Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Webasto nie odpala
mikasa18 27-01-2022, 08:09 Cześć
Mam dziwny problem z fabrycznym ogrzewaniem postojowym w moim fordzie. Bez wcześniejszego wypowiedzenia przestało świadczyć pracę. Nie działa w momentach kiedy działać powinno, tj:
zaprogramowane czasowo w komputerze auta
1 cykl pracy wymuszony na żądanie z komputera auta
dogrzewanie płynu chłodzącego po odpaleniu pojazdu kiedy temperatura jest <10 stopni
Na forscanie nie widać żadnych błędów, test ogrzewania z forscana nie pokazuje błędów (słychać chodzącą pompkę w trakcie testu), bezpieczniki sprawdzone, paliwo w baku jest, akumulator sprawdzony testerem pod obciążeniem i też jest sprawny.
Auto oddane do mechanika, po 4 dniach się poddali.
Ma ktoś jakieś pomysły co może być przyczyną?
mikasa18 28-01-2022, 14:08 jakieś pomysły?
thesperado 30-01-2022, 12:38 Na forscanie nie widać żadnych błędów, test ogrzewania z forscana nie pokazuje błędów (słychać chodzącą pompkę w trakcie testu), bezpieczniki sprawdzone, paliwo w baku jest, akumulator sprawdzony testerem pod obciążeniem i też jest sprawny.
Znaczy, że martwe nie jest, a stwierdzenie, że "przestało świadczyć pracę" oznacza że nie odpala jak rozumiem.
Wiesz jaki tam jest typ/model ogrzewania postojowego? Mam nieco doświadczeń z ogrzewaniem postojowym w pojazdach użytkowych i trochę materiałów o tych "sprzętach".
Jak ogrzewanie nie rejestruje usterek i nie odpala to zaczął był od sprawdzenia szczelności układu paliwowego na odcinku pompka - zbiornik, czyli tam, gdzie ssie. Tam często nie widać ew. nieszczelności w przeciwieństwie do odcinka pompa -urządzenie grzewcze. Czasami za brak zapłonu może być odpowiedzialny spadek napięcia na odcinku akumulator - urządzenie grzewcze. Pomiar parametrów aku nie da zbyt wiele.
mikasa18 30-01-2022, 22:41 Warsztat powiedział, że jak odpalali je spod komputera serwisowego to pracowała normalnie, a jak próbowali manetką wyklikać uruchomienie 1 cyklu to już nie działało Taka praca wykluczałaby niestety rozwiązania o których piszesz.
Co do modelu to jest to Eberspracher D5WS
thesperado 31-01-2022, 21:11 Z tego co piszesz, to raczej problem po stronie sterowania, a nie pieca lub jego zasilania w prąd lub paliwo.
jak odpalali je spod komputera serwisowego to pracowała normalnie,
A komputer to był dedykowany do pojazdu, czyli Forda, czy do ogrzewania Eberspracher?
mikasa18 01-02-2022, 07:08 Dedykowany do Forda. Jakiś VCM. Akcja działa się w serwisie rekomendowanym przez Ford Polska.
w instrukcji na stronie 9 https://eberspacher-russia.ru/fabric-manual-ford-focus-cmax-kuga-hydronic-b5ws-d5ws-d5wz-252269951954-en-de.pdf jest napisane, że w tym przypadku diagnostyka ogrzewania odbywa się wyłącznie przez Fordowy soft
thesperado 02-02-2022, 09:35 Skoro VCM włączył po CAN nagrzewnicę w trybie serwisowym, a pojazd (licznik) zrobić tego nie może, to może nie są spełnione wszystkie niezbędne warunki do wydania polecenia włączenia nagrzewnicy. Na forum było pisane np. o temperaturach i o konieczności uruchomienia silnika pomiędzy cyklami. Za to, chyba nie było nic o tym, że "grzałka działa tylko wtedy, gdy w zbiorniku znajduje się co najmniej 7,5 l paliwa" (także ze strony 9). Z tym poziomem paliwa to sprawa logiczna, ale nie ukrywam, że dla mnie to nowość. Sprawdzane były parametry warunkujące wydanie polecenia uruchomienia ogrzewania?
mikasa18 02-02-2022, 11:48 Auto podstawiłem z pełnym bakiem, temperatura na zewnątrz 0 stopni, akumulator naładowany i sprawdzony pod obciążeniem. Samo to, że dojechałem do warsztatu zdejmuje nam ewentualność, że od poprzedniego grzania z harmonogramu silnik nie został uruchomiony.
Ciężki temat
thesperado 03-02-2022, 20:40 Ciężki temat
Niestety tak, tym bardziej, że jak pisałeś rekomendowany warsztat także poległ. Urządzenie grzewcze sprawne (działa sterowane z zewnątrz), paliwo i prąd OK, AHCM czyli sterownik urządzenia grzewczego komunikuje się po MS-CAN (na pewno ze złączem diagnostycznym i dalej z VCM). Ale czy jest komunikacja z licznikiem? Pasowało by sprawdzić MS-CAN. Może być o tyle łatwiej, że wg schematu, który posiadam, to w liczniku jest terminator na zakończeniu MS-CAN.
Auto podstawiłem z pełnym bakiem, temperatura na zewnątrz 0 stopni, akumulator naładowany i sprawdzony pod obciążeniem. Samo to, że dojechałem do warsztatu zdejmuje nam ewentualność, że od poprzedniego grzania z harmonogramu silnik nie został uruchomiony.
Czyli można założyć , że warunki do uruchomienia spełnione tylko czy systemy pojazdu też tak to widzą?
mikasa18 04-02-2022, 07:38 Mamy nagły zwrot akcji w drugim akcie:)
Wczoraj podjechałem jeszcze raz do mechanika i się trochę zdziwiłem.
Wcześniej mówili, że webasto ruszyło spod ich softu, ale jak próbowali odpalić z komputera samochodu to wyskoczył błąd (pojechałem żeby podali mi numer, albo opis tego błędu).
A tu się okazuje, że najprawdopodobniej jedyne co uruchomili to procedurę sprawdzania FFH i to co uznali za działanie webasto to był dźwięk pompki obiegu płynu chłodzącego.
Później wrzucili procedurę napełniania webasto paliwem, ale żadna z powyższych nie pomogła i webasto wciąż nie działa.
Niestety dla mnie urządzenie diagnostyczne nie pokazywało żadnych błędów DTC odnośnie FFH.
Jedynie co wyskoczyło to U1900-20 mówiące, z tego co pamiętam, że nie widzi prędkości obrotowej silnika
Czy to możliwe żeby przy awarii komunikacji po CAN soft był w stanie uruchomić diagnostykę webasto, ale samego webasto już nie?
thesperado 06-02-2022, 09:42 Teraz to się faktycznie temat zrobił ciężki ponieważ zabawę trzeba zacząć od nowa, bo zostałeś wprowadzony w błąd przez mechaników i całe dotychczasowe pisanie okazuje się g.... warte.
Jedynie co wyskoczyło to U1900-20 mówiące, z tego co pamiętam, że nie widzi prędkości obrotowej silnika
Masz błąd magistrali CAN, tylko pytanie w jakim module i czy tylko w jednym, jakiego CAN on dotyczy oraz co nie widzi prędkości obrotowej silnika (zapewne pojazdu)? Tak się nieszczęśliwie składa, że usterka licznika w FF2 to coś otrzymujesz w pakiecie z samochodem. W 2007 możesz mieć dwa liczniki, podświetlony na biało lub zielono, ale oba jednakowo zawodne.
Czy to możliwe żeby przy awarii komunikacji po CAN soft był w stanie uruchomić diagnostykę webasto, ale samego webasto już nie?
Uszkodzenie CAN licznika lub licznika może objawić się tym, że raz jest wszystko OK, a raz nie, a poza tym pamiętaj, ze do licznika dochodzą MS-CAN i HS-CAN. Ciężko mi coś jednoznacznie powiedzieć tak na odległość. Jest jeszcze jedna ciekawostka. Eberspracher w swoich urządzeniach które nie są zintegrowane z pojazdem jak w twoim przypadku (sterowane zegarami Eberspracher), stosuje zabezpieczenie polegające na blokadzie modułu sterującego po określonej ilości nieudanych cykli rozruchowych. Taki przypadek powinien być sygnalizowany określonym kodem usterki. Nie wiem jak to jest w przypadku urządzeń "brandowanych" jak w twoim wypadku.
mikasa18 06-02-2022, 10:58 Eberspracher w swoich urządzeniach które nie są zintegrowane z pojazdem jak w twoim przypadku (sterowane zegarami Eberspracher), stosuje zabezpieczenie polegające na blokadzie modułu sterującego po określonej ilości nieudanych cykli rozruchowych.
Z IDSu przy mnie zdejmowali tę blokadę, ale nic to nie dało.
Na 21 lutego jestem umówiony do innego mechanika, może coś wydumają. Moje zegary mają białe podświetlenie, a marzą mi się te z dużym wyświetlaczem z wersji poliftowej :p w internecie widziałem, że chłopaki sobie zmieniają bez większych problemów.
Moje zegary mają białe podświetlenie, a marzą mi się te z dużym wyświetlaczem z wersji poliftowej
Białe to właśnie polift, chyba że mówimy o małych poliftowych ale poziom 0, bez komputera.
Bezpieczniej jest mówić o kolorze wyświetlacza, zielony/czerwony.
Naprawie podlegają wszystkie typy, więc nie ma reguły.
Wymienić na inne/lepsze można zawsze, chociaż dostępność już znikoma, a zapotrzebowanie ogromne.
thesperado 06-02-2022, 14:17 Z IDSu przy mnie zdejmowali tę blokadę, ale nic to nie dało.
A była taka konieczność? Skoro tak to znaczy, że urządzenie po wielu nieudanych próbach rozruchu zablokowało się, a jak zauważyłem najczęstszym powodem, który nie jest od razu widoczny lub słyszalny jest paliwo, a w zasadzie jego brak.
Poza tym to U1900 maże powodować, ze AHCM nie dostaje informacji o spełnieniu warunków niezbędnych do uruchomienia ogrzewania np.
Jedynie co wyskoczyło to U1900-20 mówiące, z tego co pamiętam, że nie widzi prędkości obrotowej silnika
Czyli silnik się nie kręcił, znaczy nie był uruchomiony, a jest jest to wymagane.
mikasa18 06-02-2022, 22:25 Mam takie zegary jak tutaj https://obrazki.elektroda.pl/2632063700_1494590913.jpg
Nie wiem czy była konieczność resetu. Nie było żadnych błędów odnośnie FFH wiec chyba działali na ślepo.
Czyli masz międzylift, mozna wymienić
https://allegro.pl/oferta/licznik-ford-focus-mk2-lift-vp8v4f-10a855-a-11798859069
https://allegro.pl/oferta/ford-kuga-mk1-lift-2-0-tdci-licznik-zegary-11764732874
czas się przyzwyczaić do takich cen
mikasa18 07-02-2022, 14:34 dzięki Antej :)
Jak wyjdzie, że moje problemy z webasto rozwiążę wymiana zegarów to chętnie skorzystam z linków :)
To są tylko przykładowe linki i miej na uwadze ze branie "kota w worku" miało sens kiedy ceny były o dużo niższe.
Jak bym miał w tej cenie kupic i od razu naprawiać to szukałbym lepszych ofert. Teraz to nawet angliki kosztują krocie.
thesperado 10-02-2022, 21:41 Z tymi zegarami to na razie teoria i mam nadzieje, ze powód jest inny tylko trzeba go poszukać bardziej starannie. Cena licznika wynikająca ze słabej dostępności + koszt przygotowania do podmiany i robi się niezła kasa, chyba że ktoś z forum pomoże. Mam nadzieje, ta zaplanowana wizyta problem rozwiąże, a jeśli nie to przynajmniej dostaniesz konkretniejsze informacje
mikasa18 12-02-2022, 15:48 pewnie, że tak. Dam znać o postępach po 21.02
mikasa18 17-03-2022, 07:59 Witam ponownie
Dużo się działo i postaram się opisać po krótce przebieg wydarzeń
1. Oddałem auto do mechanika
2. Mechanik dzwoni że świeca na pewno uszkodzona i może coś jeszcze, ale oni nie są specjalistami i czy mogą odesłać ogrzewanie do innego miasta (autoryzowany serwis ebersparchera wg strony www.psm.pl ) na diagnozę żeby wszystko było cacy
3. Diagnoza w innym mieście polegała na ponownym stwierdzeniu, że świeca jest do wymiany i wbrew wcześniejszym zapewnieniom, że oni mają wszystko żeby ogrzewanie przetestować bez auta, że wiedzą, że to ogrzewanie jest sterowane po CAN itp itd ........ proszą o dostarczenie auta , bo jednak nie są w stanie nic sprawdzić :shock:
4. Ogrzewanie wraca do mechanika z poprzednią świecą. Na moją prośbę i odpowiedzialność przed wmontowaniem ogrzewania do auta wymieniamy świecę na nową
5. Ogrzewanie nadal nie odpala
.... w tzw. międzyczasie okazuje się, że dwumasa zaczęła tak klekotać, że słychać mnie w sąsiednim województwie i amortyzator z przodu się skończył. Ceny tych części i pomniejszych 3k zł. Przy okazji zleciłem regenerację rozrusznika, bo zimą były problemy. Robocizna pewnie 1k lekko więc połowa wartości auta już została osiągnięta :)
6. Wczoraj wsiadam do auta po 2-3 tygodniach, żeby sprawdzić czy w ogóle odpali (dzisiaj oddałem auto do warsztatu) i ogrzewanie postojowe włącza się od razu :p
7. Radość nie trwa jednak długo, bo po 2 minutach ogrzewanie stwierdza, że jednak nie chce mu się działać i się wyłącza. Każda zmiana oznacza nowe możliwości więc... :)
8. Forscan ->
EPS U1900-20 - Brak komunikatów sieci CAN
IC U1900-20 - Brak komunikatów sieci CAN
FFH U1900-24 - Usterka magistrali komunikacyjnej CAN, Dodatkowe symptomy usterki: Nie ma zmiany sygnału. Usterka magistrali komunikacyjnej CAN -błąd odbioru, Brak komunikatów sieci CAN, nieprawidłowe RPM silnika. Uwaga: Nieprawidłowe dane czujnika prędkości pojazdu
czyli wracamy do wymiany zegarów?
mikasa18 04-04-2022, 18:02 przelutowałem złącze w zegarach i skasowałem błędy, ale nadal nagrzewnica milczy jak zaklęta
|
|