Zobacz pełną wersję : [Focus 2018- ] Deaktywacja cylindra 1.0 ecoboost LIFT


lookmal
20-04-2022, 15:40
Ford w polifcie mk4 rozwiązał problem drgań przy odłączaniu cylindra:
https://youtu.be/ZjV_r2gU7Hc?t=250

Jak się dobrze przyjrzycie to po elektromagnesie od systemu odłączania pierwszego cylindra pozostała tylko "dziura" w głowicy. Był i nie ma. Da się? :619:

daniel2505
21-04-2022, 08:00
Ciekawe. W sumie to po dwóch latach użytkowanie jakoś bardzo mi nie przeszkadza to odłączanie cylindra

michałek
21-04-2022, 09:59
A mnie doprowadza do szału. Ten samochód jest spie... po całości.
Drży to jak cholera, ASO twierdzi że to normalne, tryb sport nie pomaga.
Jest spora dyskusja na forum brytyjskim, wychodzi na to, ze jakieś 1/4 aut na to cierpi. Jedni nic nie czują inni tak jak ja. Nienawidzę Forda.

lukaszooo
21-04-2022, 09:59
Ruscy stworzyli soft który ma wyłączoną tą funkcję, interesowalem się tym do silnika 1.5 ale do 1.0 pewnie tez można.

michałek
21-04-2022, 10:00
stworzyli soft który ma wyłączoną tą funkcję, i
Znasz kogoś kto to zrobi? Jestem bardzo zainteresowany.

lukaszooo
21-04-2022, 17:55
Znasz kogoś kto to zrobi? Jestem bardzo zainteresowany.

Znam choć sam nie testowałem.

michałek
21-04-2022, 22:50
Poczytałem sobie właśnie jakiś wątek na brytyjskim forum. W ślinikach 1.5, podobno na początku 2019 zmieniono wyważenie wału. No i urwa mój się nie załapał: 2018. Tak więc moje odczucia to nie paranoja. Sporo osób na to narzeka.

tedi_k
22-04-2022, 10:08
..."normal" trzyma strasznie niskie obroty, za niskie obroty to spore obciążenie panewek. Dobrze myślę.

A konstruktorzy to kretyni i nigdy o tym nie słyszeli... Ponadto dostali polecenie służbowe, ze w dzisiejszych czasach to konstruuje się urządzenie/silnik na czas życia = okresowi gwarancji...

BTW - osobiście jestem fanem takich wątków, jak obecnie się zrobił ten...

lukaszooo
24-04-2022, 22:53
4 strony tematu a konkretnych postów jest 5. Jak ktoś przetestuje soft od ruskich to niech napisze. Zdobycie go w obecnych czasach jest mocno utrudnione.

Jaworrr
25-04-2022, 09:37
W sprawie wyłączenia dezaktywacji cylindra można spróbować zagadać do TuneFORCE na FB.
Pisałem z rok temu z nimi w tej sprawie, potwierdzili, że mogą to zrobić, koszt wtedy podali 600zł.
Ja nie zrobiłem, bo w trybie sport i śliska nawierzchnia, cały czas pracują wszystkie 3 gary :D

michałek
25-04-2022, 11:57
śliska nawierzchnia, cały czas pracują wszystkie 3 gary
Nieprawda. Może coś zmienili w późniejszych wersjach. Mój ciągle odłącza nawet w trybie sport mimo teoretycznie zmiany softu PCM-a który był z tego powodu wykonany. Silnik 1.5EB/150Km rocznik 2018.
Gdyby to była kwestia trybu sport, nie miał bym problemu bo i tak jeżdżę ciągle na sport - to jest normalny tryb w którym to auto powinno jeździć, reszta to ściema do przejścia badań spalania. Poza tym, praktycznie nie widzę różnicy w spalaniu.

Według dokumentacji serwisowej, gra idzie o 6% emisji CO2 (czy to też 6% paliwa?)

michałek
25-04-2022, 21:49
Twierdzą, że to mają.
https://www.facebook.com/ricanl/posts/ford-cylinder-deactivationnow-available-cylinder-deactivation-disablement-for-th/2906459729411469/

lookmal
27-04-2022, 11:38
Uuu... Nie było mnie parę dni a tu taki śmietnik w temacie :619:

Ja mam u siebie soft z wyłączaniem "odłączania" w trybie sport - i tylko jak siadam do auta to uruchamiam sport i tylko tak jeżdżę.
Odłączanie cylindra latem jest mniej odczuwalne niż jak jest zimno - ale ja to czuję zawsze i to była dla mnie kiedyś najbardziej wkurzająca sprawa.
Natomiast widziałem też inny filmik polifta i ten miał znów siłownik od odłączania cylindra.....
Może to więc wynikać z braków podzespołów na rynku. I takie braki to ja rozumiem :619:
Co do reszty "smietnika" w temacie:
1. do wolnossącego silnika (bez hybrydy) nie da się wrócić - zresztą nowych, o przyzwoitych parametrach w normalnej cenie i normalnych samochodach nie ma (no może Mazda - ale o tym dalej). Za to niewyobrażalna jest dla mnie już dynamika oparta na ciągłym kręceniu silnika pod czerwone pole. Między 1.0 125KM a Mk3 1.6 125KM jest przepaść głębokości Wielkiego Kanionu. Żadnych argumentów nie da się obronić - chyba, że ktoś nie lubi jeździć....
2. Mam 74500 km przejechane moją kosiarką i nic się nie popsuło. Tarcze przednie i klocki komplet kupiłem nowe ale wożę w bagażniku bo nie mam czasu na wymianę :wink: Także ta awaryjność to dla mnie temat obcy. Może dlatego mam tak mało postów :619:
3. Oczywiście Ford leci na opinii - a inni??
4. Jakieś teksty o wzajemnym klepaniu po plecach czy wyjazdach nad morze - przemilczę, tym bardziej, że autor zna Focusa jak własną kieszeń. Mk1. Tak ma w stopce.

Na wiosnę przyszłego roku planuję zmianę samochodu.... Ponieważ terminy są jakie są to już trzeba się przymierzać. I co??? Jaki wybór?? Założyłem budżet 130 tys. zł....
Dla mnie ważne aby samochód był cichy, w miarę dynamiczny, dość oszczędny, dobrze się prowadził, miał grzaną szybę, grzane siedzenia, grzaną kierownicę, automatyczną klimę, obsługę car-play i rozsądną cenę zakupu i serwisu..... :oops:
Focus spełnia swoje zadanie - teraz chciałbym nabyć coś równie przyjemnego w jeździe tylko z automatem no i (jak zawsze) chętnie parę koników mocniejsze.
Na razie lipa, ani hybrydy Toyki nie dały rady (sprawdzałem - nawet Camry za 170 tys. zł ma gorsze wyciszenie opływu powietrza niż Focus, RAV 4 to totalna porażka akustyczna, Corolla to samo), oglądałem różne Volkswageny, Octavie i inne Seaty i raz - mają sterownie dotykowe - zresztą Focus Mk4 polift też - dwa niestety np. Octavia ma niezawodność poniżej poziomu Focusa - nawet tych egzemplarzy pechowców z forum.
Wspomniana wolnossąca Mazda - number one na liście kradzionych (ciekawe czemu? części??) - słabe wygłuszenie, brak grzanej szyby, na 16" wygląda fatalnie, na 18" - taczka, homologacji na 17" nie ma....... Peugeot 308.... nie moje klimaty wnętrza, Renault Megane?... milczę. Nissan Qumkwat - widziałem test Caroserii, dzięki.... Dacia Sandero....? Mógłbym. Ale Focusa bym musiał zostawić :>
Tak naprawdę innego Forda bym chętnie przytulił ale Kuga z automatem to teraz tylko diesel lub hybryda a tu cena powyżej 160 tys. zł. Puma? Może 1.0 155KM z DCT by dało radę, ale znów kosiarkę?? Przecież forum się będzie śmiać... A serio? To kupa kasy za auto niższej klasy od Focusa.

No i co?? Telewizor mam plazmę Panasonica.....

A jeśli chodzi o program - Heko czy TuneForce zrobią wszystko.

Możecie dalej śmietnikować. Bez spiny. Wpadnę za tydzień.
Pozdrowionka!!

michałek
27-04-2022, 11:58
Ja mam u siebie soft z wyłączaniem "odłączania" w trybie sport
Robiłeś czy masz od forda? Dzwonie już do trzeciego tunera i "zobacze, dam znać " i cisza. Job ich mać.

lookmal
27-04-2022, 12:02
Robiłeś czy masz od forda? Dzwonie już do trzeciego tunera i "zobacze, dam znać " i cisza. Job ich mać.

Mam od Forda. Wyszarpałem im z gardła w lutym 2019 w oparciu o centralę Ford Polska. Ale ja mam 1.0.;)

TomekM_1983
27-04-2022, 16:39
Mam od Forda. Wyszarpałem im z gardła w lutym 2019 w oparciu o centralę Ford Polska. Ale ja mam 1.0.
Według mnie każdy 1.0 nie odłącza cylindra w trybie Sport w standardzie i nie potrzeba do tego żadnych magicznych zabiegów.
Ja mam pierwszy wypust tak jak Ty i u mnie tak do działa od dnia zakupu.
Puma?
Dla mnie Puma ma jedną, dyskwalifikującą na następcę Focusa wadę - nie ma Auto Holda :( Ma zwykły, ciągnięty dźwignią hamulec postojowy.

lookmal
27-04-2022, 19:20
Według mnie każdy 1.0 nie odłącza cylindra w trybie Sport w standardzie
Cóż, mylisz się. U mnie nie działało. Data produkcji 04.2018, data dostawy 08.2018. Musiałem toczyć bój - serwis mnie olewał. Było nas więcej na początku. Nie pamiętam który kolega to pierwszy przetrenował - w serwisie w Rzeszowie mu wrzucili nowszy soft. Poszedłem jego śladem. Parę maili z centrali FP do Rybnika musiało polecieć zanim łaskawie zrobili mi upgrade. Od tamtej pory zniknęły też komunikaty o wypalaniu GPF.

Ma zwykły, ciągnięty dźwignią hamulec postojowy

Tego nie wiedziałem. AutoHold a elektryczny ręczny to dwie sprawy. Naprawdę nie ma w Pumie AutoHold??

TomekM_1983
28-04-2022, 17:20
Od tamtej pory zniknęły też komunikaty o wypalaniu GPF.

Ja tą aktualizację miałem wykonaną bardzo szybko po zakupie (2-3 miesiące), więc może faktycznie jest tak jak mówisz, że przed jej wgraniem w trybie Sport odłączało cylinder. Mogłem jeszcze wtedy z niego nie korzystać, bo auto było na dotarciu ;) Przepraszam za wprowadzenie w błąd :)
Naprawdę nie ma w Pumie AutoHold??
Naprawdę :)

tedi_k
28-04-2022, 18:23
...Ciekawe czy dałoby się to "przyprogramować" w Focusie?? :p

Przy adaptacyjnym tempomacie w Focusie MK4 z manualem tak jest z definicji...

lookmal
28-04-2022, 21:07
.

To ma sens... Dzięki za info.
Pozdro

michałek
10-06-2022, 22:11
Zrobiłem mapę w 1.5EcoBoost wyłączającą ACT. Auto mocno się poprawiło w kulturze jazdy, szybciej i płynniej zbiera się przy 2000-3000rpm. Ogólnie wszystko to co wiemy, że ACT pogarsza to się polepszyło. Pewnie tylko spalanie będzie nieco gorsze, Ford twierdzi 6% daje ACT.
Główne cholerstwo, czyli drgania jak na razie nie wiadomo, bo to jest spowodowane ładowaniem akumulatora, które latem jest sporadyczne. Problem jest jak temperatura podczas testu akumulatora na postoju jest poniżej 10stopni, wtedy ładowanie jest bardzo agresywne i alternator mocno obciąża momentem silnik. Sie zastanawiałem, dlaczego latem tego nie czuć? A to ładowanie! Przyjdzie poczekać do października.
Ogólnie mega fajna zmiana, można polubić ten silnik. Gdzie i za ile pytać prv. bo jak tu coś napiszę to się znowu ktoś zapluje.