Krzysi3k5
05-06-2022, 09:02
Cześć,
Przytargałem Forda Escape z 2020 roku (2.5 FHEV).
Uszkodzenia to typowa kanapka w korku. Dostał w tyłek i walnął przodem. Uszkodzenia niewielkie.
Już blacharz i lakiernik porobili, niemniej nie działa wspomaganie, klapa bagażnika i jest jakiś problem z komunikacją.
Aku wymieniony, bo i tak zdechł.
Z Mayakiem sprawdziliśmy błędy (dzięki wielkie!) i Forscan pokazuje:
P04ED - wykryto dużą nieszczelność układu EVAP - po stronie świeżego powietrza. Tutaj w miarę jasne - przez to nie działają tryby (Sport, Eco itd.)
B144D i B144E- czujnik położenia 2 drzwi tyłu nadwozia/klapy tylnej - Nieprawidłowy sygnał.
Status:
DTC - obecny w czasie wydania polecenia,
Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Tutaj domyślaliśmy się, że może chodzić o wymianę dwóch czujników położenia klapy?
Czy to coś takiego?
https://www.fordoriginalparts.pl/product-pol-13611-CZUJNIK-OTWIERANIA-KLAPY-BAGAZNIKA-EDGE-KUGA-S-MAX-_-2291777-_-CJ5T-14F680-TA-_-GTU_07.html
- U3000:66-8A i U3000:49-8A - Moduł sterujący - Sygnał ma zbyt wiele zmian wartości / zdarzeń
DTC - obecny w czasie wydania polecenia,
Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Tutaj zapewne problemy jakieś elektryczne ze wspomaganiem.
- wyrzuca jeszcze: U0293:82-48, C1A67:08-6C oraz U0405:64-6C, ale nie zrobiłem fotek dokładnie tych błędów. Chodzi o problem z komunikacją z układem hybrydowym i radarem (a co za tym idzie aktywnym tempomatem).
Radaru w ogóle nie widzi, być może wymieniony radar (używka) jest zepsuty lub problem z wiązką elektryczną przód. Podczas jazdy wygląda jakby układ hybrydowy normalnie działał.
Jeśli macie jakiekolwiek porady dla mnie to będę bardzo wdzięczny.
Jeśli możecie polecić dobrego elektryka w Warszawie, który to ogarnie to będę jeszcze bardziej wdzięczny :)
Przytargałem Forda Escape z 2020 roku (2.5 FHEV).
Uszkodzenia to typowa kanapka w korku. Dostał w tyłek i walnął przodem. Uszkodzenia niewielkie.
Już blacharz i lakiernik porobili, niemniej nie działa wspomaganie, klapa bagażnika i jest jakiś problem z komunikacją.
Aku wymieniony, bo i tak zdechł.
Z Mayakiem sprawdziliśmy błędy (dzięki wielkie!) i Forscan pokazuje:
P04ED - wykryto dużą nieszczelność układu EVAP - po stronie świeżego powietrza. Tutaj w miarę jasne - przez to nie działają tryby (Sport, Eco itd.)
B144D i B144E- czujnik położenia 2 drzwi tyłu nadwozia/klapy tylnej - Nieprawidłowy sygnał.
Status:
DTC - obecny w czasie wydania polecenia,
Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Tutaj domyślaliśmy się, że może chodzić o wymianę dwóch czujników położenia klapy?
Czy to coś takiego?
https://www.fordoriginalparts.pl/product-pol-13611-CZUJNIK-OTWIERANIA-KLAPY-BAGAZNIKA-EDGE-KUGA-S-MAX-_-2291777-_-CJ5T-14F680-TA-_-GTU_07.html
- U3000:66-8A i U3000:49-8A - Moduł sterujący - Sygnał ma zbyt wiele zmian wartości / zdarzeń
DTC - obecny w czasie wydania polecenia,
Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Tutaj zapewne problemy jakieś elektryczne ze wspomaganiem.
- wyrzuca jeszcze: U0293:82-48, C1A67:08-6C oraz U0405:64-6C, ale nie zrobiłem fotek dokładnie tych błędów. Chodzi o problem z komunikacją z układem hybrydowym i radarem (a co za tym idzie aktywnym tempomatem).
Radaru w ogóle nie widzi, być może wymieniony radar (używka) jest zepsuty lub problem z wiązką elektryczną przód. Podczas jazdy wygląda jakby układ hybrydowy normalnie działał.
Jeśli macie jakiekolwiek porady dla mnie to będę bardzo wdzięczny.
Jeśli możecie polecić dobrego elektryka w Warszawie, który to ogarnie to będę jeszcze bardziej wdzięczny :)