tgumienny
12-05-2022, 05:33
Witam,
Ktoś się orientuje jak w silniku 2.0 tdci DW10C 163 KM z 2011 r. wygląda sprawa z demontażem i ponownym włożeniem pompy paliwa common rail - chodzi mi o to czy trzeba ją ustawiać na znaki razem z rozrządem czy w tym silniku jest to bez znaczenia?
Pozdrawiam
piterek45
12-05-2022, 06:02
Nic nie trzeba ustawiać wyjmujesz i wkładasz
tgumienny
12-05-2022, 07:19
Dzięki. Ale czy to jest 100% pewne?
Naczytałem się na różnych forach (min forda), że cytuję "Rozrzad trzeba ustawic na znaki i na zablokowanym rozrzadzie wkladac pompe ustawiona na znak" albo "jeżeli nie ustawicie dobrze pompy wtryskowej to na pasku rozrządu zerwie zęby i niestety doprowadzi to do kolizji tłoka z zaworami". Fakt, że dotyczyło to mondeo mk5, z nowszym silnikiem.
Sam już nie wiem...
piterek45
12-05-2022, 08:27
Tak pewne 100% sam to robiłem osobiście nie ma w tym żadnego problemu
Bump: To jest właśnie zaleta common rail a że pompa wysokiego ciśnienia jest zupełnie innym oddzielnym urządzeniem niezależnym od rozrządu i ustawienia GMP
slawek-kali
12-05-2022, 09:18
w dw10c nie trzeba, w nowszych dw10f juz trzeba ustawic jak opisales wyzej.
tgumienny
12-05-2022, 09:18
No ale w 2.0 TDCI mk5 pompa CR też jest chyba niezależnym elementem, a mimo to powinno się ustawiać.
Bump: OK dzięki, trochę się wyjaśniło. Bo zamieszanie z tym jest jakieś w necie.
michal559
23-07-2022, 16:04
Panowie serdeczna prośba bo nie mogę doczytać a w necie sprzeczne informacje czy w tym silniku trzeba blokować rozrząd przy demontażu pompy? Pompa jeszcze na zabieraki bez koła pasowego jak to w nowszych modelach. Patrzyłem. Po necie i robią to bez blokad. Nie chcę narobić sobie problemów 😀
luckyboy
24-07-2022, 08:43
Tak pewne 100% sam to robiłem osobiście nie ma w tym żadnego problemu
Bump: To jest właśnie zaleta common rail a że pompa wysokiego ciśnienia jest zupełnie innym oddzielnym urządzeniem niezależnym od rozrządu i ustawienia GMPNie do końca. Dla pompy Bosch CP4 trzeba obowiązkowo synchronizować ją z rozrządem, aby każdy suw tłoczenia paliwa był synchronizowany z momentem wtrysku paliwa do cylindrów.