Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] wibracje-tylne tarcze hamulcowe.


firlej
11-03-2022, 19:33
Panowie
Na wiosne robiłem swap hamulców na zaciski z ST. Wszystko z przodu i tyłu wymienione na nowe łącznie z zaciskami, gumkami, prowadnicami. Opisywałem to w oddzielnym wątku. https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=320079
Zauważyłem ostatnio małe wibracje podczas hamowania - delikatne pulsowanie. Nic, absolutnie nic nie przenosi się na kierownicę. Zarówno przy hamowaniu z małej jak i większej predkości nie ma żadnej, nawet najmniejszej wibracji na kierownicy. Zakładam więc że przód jest OK. Czuć że auto hamuje jakby pulsacyjnie-skokowo. Na pedale hamulca można wyczuć to ale nie są to typowe drgania jak przy pokrzywionych przednich tarczach. Czuć dekatnie że pedał hamulca wibruje no i samochód zatrzymuje się nie liniowo, takimi delikatnymi "kangurami".
Czy tylne tarcze mogły się zwichrować i powodować takie objawy?
Za tydzień umówiony jestem z mechanikiem aby zmierzyć bicie wszystkich tarcz i piast. Od tego chcę zacząć. Pytam na forum bo może już teraz ktoś coś mi doradzi bo miał podobny przypadek.

Fulara
11-03-2022, 20:08
jak miałem tarcze zwichwane na tyle to kierownica trzepała tak czy siak

tak, możecie się dziwić. wymieniłem tył i cisza.

więc nic nie jest zero jedynkowe

elton30
13-03-2022, 18:38
Nic nowego nie wymyślisz, masz umowioną wizyte to za chwilę się dowiesz ja tylko moge dodać, że pare osób narzekalo na gnące się gładkie zimmermann-y

BobMF
13-03-2022, 21:23
99% któraś z tarcz jest albo krzywa, albo nierówno zaczęła się ścierać, np. jest zatłuszczona lub przegrzana.
Jeśli nie czujesz na kierownicy to 99% szans, że to tył. Im szybciej, tym szybszy puls być powinien.
Chyba, że zarówno z wysokiej i niskiej prędkości jest ten sam rytm hamowania...

firlej
13-03-2022, 22:41
W piątek dam znać co wyszło na pomiarach tarcz. Liczę na to ze to wina tarcz i nie dojdzie mi jeszcze wymiana piast.

Fulara
14-03-2022, 06:51
tylne tarcze czy haulce też czuć na kierownicy, widocznie mało w życiu widzieliście

wystarczy że jeden zacisk jest martwy i już masz z tyłu nierównomierne hamowanie i rzuca całą budą i kierownica kontruje

tył to nie kaszanka, ma być sprawne

firlej
14-03-2022, 08:30
tylne tarcze czy haulce też czuć na kierownicy, widocznie mało w życiu widzieliście

wystarczy że jeden zacisk jest martwy i już masz z tyłu nierównomierne hamowanie i rzuca całą budą i kierownica kontruje

tył to nie kaszanka, ma być sprawne

Masz rację. Tyle że w moim przypadku te pulsacyjne hamowanie jest mało odczuwalne. Obstawiam że 90% kierowców nie zauważy tego. Przy martwym zacisku mówimy o sytuacji krańcowej. Zakładam że tylne tarcze mogą być zwichrowane w granicach 0,4-0,6mm a więc według niektórych w granicach tolerancji. Generalnie przez pierwsze pół roku hamulec był idealny, teraz nie jest. Równie dobrze może być odkształcona opona, krzywa felga itp. Tak jak pisałem-pomierze tarcze, piasty i dam znać.

elton30
23-03-2022, 06:52
I czego się dowiedziałeś? Byłeś u mechanika?

firlej
23-03-2022, 07:10
Na razie nic nie wiem. Dopiero w ten piątek jadę na pomiar bicia tarcz. W tym momencie obstawiam tarcze przód. Najdziwniejsze jest to że jak są zimne wszystko jest OK, jak tylko się nagrzeją pojawia się pulsacyjne hamowanie i drżenie kierownicy (bardzo małe) przy hamowaniu przy 100-120 km/h. Tarcze mają rok i przebieg ok 12 tys km. Wyglądają jak nowe, równiutko wytarte.

elton30
23-03-2022, 09:26
Specem nie jestem ale obstawism punktowe przegrzanie tarcz, może coś nie tak poszło podczas montażu, mam nadzieję, że się dowiesz w piątek.

firlej
23-03-2022, 10:11
Po wymianie tarcz przez 2-3 tygodnie jeździłem na klockach ATE Ceramic. Podejrzewam że one mogły przyczynić się do przegrzania. Nie byłem z nich zadowolony i zmieniłem na EBC Green.

firlej
27-03-2022, 19:18
Na zimno tarcze przednie mają bicie 0,04mm, po rozgrzaniu ta wartość rośnie punktowo nawet do 0,08-0,09mm. Tylne są OK. Pojawiły się też wibracje na kierownicy przy hamowaniu z prędkości powyżej 90 km/h. Zimmermanny idą niebawem do reklamacji. Szanse na pozytywną odpowiedź producenta jest mała ale spróbuję. Zwłaszcza, że nigdy nie dostały w kość i docierane były ok 1000 km.

Fulara
27-03-2022, 20:51
jak psikałeś miedzianką tarcze to reklamacja nie zostanie uznana. a sprawdzają pod mikroskopem

firlej
28-03-2022, 06:39
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już..

Tarcza była zakładana na czystą, suchą piastę. Żadnych smarów nie stosowałem.

Fulara
28-03-2022, 20:45
to ok

elton30
31-03-2022, 22:07
Czyli te gladkie zimmermann y są jednak h....e, jesteś już przynajmniej 3, który ma z nimi kłopot, jakie teraz założyłeś?

firlej
01-04-2022, 06:05
Zakładam jutro zestaw DBA Street T2 + SDT S-50

elton30
01-04-2022, 10:54
No teraz powinieneś mieć spokoj ale ze dwa koła pękną, tak Ci doradzili czy sam zdecydowałeś?Pytam bo TRW czy ATE to też jest dobry stuff i sporo tanszy?

firlej
02-04-2022, 07:53
Miałem trochę wolnego budżetu i postanowiłem zaszaleć... Co do zestawu wybór był efektem przeglądania opinii wielu forum i opinii znajomego, który taki zestaw ma w Audi A6 i sprawuje mu się rewelacyjnie.
Montaż zestawu nie odbywa się jednak tak gładko jakbym chciał. Po zamontowaniu wczoraj lewej tarczy bicie w granicach 0,02-003mm także super. Problem pojawił się z prawą piastą. Ma bicie do 0,05mm a na tarczy dochodzi do 0,09mm także montaż prawej tarczy na takiej piaście jest niemożliwy. Centrowanie tarczy nic nie dawało. Zamówiłem więc nową piastę Febi i łożysko Faga. We wtorek montaż wszystkiego. Prawdopodobnie to jest główna przyczyna problemów z wibracjami.
Jakby ktoś chciał mam do oddania za pół darmo klocki EBC Green pod tarczę 320mm (zużycie ok 20%) i tarcze gładkie Zimmermann 320mm (przejechały 12 tys. km). Mam też w garażu do oddania klocki ATE Ceramic (przejechane 500 km). Bicie prawej tarczy jest efektem krzywej piasty a nie samej tarczy ale czy fakt krzywej piasty nie spowodował powichrowała tarczy - ręki uciąć nie dam. Jej bicie jest takie samo jak nowej DBA czyli 0,09mm (bicie piasty 0,05mm).

elton30
02-04-2022, 10:16
Rozumiem, że zanim sprawdzili Ci te piasty to zdążyłeś kupic te dba...a wystarczyloby tylko zmienic piaste?
No nic, wątek zostanie, może ktoś skorzysta :)
Napisz czy po tej wymianie wszystko dziala jak trzeba .

firlej
02-04-2022, 10:29
Problem w tym, że jak montowałem w maju zeszłego roku te tarcze nie zmierzyłem bicia piast. Był to błąd. Gdyby wszystko działało OK pewnie nie kupiłbym DBA... Przynajmniej będą super hamulce. Pozostanie do wymiany na DBA tył ale to za jakiś czas...

edmun
02-04-2022, 21:36
za pół darmo klocki EBC Green pod tarczę 320mm (zużycie ok 20%) i tarcze gładkie Zimmermann 320mm (przejechały 12 tys. km).
ehh i pomyśleć że właśnie dzisiaj montowałem u siebie EBC green.
patrz jak nie w czas to wszystko