Zobacz pełną wersję : [Escape - Kuga USA] Ma ktoś może AsBuilt HCM


kubowski
05-04-2022, 17:37
Witam
Ma ktoś może AsBuilt do Kugi/Escape 3 do modułu HCM ??
Brak długich świateł, moduł dołożony instalacja też.
Bije błędami o braku konfiguracji.
nr modułu LV4B-13C148-AF
Pozdrawiam

michałek
05-04-2022, 18:45
AsBuilt do każdego forda masz tu:
https://www.motorcraftservice.com/AsBuilt

Tylko że, HCM to wredna suka i nie da się nic zmienić w AsBuilt poza fabrycznymi ustawieniami. Odrzuca wszystko. Jeśli chcesz wgrać oryginalną konfigurację jaką go zaprogramowano w fabryce to może się to udać. Nie wiem jak się go zmusza do współpracy, FDRS/UCDS, wgranie softu?
Jeśli był na ledy adaptacyjne to tylko pójdzie tylko z adaptacyjnymi i odpowiednio statyczne.

Bump: A to nie jest przypadkiem nowy moduł? Ma zaprogramowany VIN? Jeśli tak, to jaki VIN?

kubowski
06-04-2022, 09:11
wymieniam lampy na drugie (USA - EU)
HCM nowy z serwisu
Motocraft nie pokazuje zupełnie ustawień do modułu (adres 734 nie istnieje w pliku pod Vin auta)
próbowałem znaleźć kilka Vin`ów EU ale też bez rezultatu.
Vin wpisać do HCM to akurat nie problem

michałek
06-04-2022, 10:37
VIN możesz wpisać ale to nic nie da, cokolwiek nie wpiszesz w ustawieniach i tak to odrzuci. Ten moduł trzeba ruszyć FDRS albo czymś innym. Podobno trzeba wpisać VIN od auta które taki ma i FDRS zadziała jakby to był ten samochód, tak słyszałem.
Poszukaj auta z reflektorami jaki montujesz na otomoto i użyje jego VIN. Do tego auta co masz nie będzie HCM bo go nie miał, w USA nie stosują autopoziomowania (i adaptacyjnych bo nie wolno).

tedi_k
06-04-2022, 12:34
...
Motocraft nie pokazuje zupełnie ustawień do modułu (adres 734 nie istnieje w pliku pod Vin auta)
...

HCM w Kudze MK3 występuje jedynie z reflektorami "najwyższymi" - led w soczewce.
Reflektory "średnie" (led podzielony "na 4") i reflektory "najniższe" - soczewka z żarówkami NIE MAJĄ HCM i nie da się do nich go dołożyć...

Lampy "najwyższe" na rynek Polski to rzadkość większa niż "biały kruk"... Więc szukania jest dość sporo...
Tu jest taki "rodzynek" - WF0FXXWPMHLA19634

kubowski
06-04-2022, 13:22
Reflektory "średnie" (led podzielony "na 4")

https://www.fordoriginalparts.pl/product-pol-18683-REFLEKTOR-PRAWY-KUGA-20-WERSJA-3-EU-_-2525367-_-LV4B-13E014-AK.html

czyli dobrze widzę że te z linku nie podejdą do tego auta ?

tedi_k
06-04-2022, 15:05
.... te z linku nie podejdą do tego auta ?

Te z linku jak najbardziej nadają się do auta bez HCM.

kubowski
06-04-2022, 15:13
Tylko na nich nie mam świateł długich :(
Brak Lin ze sterownika BCM ??

tedi_k
06-04-2022, 15:29
...Brak Lin ze sterownika BCM ??

A co się stało z "amerykańskim" LIN z BCM? (na schemacie poniżej...)
Jakoś nie mam zdrowia czytać całej historii życia tego auta...

kubowski
06-04-2022, 15:37
Nie ma zupełnie w oryginalnej instalacji tych przewodów
A w lampie nie ma pinu 16 :(

michałek
06-04-2022, 17:45
Nie ma zupełnie w oryginalnej instalacji tych przewodów
A w lampie nie ma pinu 16

Oczywiście, Ford w nowych autach nie kładzie ani centymetra niepotrzebnego kabelka. Chcesz to uzupełniasz wszystko wg. schematu - kabel piny, wtyczki. Tak to każdy by był*mądry.*Nie jest łatwo.

1) Lampy halogenowe sterowane są bezpośrednio, napięcie podawane jest na żarówkę. Proste tylko że dodatkowo reguluję napięcie poprzez PWM tak by nie było rozbłysków przy zmianie napięcia w wyniku ładowania AKU i żarówki nie przegrzewały się i nie przepalały za szybko. To jest duży problem ale o tym później.
2) Lampy "czterodzielne" zwane LEDami statycznymi, mogą nie mieć HCM i poziomowania automatycznego, w fokusie MK4 najpierw był do nich HCM a potem zniknął. To jest w sumie fajnie bo przekładka jest o wiele łatwiejsza.
3) Ledy adaptacyjne (z soczewkami) zawsze mają HCM, bo wymagają nie tylko poziomowania ale też skrętu i wyłączania sekcji.

Opcje 2) i 3) mają inną filozofię pracy. Linia świateł drogowych (high beam aka "długie") jest w nich użyta jako zasilanie (ustawia się to w BCM) i zawsze jest po napięciem. Linia z BCM światęł mijania włącza światła mijania na zasadzie sygnału a nie prądu roboczego (prąd praktycznie nie płynie). Drogowe włączane są poprzez LIN, opcja 2) z BCM lub HCM, opcja 3) z HCM

Opcja 2) bez HCM, jeśli masz lampy do takiego modu wymaga pociągnięcia brakującego LIN do BCM, detekcję uszkodzenia kierunków można olać i wyłączyć w BCM. No i konfiguracja BCM

Obie opcje 2) i 3) cierpią z powodu regulacji napięcia co jeszcze nikt nie ubił (albo siedzi cicho). Po włączeniu silnika mrugają jak stroboskop. Łata się to kondensatorem 2uF do linii świateł mijania i 220uF do kierunków.

Jakie masz światła LED? Statyczne czy adaptacyjne?

kubowski
07-04-2022, 09:01
Jakie masz światła LED? Statyczne czy adaptacyjne?

wypadało by na to że statyczne (opcja 2)

michałek
07-04-2022, 10:00
Według tedi_k one nie wymagają HCM, ale schemat pokazuje że tak. Prosty sposób żeby się przekonać to jeden podłączyć, nawet bez przerabiania czegokolwiek. Jeśli będzie się poziomował od kręcenia pokrętłem to jest bez HCM. U mnie w foce tak właśnie było. No albo sprawdzić w microcat czy są inne wersje tej lampy.
A Ty przerabiasz Escape-a? On Chyba nie ma pokrętła wcale!

smokeh
07-04-2022, 11:01
Podłączę się do tematu reflektorów,
Mam w Kudze LED statyczne (poczwórne). Czy one maja jakiś określony czas żywotności?
Gdzieś ADAC się rozpisywał o minimum 6000 godziny, czyli jakieś 8 lat przy 2 godzinach dziennie użycia. Jakieś doświadczenia w tym temacie, czy za świeże na polskie warunki?

michałek
07-04-2022, 11:08
Mam w Kudze LED statyczne (poczwórne).
Masz pokrętło do poziomowania czy poziomują się automatycznie?

kubowski
07-04-2022, 11:26
A Ty przerabiasz Escape-a? On Chyba nie ma pokrętła wcale!
dokładnie
to escape
dziś będę siedział i brał za próbę instalacji bez HCM

michałek
07-04-2022, 11:33
Przejrzałem otomto, dziwne ale są sztuki nawet z 2022 ze statycznymi ledami z poziomowaniem ręcznym ale i są takie z automatycznym (z HCM). Jeśli zdjęcia nie kłamią :)

ta ma pokrętło: https://www.otomoto.pl/oferta/ford-kuga-1-5-ecoboost-150km-m6-5d-fwd-titanium-x-2022-od-reki-ID6Ewmh2.html
a ta nie ma: https://www.otomoto.pl/oferta/ford-kuga-st-line-x-1-5-ecoboost-150km-super-okazja-ID6Ex8XJ.html

Czyli są dwie wersje tej lampy. Ponieważ Ecape nie ma poziomownia wcale, to albo wymieniasz panel włącznika świateł albo HCM i czujniki w zawieszeniu. No i trzeba ustalić jaką wersję lamp masz.

smokeh
07-04-2022, 12:41
Jest pokrętło w mojej Kudze.

Bump: Przejrzałem otomto, dziwne ale są sztuki nawet z 2022 ze statycznymi ledami z poziomowaniem ręcznym ale i są takie z automatycznym (z HCM). Jeśli zdjęcia nie kłamią :)

ta ma pokrętło: https://www.otomoto.pl/oferta/ford-kuga-1-5-ecoboost-150km-m6-5d-fwd-titanium-x-2022-od-reki-ID6Ewmh2.html
a ta nie ma: https://www.otomoto.pl/oferta/ford-kuga-st-line-x-1-5-ecoboost-150km-super-okazja-ID6Ex8XJ.html

Czyli są dwie wersje tej lampy. Ponieważ Ecape nie ma poziomownia wcale, to albo wymieniasz panel włącznika świateł albo HCM i czujniki w zawieszeniu. No i trzeba ustalić jaką wersję lamp masz.


Ta druga ma adaptacyjne (pakiet Technology). Dlatego bez pokrętła.

⭕ PAKIET TECHNOLOGY :
✔️ Reflektory adaptacyjne LED
✔️ Head-Up Display

michałek
07-04-2022, 14:00
Ta druga ma adaptacyjne (pakiet Technology). Dlatego bez pokrętła.
Nie spieram się, masz racje w opisie jest adaptacyjne ale zdjęcia temu przeczą. Ewidentnie są to lampy czterodzielne z odbłyśnikami. Adaptacyjne to dwie soczewki. Mogli pomieszać zdjęcia. Ale też wszyscy wiemy, że sprzedawcy w komisach/salonach to straszne głąby. Może są autopoziomowane i ktoś to rozumie jak rozumie. Nie ma VIN-u więc nie wiadomo. Takich aut było kilka - brak pokrętła i zwykłe ledy. Ciągle jestem za tym, że występują dwa rodzaje. Może nie były sprzedawane w Polsce. W sprzedaży używek są też dwa rodzaje końcówka -Fx i -Ax (tych jest znacznie mniej).

Bump: A taki:

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-kuga-2-5-hybrid-plug-in-st-line-navi-kamera-skora-krajowa-i-wl-ID6ExaaY.html

WF0FXXWPMHLA19623

Wg etis:

With Automatic Headlamp Levelling

Tomek560
07-11-2023, 21:53
Tylko na nich nie mam świateł długich :(
Brak Lin ze sterownika BCM ??

Udało Ci się poradzić z tym problemem? Uruchomiłeś światłą drogowe bez HCM?