Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Akcja serwisowa -20S32- Takata poduszka powietrzna kierowcy
Witam i pytam ;)
Nie wiem czy akcja dotyczy tylko Mondeo bo posiadam też S-maxa 2007 ale dostałem list od Forda w którym wzywają mnie na sprawdzenie/kontrolę/wymianę poduszki powietrznej kierowcy...
Streszczę treść listu.... chodzi o kilka rzeczy
-jakiś czynnik który jest w ładunku kumulującym/aktywującym wystrzał poduszki
- jakieś wadliwe/starzejące się z upływem lat powłoki/pojemniki/metal ładunków inicjujących odpalenie poduszki
a co za tym idzie ryzyko na poważne uszczerbki na zdrowiu dla pasażerów przy ew. odpaleniu poduszki ze względu na latające elementy itp itd.
Jestem już po zabiegu, bez najmniejszego zająknięcia i sprawdzania wymienili poduszkę na nową:shock::shock::shock: auto z 2007
Mieszkam w Szwecji i z wiadomych względów że serwisy/warsztaty mają tylko wymieniaczy zamiast mechaników pytam jak sprawa ma się w Polsce?
Dostajecie podobne listy z zaproszeniem na akcję serwisową i jak do tematu podchodzą mechanicy? Wymiana od razu czy sprawdzanie?
btw. duży plus dla Forda że po tylu latach pamietają o swoich produktach i wzywają na kontrolę/wymianę wadliwych elementów.
klocolus 26-01-2022, 18:26 jak sprawa ma się w Polsce?
Dostajecie podobne listy z zaproszeniem na akcję serwisową i jak do tematu podchodzą mechanicy? Wymiana od razu czy sprawdzanie?
Słyszałem o akcji, ale mój z 2014 na razie nie ma nic w systemie. Miałem wcześniej Mondeo z 2009 to poduszki działały prawidłowo, wiem to z autopsji :619: Myślę, że jak będzie podstawa do wymiany to wymienią niezależnie od wieku auta.
btw. duży plus dla Forda że po tylu latach pamietają o swoich produktach i wzywają na kontrolę/wymianę wadliwych elementów.
Jak dla mnie całkowicie normalne i oczywiste zachowanie a nie duży plus. Akurat np. BMW robiło to samo z poduszkami w e46 chyba, 20 letnie albo i starsze auta. Korporacje co pomijają takie problemy tylko dlatego, że gwarancja ustała powinny być mocno piętnowane.
Jak dla mnie całkowicie normalne i oczywiste zachowanie a nie duży plus. Akurat np. BMW robiło to samo z poduszkami w e46 chyba, 20 letnie albo i starsze auta. Korporacje co pomijają takie problemy tylko dlatego, że gwarancja ustała powinny być mocno piętnowane.
zgadzam się z Tobą w 100% ale przerabiając kilkanaście aut o róznej historii ich użytkowania przez ich wcześniejszych właścicieli nikt mi nic nie wysłał. Co wcale nie oznacza że wcześniej jezdziłem czymś co było "przystankiem autobusowym" ;)
Słyszałem o akcji, ale mój z 2014 na razie nie ma nic w systemie.
i oby tak zostało żeby nic się nie zadziało ;) Bezawaryjnej jazdy życzę koledze;)
klocolus 27-01-2022, 11:06 przerabiając kilkanaście aut o róznej historii ich użytkowania przez ich wcześniejszych właścicieli nikt mi nic nie wysłał.
Dlatego trzeba sprawdzać w ASO po vinie, mogą nie wiedzieć że auto zmieniło właściciela.
i oby tak zostało żeby nic się nie zadziało Bezawaryjnej jazdy życzę koledze
Dzięki i wzajemnie ;)
Hugo_Chavez 27-01-2022, 16:31 Mam S Maxa z tego samego rocznika co Twój, też ze Szwecji i nic nie dostałem. Jestem jego 2 właścicielem w Polsce (poprzedni miał go kilka miesięcy) Na jakiej podstawie są wysyłane te informacje?
Na jakiej podstawie są wysyłane te informacje?
Tego nie wiem, myślę że ford wzywa właścicieli aut na podstawie informacji od producenta części albo stwierdził prawdopodobieństwo użycia wadliwych materiałów na podstawie statystyk wypadków. To tylko domniemania.
Nie zgłębiałem tematu ale znaczenie może mieć też kraj wyprodukowania pojazdu, Jak pisałem wcześniej, mamy też S-maxa z tego samego roku od blisko 2 lat i nic nie dostałem. Mondeo kupiliśmy w pazdzierniku więc dość szybko mnie namierzyli.
klocolus 27-01-2022, 22:27 Mondeo kupiliśmy w pazdzierniku więc dość szybko mnie namierzyli.
W Szwecji jest (przynajmniej była w latach 2011-2018 jak bywałem tam często) trochę inna polityka (braku)ochrony danych osobowych niż u nas ;) Chyba, że auto na polskich blachach.
A akcja pojawiła się niedawno, pierwszy raz słyszałem o niej kilka(naście) dni temu, na razie niewiele aut pod nie podchodzi. Tylko z rocznika 2007.
myślę że ford wzywa właścicieli aut na podstawie informacji od producenta części albo stwierdził prawdopodobieństwo użycia wadliwych materiałów na podstawie statystyk wypadków.
Nie oszukujmy się, musi się im to opłacać (koszty potencjalnych przegranych procesów>koszt akcji serwisowej) albo dostali nakaz wyżej bo w przeciwnym razie by tego nie robili.
Nie sugerujcie się do końca rocznikiem. 2006 też już miał tę akcję.
Nie ma rozgraniczenia na rocznik czy zakład produkcji. Wszystkie które podlegają akcji, powinny być ujęte w etisie, do sprawdzenia po numerze vin.
sedes850 31-03-2022, 06:29 Witam, wczoraj też dostałem pismo z Forda zapraszające na wymianę poduszki powietrznej. Tylko, że Mondeo sprzedałem 4 lata temu. Jest opcja wskazania nabywcy, ciekawe czy go jeszcze posiada.
Sprawdziłem w ETIS-ie i moje Mondeo z 2008 też ma akcję serwisową na wymianę poduchy ... Chodzi tylko o poduchę kierowcy? Wymiana bezkosztowa w ASO?
Raf66 Tak. Zadzwoń, umów się. Kilka dni temu w brata MK4 wymienili.
Może jest jakaś strona, żeby sprawdzić czy auto się kwalifikuj do tej akcji serwisowej np. po wpisaniu numeru VIN? Mam mondeo z 2011, ale nie jestem jego pierwszym właścicielem, więc raczej powiadomienia od forda nie dostanę.
Może byc za wcześnie na Twój rocznik. Ja miałem mondeo z 2007, które z resztą sprzedałem pół roku temu i mimo wszystko list do mnie przyszedł tyle że ja mieszkam w Anglii.
tyson2020 02-04-2022, 10:57 Gdzie można sprawdzić czy moje MK4 także powinno przejść tę akcję serwisową?
sprawdzić czy moje podaj VIN
rychu.zychu 11-04-2022, 14:38 Może jest jakaś strona, żeby sprawdzić czy auto się kwalifikuj do tej akcji serwisowej np. po wpisaniu numeru VIN? Mam mondeo z 2011, ale nie jestem jego pierwszym właścicielem, więc raczej powiadomienia od forda nie dostanę.
Tu można sprawdzić.
https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do
paoloWawa 06-07-2022, 10:43 Mój też jest na liście, zadzwoniłem do ASO i potwierdzili, umówiłem się w najbliższym możliwym terminie czyli za tydzień, wg ASO tydzień to jest minimum od telefonu do wizyty w serwisie - to może być ważna info dla tych, którzy chcieliby np. zdążyć przed wyjazdem na urlop
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
dzikibez 15-07-2022, 10:49 paoloWawa - raczej zależy od obłożenia bo w Krk w piątek mnie zapraszali już na poniedziałek, ale akurat inne rzeczy do podomykania były i to ja lekko opóźniłem. Ja tak szybki proponowany czas przyjęcia tłumaczyłem sobie niebezpieczeństwem, że taka akcja jest traktowana priorytetowo (odszkodowania w razie "W" itp.) ale jak widać po Twoim przykładzie - jednak obłożenie też może decydować.
Witam
wszelkie akcje serwisowe są na koszt Forda
pozdrawiam
Arturek
Hugo_Chavez 17-07-2022, 01:30 U mnie po wpisaniu VINu S Maxa mam taki komunikat:20S32 - TAKATA AIRBAG REPLACEMENT
20A02 - SPECIAL AIRBAG DISPOSAL CLAIMING FSA
Mam rozumieć, że dzwonić do ASO i umawiać się na wymianę? Dodam, że auto ze Szwecji.
dzikibez 18-07-2022, 15:26 U mnie po wpisaniu VINu S Maxa mam taki komunikat:20S32 - TAKATA AIRBAG REPLACEMENT
20A02 - SPECIAL AIRBAG DISPOSAL CLAIMING FSA
Mam rozumieć, że dzwonić do ASO i umawiać się na wymianę? Dodam, że auto ze Szwecji.
Tak, dzwoń, im prędzej tym lepiej (dla Twojego bezpieczeństwa oraz terminu). To samo miałem, mam z Belgii.
To jest założenie nowej poduszki (20S32) i utylizacja starej (20A02). Plus na kosztorysie/fakturce będzie koszt poduszki. W sumie trzy pozycje, (u mnie, w galaxy) na około 1,5 klocka. Oczywiście wszystko za darmo
Hugo_Chavez 21-07-2022, 15:17 Poduszka wymieniona. Całość operacji trwała ok. 40 minut. Oczywiście za darmo.
Tu można sprawdzić.
https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do
strona nie działa - maicie jakieś inne strony?
rychu.zychu 22-09-2023, 00:00 https://www.ford.pl/wsparcie/akcje-serwisowe
kacza1982 16-12-2023, 19:02 Dziś wyciągnąłem ze skrzynki list :) fajnie, że szukają aut i znajdują. Na dokumentach co prawda tablice holenderskie (takie właśnie posiadał po sprowadzeniu), ale dane już moje, bo kiedyś pisałem z aso o wymianie dużych cukierków i chyba dlatego moje dane w bazie widnieją. Super, że po 15 latach od produkcji wymieniają poduszkę, aby mi mordy nie obiła ;)
Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
Tomasz121 18-12-2023, 23:25 Dzięki za info.
Załapałem się , wizyta - wymiana umówiona.
No i brawo Ford.
slider2002 19-12-2023, 17:47 https://www.ford.pl/wsparcie/akcje-serwisowe
mam komunikat
Wpisany numer VIN jest nieprawidłowy. Spróbuj jeszcze raz.
jak to rozumieć? Auto krajowe
Ja mam tak samo. A VIN na 100% poprawny. Próbowałem z innymi VINami od Mondeo i to samo
mam komunikat
Wpisany numer VIN jest nieprawidłowy.A w Vin-ie wpisujecie zero czy O?. Częsty błąd przy wpisywaniu.
tomek8888 20-12-2023, 21:13 Mój MK4 się kwalifikuje. Trzeba się umówić po Nowym Roku.
Też dostałem zaproszenie :-)
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
Ox3000cc 23-12-2023, 20:49 Mój też się kwalifikuje, dzisiaj sprawdziłem skrzynkę pocztową, a tam list z powiadomieniem o akcji serwisowej - taka niespodzianka na ŚWIĘTA xD
Zonk bo mamy zamiar jechać do siostry w odwiedziny spory dystans i trochę strach takim czymś teraz jeździć, a w świeta nikt tego nie wymieni.
https://www.ford.pl/wsparcie/akcje-serwisowe
Jest gdzieś strona co ma działający dekoder VIN + pokazuje wszystkie akcje serwisowe?
Ja bym ew. pojechał i wszystko ogarnął, jak coś poza poduszką jest jeszcze.
Bez logowania na tej stronie polskiej mi pokazuje nieprawidłowy VIN, a jest 100% prawidłowy.
Robert 68 23-12-2023, 21:17 trochę strach takim czymś teraz jeździć,
Przez 14 lat nic się nie stało to i teraz będzie ok. Nie przesadzaj.
rychu.zychu 26-12-2023, 23:21 Bez logowania na tej stronie polskiej mi pokazuje nieprawidłowy VIN, a jest 100% prawidłowy.
A przypadkiem w trzecim znaku nie wpisujesz litery O zamiast cyfry 0 ?
Sprawdziłem kilka losowych numerów VIN z otomoto i podaje dane o akcjach serwisowych bez logowania.
daniel66 28-12-2023, 07:44 Ford Mondeo, Ford Galaxy oraz Ford S-Max
Kampania serwisowa dotyczy łącznie 317 egzemplarzy, w których zastosowano poduszki powietrzne kierowcy firmy Takata zawierające ładunek pirotechniczny generatora gazu, który w niektórych generatorach gazu może z czasem ulegać zmianom materiałowym. Może to powodować nadmierne ciśnienie wewnętrzne podczas odpalania poduszki powietrznej, prowadząc do rozerwania korpusu generatora gazu i wyrzucenia metalowych odłamków do przedziału pasażerskiego, stwarzając potencjalne ryzyko poważnych obrażeń osób przebywających w pojeździe. Podczas wizyty w serwisie zostanie przeprowadzona stosowna naprawa.
manius89 04-01-2024, 08:25 Dopiero miesiąc cieszę się Mondeo MK5, czytałem o akcji i niespodzianka -> list. Dzwonię, umawiam wizytę, termin dość szybki, a Pan mówi, że auto z 2009 roku.... i pojemność się nie zgadza. Już mi się gorąco zrobiło, że coś nie tak ze świeżym zakupem.
Po chwili zastanowienia wykonałem telefon do kupującego poprzednie MK4 i sprawa wyjaśniona.
Przy okazji - MK5 jest mniej objętych akcją, ale powoli zaczynają wysyłać listy.
Tomasz121 04-01-2024, 21:34 Ford Mondeo, Ford Galaxy oraz Ford S-Max
Kampania serwisowa dotyczy łącznie 317 egzemplarzy, w których zastosowano poduszki powietrzne kierowcy firmy Takata zawierające ładunek pirotechniczny generatora gazu, który w niektórych generatorach gazu może z czasem ulegać zmianom materiałowym. Może to powodować nadmierne ciśnienie wewnętrzne podczas odpalania poduszki powietrznej, prowadząc do rozerwania korpusu generatora gazu i wyrzucenia metalowych odłamków do przedziału pasażerskiego, stwarzając potencjalne ryzyko poważnych obrażeń osób przebywających w pojeździe. Podczas wizyty w serwisie zostanie przeprowadzona stosowna naprawa.
Ja już po wymianie.
Ale w serwisie wspominali mi coś o ulegających biodegradacji ładunkach i słabym działaniem poduszki po jakimś tam czasie.
Czyli jaka jest prawda?
Bo mi chyba dosypali troche C4....
fafikmk4 06-01-2024, 18:14 U mnie podobnie . Koperta z forda, wizyta w serwisie aby potwierdzić czy w moim mondeuszu jest do wymiany potwierdzone że do wymiany i teraz czas oczekiwania x czasu bo pan z serwisu powiedział że brakło poduszek bo akcja idzie pełna parą.
Rafał A.(antek) 06-01-2024, 19:20 To maja zapłon, u mnie koperta była 2 lata temu. Fakt że z Niemiec :)
klocolus 06-01-2024, 23:41 Ja w mk4 z 2014 jeszcze nic nie dostałem w tej sprawie a jestem odnotowany w ASO.
Marcel123 07-01-2024, 10:36 Zalogowałem się na stronie forda i też mi wyskoczyło że muszę wymienić poduszkę, umówiłem się przez Internet i w sierpniu pojechałem do ASO w Lublinie i zrobili to w dwie godziny bez kosztowo.
mondeo70235 09-01-2024, 19:43 w Mondku mojej córki wymienili jasiek kierowcy mondek 2015 lipiec
tomek8888 21-02-2024, 21:13 W połowie stycznia przyszedł do mnie list z Forda informujący o problemie.
Jako że nie miałem czasu w związku z nawałem pracy skontaktowałem się z ASO 2 tygodnie temu. Czas operacji od momentu umówienia się wraz z jej wymianą wyniósł około tygodnia.
Wymiana trwała 40 minut. I tu trzeba pochwalić ASO Forda w Lesznie (Super Cars).
Wzorowa obsługa, a w trakcie wymiany została mi zaserwowana pyszna kawa.
To się szanuje. Niby stary grat (2008 rocznik), a cały czas Ford dba o użytkowników.
Wymiana trwała 40 minut.
To co oni tam robili
Sąsiadowi z garażu obok
Przyjechało auto serwisowe po godzinie 18 pod dom podeszli do garażu gdzie stało mondeo
wymiana 10min z podpisaniem papirów
ASO Ford Świdnica to jest wyjście do klienta :)
Wy się tu ekscytujecie obslugą, a ludzie zakladajacy tempomat do tego modelu robią wszystko w czasie poniżej 1h, włącznie z jazdą testową, gdzie wyjęcie poduszki to dopiero początek roboty.
MATRIX266 30-09-2024, 13:38 Ja mam mk4 2007 automat i już pierwsze powiadomienie mi przyszło na wiosnę ale nie miałem czasu bardzo i w poprzednim tygodniu od nowa dostałem powiadomienie. Niby pisze, że mozba użytkować ale jak widzę, to wuekszisc wymienia, to chyba ha też się umówię mimmi, że za parę miesięcy auto będę sprzedawał.
Bez obaw wymieniaj jasiek. Mój mk4 z 2008 zrobili w ASO też w 10 min
Tak sobie wpisałem vin w google i wyszło mi takie coś: http://3.s.dziennik.pl/pliki/2105000/2105038-zal-ogl-niebezp-prod-ford-20110518.pdf
Coś mogę się dowiedzieć więcej? Czy auto odbyło ten serwis a jeśli nie to gdzie się zapytać o to.
pankrakus 10-02-2025, 20:08 Wy się tu ekscytujecie obslugą, a ludzie zakladajacy tempomat do tego modelu robią wszystko w czasie poniżej 1h,
[...]
Witam
Wymiana poduszki to nie wyścigi
Licytowanie się na zasadzie potrzymaj mi piwo, pokażę Ci jak to się robi - jest dla mnie grubo nie poważne
Dorośnij i wtedy wróć do mechaniki => szanuję ludzi którzy robią solidnie,
a nie tych którzy naprawiają mi auto w jak najkrótszym czasie
pozdrawiam
pankrakus
https://testerzy.pl/assets/img/articles/old/maksyma_kazdego_testera.png
rafal201988 11-02-2025, 05:42 Coś mogę się dowiedzieć więcej? Czy auto odbyło ten serwis a jeśli nie to gdzie się zapytać o to.
najlepiej zadzwonić do ASO Forda i tam się dowiesz czy musisz się umawiać, czy już była akcja realizowana u Ciebie.
andre1681 15-02-2025, 10:20 Tak sobie wpisałem vin w google Najlepiej wpisz vin na stronie Forda, akcje serwisowe. U mnie wyszła akcja na poduszkę, i już jestem umówiony na wymianę.
|