Pigmey6
07-06-2022, 18:07
Witam szanowne towarzystwo,
Mondeo MK4, 2007r, 2.0 TdCI, 130KM, skrzynia AWF21.
Problem: skrzynia blokuje się i nie idzie przełaczyć z "P" na kolejne pozycje.
Ogólnie temat wydaje się znany aczkolwiek u mnie są różne dziwne symptomy dodatkowe, które postaram się w miarę przystępnie opisać.
1. Problem nie występuje zimą - dopiero przy dłuższej trasie podczas jazdy czasami wyskakuje błąd "Skrzynia wymaga obsługi" (czy jakoś tak), literka "D" na conversie zamienia się w migające "P", gaśnie podświetlenie na skrzyni biegów.
2. Latem problem nasila się, po postoju na parkingu pod pracą, w ciepły bądź upalny dzień po odpaleniu mogę pomarzyć o zrzuceniu z "P" bez ingerencji paluchem w elektromagnesie (jeżdżę ze zdemontowaną osłoną przy nogach kierowcy, teraz już na tyle się przyzwyczaiłem, że odruchowo trafiam paluchem gdzie trzeba i odblokowuję skrzynię).
3. Często podczas jazdy, gdy wyskoczy błąd i zacznie migać "P" to przełączam na tryb sportowy i wtedy nie zapala się "S" tylko "D" , wracam dźwignią na "D" i zostaje "D i wszystko zaczyna działać normalnie.
4. Latem, w upały gdy wyskoczy błąd, a ja zajadę pod dom i wyłączę silnik to radio nie gaśnie, muszę je wyłączyć ręcznie. Jak by tego było mało - nie działa też wtedy centralny, dopiero ponowne odpalenie samochodu, paluch w elektromagnes, przełączenie na "R" lub "D", znowu na "P" i zgaszenie silnika pomaga, radio gaśnie wraz z silnikiem i samochód można zamknąć. Mam keyless więc domyślcie się jakie to jest wqrwiające...
5. Przełączniki przy pedale hamulca sprawdzone, są sprawne.
Ogólnie kosmos, moim zdaniem wszystko wskazuje na problem z wybierakiem, który sieje pewnie problemami resztę magistrali czy jak to się tam nazywa.
Później podrzucę błędy jakie wywala w Forscanie ale może w międzyczasie coś ktoś?
Mondeo MK4, 2007r, 2.0 TdCI, 130KM, skrzynia AWF21.
Problem: skrzynia blokuje się i nie idzie przełaczyć z "P" na kolejne pozycje.
Ogólnie temat wydaje się znany aczkolwiek u mnie są różne dziwne symptomy dodatkowe, które postaram się w miarę przystępnie opisać.
1. Problem nie występuje zimą - dopiero przy dłuższej trasie podczas jazdy czasami wyskakuje błąd "Skrzynia wymaga obsługi" (czy jakoś tak), literka "D" na conversie zamienia się w migające "P", gaśnie podświetlenie na skrzyni biegów.
2. Latem problem nasila się, po postoju na parkingu pod pracą, w ciepły bądź upalny dzień po odpaleniu mogę pomarzyć o zrzuceniu z "P" bez ingerencji paluchem w elektromagnesie (jeżdżę ze zdemontowaną osłoną przy nogach kierowcy, teraz już na tyle się przyzwyczaiłem, że odruchowo trafiam paluchem gdzie trzeba i odblokowuję skrzynię).
3. Często podczas jazdy, gdy wyskoczy błąd i zacznie migać "P" to przełączam na tryb sportowy i wtedy nie zapala się "S" tylko "D" , wracam dźwignią na "D" i zostaje "D i wszystko zaczyna działać normalnie.
4. Latem, w upały gdy wyskoczy błąd, a ja zajadę pod dom i wyłączę silnik to radio nie gaśnie, muszę je wyłączyć ręcznie. Jak by tego było mało - nie działa też wtedy centralny, dopiero ponowne odpalenie samochodu, paluch w elektromagnes, przełączenie na "R" lub "D", znowu na "P" i zgaszenie silnika pomaga, radio gaśnie wraz z silnikiem i samochód można zamknąć. Mam keyless więc domyślcie się jakie to jest wqrwiające...
5. Przełączniki przy pedale hamulca sprawdzone, są sprawne.
Ogólnie kosmos, moim zdaniem wszystko wskazuje na problem z wybierakiem, który sieje pewnie problemami resztę magistrali czy jak to się tam nazywa.
Później podrzucę błędy jakie wywala w Forscanie ale może w międzyczasie coś ktoś?