Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] wibracje-tylne tarcze hamulcowe.

firlej
11-03-2022, 19:33
Panowie
Na wiosne robiłem swap hamulców na zaciski z ST. Wszystko z przodu i tyłu wymienione na nowe łącznie z zaciskami, gumkami, prowadnicami. Opisywałem to w oddzielnym wątku. https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=320079
Zauważyłem ostatnio małe wibracje podczas hamowania - delikatne pulsowanie. Nic, absolutnie nic nie przenosi się na kierownicę. Zarówno przy hamowaniu z małej jak i większej predkości nie ma żadnej, nawet najmniejszej wibracji na kierownicy. Zakładam więc że przód jest OK. Czuć że auto hamuje jakby pulsacyjnie-skokowo. Na pedale hamulca można wyczuć to ale nie są to typowe drgania jak przy pokrzywionych przednich tarczach. Czuć dekatnie że pedał hamulca wibruje no i samochód zatrzymuje się nie liniowo, takimi delikatnymi "kangurami".
Czy tylne tarcze mogły się zwichrować i powodować takie objawy?
Za tydzień umówiony jestem z mechanikiem aby zmierzyć bicie wszystkich tarcz i piast. Od tego chcę zacząć. Pytam na forum bo może już teraz ktoś coś mi doradzi bo miał podobny przypadek.

Fulara
11-03-2022, 20:08
jak miałem tarcze zwichwane na tyle to kierownica trzepała tak czy siak

tak, możecie się dziwić. wymieniłem tył i cisza.

więc nic nie jest zero jedynkowe

elton30
13-03-2022, 18:38
Nic nowego nie wymyślisz, masz umowioną wizyte to za chwilę się dowiesz ja tylko moge dodać, że pare osób narzekalo na gnące się gładkie zimmermann-y

BobMF
13-03-2022, 21:23
99% któraś z tarcz jest albo krzywa, albo nierówno zaczęła się ścierać, np. jest zatłuszczona lub przegrzana.
Jeśli nie czujesz na kierownicy to 99% szans, że to tył. Im szybciej, tym szybszy puls być powinien.
Chyba, że zarówno z wysokiej i niskiej prędkości jest ten sam rytm hamowania...

firlej
13-03-2022, 22:41
W piątek dam znać co wyszło na pomiarach tarcz. Liczę na to ze to wina tarcz i nie dojdzie mi jeszcze wymiana piast.

Fulara
14-03-2022, 06:51