Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2008-2012] Wymiana rozrządu - blokada wału korbowego 1.25
markru609 16-02-2022, 18:42 Witam,
Posiadam Forda fiestę mk7 1.25 2011r. Planuję wymienić rozrząd i z tego co znalazłem, to w celu zablokowania koła pasowego na wale korbowym trzeba zastosować blokadę, która wkręca się w miejsce rozrusznika i blokuję się w ten sposób koło zamachowe. Zakupiłem już blokadę, ale jak patrzę na nią, to mam wątpliwości, czy będzie ona w stanie wytrzymać moment odkręcania koła pasowego :) Macie jakieś doświadczenia ze zdejmowanie tego koła? Taka blokada powinna dać radę? Czy może jest jakiś inny sposób na zablokowanie wału?
Blokada, która kupiłem to taka
https://allegro.pl/oferta/blokada-kola-zamachowego-ford-ecoboost-pl-kupczyk-6693476316
Na razie masz jedną z trzech blokad. Ale bez obaw, wytrzyma.
PS. Blokujesz wał, a nie koło na wale. Koło oidp blokuje się w Ti-VCT, bo jest foniczne.
markru609 16-02-2022, 20:27 Mam jeszcze takie blokady
https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-ford-mazda-volvo-1-25-2-3-16v-11575719264
Powinienem mieć jeszcze jakąś inną?
W jaki sposób blokada, którą przesłałem w poprzednim linku blokuję wał? Ja myślałem że fragment wystający w tej blokadzie wchodzi między zęby koła zamachowego I w ten sposób blokuje wal. Dobrze myślę, czy działa to jakoś inaczej?
A to masz wszystkie.
Pamiętaj, żeby zluzować koła zębate wałków przy zakładaniu paska. Jakby co, to tylko Conti
i INA mają w zestawach śruby kół zębatych.
Dobrze myślisz.
markru609 17-02-2022, 14:28 Dzięki wielkie za odpowiedź :)
Właśnie zamówiłem cały komplet z INA i faktycznie w zestawie mam nowe śruby. Ale nadal jak patrzę na tę blokadę wału korbowego, to strach mnie bierze, czy to nie pęknie :D
Zobaczymy w praniu co z tego będzie :)
markru609 18-02-2022, 15:58 Mam jeszcze jeden dylemat. Kupiłem pasek wielorowkowy osprzętu i jest na nim napisane 1029 tak jak na starym, ale jak mierze stary po obwodzie zewnętrznym to wychodzi 1029, a na nowym wychodzi 1013. Tak powinno być? On się jakoś naciągnie te 15mm? Czy ktoś się pomylił i złe oznaczył pasek?
Szczerze to nigdy nie mierzyłem. Z jednej strony to cała idea paska typu "stretch", z drugiej różne rzeczy się słyszało o niestabilnej długości zamienników. Niby założysz a potem nagle osprzęt zaczyna wyć na nowym.
markru609 19-02-2022, 14:07 Jest jakiś prosty sposób żeby założyć pasek elastyczny osprzętu? Mecze się z nim już z godzinę I za cholerne nie idzie tego założyć
slawek-kali 19-02-2022, 15:38 trytytka :D https://www.bing.com/videos/search?q=fiesta+1.25+cambelt+change&&view=detail&mid=3E9D803EF9EFA97517823E9D803EF9EFA9751782&&FORM=VDRVRV
Oczywiscie nie musisz odpalac, zaloz ze trzy i krec normalnie kluczem.
markru609 19-02-2022, 16:13 Faktycznie trytka dała radę :)
Jeszcze jedna rzecz. Po wymianie rozrządu wydaje mi się że słyszę jakieś cykanie. Czy to normalne? Chyba że jestem przewrażliwiony :)
Dodam że jak założyłem rozrząd to obróciłem wałem, zablokowałem w GMP na pierwszym cylindrze i blokada na rozrządzie weszła bez problemu. Powtórzyłem to kilka razy i za każdym razem było ok, więc chyba rozrząd nie jest przestawiony.
Zastanawia mnie, czy przypadkiem nowy pasek osprzętu może powodować takie objawy? Bo wydawało mi się że jest krótszy od starego. Macie jakieś pomysły co to może być? Albo co mogę sprawdzić, żeby się upewnić w czym jest problem?
Na pewno nie wtryskiwacze? Może wcześniej nie zwracałeś na nie uwagi.
markru609 20-02-2022, 01:26 Wydaje mi się że na 99% tego cykania wcześniej nie było. Jest jakiś sposob żeby sprawdzić, czy to wtryskiwacze bez ich wymiany?
Przyłóż długi wkrętak lub inne metalowe narzędzie do wtryskiwacza a do drugiego końca przyłóż swoje ucho. Albo użyj stetoskopu
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
virus500 24-02-2022, 16:01 Trzy miesiące temu robiłem rozrząd i wystarczyło złapać koło pasowe ręką a śrubę wykręcać kluczem udarowym. Poszło bez problemu. Chociaż na youtube znalazłem poradę hiszpana który proponował wykręcić czujnik wału korbowego i w to miejsce włożyć dłuższą śrubę.
|