Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] 1.8 benzyna 2009 ubywający olej silnikowy
Sławek 82 12-04-2022, 12:48 Witam wszystkich mam problem z Fordem czasami nie odpala za pierwszym razem. 2x miałem przypadek gdyż w ogóle nie odpalił zacholowalem go do warsztatu okazało się że świece były zalane od dołu olejem gdy oczyścili je i dolali mi 1.5 litra oleju i że niby az tyle ?żadne kontrolki nie pojawiały sie to od strzała odpalił ale dymu dało co nie miara. Teraz już nie dymi ale dla czego tak się stało? Wczoraj sprawdzałem stan oleju to było poniżej minimum dolałem mu 0.5 literka przejechałem trasę z pracy 3 km dzis pod blokiem sprawdzam i ponad stan na miarce na równej płaszczyźnie o co chodzi? Czuć zapach paliwa z rury podczas pracy silnika ale nie dymi z byt mocno. Różne poziomy oleju mi pokazuje dlaczego? Czy ktoś z was miał taki sam problem ?
Poziom oleju sprawdż na spokojnie,na równym,kilkanaście minut chociaż po zgaszeniu silnika.Wyciągnij bagnet,wytrzyj go i po MINUCIE wsuń powoli w rurkę. Odczyt poziomu oleju w 1,8 to cała historia.
Sławek 82 14-04-2022, 23:27 (Paweł) zeczywiscie to jest jedyny sposób aby sprawdzić poprawnie stan oleju. A co z tym ubytkiem oleju co wlał mi mechanik a kontrolka nie świeciła sie bo tak naprawdę przez miesiąc nie jeździłem dużo i też nie kontrolowalem stanu oleju. I dla czego świece były zalane? To jest pytanie ?
Generalnie kontroluj stan oleju często w takiej sytuacji.Te silniki tzn,1,8 duratec potrafią łykać olej litrami.Wynika to z /takie są opinie wielu posiadaczy aut z tymi silnikami/ wadliwych pierścieni,które zapiekają się w tłokach ,oraz twardniejących uszczelniaczy na zaworach.Wtedy olej dostaje się na tłoki.Nie widać dymu,katalizator chyba go wyłapuje,chyba że przytrzyma się silnik na wysokich obrotach dłuższy czas.Tak było w moim przypadku.Nie uniknąłem remontu.Poszukaj temat ''1,8 duratec(125 KM) bierze olej''-opisane są tam różne przypadki,w tym mój.
slawek-kali 15-04-2022, 17:37 Masz pierścienie juz do wymiany, bedzie tylko gorzej. Nie odpala, bo kompresji brakuje.
Kontrolka jest od cisnienia! to masz w normie dlatego nie swieci. ;)
Spróbuj wykrecić świece i zalać po strzykawce nafty na tłoki, poczekaj aż spłynie do miski i tak powtórz ze 3 razy,potem wlej płukankę i odpal na 15 min.jest filmik na YouTube jak chłopak tak robi w Mondeo i spalanie oleju spadło o połowę po tym zabiegu.
Sławek 82 09-05-2022, 20:32 Mam zalanym olejem 5 w 30 może powinienem zrobić płukankę i zalać go olejem 10 w 40 ? Może wtedy oleju będzie mniej ubywało? Przebieg 200 000km
Oczywiście, a na 20W60 będzie wręcz olej produkował. Chcesz, żeby nie ubywało, to remont, typowy problem w 1.8
No tak to niestety jest....
remont nieunikniony, sprawdź na początku ile tego oleju bierze np. na 500km. wtedy będziesz wiedział, 1000km/1l oleju takie dane producenta, ale każdy samochód inaczej reaguje na różne ilości oleju. płukanki nie wiele pomogą, możesz spróbować, ale nie liczył bym na super efekty. Ja odkąd kupiłem zrobiłem remont silnika i jeżdżę na 10w40 i ciągle dolewam, na początku około 0,2 oleju na 1000km teraz już ponad 0,5 może i więcej, nie opłaca się już remontować, dlatego jeżdżę tak jak jest.
Temat z pomiarem oleju jest taki że najlepiej na równym po nocy, zawsze w tym samym miejscu , wyciągasz miarkę i szmatką czyścisz wkładasz ponownie i wiadomo ile tego oleju jest-poszukaj filmik na Youtube
Bump: remont nieunikniony, sprawdź na początku ile tego oleju bierze np. na 500km. wtedy będziesz wiedział, 1000km/1l oleju takie dane producenta, ale każdy samochód inaczej reaguje na różne ilości oleju. płukanki nie wiele pomogą, możesz spróbować, ale nie liczył bym na super efekty. Ja odkąd kupiłem zrobiłem remont silnika i jeżdżę na 10w40 i ciągle dolewam, na początku około 0,2 oleju na 1000km teraz już ponad 0,5 może i więcej, nie opłaca się już remontować, dlatego jeżdżę tak jak jest.
Temat z pomiarem oleju jest taki że najlepiej na równym po nocy, zawsze w tym samym miejscu , wyciągasz miarkę i szmatką czyścisz wkładasz ponownie i wiadomo ile tego oleju jest-poszukaj filmik na Youtube
Czyli remont sinika nie zawsze pomaga?ciekawe co jest tego przyczyną-przegrzany silnik i owalne cylindry czy nowe pierścienie za duże szczeliny na zamkach czy spartaczony remont-np stare tłoki i wybite rowki na pierścienie,nie wymienione uszczelniacze zaworowe,zatkany separator oleju itp?
luckyboy 04-06-2022, 22:19 Najczęściej okrągłe pierścienie tłokowe nie są w stanie uszczelnić owalnego cylindra.
Witam.
Jestem świeżo po remoncie silnika 1.8 120 km. Od remontu przejechałem 1300 km i na razie nie ubyło ani grama. A potrafił wychylać koło 3 litrów na 1000 km.
Cześć. Odkopię temat, bo przymierzam się do kupna Focusa z tym silnikiem. Wyhaczyłem ciekawy egzemplarz https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-ford-focus-2008-lift-125-km-1-8... (https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-ford-focus-2008-lift-125-km-1-8-benzyna-przebieg-208-tys-ID6Fj0gF.html?fbclid=IwAR2Tyv9_H8qB3eHKAH9iFzOuRzG 5rKmplgVIIuk2kxr3Lsn1dktyDNe8Nas), ale obawiam się tego oleju.
Da się jakoś sprawdzić przed kupnem czy auto jest dotknięte tym problemem? Czy pozostaje tylko ryzyko i branie w ciemno?
RyszardaTrzeciaWaza 16-02-2023, 06:55 Da się jakoś sprawdzić przed kupnem czy auto jest dotknięte tym problemem?
Da się. Ale nie każdy sprzedający pozwoli Tobie wykręcać świece....
|
|