Zobacz pełną wersję : Pomocy !!!


krzych
20-09-2003, 10:04
(Post wysłany przez Raven)

Witam mam Forda Escorta 1.6 jak jest zimny zapale zapali i zgasnie dopiero za drugim razem normalnie zapali i to jest zawsze tak samo co moze byc przyczyna ??
Regularnie za drugim razem zapala zauwazylem tez ze w zimie np przy niskiej temperaturze zapala na raz a gdy jest cieplo np w lecie zapala jw za drugim razem.
Mam jescze jedno pytanie od jakiegos czasu mam tez pewien problem autko chodzi obroty skacza nierownomiernie gdy np dodam gazu i natychmiast puszcze gaz obroty spadaja ponizej 900 silnikiem zatrzesie i czasami uda mu sie wyjsc na obroty normalne a czasami silnik zgasnie. Bardzo prosze o pomoc.Co moze byc przyczyna tych nierownomiernych obrotow silnika mechanik powiedzial mi ze walek rozrzadu ??

krzych
20-09-2003, 10:35
(Post wysłany przez Raven)

czytalem forum i kady mowi o jakims silniczku krokowym gdzie on jest i jak wyglada moze ktos mi pomoc ?

krzych
23-09-2003, 12:49
(Post wysłany przez giena)

Na bank to może być (między innymi)silnik krokowy (zwany też regulatorem wolnych obrotów lub by-pass).Znajduje się na kolektorze ssącym w aluminiowej obudowie, dochodzi do niego przew. elekr.z wtyczką , przykręcony jest 2 śrubami.

krzych
23-09-2003, 15:37
(Post wysłany przez pablo025)

Witam,
stojąc przodem do silnika szukaj z lewej strony z tyłu silnika. Tam gdzie jest właśnie kolektor dolotowy. Znajdziesz na bank.
Małe \"gówienko\", że tak powiem i przysparza wiele kłopotów. No i jest drogie jak na swoją wielkość ok. 450-480zł nówka.
Pozdrawiam

krzych
23-09-2003, 17:45
(Post wysłany przez Raven)

Silnik krokowy... czy mozna go rozebrac, czy nie uszkodze go ?
Co sie w nim psuje bardzo chcialbym wedziec zanim wsadze tam lapy :D
W jaki sposob moge go naprawic ?

krzych
24-09-2003, 05:47
(Post wysłany przez giena)

Ja go rozebrałem - bez sensu !!! Koniecznie nówka - zajrzyj na http://www.abscar.com.pl

krzych
24-09-2003, 10:06
(Post wysłany przez pablo025)

Witam ponownie,
silniczek wyjmujesz w całośći. (Jakie rozbieranie na elementy pierwsze? Pierwsze słyszę.)
Przedmuchaj go, wyczyść ropą i sprawdź czy pomoże. Raz kumplowi pomogło jak wysuszył go na kaloryferze.
Ale lepiej jedź do jakiegoś znajomego mechanika, bo nie sądzę żebyś miał spężarkę w domu-chyba że tak jest. (Trzeba też odłączyć komputer żeby lepiej się odkręcało śrubki w zetecu no i klemę z akumulatora.)
Pozdrawiam

krzych
24-09-2003, 16:17
(Post wysłany przez Raven)

Sprobuje sie zastosowac do rad wszystkich ale jestem ciekawy w jaki sposob to dziala wiem jak dziala silnik krokowy ale jezeli by byl padniety to samochod wcale by nie zapalil.Wiem dlatego ze jak zapale samochod i odlacze wtyczke od silniczka to samochod gasnie od razu.
Chyba ze w jakis sposob sie zabrudza jakas dysza czy cos w tym stylu ...
a i jescze jedno zauwazylem ze silnik stracil na mocy..
zrobil sie slabszy i wolniej jezdzi zrobilem probe i na gaz do dechy idzie mi tylko 120 km\h jak wcisne gaz na postoju to tak jakby nie mogl zebrac sie na obroty ??
tak mozolnie to robi byc moze ze to jest wina powietrza czyli zla mieszanka paliwa nic sprobuje przeczyscic ten silniczek dzieki i Pozdrawiam jak pomoze to sie odezwe :)

krzych
01-10-2003, 15:49
(Post wysłany przez Hunter)

Witam
jak cos wymyslisz z tym problemem to daj znac.
pozdrawiam

krzych
01-10-2003, 19:18
(Post wysłany przez Raven)

Wiec tak..zastosowalem sie do rad powyzszych sugerowanych przez kolegow i....
Rozebralem i wyczyscilem silnik krokowy w niedoslownym tego slowa znaczeniu bo silnika jezeli to jest silnik nie da sie rozebrac bo jest fabrycznie zaprasowany ,odkrecilem
to co do niego jest przykrecone niewiem jak to sie nazywa ale ma taka oske ktora silniczek popycha zakonczona takim stozkowatym zaworkiem chyba otwiera tym powietrze poniewaz jest to przykrecone na kolektorze ssacym z boku z lewej strony razem z silniczkiem odczytalem napis na tym jest jakis symbol i producent Hitachi wyczyscilem to wszystko bylo tam troche sadzy.wysuszylem silniczek jak ktos tam sugerowal.Po drugie zauwazylem takze po wypieciu wtyczki z komputera sterujacego praca wtryskow ze styki sa zasniedziale wyczyscilem wszystko i po zlozeniu Autko chodzi jak dawniej :))) Wiec niewiem co bylo dokladnie przyczyna tego co wczesniej opisywalem czy byla to wina zlego styku czy tez wyczyszczenia i wysuszenia silniczka i tego urzadzonka co z nim wspolpracuje,
Chcialem jescze raz podziekowac wszystkim za pomoc bez was bym nic nie zdzialal pozdrowionka dla wszystkich !!!!
Mot:Szukacie a znajdziecie :))

krzych
18-10-2003, 11:44
(Post wysłany przez daro26)

Tez mialem problem z odpalaniem i gasnieciem na wolnych obrotach.Juz myslalem ze bede musial wymienic silnik krokowy ale pomoglo zwykle przeczyszczenie styków calej elektroniki znajdującej się pod maską.Odłączylem akumulator i odpiąlem i przezcyscilem wszystkie złącza jakie znalazlem.Niektóre byly mocno zatluszczone i brudne.Nawet nie odkręcalem tego malego ****a zwanego silnikiem krokowym.Od miesiąca jeżdze i wszystko OK.