Zobacz pełną wersję : dziwne objawy ogrzewania


donalano
07-11-2007, 11:44
witam all,

przeszukałem forum i nic nie znalazłem co by mi pomogło więc piszę,
mam problem z ogrzewaniem więc tak:
jak silnik jest zimny i zaczyna się nagrzewać to leci zimne nawet po wejściu na pole normy, zaczyna lekko dmuchać ciepłym dopiero jak temperatura dojdzie do 90 i za jakieś 10-15 min i wtedy nawet nie jest wydajne.

krzychoo4
07-11-2007, 12:17
Dołaczam sie do kolegi. U mnie ten sam problem. Moze ktos sobie juz sam dal rade z czyms takim. Ja mam obawy, że to moze byc zapchana nagrzewnica, ale moge sie mylic.
Pozdrawiam

jamax
07-11-2007, 13:26
I w jednym i w drugim przypadku nagrzewnica. Zapchana ( czytaj brudna)lub zapowietrzona

kristopher
07-11-2007, 13:38
nagrzewnica. Zapchana ( czytaj brudna)lub zapowietrzona
Niekoniecznie
Regulator temperatury nadmuchiwanego powietrza to pokrętło sterujące klapką przysłaniającą (na przemian) wlot zimnego i ciepłego powietrza. Może być tak, że po ustawieniu maksymalnej temperatury cięgno nie zamyka całkowicie wlotu zimnego powietrza, i jest ono zmieszane z tym z nagrzewnicy.
donalano, sprawdź, czy przy zdecydowanym przekręcenia pokrętła w skrajne położenie (czerwone) słychać takie miękkie "klapnięcie" z kokpitu. Jeśli tak, to jamax ma rację. Jeśli nie, to stawiałbym na cięgno.

donalano
07-11-2007, 13:42
na pewno się zamyka i otwiera bo słychać przy zgaszonym silniku ale... zobaczę czy do końca na nagrzewnice nie stawiam bo jakby była nie drożna to w ogóle by nie było ogrzewania a tu raz jes raz nie

jamax
07-11-2007, 14:11
na pewno się zamyka i otwiera bo słychać przy zgaszonym silniku ale... zobaczę czy do końca na nagrzewnice nie stawiam bo jakby była nie drożna to w ogóle by nie było ogrzewania a tu raz jes raz nie
No cóz teraz to powoli upieram sie przy zapchanej nagrzewnicy. Coś krąży sobie po układzie i zależnie gdzie wyląduje ( co zapcha) tak działa ogrzewanie.

seba02121
07-11-2007, 17:33
No to ja mam podobny problem,tyle że właśnie u mnie jak dam na max ciepłe to wraca pokrętło o jakieś 5mm :fcp6

blant poet
07-11-2007, 18:52
seba02121 sprawdz sobie linkę przy pokrętle bo najprawdopodobniej masz zagiętą i dlatego odbija, miałem to samo i po wyprostowaniu tej linki pokrętło chodzi od końca do końca i ciepełko jak w saunie, wcześniej miałem słabe ogrzewanie właśnie przez to, w zależności jak się ''napięła'' raz grzało lepiej raz gorzej. Zresztą Donalano i krzychoo4 radzę wam sprawdzić ową linkę bo to częsta przypadłość. Jeśli nie będzie to linka, to niestety zostaje nagrzewnica.

seba02121
07-11-2007, 19:05
No tak,ale jak tam się dostać?A ta linka to w którym miejscu się zagina?Przy pokrętle czy w innym miejscu?

blant poet
07-11-2007, 19:26
Musisz wyjąć radio i ''wymacać'' czy jest zgięta, a zagina się tuż przy pokrętle. Możesz spróbować ją naprostować naciskając na zgięciu ''do siebie'' (tylko naprawdę mocno bo to twarda sztuka jest) Jak przytkniesz palec do tej linki i będziesz kręcił pokrętłem to będziesz czuł czy jest zgięta czy prosta. Jeśli tak nie naprostujesz to pozostaje demontaż środkowego tunelu i wyjęcie linki, wtedy lepiej zamontować już nową bo jak raz się zgięła to na pewno się zegnie ponownie, to tylko kwestia czasu. Swoją prostowałem już dwa razy, niedawno nabyłem nową (używaną) tylko nie mam czasu się za to zabrać. Powodzenia

seba02121
07-11-2007, 20:29
No dzięki ci bardzo kolego"blant poet"Jutro luknę jak ta linka się czuje :fcp29 :fcp29 :fcp29 :fcp29

donalano
08-11-2007, 07:10
linka mam ok klapa się otwiera i zamyka prawidłowo,
martwi mnie nagrzewnica ale ... dziwne bo jakby była zapchana to by w ogóle nie było grzania a ja raz mam ogrzewanie raz nie, dzisiaj rano dmuchało ciepłym dopiero jak wskaźnik pokazał 90, a jest może jakiś czujnik albo elektrozawór w mondziaku który może mieć coś z tym wspólnego

gregor13
08-11-2007, 07:38
Wracając do linki. U mnie również pokrętło nie dochodziło do końca, zarówno z jednej jak i drugiej strony. Wnerwiłem się, rozebrałem konsolę i okazało się, że linka przy pokrętle była zgięta właśnie :fcp24 Wyprostowałem ją, ale po jakimś czasie cholera znów się zgięła. Przy kolejnej próbie prostowania już niestety pękła. Zamiast kupować linkę dedykowaną, zakupiłem sobie linkę gazu od malucha :fcp23 :fcp23 za całe 1,20 zł (bez pancerza), zostawiłem u siebie stary pancerz, dociąłem odpowiedni odcinek linki "maluchowskiej" i gotowe! Jednak nie ma to, jak polskie wsparcie dla zachodniej techniki :fcp23

vacky
09-11-2007, 19:13
miałem identyczne objawy,był mocno zanieczyszczony filtr przeciwpyłkowy,proszę wyciągnąć wkład filtra i wtedy sprawdzić działanie ogrzewania :fcp1 ja w zimie jeżdżę bez filtra :fcp1

Daro1
09-11-2007, 19:34
miałem identyczne objawy,był mocno zanieczyszczony filtr przeciwpyłkowy,proszę wyciągnąć wkład filtra i wtedy sprawdzić działanie ogrzewania :fcp1 ja w zimie jeżdżę bez filtra :fcp1
Nie ma z tym nic wspólnego. Nagrzewnica.

donalano
12-11-2007, 07:58
teraz to już sam nie wiem co jest: jak silnik się zagrzeje na wolnych obrotach delikatnie dmucha ciepłym jak przygazuje i trzymam obroty na 2000 to leci ciepłe powietrze im większe obroty tym cieplejsze powietrze leci jak puszcze z obrotów to po chwili jest letnie co ro może być, termostat ? uszczelka pod głowicą ?

zoltek
12-11-2007, 20:21
jedyne co może być to zapchana nagrzewnica i nie wydala tzn zbyt wolno się nagrzewa w stosunku do przepływającego przez nią powietrza z dmuchawy pomóc może płukanie jej najlepiej po wyciągnięciu. Aby ją wyciągnąć wystarczy odkręcić 2 boczki i trochę gimnastyki i nagrzewnica na wierzchu. Jeśli płukanie nie pomoże to ratuje zakup nowej.

szperaczz
12-11-2007, 20:31
donalano z tego co piszesz to wynika ze masz zapowietrzony uklad chlodzenia ja mialem podobna sytuacjie fakt ze nie w mondeo ale obiawy byly identyczne dopiero odpowietrzenie pomoglo.

nowy64
13-11-2007, 05:42
Witam
Panowie ja mam taki sam problem jak pisze kolega powyzej 2500 obrotów w aucie jest ciepło a jak na nisjich obrotach to nie grzeje .Myslałem ze to przez instalacje gazowa bo sa podpiete weze od nagrzewnicy pod parownik od gazu ale podobno to nie ta przyczyna pomózcie bo juz nie wiem co to moze byc .

donalano
13-11-2007, 06:45
próbowałem już odpowietrzać i na drugi dzień to samo nie wiem czy coś źle robie - jak stwierdzić kiedy układ jest odpowietrzony ??

zoltek
13-11-2007, 16:40
układ sam się odpowietrza a jesli parownik podpiety jest pod węże nagrzewnicy to powoduje to spadek wydajności nagrzewnicy. A jeśli jest ona trochę zatkana to płyn wybierze sobie łatwiejszą droge przepływu i przez nagrzewnicę nie bedzie płyną płyn tak jak powinien. Bedzie to skutkować tak że nagrzewnica się nagrzeje a puścimy na nią nadmuch to odrazu ją wychłodzi. Nalezy wyczyścić nagrzewnicę i zkryzować wąż do parownika.