Zobacz pełną wersję : DPF Info - aplikacja do monitorowania filtra DPF


DPF-GPF-APP
05-04-2022, 20:46
PROSZĘ PRZENIEŚĆ DO ODPOWIEDNIEGO DZIAŁU JEŚLI TUTAJ NIE PASUJE

Cześć, tworzę nową wersję aplikacji DPF Info (stara wersja jest tutaj: https://play.google.com/store/apps/details?id=tm.dpfinfolite) która to również będzie obsługiwać w nowej edycji silniki Forda np. DW10/F oprócz kilku innych marek pojazdów i wariantów silnikowych. Wszystko pod spodem jak i na zewnątrz zostało napisane od nowa. Jest lepiej, szybciej i przyjemniej. Funkcjonalnie jest znacznie lepsza niż FDPF czy Forscan jeśli chodzi o zastosowanie w codziennym życiu. Oczywiście do Forscana nie podskakuję ale nie taki mam cel - zresztą zobaczycie. Szczególnie edycja PRO ma stać się takim codziennym kompanem dla waszego diesla, bo wersja darmowa ma tak naprawdę umożliwiść sprawdzenie kompatybilności głównie.


https://dpfinfo.digitallhub.eu/promo/dpfinfo-promo-1.23-small.jpg


Jeśli ktoś chce wziąć AKTYWNY udział w zamkniętych testach aplikacji to zapraszam do kontaktu.
Należy posiadać interfejs BT ELM327 w wersji 100% kompatybilnej minimum ze specyfikacją 1.4b (to co działa z aplikacją Forscan powinno być OK); smartphone z Androidem w wersji minimum 5.0 (poziom API 21); auto z silnikiem diesla (preferowany Ford, Opel, VW, Volvo), pula mam nadzieję będzie rosła w miarę szybko.

Aktualne wsparcie dla pojazdów i silników znajdziecie w opisie aplikacji w sklepie Google Play.

Dzięki i do testowania.

Michal07
09-04-2022, 10:01
Łączy się z interfejsem po kablu czy tylko BT?

Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka

DPF-GPF-APP
09-04-2022, 10:20
Tylko BT. Obecnie również nie planuję dodawać obsługi połączeń WiFi bo te są w sumie upierdliwe dla użytkowników a nie ma z tego korzyści względem dobrego BT, szczególnie w mojej aplikacji.

DPF-GPF-APP
14-04-2022, 19:12
Aplikacja z językiem polskim już jest dostępna publicznie!
Aktualnie założony jest limit użytkowników mogących testować i ograniczenie dla kraju (TYLKO POLSKA). Kto pierwszy ten lepszy.

https://play.google.com/store/apps/details?id=tm.dpfinfo

DPF-GPF-APP
16-04-2022, 09:34
Pierwsze problemy wyskoczyły przed płot i to jest to czym się zajmę w pierwszej kolejności.

Jeśli nie widać urządzeń Bluetooth (lista pusta a te są jednak sparowane w telefonie) bądź aplikacja się zamyka (hmmmmm) to proszę sprawdzić, czy:
- Bluetooth jest włączony
- Uprawnienia Bluetooth nie są blokowane dla aplikacji DPF Info
- Uprawnienia 'Urządzenia w pobliżu' / 'Devices nearby' są nadane jeśli smartphone tego wymaga (pokazuje że można nadać dla aplikacji DPF Info)

Ekran wyboru urządzeń będę przerabiał, i/lub zamiast pustej listy wyświetlę ładny komunikat co zrobić i muszę zapobiec nieoczekiwanemu zamknięciu.

DPF-GPF-APP
23-04-2022, 20:32
Są kolejne poprawki do Androida 12 i będą jeszcze 2 dotyczące uprawnień, będę również na dniach aktualizował listę wsparcia pojazdów bo dwa nowe samochody zostały pomyślnie przetestowane na profilu CRLB, DCYA:

- CDUC/2012 - 3.0TDI na EDC17 (Audi A6 C7)
- CRLB/2015 - 2.0 TDI (Volkswagen Passat)

Najnowsze informacje o aplikacji znajdziecie zawsze w jej opisie w sklepie Google Play.
Pewnie wkrótce odpalę stronę informacyjną więc i tam będzie można poszukać informacji.

luckyboy
23-04-2022, 22:44
Będzie opcja regeneracji aktywnej na żądanie? [emoji41]

DPF-GPF-APP
23-04-2022, 22:48
Nie, nie mam zamiaru implementować niebezpiecznych funkcji, które mogą zostać wykorzystane w szkodliwy sposób przez użytkowników nieobeznanych z tematem i nie mających podstawowej wiedzy o tym jak funkcjonuje filtr DPF i jakie implikacje stwarza w układzie silnika diesla. Pal licho z przegrzaniem silnika czy niepotrzebnym spalaniem paliwa i degradacją oleju, ale można sobie nawet samochód spalić.

Slawko
24-04-2022, 09:42
Dorzuc obsługę OTG to będziesz miał większy popyt. Wielu ludzi ma interfejsy na kablu a nie ma BT czy Wi-Fi.

DPF-GPF-APP
26-04-2022, 19:27
Slawko - ciekawy pomysł - jednak z mojego punktu widzenia niezbyt bezpieczny żeby w samochodzie podczas jazdy rozkładać jakieś okablowanie - kłóci się to obecnie z moją filozofią tworzenia "produktu". Najtańszy interfejs jaki mogę polecić który powinien bardzo dobrze współpracować nie tylko z DPF Info ale z innymi aplikacjami to iCar2. Jeśli ktoś chce czegoś lepszego co ma lepsze zarządzanie energią i potrafi przejść w stan uśpienia to iCar PRO.

Aktualizacje aktualnie wrzucam dość często, nie będę aktualizował już nadmiernie tego tematu.
Test jest obecnie otwarty i każdy może się pobawić aplikacją.
Jak macie jakieś sugestie, propozycje, problemy itd. to chętnie - wiecie gdzie mnie szukać.
Projekt będzie ewoluował i dalej się rozwijał. Najświeższe informacje o programie zawsze w jego opisie i informacjach zawartych w nim samym to przede wszystkim (widok o programie).

KugAR
03-05-2022, 13:47
jednak z mojego punktu widzenia niezbyt bezpieczny żeby w samochodzie podczas jazdy rozkładać jakieś okablowanie - kłóci się to obecnie z moją filozofią tworzenia "produktu"

No tak, bo przez bluetooth można się łączyć podczas jazdy bezpiecznie i używać na telefonie. Serio??

hindus
03-05-2022, 14:28
Nigdy Ci się kabel nie zaplątał w pedały? :P Mnie tam Viaken na kablu irytuje bo mi się przez adapter OTG w uchwycie na kratkę nie mieści i potrafi spaść a nie lubię kłaść telefonu na siedzeniu :)

Slawko
03-05-2022, 14:50
Nigdy Ci się kabel nie zaplątał w pedały?nigdy
A co do uchwytu, to w moim nic nie przeszkadza. Zresztą, i tak z telefonu i viakena nie mam zamiaru korzystać na co dzień tylko w razie potrzeby, a do "całodobowego" monitoringu pewnych parametrów to robi się coś dedykowanego albo tak jak kompiler na sync3.

DPF-GPF-APP
04-05-2022, 10:58
KugAR, każdy poważniejszy interfejs diagnostyczny łączy się obecnie bezprzewodowo, aplikacja sama się łączy (PRO), nic nie musisz klikać, nic nie musisz robić - jest bezpiecznie, ba! nawet nie musisz patrzeć bo komunikaty głosowe i powiadomienia pomogą - kilka koncepcji usprawnień mam tam na oku żeby było jeszcze przyjemniej
Slawko, oczywiście że można modyfikować oprogramowanie w samochodach - nielegalnie - łamiąc postanowienia licencji itd., moim marzeniem byłoby zmodyfikować wsady zegarów np. ale jak wiadomo jest wiele problemów które się z tym wiążą i w zasadzie oprócz kilku zapaleńców to nikt nie będzie tego robił ani z tego korzystał mając do wyboru całkowicie bezinwazyjną i bezpieczną alternatywę jak np. moja aplikacja; koszt do efektu jest niewspółmierny, ale jak chcesz to za kilka tysięcy złotych zrobię ci wyświetlacz dedykowany który sobie przykleisz na desce gdzie będziesz chciał. Domyślam się że zaraz napiszesz że jednak wolisz sobie przykleić smartphone - wierz mi bądź nie ale rozważałem taką opcję dodatkowego urządzenia i doszedłem do wniosku że jest bez sensu, szczególnie gdy jeszcze nawet dobrze się nie rozkręciłem z dodatkowymi funkcjami w aplikacji. Nadal koszt do efektu nie jest zachęcający.

Michal07
04-05-2022, 11:07
A tą aplikacja działa na Android Auto? Jeżeli już tyle mówisz o bezpieczeństwie to raczej w czasach AA nikt nie używa telefonu w czasie jazdy tylko AA, CarPlay czy starszych Mirror Linków.

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

DPF-GPF-APP
04-05-2022, 11:23
A tą aplikacja działa na Android Auto? Jeżeli już tyle mówisz o bezpieczeństwie to raczej w czasach AA nikt nie używa telefonu w czasie jazdy tylko AA, CarPlay czy starszych Mirror Linków.

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

AA nie ma takiego profilu pracy który mógłbym wykorzystać, ba tam nawet nie można dorzucić swojego elementu na pasku oprócz predefiniowanych trybów wykorzystania (nawigacja, multimedia, dialer). Być może kiedyś pojawią się powiadomienia AA i to tyle co mogę zaproponować (jednak te już teraz są - domyślne). Chyba że Google poluzuje swoją politykę i umożliwi dorzucenie swoich elementów do paska nawigacji czy statusu. To jest w ogóle jest ciekawe bo ja właściwie nie znam ludzi którzy podłączają się za każdym razem do AA. Masz jakieś dane na temat tej tezy którą wysnuwasz? Nawet AA bezprzewodowe coś marnie jeszcze współpracuje, a wnioskuję to z opinii testerów samochodów, bo obecnie mam jedynie kontakt z AA na kablu i jest to słabe bardzo. Wolałbym wywalić ten ekranik i wstawić tam uchwyt na smartphone.

AA to nie jest pełny Android jak się ludziom wydaje, tylko niektóre stacje multimedialne posiadają pełnego Androida i to jest nawet fajne. Nie będę zabraniał instalacji aplikacji na takich stacjach, tylko obecnie mam problemy z uprawnieniami na niektórych chińskich wynalazkach.

Wrócę do tego jednak teraz mam ważniejsze tematy na tapecie.

Slawko
04-05-2022, 13:19
ale jak chcesz to za kilka tysięcy złotych zrobię ci wyświetlacz dedykowany który sobie przykleisz na desce gdzie będziesz chciał.Dziękuję, sam sobie zrobiłem za kilkadziesiąt złotych i myślę, że to byłoby to samo co Twoje za kilka tysięcy.

DPF-GPF-APP
04-05-2022, 13:43
Dziękuję, sam sobie zrobiłem za kilkadziesiąt złotych i myślę, że to byłoby to samo co Twoje za kilka tysięcy.

Nie, nie byłoby to samo co sobie zrobiłeś, chyba że bardzo chcesz i nie, nie zrobiłeś tego za kilkadziesiąt złotych. Ja wiem że chcesz mi dopiec - nie gniewam się - sam taki czasem jestem, jednak z doświadczeniem przychodzi również pokora.

Jeśli jednak chcesz podawać koszty takiego przedsięwzięcia (żeby ktoś faktycznie wyniósł coś z naszej dyskusji) jeśli to nie jest copy-paste z Internetu jakiegoś gotowca stworzonego na kolanie to nie zapominaj wycenić swojej pracy nad tym projektem. To że Arduino podróbę kupisz za 30 zł to ja wiem. Shield CAN kupisz może za 150-200 zł, do tego wyświetlacz najtańszy z jakimś tam podświetleniem na którym może coś widać a może nie.. Później montaż oprogramowanie, testowanie, zabezpieczenie, dopisz sobie co tutaj chcesz żeby spać spokojniej jak już rozpoczniesz dystrybucję. Im więcej fajnych bajerów w oprogramowaniu tym koszt rośnie jeszcze bardziej. Owszem, kopiuj wklej potrafi każdy i tutaj nie ma co wyceniać, szczególnie jeśli nie ceni się swojego czasu. Do tego wszystkiego dochodzi cała masa innych kosztów o których też nie wspominasz wcale, choćby lutownica czy inny swój sprzęt. Jeśli chcesz to dystrybuować dodatkowo w większej ilości.. To nawet nie wiem jeszcze co jest dodatkowo potrzebne.

Na koniec należy zadać sobie pytanie, czy było warto? Pewnie tak jeśli to jest to co nas kręci. Sam to lubię i nikomu nie zabraniam takiej zabawy - wręcz odwrotnie. Jednak projekty domowe jednostkowe ni jak mają się do tego co potrzeba wytworzyć żeby jakoś funkcjonować na rynku.

Czy każdy sobie to zrobi? Na pewno nie, szczególnie ktoś taki kto przelicza czas na wartość i nie ma zielonego pojęcia o tym jak to zrobi (choć kopiuj-wklej to nie jest jakaś tam wielka filozofia, tylko trzeba jednak wiedzieć co się robi, bo pomyłka może być kosztowna). Alternatywy komercyjne jeśli są, w ogólnym rozrachunku wypadają korzystniej. No ale to tylko moja opinia.

Slawko
04-05-2022, 14:04
Ja wiem że chcesz mi dopiec od samego początkuPomyliłeś się. W całym temacie zapytałem tylko o "dołożenie" OTG. Sam bym wtedy skorzystał. Jeśli odbierasz to za "dopieczenie", no cóż..... nie wiem co napisać.
Natomiast z tymi tysiącami to przesadziłeś.

Z shieldów nie korzystam, sam sobie projektuję i wykonuje taka płytkę jaka potrzebuję. Wyświetlacz wystarczy mi taki za 36zł, oprogramowanie napisałem sam(właściwie tylko dostosowałem do swoich potrzeb) z wielką pomocą na tym forum wykonaną przez @kompiler (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=311881) 'a, Na koniec należy zadać sobie pytanie, czy było warto?Oczywiście, jak najbardziej.
Tez wolałbym moim marzeniem byłoby zmodyfikować wsady zegarów np. ale jak wiadomo jest wiele problemów które się z tym wiążą ale jest jak jest.
Czy każdy sobie to zrobi?oczywiście ze nie.
Nie, nie byłoby to samo co sobie zrobiłeś,Byłoby to samo przynajmniej w funkcjonalności, a elementy... musiałbyś naprawdę zaprojektować coś od podstaw a nie korzystać z gotowców.



Na koniec dodam, że nie neguję Twojej pracy i tego co robisz. Rób i zarabiaj :)

DPF-GPF-APP
04-05-2022, 14:14
Dzięki za odpowiedź.

Z tymi tysiącami nie przesadziłem, co miesiąc będąc na JDG musisz odprowadzić co najmniej 1500 zł (zaokrągliłem kapkę) plus cała masa innych kosztów stałych czy zarabiasz czy nie zarabiasz. Teraz dolicz do tego roboczogodziny nad projektem oraz to cokolwiek jest ci do tego potrzebne i robi się ciekawiej. Już tłumaczyłem, chcesz copy-paste z Internetu? - śmiało, ale porównanie tego do mojego projektu jest srogim nadużyciem.

Slawko
04-05-2022, 14:26
Już tłumaczyłem, chcesz copy-paste z Internetu?nie ma tego w internecie aby można było skopiować.

DPF-GPF-APP
05-06-2022, 11:45
Dodałem drugi wariant konfiguracji dla silnika DW10F w celach testowych (inne źródło danych dotyczące temperatury DPF).

Jednak bardzo mnie interesuje Forda Tourneo Custom 2.0 diesel Ecoblue z AdBlue 185KM 415Nm BCFA, gdyby był ktoś taki z takim pojazdem z podkarpacia lub okolicy to zapraszam do kontaktu. To auto posiada możliwość wypalania na postoju co nie zmienia faktu że normalnie funkcjonuje jak zwykła osobówka. Mój profil DW10F jest kompatybilny z tym pojazdem tylko częściowo - temperatura DPF to jakieś bzdury są i dlatego chciałbym to wyprostować.

DPF-GPF-APP
24-07-2022, 13:10
To co wyżej już jest wyprostowane, profil nazywa się BCFA póki co. Wydaje się że jest najlepiej kompatybilny z silnikami Forda, można śmiało próbować z innymi silnikami również.

Bombel59
24-09-2022, 21:27
Może ktoś podpowie jakiej aplikacji użyć żeby sprawdzić DPF w silniku DW10C

DPF-GPF-APP
24-09-2022, 21:47
Nie testowałem DW10C, ale proszę wypróbuj profil DW10F. Jeżeli nie działa wcale to nie mam na to rozwiązania. Jeżeli temperatura DPF podana jest błędnie to profil BCFA powinien być lepszy. Jeśli chodzi o tą temperaturę, to dla silnika DW10F też można śmiało korzystać z BCFA ale skutkiem tego będzie brak powiadomienia o regeneracji, bo raportowana temperatura jest temperaturą bodaj za TURBO, a ta nie dobija do poziomów takie jakie są potrzebne dla DPF (w DPF jest dotrysk paliwa aby się podgrzał) - to z grubsza taka różnica między nimi.

Tak czy inaczej jak sprawdzisz to nic się nie stanie, tylko nie zapomnij mi napisać jaki jest efekt tego sprawdzenia. -> https://dpfinfo.com

Teraz widzę że jest to Kuga 1? Jeśli to jest Kuga o której myślę to figa z makiem. ECU nie raportuje stanu DPF, ale możesz sprawdzić bo może jestem w błędzie a może jest jakaś wariacja z ECU w tych samochodach czy coś.

Bombel59
24-09-2022, 22:26
Wbijałem DW10F ale pokazuje tylko przebieg całkowity km
Komunikat - niepełne dane

DPF-GPF-APP
24-09-2022, 22:31
No to nic nie poradzę. To jest Kuga 1 jak rozumiem, nic z tego nie będzie. Tam można najwyżej odczytać różnice ciśnień co i tak nic nie daje. - Reklamacja do producenta.
W ogóle to te parametry powinny być podawane na zegarach a nie zrobione tak jak jest.
W Turneo Custom czy coś takiego już te parametry z tego co wiem są przynajmniej w menu IPC łącznie z wypalaniem manualnym..

Bombel59
25-09-2022, 07:39
Dzięki za odpowiedź , będę zwracał uwagę na chwilowe zużycie paliwa.

luckyboy
25-09-2022, 08:39
Może ktoś podpowie jakiej aplikacji użyć żeby sprawdzić DPF w silniku DW10CWypróbuj FAP APP
126243

Jacek,heser
09-11-2022, 16:29
DPF-GPF-APP Witam czy program sam się odpali jak będzie wypalanie DPF

DPF-GPF-APP
09-11-2022, 16:36
DPF-GPF-APP Witam czy program sam się odpali jak będzie wypalanie DPF

A jakby miał to robić? :-)

Jeśli program będzie działał w tle, bo masz takie fajne funkcje w rozszerzeniach PRO, to wtedy dostaniesz powiadomienie głosowe i powiadomienie Androida jeśli te sobie uaktywnisz i ustawisz pod siebie, domyślne opcje są jednak najlepsze.

Generalnie to działa tak że po odpaleniu PRO, ta pozostaje w tle i co jakiś czas sama próbuje się połączyć z autem (czas jest konfigurowalny), także nic nie musisz tak naprawdę robić. No chyba że Android zabije ją ze względu na ustawienia oszczędzania energii czy inne głupoty jak czyszczenie pamięci itp. ale to wszystko można powyłączać w ustawieniach Androida. Ostatnia wersja jaka bardzo dobrze działa to Android 12. Android 13 też działa ale nie testowałem dużo.

Jacek,heser
09-11-2022, 17:15
dzięki za odpowiedz

Jacek,heser
09-11-2022, 21:29
kupiłem taki czy będzie dobry
https://allegro.pl/oferta/vgate-icar2-interfejs-bluetooth-elm327-obd2-bt3-0-11948272256?snapshot=MjAyMi0xMS0wN1QxNTowOToxMS40N jdaO2J1eWVyOzliZjgzZDhjYWZhYjk4ZjEyMTVjZTM3OTA3YzM zZjhhMjZlYTkyM2NjZDhjM2U4ZjNlN2I4MzU4ZWMxZGE0Njk%3 D

DPF-GPF-APP
09-11-2022, 21:40
iCar PRO BT 3.0 byłby lepszy a różnica w cenie w sumie symboliczna jak dla mnie, bo ma automatyczne uśpienie i automatyczne wybudzanie i nie powinien zajechać akumulatora w przypadku dłuższego pozostawienia w gnieździe, a jest totalnie bezobsługowy i w sumie nie zauważyłem żeby mi się zawiesił po poprawkach od wersji 1.40 mojej appki z tego co pamiętam. No ale auta są różne i tutaj nie zagwarantuję że coś ci nie szaleje po CAN i nie będziesz miał problemów z jakąkolwiek kostką, a problemy się jednak zdarzają i sporadycznie jaka to kostka by nie była czasem zdarzy się że się nie dogada.

Jacek,heser
11-11-2022, 11:59
czy powiadomienia głosowe możesz zrobić język polski

DPF-GPF-APP
11-11-2022, 12:02
Zapiszę sobie to na liście do zrobienia, ale jest ona długa i mam ważniejsze rzeczy w planie. Problem z tym też jest taki, że chyba dopiero Android 12 zawiera w silniku mowy definicje dla języka polskiego, więc to tylko najnowsze smartphone. Tak samo jak dla A12 są też dodatkowe ustawienia silnika mowy w opcjach smartphone i tam można się coś pobawić, ale nie sprawdzałem tego jeszcze.

Spróbuję coś z tym zrobić, ale nie wiem kiedy ani niczego nie obiecuję na już.

Jacek,heser
11-11-2022, 15:24
Posiadam androida 12 mam galaxy S10plus

Jacek,heser
15-11-2022, 20:54
Jak to jest z tym wypalaniem czy to powinno być jak jest zapełniony czy od temperatury bo miałem taki przypadek że 17% i było wypalanie

DPF-GPF-APP
15-11-2022, 21:00
Jak to jest z tym wypalaniem czy to powinno być jak jest zapełniony czy od temperatury bo miałem taki przypadek że 17% i było wypalanie

Wypalanie było - pasywne (naturalne). Pałowałeś ostro?

Profil BCFA pasuje dobrze do BCFA i jest generyczny dla Forda. Być może czujnik temperatury w twoim aucie (który jest źródłem danych o temperaturze) jest bliżej turbo i stąd taki efekt. Wszystkim nie dogodzi, ale i tak jest lepiej niż bez tego..
Te dymki możesz sobie w ustawieniach wyłączyć, z funkcjami PRO są nieprzydatne :-)

Jacek,heser
15-11-2022, 22:03
No niewiem czy pałowałem głównie jeżdżę po mieście co to znaczy pasywne jak te dymki mam wyłączyć i jak ustawić ten program

DPF-GPF-APP
15-11-2022, 22:31
Pasywnie to znaczy że DPF sam się dogrzał do temperatury wypalania.
Dymki - w ustawieniach 'Pokazuj podpowiedzi'.

Jak jeździsz po mieście to pozwalaj mu się wypalać kiedy chce (nie gaś silnika kiedy się wypala) i wszystko powinno być OK.

Jacek,heser
16-11-2022, 12:10
A jest szansa że Dpf info będzie działał na Android Auto

DPF-GPF-APP
16-11-2022, 12:13
A jest szansa że Dpf info będzie działał a Androd Auto

Nie, Google nie dopuszcza tego typu aplikacji do działania ani dystrybucji. Można co najwyżej stworzyć: dialer, player multimedialny, nawigację lub obsługę wiadomości. Być może kiedyś do tego wrócę, albo chociaż poszukam jakichś haxów do wyświetlania powiadomień dodatkowych, ale aktualnie po prostu się nie da. A jak znasz jakąś aplikację która jednak omija te wszystkie blokady to mi podeślij jej nazwę to się temu przyjrzę.

Slawko
16-11-2022, 18:01
A jest szansa że Dpf info będzie działał na Android Auto

Poczytaj tu https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=273777&goto=newpost
Kilkadziesiąt stron wstecz

DPF-GPF-APP
16-11-2022, 18:29
Poczytaj tu https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=273777&goto=newpost
Kilkadziesiąt stron wstecz

Słowo wyjaśnienia? Bo serio nie mam czasu czytać wszystkiego, a to by wyjaśniło pewnie trochę co masz na myśli.

Slawko
16-11-2022, 18:54
To nie było do Ciebie.

DPF-GPF-APP
16-11-2022, 19:13
To nie było do Ciebie.

Tak, ale ktoś jak przyjdzie przejrzeć temat to też się podrapie po głowie zapewne :-)

Slawko
16-11-2022, 19:55
Po pierwsze nie cytujemy całych postów a po drugie widać kto o co pytał i kto mu odpowiedział

Jacek,heser
16-11-2022, 20:05
Slawko a jesteś wstanie takie coś wykonać ta kontrola na wyświetlaczu wypalania jest super https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=273777&page=200

Slawko
16-11-2022, 20:12
Wykonać tak, ale oprogramować już nie, to domena kompiler a.
Zresztą Oni robią całość, popytaj Ich.

DPF-GPF-APP
16-11-2022, 20:47
Jacek,heser Slawko teraz to Panowie zaśmiecacie temat. Skoro cytowanie jest złe to i zaśmiecanie jeszcze gorsze.

Nie to żebym się obawiał konkurencji, absolutnie, bo to nisza ze 100 razy mniejsza niż to co robię, ale gdyby ktoś się bardzo uparł i zapłacił odpowiednią kwotę to mu mogę zrobić coś takiego np. na urządzeniu M5Stack, do tego świecidełka jakie chce. Co do zakresu i ceny możemy się dogadać, ale tanio nie będzie. Sam sprzęt będzie kosztował 600+ zł, robocizna to już inna para kaloszy. Piszę to tylko żeby była jasność ile coś takiego może kosztować. Ludzie często szukają czegoś na siłę, niepotrzebnie, bo po pierwsze DPFa nie ma się co bać, jak się z raz nie wypali od czasu do czasu to nic mu nie będzie, a po drugie często najprostsze rozwiązania są najlepsze lub przynajmniej wystarczające. Co do DPF jak będziesz przerywał cykl za cyklem to szybko pokaże ci się tryb serwisowy (zależy od auta, już po 3 przerwanym cyklu dostaje się ostrzeżenie i komunikat o konieczności kontynuowania jazdy). Inna sprawa że przerywane cykle degradują olej silnikowy w wielu przypadkach, ale to też już inna historia. Z moją aplikacją nauczysz się kiedy następuje wypalanie (w przypadku Forda DW10F to wygląda tak: spokojna jazda - 100%, jazda powyżej 120km/h powyżej 90% odpalisz samodzielnie wypalanie). Ja jeżdżę 10 lat dieslami, do każdego napisałem sobie "DPF Info", a ostatnio postanowiłem udostępnić innym żeby mogli z tego korzystać, ale to aplikacja która powstała od zera a o jej jakość dbają odpowiednie testy, których obecnie jest prawie 4 setki i będzie pewnie znacznie więcej. Ponieważ zjada mi to dużo czasu nadal to nie chcę i nie robię tego za darmo w pełni.

Najtańsza opcja to kupić sobie iCar PRO, do tego Androida SBC + wyświetlacz albo dedykowany smartphone z Androidem 6+ (im nowszy tym lepiej bo nie wiem jak długo będę wspierał stare modele, a te będą z hukiem wylatywać ALE UWAGA NA WYBUCHAJĄCE BATERIE - OD ZIMNA / GORĄCA / ROZŁADOWANIA) i już masz dodatkowy ekran. A najlepsza opcja to stacja multimedialna z prawdziwym Androidem 12+ (choć nie wszystkie mogą działać prawidłowo czy obsługiwać sklep Google Play).

Jak macie więcej pytań to chętnie udzielę odpowiedzi.

Jacek,heser
17-11-2022, 12:23
A masz jakiś podgląd jak by to wyglądało za takie durze pieniądze to też by było na oryginalnym wyświetlaczu



jeszcze jedno Powiedz mi ją mam silnik DW10F forda ale jak ustawie go w aplikacji to zaraz pokazuje wypalanie i temperatura ponad 1000 stopni i wszystko się pali na czerwono a jak ustawie BCFA to wypalanie jest przy 530stopni i spada zapełnienie

DPF-GPF-APP
17-11-2022, 13:32
Profil DW10F nie pasuje do tego silnika najwyraźniej, tym bardziej ten drugi.

Już pisałem że BCFA jest bardziej generyczny, ale testowany jest jak w opisie, tylko z konkretnym pojazdem (Turneo Custom..). Niestety nawet Ford nie ma jakiejś sensownej standaryzacji danych diagnostycznych u siebie.

Napisz maila z kodem silnika do mnie, spróbuję czegoś poszukać jak nie to wykonam zwrot zakupu. Z tych zrzutów ekranu też niewiele rozumiem, potrzebuję żebyś mi wysłał log diagnostyczny z aplikacji (w ustawieniach się to aktywuje, pojeździj trochę i potem mi to wyślij - tam jest taki przycisk do tego, najlepiej dla obu profili osobno). Gdybym miał takie auto do dyspozycji na testy to może byłbym w stanie wyłowić prawidłowe dane diagnostyczne dla tego konkretnego typu silnika, choć może coś ten log mi podpowie.

Co do zrobienia czegoś takiego na oryginalnym wyświetlaczu to zależy to od kilku rzeczy, ale pewnie taniej wyjdzie kupić inne auto ;-) Serio, zrewersowanie komunikacji MS/LS CAN bez gwarancji tego że da się coś konkretnego znaleźć. Ewentualnie jakaś dłubanina we wsadzie ICP czy tym module konsoli centralnej, ale teraz tam siedzi soft innego typu, to już nie ta liga grzebania w prostych wyświetlaczach czy telefonach typu Siemens s65 i / lub też samym ECU. To nie są proste rzeczy. Coś takiego tworzą entuzjaści którzy życia nie mają i nadmiar wolnego czasu albo tacy którym się płaci góry cebulionów lub tacy którzy wykradli know-how od producenta.

Jacek,heser
24-11-2022, 13:14
Ja mam jeszcze pytanie w programie są podane dane o przebiegu i odległości od ostatniego wypalania temperatura a czy jest możliwość dodania jeszcze lini stan naładowania akumulatora w procentach w BCM bat_st_chrg w %

DPF-GPF-APP
24-11-2022, 14:42
Możliwość może i jest, ale nie zamierzam tego zrobić. Raz że to wiedza bezużyteczna (tym zarządza BMS do jakiego poziomu ładuje akumulator, jak już jest słaby to wyłącza system S/S) a po drugie nie taki cel jest tej aplikacji. Do tego możesz wypróbować Forscana.

Tak czy inaczej rozważam dodanie odczytu stanu kontrolki MIL i ewentualnie kodów błędów, ale to będzie generyczne OBD2 a nie specyficzne implementacje dla danego auta.

Jacek,heser
24-11-2022, 15:52
Wiedza bezużyteczna to raczej nie, sam napisałeś że po niżej chyba 60% nie załącza SS i grzanie przedniej szyby a tak by było widać czy trzeba podładować akumulator i przy słabym akumulatorze wypalanie DPF też jest częściej niż normalnie gdzieś to czytałem

wysłałem ci logi tak jak chciałeś

DPF-GPF-APP
24-11-2022, 15:54
przy słabym akumulatorze wypalanie DPF też jest częściej niż normalnie gdzieś to czytałem gdzie takie bzdury wypisują?

93karol
28-02-2024, 20:32
Witam. Do Transita 2.2Tdci 2015r jaka aplikacja wybrac do monitorowania DPF? Cos pod Elm 327

mondeś
10-03-2024, 22:52
Witam,
w Mondeo 2.0 TDCI 2014 DW10C- aplikacja DPF Info z PRO + Vgate ICar Pro ustawiona zarówno na DW10F jak i na BCFA cały czas komunikat :ODCZYT NIE POWIÓDŁ SIĘ-NIEKOMPLETNY . O co chodzi?