Zobacz pełną wersję : Napięcie ładowania 15 volt!
krzysta72 10-11-2007, 16:51 Witam wszystkich forumowiczów,ostatnio po pomiarze ładowania wyszło mi 15 volt-troche za dużo jak na focusa.Ford podaje 14.4v.Wymieniłem aku na nowy(stary był już dziadkiem),wymieniłem też regulator napięcia alternatora(nowy oryginał).Napięcie jest stabilne,bez spadków,autko chodzi normalnie.Co mam o tym myśleć?MIERNIK OK>
i co dalej masz 15 V ? to regulator w dalszym ciagu nie tak
krzysta72 10-11-2007, 16:59 Regulator jest nowy!
Regulator jest nowy!
Ale może jest wadliwy, nowe nie znaczy, że bez wad :fcp3
krzysta72 10-11-2007, 18:10 Byłby to pech-200zł w błoto?Nie kupie kolejnego by to sprawdzić...
[ Dodano: 10-11-2007, 19:52 ]
A czy jakiś reset nie jest konieczny?Może moduł sterujący PCM(chyba tak on się nazywa)musi obliczyć nowe parametry?Tak tylko gdybam...nie jestem elektrykiem.
Miernik na pewno sprawny? Te 15V masz stabilne w pełnym zakresie obrotów silnika?
krzysta72 10-11-2007, 19:28 Miernik ok,zresztą sprawdzałem dwoma.Tak jak również przy dużym obciążeniu(el.szyb,klima,światła,dmuchawa).Jest stabilne+-0.5v.
Podaję za TIS:
"Napięcie układu ładowania sterowane jest przez moduł sterowania pracą układu napędowego (PCM). Alternator jednocześnie ładuje akumulator oraz dostarcza wymaganą energię elektryczną do poszczególnych odbiorników. Akumulator ładowany jest w sposób bardziej skuteczny wyższym napięciem wtedy, gdy jest zimny, a niższym gdy jest ciepły. Moduł PCM jest w stanie dostosować napięcie ładowania do temperatury akumulatora wykorzystując sygnał z czujnika powietrza dolotowego (IAT). Oznacza to że wartość napięcia obliczana jest przez moduł PCM i przesyłana do regulatora przez złącze transmisji danych.
Moduł PCM jednocześnie steruje napięciem i sprawdza napięcie alternatora. W chwili, gdy zapotrzebowanie prądu jest wysokie lub akumulator jest rozładowany, układ jest w stanie zwiększyć prędkość obrotową biegu jałowego silnika."