

daniel66
28-12-2023, 07:44
Ford Mondeo, Ford Galaxy oraz Ford S-Max
Kampania serwisowa dotyczy łącznie 317 egzemplarzy, w których zastosowano poduszki powietrzne kierowcy firmy Takata zawierające ładunek pirotechniczny generatora gazu, który w niektórych generatorach gazu może z czasem ulegać zmianom materiałowym. Może to powodować nadmierne ciśnienie wewnętrzne podczas odpalania poduszki powietrznej, prowadząc do rozerwania korpusu generatora gazu i wyrzucenia metalowych odłamków do przedziału pasażerskiego, stwarzając potencjalne ryzyko poważnych obrażeń osób przebywających w pojeździe. Podczas wizyty w serwisie zostanie przeprowadzona stosowna naprawa.

manius89
04-01-2024, 08:25
Dopiero miesiąc cieszę się Mondeo MK5, czytałem o akcji i niespodzianka -> list. Dzwonię, umawiam wizytę, termin dość szybki, a Pan mówi, że auto z 2009 roku.... i pojemność się nie zgadza. Już mi się gorąco zrobiło, że coś nie tak ze świeżym zakupem.
Po chwili zastanowienia wykonałem telefon do kupującego poprzednie MK4 i sprawa wyjaśniona.
Przy okazji - MK5 jest mniej objętych akcją, ale powoli zaczynają wysyłać listy.

Tomasz121
04-01-2024, 21:34
Ford Mondeo, Ford Galaxy oraz Ford S-Max
Kampania serwisowa dotyczy łącznie 317 egzemplarzy, w których zastosowano poduszki powietrzne kierowcy firmy Takata zawierające ładunek pirotechniczny generatora gazu, który w niektórych generatorach gazu może z czasem ulegać zmianom materiałowym. Może to powodować nadmierne ciśnienie wewnętrzne podczas odpalania poduszki powietrznej, prowadząc do rozerwania korpusu generatora gazu i wyrzucenia metalowych odłamków do przedziału pasażerskiego, stwarzając potencjalne ryzyko poważnych obrażeń osób przebywających w pojeździe. Podczas wizyty w serwisie zostanie przeprowadzona stosowna naprawa.



Ja już po wymianie.
Ale w serwisie wspominali mi coś o ulegających biodegradacji ładunkach i słabym działaniem poduszki po jakimś tam czasie.
Czyli jaka jest prawda?
Bo mi chyba dosypali troche C4....

fafikmk4
06-01-2024, 18:14
U mnie podobnie ��. Koperta z forda, wizyta w serwisie aby potwierdzić czy w moim mondeuszu jest do wymiany�� potwierdzone że do wymiany i teraz czas oczekiwania x czasu bo pan z serwisu powiedział że brakło poduszek bo akcja idzie pełna parą.

Rafał A.(antek)
06-01-2024, 19:20
To maja zapłon, u mnie koperta była 2 lata temu. Fakt że z Niemiec :)

klocolus
06-01-2024, 23:41
Ja w mk4 z 2014 jeszcze nic nie dostałem w tej sprawie a jestem odnotowany w ASO.

Marcel123
07-01-2024, 10:36
Zalogowałem się na stronie forda i też mi wyskoczyło że muszę wymienić poduszkę, umówiłem się przez Internet i w sierpniu pojechałem do ASO w Lublinie i zrobili to w dwie godziny bez kosztowo.

mondeo70235
09-01-2024, 19:43
w Mondku mojej córki wymienili jasiek kierowcy mondek 2015 lipiec

tomek8888
21-02-2024, 21:13
W połowie stycznia przyszedł do mnie list z Forda informujący o problemie.
Jako że nie miałem czasu w związku z nawałem pracy skontaktowałem się z ASO 2 tygodnie temu. Czas operacji od momentu umówienia się wraz z jej wymianą wyniósł około tygodnia.
Wymiana trwała 40 minut. I tu trzeba pochwalić ASO Forda w Lesznie (Super Cars).
Wzorowa obsługa, a w trakcie wymiany została mi zaserwowana pyszna kawa.
To się szanuje. Niby stary grat (2008 rocznik), a cały czas Ford dba o użytkowników.

jarek33
23-02-2024, 11:13
Wymiana trwała 40 minut.

To co oni tam robili

Sąsiadowi z garażu obok
Przyjechało auto serwisowe po godzinie 18 pod dom podeszli do garażu gdzie stało mondeo
wymiana 10min z podpisaniem papirów
ASO Ford Świdnica to jest wyjście do klienta :)

Antej
23-02-2024, 11:22
Wy się tu ekscytujecie obslugą, a ludzie zakladajacy tempomat do tego modelu robią wszystko w czasie poniżej 1h, włącznie z jazdą testową, gdzie wyjęcie poduszki to dopiero początek roboty.

MATRIX266
30-09-2024, 13:38
Ja mam mk4 2007 automat i już pierwsze powiadomienie mi przyszło na wiosnę ale nie miałem czasu bardzo i w poprzednim tygodniu od nowa dostałem powiadomienie. Niby pisze, że mozba użytkować ale jak widzę, to wuekszisc wymienia, to chyba ha też się umówię mimmi, że za parę miesięcy auto będę sprzedawał.

kerg
02-10-2024, 07:26
Bez obaw wymieniaj jasiek. Mój mk4 z 2008 zrobili w ASO też w 10 min

urlop
08-02-2025, 20:20
Tak sobie wpisałem vin w google i wyszło mi takie coś: http://3.s.dziennik.pl/pliki/2105000/2105038-zal-ogl-niebezp-prod-ford-20110518.pdf
Coś mogę się dowiedzieć więcej? Czy auto odbyło ten serwis a jeśli nie to gdzie się zapytać o to.

pankrakus
10-02-2025, 20:08
Wy się tu ekscytujecie obslugą, a ludzie zakladajacy tempomat do tego modelu robią wszystko w czasie poniżej 1h,
[...]


Witam
Wymiana poduszki to nie wyścigi
Licytowanie się na zasadzie potrzymaj mi piwo, pokażę Ci jak to się robi - jest dla mnie grubo nie poważne

Dorośnij i wtedy wróć do mechaniki => szanuję ludzi którzy robią solidnie,
a nie tych którzy naprawiają mi auto w jak najkrótszym czasie

pozdrawiam
pankrakus

https://testerzy.pl/assets/img/articles/old/maksyma_kazdego_testera.png

rafal201988
11-02-2025, 05:42
Coś mogę się dowiedzieć więcej? Czy auto odbyło ten serwis a jeśli nie to gdzie się zapytać o to.

najlepiej zadzwonić do ASO Forda i tam się dowiesz czy musisz się umawiać, czy już była akcja realizowana u Ciebie.

andre1681
15-02-2025, 10:20
Tak sobie wpisałem vin w google Najlepiej wpisz vin na stronie Forda, akcje serwisowe. U mnie wyszła akcja na poduszkę, i już jestem umówiony na wymianę.