Zobacz pełną wersję : [Focus 2018- ] Zmiana lamp statycznych full led na adaptacyjne full led


gumiak49
04-02-2022, 21:35
Cześć. Lampy statyczne istotnie świecą super ale tylko na długich. Zachęcony postami na innych forach na temat lamp adaptacyjnych podjąłem się samodzielnej wymiany na takowe. Ustaliłem, że mam samochód wyposażony w niezbędny moduł HCM, zakupiłem stosowne lampy i założyłem. Po montażu okazało się jednak, że występują błędy związane z kalibracją lamp: B14DB:54-0B i B14DC:54-0B.
W forscanie istnieje opcja przeprowadzenia kalibracji lamp ale nie zmienia to rezultatu. Próbowałem zmieniać konfigurację HCM na podstawie innego podobnego modelu wyposażonego w takie lampy i ponownej kalibracji ale nic się nie zmienia.
Obecnie działają mi wszystkie światła z wyjątkiem długich. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem bądź ma pomysł co może blokować przeprowadzenie kalibracji? Jakaś konkretna zmiana, w którymś z modułów jest niezbędna?
Dodam jeszcze, że w trakcie kalibracji czy testów lamp poprawnie poruszają się jak również prawdopodobnie świecą wszystkie źródła (widziałem tylko odbicie od drzwi garażowych) czyli lampy są prawie na pewno sprawne.

michałek
05-02-2022, 07:59
Czytałeś wątek na forum Forscan-a? Tam gość montował adaptacyjne ledy i przerobił wszystkie problemy chyba. Użytkownik Graham17.

gumiak49
05-02-2022, 10:48
Czytałeś wątek na forum Forscan-a? Tam gość montował adaptacyjne ledy i przerobił wszystkie problemy chyba. Użytkownik Graham17.

Tak, czytałem. Nie znalazłem tam konkretnej wskazówki. Xhelil.hoxhaj miał identyczny problem jak ja ale Graham17 mu nie pomógł. Zasugerował, że prawdopodobnie HCM może być inny dla różnych typów reflektorów ale nie znalazłem nigdzie potwierdzenia tego. On uruchamiał u siebie z HCM JX7B-13C148-ST, u mnie jest JX7B-13C148-AK.

michałek
05-02-2022, 11:27
Skąd jesteś? Mam dwa HCMy jeden z demontażu a drugi kupiłem nowy i trochę w nim grzebnąłem. Leżą się się kurzą bo w końcu założyłem LEDy DSS bez poziomowania i HCMy są zbędne. Jak chcesz to mogę je "wypożyczyć" na pomęczenie.
Ten używany był od adaptacyjnych. No albo wygenerujesz etykietę na paczkomat inpostu to wyślę. Jak coś Ci się uda to zatrzymasz a jak nie to odeślesz:
JX7B-13C148-AF oraz JX7B-13C148-AL.

gumiak49
05-02-2022, 14:04
Chętnie spróbuję, w końcu nie mam nic do stracenia.... W ostateczności wrócę do fabrycznych reflektorów. Wyślę do Ciebie wiadomość prywatną w sprawie ustalenia szczegółów.

gumiak49
02-05-2022, 14:14
Aktualizacja po dłuższej przerwie…

Okazuje się, że Graham17 miał rację, coś musi być na rzeczy z tymi modułami HCM. Moduł od michałek zadziałał u mnie od razu, widziałem, że lampy poruszają się na boki w trakcie włączania zapłonu i zniknął komunikat o konieczności sprawdzenia lamp.

Natomiast w czasie jazdy czasami pojawia się komunikat „sprawdź oświetlenie adaptacyjne” i obie lampy opuszczają się maksymalnie. Wystarczy się zatrzymać i ponownie same się ustawiają/kalibrują poprawnie. Nie wiem czego jest to wina, pierwotnie myślałem o połączeniu samego modułu hcm ale sprawdzałem to połączenie wielokrotnie bo jest łatwo dostępne i wątpię aby było winne. Błędy jakie się pojawiają wtedy to:


===HCM DTC B14DA:01-08===
Kod: B14DA - Siłownik dystrybucji światła prawego reflektora

Dodatkowe symptomy usterki:
- Ogólna usterka elektryczna

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł regulacji reflektorów

===END HCM DTC B14DA:01-08===

===HCM DTC B14DA:87-08===
Kod: B14DA - Siłownik dystrybucji światła prawego reflektora

Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak komunikatu

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł regulacji reflektorów

===END HCM DTC B14DA:87-08===

===HCM DTC B14DB:87-08===
Kod: B14DB - Układ sterujący lewego reflektora

Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak komunikatu

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł regulacji reflektorów

===END HCM DTC B14DB:87-08===

===HCM DTC B14DC:87-08===
Kod: B14DC - Układ sterujący prawego reflektora

Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak komunikatu

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł regulacji reflektorów

===END HCM DTC B14DC:87-08===


Może to być wina samych lamp? Połączeń między nimi? Wszelkie testy i kalibracje wyzwalane przy zapłonie czy z forscana wychodzą pomyślnie.

Zupełnie inną kwestią są ogólne odczucia po zmianie... Więc tak, niesamowitego efektu nie ma. Długie są bardzo dobre, mijania są dobre ale mam poczucie, że same światła nie pracują jako adaptacyjne tylko jak z klasycznym automatycznym przełącznikiem długie/krótkie. Owszem wiązka światła podąża wraz ze skrętem kierownicy, na postoju światła świecą szerzej ale nie widzę wprost efektu wycinania samochodów z przeciwka. Jest tylko jakby przełączanie na światła mijania. Dodatkowo z menu samego samochodu chociaż mam opcję „światła adaptacyjne” nie mogę przy nich zaznaczyć kwadracika. Jakby, któryś z modułów nie był poprawnie skonfigurowany. Może ktoś z forumowiczów potrafi wyszczególnić, które opcje powinienem zmienić po takiej podmiance reflektorów? A może sam kwadracik przy tej opcji nic nie znaczy i te reflektory takie są?

denmi
10-01-2023, 17:03
Witam,
Czy może ktoś z Was przekładał przednie reflektory LED z statycznych na dynamiczne? Czy taka misja odbywa się plug&play?