Zobacz pełną wersję : [Fusion] Prędkościomierz nie działa - wskazówka bezwładna
Witam,
czy ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z taką usterką:
Prędkościomierz nie pokazuje prędkości pojazdu, wskazówka bezwładnie dynda na dole licznika. Na wyświetlaczu normalnie pokazują się kilometry- przyrastają wraz z pokonaną drogą.
Ford Fusion 2005 1,4 TDCI
Z góry dziękuję za wskazówki - porady.
Pozdrawiam
Jarek
darmodziej 07-03-2022, 08:17 wskazówka bezwładnie dynda na dole licznikaMoże poluzowała się na osi obrotu. Trzeba będzie licznik rozebrać i sprawdzić, ewentualnie docisnąć w odpowiednim położeniu.
Wiedziony ciekawością zrobiłem test liczników i wskazówka zaczęła działać jak trzeba. Może faktycznie jest obluzowana na osi. Na razie działa . Pozdrawiam
No i niestety problem powrócił tym razem test już nie pomaga .
Od patrzenia się nie naprawi, wyjąć, rozłożyć, sprawdzić, naprawić/wymienić.
Zgadzam się w pełni, muszę tylko sobie trochę czasu wygospodarować, mam nadzieję że dostęp będzie łatwy. Pozdrawiam
Witam, licznik zdemontowałem , wskazówka nie była obluzowana, w czasie jazdy zatrzymuje się gdzie popadnie...i dalej nie działa jak trzeba.😐 Na zdjęciu w stanie spoczynku powinno być zero a jest 140.
darmodziej 15-03-2022, 17:33 No to szukaj przerwy w układzie elektrycznym licznika.
Uszkodzony był silnik krokowy.. przekładka od dawcy rozwiązała problem. Pozdrawiam
Witam.
Kasmo, podpowiedz jak to zrobić z tą podmianką silniczka. Mam to samo, liczy km, a wskazówka prędkościomierza pokazuje co zechce.
Pozdrawiam.
Stuknięcie w daszek coś zmienia?
Ostatnio telefonicznie instruowałem "w co" stuknąć, pomogło.
Jak to zwykle bywa "szewc bez butów chodzi", czyli innym naprawiam, a swojego nadal nie zrobiłem.
Co ciekawe, żaden błąd nie został, a wskazówka po prostu nie podniosła się w czasie jazdy, po ruszeniu spod świateł.
Witam.
Stukanie, pukanie nie pomaga. Miałem go już na stole w poszukiwaniu zimnych lutów, ale jedyne co ustaliłem to właśnie silniczek na prędkościomierzu. Przeglądam od kilku dni posty w poszukiwaniu podmianki, ale nie znajduje niczego o imo w liczniku jak podmienić. Chyba, że da się poprzez przekładkę zegara i adaptacją kluczyków. Nic mądrego nie znajduję.
Pozdrawiam.
IMO robi się kodując nowe zegary w aucie.
slawomirro 27-07-2022, 00:13 Przeglądam od kilku dni posty w poszukiwaniu podmianki, ale nie znajduje niczego o imo w liczniku jak podmienić.
Masz tu zdjęcie zegarów z polifta. Przedlift ma nieco inny układ, ale odnośnie IMMO to konia z rzędem temu, kto powie, który dokładnie układ odpowiada za to w zegarach i czy przypadkiem nie jest zakodowane to też w jakimś innym układzie na tej płytce.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=125639&stc=1&d=1658877195
odnośnie IMMO to konia z rzędem temu, kto powie
Podać adres dostawy?
To oczywiste że procesor główny ma te informacje.
Co więcej, to raptem kilka linijek tekstu nt. numerów kluczyków i numeru ECU.
Witam Panowie.
Dodarł dawca i mam pytanie: Czy DS150E da radę z klonowaniem kilku linijek tekstu nt. numerów kluczyków i numeru ECU?
Pozdrawiam.
To już nie można zakodować normalnie,jak wszyscy tutaj, czyli Forscanem?
Witam,
Jak to bywa w naszych Fuzjach miałem kiedyś popękana szybkę od licznika, próbowałem kombinować i dorabiać jakiś zamiennik i skończyło się na tym że zegary zostały bez szybki. Przez dłuższy czas nie stanowiło to dla mnie problemu, aż do dnia w którym córka sprzątając mi samochód przejechała szmatką po wskazówce prędkościomierza zsuwając ją w dół.
Wskazówkę ustawiłem ręcznie na swoje miejsce i wszystko niby działa bo prędkość pokazuje prawidłowo (sprawdzane gpsem), ale na dłuższym postoju wskazówka czasem opada w dół zdecydowanie po za zakres w jakim powinna pracować, i przy kolejnej jeździe zaniża mi prędkość o tyle o ile opadła - chyba że znowu ustawię ją ręcznie w prawidłowej pozycji.
Podpowie mi ktoś czy jest to w jakiś sposób do ogarnięcia, czy pozostaje wymiana licznika, wymiana wskazówki, czy może najprościej byłoby dorobić jakiś ogranicznik tak jak to było często w starszych samochodach? (nad tym pomyślałem pierwotnie, ale szukałem i nie specjalnie udało mi się znaleźć cokolwiek co by sprawdziło się w roli takiego ogranicznika i wyglądało estetycznie... dlatego rozważam też inne rozwiązania)
Odepnij zasilanie, może być klema na Aku.
Zdejmij wskazówkę, podłącz zasilanie, załóż wskazówkę na pozycji zero.
W liczniku wszystko zachowuje się w tej chwili poprawnie i tylko fizyczna ingerencja w pozycję wskazówki względem ośki naprawi usterkę.
Jak ściągnąć wskazówkę żeby niczego nie uszkodzić? Próbowałem i palcami i widelcem podważyć ale nie schodzi - chyba że trzeba jakiejś większej siły użyć.
Dotychczas poprawiałem jej położenie obracając ją tylko na właściwe miejsce.
Uzyj wiekszej siły.
zrób jak napisalem, innej opcji nie ma
Spróbuję - ale że w tej chwili jestem w pracy i nie mam przy sobie 10tki, to chciałbym zapytać czy wyciągnięcie bezpiecznika F20(tablica rozdzielcza, oszczędzanie akumulatora) da ten sam efekt podczas pracy czy jednak muszę klemę ściągnąć?
darmodziej 27-11-2022, 16:03 Poczytaj tutaj:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=327558
O czym ma czytać?
Jest tam o fizycznie przestawionej wskazówce?
darmodziej 27-11-2022, 18:31 Zdejmij wskazówkę, podłącz zasilanie, załóż wskazówkę na pozycji zero. Próbowałem i palcami i widelcem podważyć ale nie schodzi Uważasz, że wskazówka sama się przestawiła, a teraz tak mocno się trzyma, że kolega nie może jej zdjąć?
Uważasz, że wskazówka sama się przestawiła
kolega czasami próbuje przeczytać co inni napiszą?
aż do dnia w którym córka sprzątając mi samochód przejechała szmatką po wskazówce prędkościomierza zsuwając ją w dół
Tak, jest to możliwe.
darmodziej 27-11-2022, 19:56 Skoro przestawiła wskazówkę bez zdejmowania jej z osi obrotu, to po co chcesz, by kolega ją zdejmował, by ustawić w innym położeniu?
Jak kolega zamiast szukać przecinków, tyś i innych pierdół zacznie czytać temat, w którym nieudolnie próbuje się wykazać to zrozumie.
darmodziej 27-11-2022, 20:43 Skoro się uparłeś, to tkwij w błędzie.
Zrobiłem tak jak Antej poradził - od 4 dni wskazówka siedzi na swoim miejscu więc chyba pomogło.
Licznik oddałem do elektronika samochodowego i on się tym zajął więc nie bardzo wiem jak to zrobić bo mnie przy tym nie było - przejąłem diagnozę jaką postawił. Napraw kosztowała mnie 70 zł plus koszty "dawcy" 40 z).
Pewnie zrobił to tak jak piszecie.
Pozdrawiam
Witajcie Panowie. Naprawa to koszt licznika z allegro i cyna. Wylutowanie silniczka temperatura grotu 350 i odsysacz. Zamiana, przelutowanie i po temacie. Śmiga jak trzeba. Nie pamiętam rezystancji cewek (122ohm - chyba), ale obie mają mieć taką samą +/-. U mnie w kupionym liczniku jedna była też uszkodzona. Zatem w moim przypadku wymiana silniczka pomogła. Pozdrawiam.
|
|