Zobacz pełną wersję : [Ranger 2011-2022] Jakie opony zimowe


Basior69
29-07-2022, 12:48
Cześć
Jakie polecacie opony zimowe do Ford Ranger Wildtrak 2022?
Czy opony AT sprawdzaja sie w zimę czy lepiej mieć dedykowane opony zimowe?

SAR37
30-07-2022, 08:07
Jeśli Kolega będzie jeździł tylko po asfalcie i lubi „zmieniać kapcie”, to podejdą każde, wzmocnione (lub w wersji dla SUV) opony zimowe. Polecam Nokian WR D4 lub kolejne - sprawdzone w suv-ach.
Jeżeli jednak Kolega chce mieć A/T, to koniecznie z homologacją 3PMSF oprócz symbolu M+S (M+S to tylko deklaracja producenta!).
Drugi rok używam fabrycznych GY Wrangler HP (tylko M+S) - o ile na suchym i mokrym jest OK, o tyle na śniegu, przy -10*C jest lodowisko. Dlatego, zamierzam kupić jesienią pełnoprawne A/T z 3PMSF. Wśród polecanych są Cooper Discoverer AT3 4S, Yokohama Geolandar AT G015, BFG AT K02. Jako, że używam auta głównie „na twardym” i z większymi prędkościami, celuję w najcichsze w swoim rozmiarze: Falken Wildpeak AT3 WA.
Wybór jest duży - co kto lubi ;)

rafalszymanski24
24-10-2022, 13:37
Witam. Przymierzam się do kupna zimowych oponek dla mojego Rangera 2019 roku 2.0.
Na ten moment mam założone M+S 265/60 R18 na oryginalnych felgach.
Chciałbym kupić największe możliwe zimówki jakie wejdą na oryginalne felgi. Z rodzajem chyba już się określiłem - jeżdżę głównie po asfalcie, wiec chciałbym coś cichego. Zgodnie z rekomendacją SAR37 myślę o Falken Wildpeak AT3 WA. Pozostaje tylko rozmiar. Może ktoś mi podpowie...

SAR37
25-10-2022, 09:45
Gdzieś czytałem, że wejdą nawet 285/70 R18, ale z dystansami. Ja zostałem przy oryginalnym rozmiarze.

rafalszymanski24
25-10-2022, 17:45
A bez dystansów? SAR37 przy okazji może masz foteczkę z Falken Wildpeak AT3 WA?

SAR37
25-10-2022, 22:58
A bez dystansów? SAR37 przy okazji może masz foteczkę z Falken Wildpeak AT3 WA?
Bez dystansów to nie wiem - poszperaj w necie.
A propos opon: w środę zakładam - jak będą na aucie to coś podeślę.

rafalszymanski24
27-10-2022, 11:40
Siemka! Podbijam temat fotek :)

SAR37
28-10-2022, 07:09
Siemka! Podbijam temat fotek :)

Chwilowo jestem w rozjazdach - jak znajdę czas to coś zrobię i podeślę na priv.

Byond
28-10-2022, 21:06
Cześć
Kolego nie słuchaj bredni że jakie kolwiek at są dobre na zime.Sam posiadam Wildtraka 2.0 biturbo od 2019 r i tylko zimowe np Cooper wheater master wschód 265/65/17 .wiem co mówię bo bardzo dużo jeżdżę i sam pomyśl pickup z napędem na tył nie dociążony i opony np bf goodrich at , śmierć w oczach i miny innych użytkowników jak takim autem się ślizgasz. Mam bf goodrzich na felgach 18 i powiem tak genialne opony ale nie na zime.zaufaj mi

SAR37
29-10-2022, 06:24
No i zaczyna się ;)
Zwolenników, jak i przeciwników opon całorocznych są tysiące. Nikt o zdrowych zmysłach nie powie, że opona całoroczna będzie tak samo dobra w zimie, jak opona zimowa - no way! Kiedy jednak poruszamy się głównie po asfalcie, bez zapuszczania się „na zadupie”, gdzie można tylko pomarzyć o odśnieżaniu, opona całoroczna daje radę! W przypadku Rangera (lub innego pickupa) trzeba tylko pamiętać, że to nie osobówka z napędem na przód oraz, że tył jest lekki (niektórzy wrzucają na pakę dwa worki z piaskiem dla dociążenia). Trochę już żyję na tym świecie i pamiętam czasy, gdzie cały rok jeździło się na jednych oponach - wszystko zależało od rozumu kierowcy i jego umiejętności. I dało się!
BTW: nawet najlepsza „zimówka” nie ochroni przed głupotą…

bigi_bigi
04-11-2022, 22:15
Rob co chcesz. Caloroczna to brak myslenia o zmianie i brak potrzeby trzymania innych opon. Jak ktos jest ambitny i kupuje dwa komplety zima/lato to nalezy pamietac ze guma sie starzeje... lepiej jeden komplet drogich calorocznuch a i tak bedzie taniej i bezpieczniej.

Robsonkr
10-11-2022, 14:05
Czekam na pierwszy śnieg żeby sprawdzić jak się będzie spisywał samochód wtedy napisze też coś o zimówkach jakie kupiłem

SAR37
10-11-2022, 16:00
A jakie opony kupiłeś?
Bo ja zrobiłem już ponad 3 tysiące km na Falkenach (po autostradzie, w deszczu, w błotnistym terenie) i jestem mega pozytywnie zaskoczony. Też czekam teraz na testy w warunkach zimowych.

Rob^
23-11-2022, 09:12
General Grabber AT3 w rozmiarze 285/60r18 z dystansami 30mm na stronę

https://i.ibb.co/bdCGQJH/MG-6526.jpg (https://ibb.co/SvMZ5rQ)

SAR37
23-11-2022, 13:26
Ups, Sorki Rob^ - wiedziałem, że masz Generał Grabber AT3, bo sam się o nie pytałem w wątku o Twoim aucie:oops:
Zmyliło mnie tylko hasło: „zimówki”;)

Rob^
24-11-2022, 08:48
Białego odebrałem na oponkach Hankook Dynapro AT i muszę powiedzieć że jak na AT to zadziwiająco dobrze się kleją do mokrego asfaltu, czekam na większą ilość śniegu ;) :619:

https://i.ibb.co/1vWzBk7/IMG-20221123-094125.jpg (https://ibb.co/PmHDJdF)

SAR37
24-11-2022, 14:22
Ale to jest chyba letnia opona z indeksem M+S.
Moje poprzednie Wranglery też dawały radę na mokrym przy 0 stopni, ale dopiero Falkeny pokazały co to znaczy trzymać się drogi ;)
PS. Gratuluję nowej „zabawki”!

folgi
30-11-2022, 10:40
A propos rozmiaru, tu jeszcze na letniej, 285/75 R16, lift 3", felgi aluminiowe z Patrola.

https://images91.fotosik.pl/632/934e7e0dc4f3ddccmed.jpg

https://images91.fotosik.pl/632/1670341b29baa4f2med.jpg

BanGinSan
03-12-2022, 12:43
Fajnie by było zobaczyć wasze ogumienie. Sam noszę się z zamiarem kupna drugiego kompletu na lato, ale wraz z felgami. Mam dylemat jaki rozmiar opon, felgi jakie ET by poszerzyć auto no i zobaczyć jak to "leży" na samochodzie.

SAR37
11-12-2022, 14:44
Mały update: przetestowałem moje Falkeny na śniegu kopnym i ubitym oraz w jeździe po brei pośniegowej. Na ubitym śniegu, przy 2WD potrafi zarzucić tyłem przy gwałtowniejszym skręcie kierownicą lub depnięciu na gaz - podobnie jak zimówki. Po brei jedzie jak po wodzie a po kopnym śniegu z 4WD jak for„dzik”: nie do zatrzymania :) Osobiście polecam - o niebo lepsze niż fabryczne wranglery.
Update2: hehe, jestem prawie jedynym, który nie ma problemów z parkowaniem na osiedlu przy zaspach 30 cm - czasami nawet robię za holownik. Oponki zdały egzamin w warunkach zimowych na 6+ ;)

bartolini9
18-12-2022, 10:27
Cześć wszystkim,

Posiadam Rangera Limited Biturbo z 2022 roku, odebrany w czerwcu. Generalnie fajna taczka i całkiem sprawnie to jeździ, natomiast gdy zaczął się śnieg i mróz to tak kolorowo już nie jest. Mianowicie chodzi o przyczepność. Wydaje mi się, że fabryczne opony Goodyear Wrangler HP nie są zbyt dobre, o ile na suchym i na deszczu jest okej to na śnieg nie do końca to się sprawdza. Szukam dobrego zamiennika. Dodam, że nie jeżdzę raczej w teren, auto do poruszania się po mieście, drogach szybkiego ruchu.

Widzę, że pojawiły się dobre opinie o Generał Grabber oraz Falken Wildpeak. Które będą lepsze? AKtualnie rozmiar to 265/65R17. Czy jest szansa zamontować np 265/70R17 ? Rozważam jeszcze Yokohama Geolandar.

Zamierzam również nabyć dystanse 25-30mm. Rozważam dystanse Eibach bądź Snakeman 4WD. Dość znaczna różnica w cenie jest jednak. Które ?

I ostatnia sprawa. Jak to jest z tym napędem 4x4 ? Czy rzeczywiście coś się stanie jeśli na czarnej drodze będę jeździł w trybie 4H ? Skoro w instrukcji jest napisane, że można przełączyć go nawet przy prędkości do 110 km/h, to chyba jest to jednak zalecenie a nie nakaz ?

Dzięki!

https://i.ibb.co/C2Dpggf/4-E0-A7-AFE-0587-4-C64-BC68-63-E23-D772-E03.jpg (https://ibb.co/C2Dpggf)

SAR37
19-12-2022, 08:21
Wranglery HP nie mają homologacji zimowej tylko deklarację producenta o…. możliwościach użycia bieżnika w błocie i śniegu ;) Stąd samo M+S bez 3PMSF.
Co do wspomnianych opon, to sprawdź sobie parametry na etykiecie EU - wybierz te, które dla Ciebie będą lepsze, chociaż przy użytku TYLKO na asfalcie to może lepiej kupić dwa komplety. Wtedy na letnich będziesz ciszej i efektywniej śmigał…
BTW: 265/70 R17 wchodzą bez problemu - znajomy założył i jest OK.
Dystanse: ja założyłem 30mm od Eibach’a bo mam srebrne felgi. Snakeman robi chyba tylko czarne - kwestia wyglądu bo obie firmy robią dobre części. Problemy pojawiają się wtedy, gdy w ramach źle pojętej „oszczędności”, kupujemy chiński złom za grosze.
O napędzie 4x4 masz osobny wątek - poczytaj i wyciągnij wnioski.
BTW: mam identyczny kolor, ale nie wiedziałem, że teraz montują w wersji Limited po 6 czujników parkowania z przodu - u mnie są tylko 4 (bez tego w nadkolu).

bartolini9
19-12-2022, 10:48
Ahh no tak, dziś to zobaczyłem, rzeczywiściście nie mają oznaczenia 3PMSF. Czy twoje odczucia były podobne z tymi oponami, że na śnieg to się nadaje średnio, żeby nie powiedzieć wcale? Nie rozważam dwóch kompletów opon już. Poszedłem w swoich autach w dobrej jakości całoroczne (Vredestein Quatrac Pro z 3PMSF dają naprawdę radę w Q7 i X3). Myśle, że pójdę w Falkeny bądź Yokohama, trochę poczytałem już.

Jeśli czarne robi Snakeman, to wezmę chyba od nich, jako, że mam czarne felgi. Jak odczucia po dołożeniu dystansów ? Prowadzi się lepiej ?
BTW: Rozważasz dołożenie poszerzeń nadkoli ? Masz coś na oku ?

Może od 2022 roku produkcji jest kilka zmian, m.in. więcej czujników ?

Co do 4x4 akurat natknąłem się na twój post i w pełni się z tym zgadzam, i raczej pokrywa się z tym co ja uważam :)

BTW, poza wątkiem: Czy rozważałeś może wyciszenie tylnej części kabiny? Jakieś dziwne zawirowania powietrza się tam pojawiają przy prędkościach 120-130 +.

SAR37
19-12-2022, 16:22
Auto z dystansami (po 30 mm/strona) prowadzi się zdecydowanie lepiej. Jest bardziej stateczne, dobrze trzyma się drogi i jest mniej skore do przechyłów w szybkich zakrętach.
Co do poszerzeń nadkoli: ponad pół roku temu już założyłem, razem z czarnym grillem „FORD” - są takie dedykowane części do Rangera (kupiłem od MGK-Ford-Parts z Alle).
Nie planuje wyciszenia kabiny - jak dla mnie jest OK a delikatny szum generowany przez rury i opony mi nie przeszkadza - ZAWSZE jeżdżę z muzyką ;)

konrad1983
01-01-2023, 13:30
2 tygodnie temu przerabiałem temat, kupiłem auta, z salonu wyjechał na wielosezonowych, myślałem że jak napęd na tył to wielkiej różnicy nie będzie. Ściągnęło mnie do rowu, przy wymijaniu. Kupiłem zimówki Cooper weather master. Różnica kolosalna, praktycznie nie używałem napędów. AT mi odradzili.

bartolini9
01-01-2023, 13:47
Czyli zamierzasz na zimówkach jeździć cały rok czy jaki masz plan, bo ja i taką sytuację również rozważałem.

Ja zdecydowałem się ostatecznie na Yokohama Geolandar G015 z 3PMSF, dodatkowo dystanse 30mm od Snakemana.

SAR37
01-01-2023, 19:01
AT mi odradzili.
A co było powodem, że odradzali AT?

bartolini9
05-01-2023, 15:47
Zdecydowałem się na opony Yokohama Geolandar G015 i właściwie od razu czuć różnicę na przyczepności, na razie testowane na deszczu. Dużo lepsze niż Wranglery, fabryczne nie mają podejścia, jak kolega SAR37 już stwierdził. Z niecierpliwością czekam na śnieg.

Dodatkowo przyszły dystanse Snakemana 4WD ale 25mm, bo 30mm nie dostępne aktualnie. Jakkolwiek dziwnie to zabrzmi, w zakręcie idzie stabilniej sporo, mam nadzieję, że to nie efekt placebo.

Na koniec przyszła rura na przód od Steelera. Nierdzewna, z homologacją. Wygląd na plus IMO.

Jeszcze tylko jakieś fajne oklejenie na boki, może zmiana koloru paki, i to by było na tyle :)

https://i.ibb.co/Fxftm5s/IMG-0221.jpg (https://ibb.co/Fxftm5s) https://i.ibb.co/vZvn9N3/IMG-0222.jpg (https://ibb.co/vZvn9N3) https://i.ibb.co/s10XccW/IMG-0231.jpg (https://ibb.co/s10XccW) https://i.ibb.co/9G16DLC/IMG-0235.jpg (https://ibb.co/9G16DLC) https://i.ibb.co/rHj7Sgk/IMG-0237.jpg (https://ibb.co/rHj7Sgk) https://i.ibb.co/S6C28Pj/IMG-0236.jpg (https://ibb.co/S6C28Pj)

SAR37
06-01-2023, 08:48
A myślałeś nad dołożeniem poszerzeń nadkoli? Tylne koła odrobinę wystają poza obrys oraz chlapacz i policja może się przyczepić. Co do opon, to Wranglery, u niektórych sprzedawców figurują jako letnie…;)
BTW: do czego jest mocowany „kangur” i w jaki sposób - po 2 śruby?

bartolini9
06-01-2023, 09:01
Tak, poszerzenia nadkoli też są w planach, zastanawiam się nad OE Ford, albo More np., coś polecacie jeszcze w znośnej cenie? Oczywiście może się policja przyczepić, jak będzie złośliwa, ale jest to naprawdę minimalne z tymi 25mm dystansami.

Wszystko jest w zestawie generalnie do montażu, mniej więcej to wygląda w ten sposób jak na zdjęciach niżej, trochę zabawy jest z montażem i z dopasowaniem, aby rura nie dotykała zderzaka, ale da radę. Należy przedni chlapacz tylko zdjąć, bo przeszkadza, ale to nie jest duży problem.

https://i.ibb.co/THcVxkH/IMG-0217.jpg (https://ibb.co/THcVxkH) https://i.ibb.co/nfsYVBF/IMG-0220.jpg (https://ibb.co/nfsYVBF) https://i.ibb.co/ZJdDM03/IMG-0218.jpg (https://ibb.co/ZJdDM03)

SAR37
06-01-2023, 10:40
Nadkola kupiłem oryginalne Ford - pasują idealnie i są całkiem przyzwoicie wykonane.
Dzięki za zdjęcia montażu rur.
BTW: te Geolandary to w wersji 112H? Bo były jeszcze 110T z białymi napisami…

bartolini9
06-01-2023, 12:13
To wtedy nadkola OEM kupię. A masz takie typowe gładkie czy z ozdobnymi śrubami ? Montaż jest prosty ?

Tak, Geolandary w wersji 112H. Widziałem również 110T ale tez miały czarne napisy. Nie wiem od czego to zależy. Rozważałem również Falkeny ale zaryzykowałem z Yokohamą.

P.S. Tak myślałem czemu mam więcej czujników parkowania z przodu niż ty. Może dlatego, że mam Park Assist (sam parkuje po naciśnięciu specjalnego przycisku) i to jest wymóg?

SAR37
06-01-2023, 14:08
Ja mam nadkola z imitacjami śrub - montaż jest prosty (chociaż instrukcja to porażka:) ) ale czasochłonny. No i musi być odpowiednia temperatura - najlepiej powyżej 20*C.
Co do czujników: pewnie masz rację. U mnie nie ma park assist. Taka ciekawostka: fabryczne nadkola mają otwór (właśnie w miejscu dodatkowego czujnika), który mnie zastanawiał. Na szczęście, w zestawie była też zaślepka :)

BTW: Geolandary z białymi literami miały dodatkowy symbol 110T OWL

bartolini9
06-01-2023, 14:54
Właśnie dlatego się dziwiłem czemu są dwie wersje poszerzeń nadkoli, teraz wychodzi, że jedne są na takie bez PDC, drugie na takie z PDC plus Park Assist (dodatkowy sensor). Teraz wiem jakich dokładnie potrzebuje , tez wybiorę takie z imitacjami śrub.

Barrow
18-01-2023, 08:22
Ja używam tych "Cooper Weather-Master WSC"
Większość czasu na twardym z przyczepą, dlatego zależało mi na tym, żeby były to opony, które sprawdzają się na cywilnych drogach, ale wjeżdżam w nich też w teren, na tyle ile ograniczenie przyczepy pozwala - taka praca. Opony to w mojej ocenie dobry stosunek jakość-cena. Sprawdzają się ok. Teraz jeżdżę na nich 3 sezon.

Robsonkr
28-01-2023, 13:33
Po kilkunastu wypadach w góry mogę polecić opony Bridgestone blizzak. Przedniego hlapacza nie trzeba ściągać można przyciąć okienka . Zastanawiam się jakiego rozmiaru lampy do przodu dołożyć 7 czy 9 cali?

BanGinSan
29-01-2023, 19:29
. Przedniego hlapacza nie trzeba ściągać można przyciąć okienka . Zastanawiam się jakiego rozmiaru lampy do przodu dołożyć 7 czy 9 cali?

Piłeś - Nie pisz !!!

bartolini9
03-02-2023, 12:35
Aktualnie zrobiłem 2000 km na oponach Yokohama Geolandar G015 112H (ze "śnieżynką"), i muszę przyznać, że są duuuuużo lepsze niż oryginalne Wranglery. Przyczepność na najwyższym poziomie, a w trybie 4H to już w ogóle. Wydaje się, że dystanse 25mm pomogły również. Testowane i na suchym, na deszczu oraz śniegu.

Na minus to delikatnie gorszy komfort jazdy oraz zwiększone spalanie o 0.5-1l .

SAR37
04-02-2023, 07:37
Dobrze wiedzieć, bo także rozważałem opony G015 z racji bardziej „opływowego” profilu niż Falkeny. U mnie też spalanie wzrosło podobnie (przy bardziej agresywnym bieżniku) więc jest OK ;)
BTW: podczas wczorajszej śnieżycy wracałem akurat z Warszawy - dopiero ostatnie kilometry spowodowały, że zdarzał mi się uślizg koła - podobnie jak innym użytkownikom aut na oponach stricte zimowych. Na szczęście, 4x4 załatwiło sprawę :)

lukas_ko
10-02-2023, 15:13
Witam.

Mam Rangera z 2021 roku. Fabrycznie miał opony Continental 265/60R18 M+S niestety gdy spadł pierwszy śnieg myślałem że się zabije tym autem. Zero możliwości skręcania auto jechało prosto, zarzucało tyłem problem z ruszeniem z miejsca.

Miałem kupione odrobinę większe opony w rozmiarze 285/60R18 BF GOODRICH i na tych oponach byłem w Krynicy Zdrój w bardzo dużej śnieżycy gdzie drogi były zupełnie białe, były strome podjazdy, zjazdy i opony BF GOODRICH spisały się rewelacyjnie.

Trzeba pamiętać że opony BF GOODRICH mają oznaczenie 3PMSF oraz płatek śniegu na szczycie góry.

Jedyny minus tych opon to trzeba uważać na mokrej nawierzchni bo słabą trzymają.

Natomiast pomimo że jest to opona AT KO2 to praktycznie jej nie słyszę i nadaje się do jazdy z prędkościami autostradowymi.
Jadąc do Krynicy Zdrój mam 700 km z czego 600 jadę po autostradzie z prędkościami 140-160 km/h

Na zdjęciach macie poszerzenia nadkoli, auto jest poszerzone o dystanse z katalogu Forda o 30mm na koło więc mamy 60mm na oś.
W zestawie są jeszcze tylne lampy led oraz rozkładany stopień na pakę.

Polecam ten film jak chcecie większe opony
https://youtu.be/dP9E-jOeht0

bartolini9
14-02-2023, 15:21
Piękny Ranger. Gratulacje.

Dokładnie takie same poszerzenia nadkoli chcę założyć.

Czy to są oryginalne lampy LED do Forda? Jaki był koszt? Myślałem nad zmianą, ale coś z Aliexpress raczej :)

Również zmieniłem opony na te ze "śnieżynką". Paliwa jednak zaczął łykać o litr więcej niż poprzednio. Oprócz tego, zmiana na duży plus.

lukas_ko
14-02-2023, 18:35
Dokładnie takie same poszerzenia nadkoli chcę założyć.

Czy to są oryginalne lampy LED do Forda? Jaki był koszt? Myślałem nad zmianą, ale coś z Aliexpress raczej :)



Lampy, poszerzenia nadkoli, dystanse kół, tyny rozkładany stopień, tylne lampy wszystko oryginał Forda.

Wszystkie akcesoria są dostępne w sklepie Forda z Akcesoriami na stronie.
https://www.akcesoria-ford.pl

Mój Ranger był już "uzbrojony" przez dealera takiego trafiłem. W katalogu Forda kosztują coś chyba 1500 ale są to Full LED nie mają żadnej żarówki i świecą lepiej niż wyglądają a wyglądają zajebiście :)
I jakość wykonania to górna półka w porównaniu z chińskimi zamiennikami

bartolini9
14-02-2023, 20:10
Lampy, poszerzenia nadkoli, dystanse kół, tyny rozkładany stopień, tylne lampy wszystko oryginał Forda.

Wszystkie akcesoria są dostępne w sklepie Forda z Akcesoriami na stronie.
https://www.akcesoria-ford.pl

Mój Ranger był już "uzbrojony" przez dealera takiego trafiłem. W katalogu Forda kosztują coś chyba 1500 ale są to Full LED nie mają żadnej żarówki i świecą lepiej niż wyglądają a wyglądają zajebiście :)
I jakość wykonania to górna półka w porównaniu z chińskimi zamiennikami

Te lampy chyba jednak droższe są , ale wyglądają zacnie.

https://www.akcesoria-ford.pl/stylizacja/światła/światła-tylne-led/2489891?model=ranger&year=2019

lukas_ko
14-02-2023, 20:35
Te lampy chyba jednak droższe są , ale wyglądają zacnie.


Wiesz co nie pamiętam cennika z 2019 roku ale jestem przekonany że nie kosztowały 3900:(

Inna sprawa że cena dla dealera też jest inna.
Wydaje mi się, że Ford mocno podniósł ceny z tego katalogu. Wcześniej była chyba cena 2500 ale wiem że po rabacie jakoś dealer je miał za 1500-1900 tylko pamiętaj że ja kupowałem auto w 2021, a mamy dzisiaj początek 2023 i wszystko w ostatnich dwóch latach bardzo mocno podrożało zwłaszcza w ostatnim roku po wybuchu wojny na Ukrainie.
Zresztą nowy model Rangera Raptora kosztuje dzisiaj 375 Brutto a w 2021 mogłem kupić nowego z salonu za 240 Brutto więc zobacz jakie teraz mają ceny :(

mlodyksiegowy
15-02-2023, 06:27
Ja mam opony zimowe Kumho i naprawdę są ok (myślałem, że będzie gorzej). Co do czujników parkowania to jeśli dobrze pamiętam 6 jest tam gdzie była dopłata do automatycznego parkowania (kolega musi potwierdzić czy to ma ale na 95% jestem pewien, iż tak było)

bartolini9
20-04-2023, 10:11
Pozazdrościłem koledze i mam i ja. Wg mnie wygląda to zacnie. Z akcesoriów Pickup Latitude więc jest i homologacja (światło przeciwmgłowe) w przeciwieństwie do tych z Aliexpress.

https://i.ibb.co/FXP7vBx/IMG-1980.jpg (https://ibb.co/FXP7vBx) https://i.ibb.co/dJ2YJXG/IMG-1979.jpg (https://ibb.co/dJ2YJXG) https://i.ibb.co/bJWwWVx/IMG-1968.jpg (https://ibb.co/bJWwWVx) https://i.ibb.co/mtYWJ8d/IMG-1967.jpg (https://ibb.co/mtYWJ8d)


I filmik jeszcze:
https://1drv.ms/v/s!AgKWvlvyLm1xidMMRwQClXu3gf7Niw?e=fGWNMN

SAR37
20-04-2023, 11:46
Można wiedzieć ile zapłaciłeś?

bartolini9
20-04-2023, 12:14
Można wiedzieć ile zapłaciłeś?

Miałem jakieś nierealne szczęście i znalazłem na eBay za 1800 zł. Stare lampy sprzedam pewnie też pójdą za parę dobrych stówek.

Byłem w ASO na wymianie oleju ostatnio, proponowali za ok. 3500 zł po rabacie. IMO trochę za dużo.

2k warto dać, 3-4k to już tak średnio ale kusi, wg mnie wygląda świetnie.

mariusz_xn3
25-11-2023, 18:42
Witajcie,
Trochę odgrzeję temat, jako, że zakupiłem swój gnojowóz z 21 roku z przebiegiem niespełna 10 tys. kilometrów, ale jest on na fabrycznych Continentalach, więc chcę zmienić opony i mimo, że do tej pory we wszystkich swoich samochodach zawsze miałem komplet zima - lato, to do rangera zastanawiam się nad wielosezonowym AT. W moim regionie śniegu co raz mniej, w okresie zimowym może za dwa, trzy razy wyjadę gdzieś w bliskie góry (Karpacz, Szklarska Poręba) na jakieś krótkie ferie i bardzo mocno zastanawiam się właśnie nad omawianymi tu Falkenami Wildpeak lub też w moje oczy wpadły sporo tańsze, ale na zachodnich forach dość chwalone Kumho Road Venture AT52. Czy teraz, z perspektywy czasu jesteście w stanie coś więcej napisać o wybranych przez siebie oponach? Głównie zwracam się do użytkowników Falkenów. Może są też właściciele tych Kuhmo i są chętni do wypowiedzenia się na ich temat?. Może z racji, że jednak większość moich tras to jednak czarny asfalt (bynajmniej jak na razie) to może jednak lepiej zainwestować w dobre zimówki? Chociaż o ATekach myślę pod kątem wyjazdów na ryby, na strzelnicę czy bardziej wypadów biwakowych "na dziko".

SAR37
26-11-2023, 07:48
Masz trochę złe założenie - AT-eki to opony „uniwersalne”, do jazdy w każdych, nieekstremalnych warunkach. Osobiście polecam na codzienne dojazdy po drogach utwardzonych i okazjonalne zjazdy w teren, gdzie „osobówka” już miałaby problem.
Co do Falkenów: przejechałem już na nich ponad 25 kkm i nadal są rewelacyjne. Ostatnio nawet uratowały mnie przed „dzwonem” pomimo gwałtownego hamowania na mokrej nawierzchni przy 0*C.
Tak jak wcześniej napisałem, są nieco głośniejsze od fabrycznych Wranglerów i spalanie wzrosło o ok. 0,8 litra, ale idealnie sprawują się na suchym z prędkościami autostradowymi i równie dobrze radzą sobie na mokrym czy śniegu. Oczywiście warto pamiętać, że jedziemy pickupem, który ma lekki tył (ja nie mam zbyt wiele okazji od przewozu ładunku), co powoduje czasem zarzucenie tyłem po mocniejszym „przygazowaniu” na mokrym. Nie mam też obaw przed wybraniem gorszej, błotnistej drogi bo boczne klocki opony robią robotę. Sprawdzałem też zużycie i od nowości zniknęło zaledwie 2 mm a raczej mam „ciężką nogę”.
Generalnie jestem zadowolony i ponownie zamierzam kupić ten model (bo max czas bezpiecznego używania przy moim stylu jazdy to 5-6 sezonów, lato i zima razem czyli 3 lata).
Aha, zapomniałem dopisać, że opony nie mają żadnych problemów z biciem, problematycznym wyważeniem czy podatnością na uszkodzenia. Auto jeździ jak po sznurku :)

wierzba_
14-01-2024, 12:45
wybieram sie w alpy i jakos nie ufam juz lekko wymeczonym AT wiec chcialem zalozyc zimowki. Mam Raptora 2021 , probowalem znalezc opony w tym samym rozmiarze 285/70/17 co ori at i echo, jedyne ktore znalazlem to nokiany z kolcami za 2 tys za sztuke:) chce zalozyc je na orginalne felgi i tu moje pytanie, jaka opona bedzie rozmiarowo najsensowniejsza?

Rob^
08-02-2024, 08:58
Na ośnieżonych drogach każda zimówka, nawet najtańsza będzie robiła "lepiej" od najlepszych AT.
Teraz już to wiem :D
Chińska Antares Grip 20 robi o wiele lepiej niż na General Grabber AT3 które to zdecydowanie lepiej robią na takiej nawierzchni od BFG AT ;)

https://i.ibb.co/LnC0ktw/MG-0656.jpg (https://ibb.co/YptNRk9)

https://i.ibb.co/cc0p2rQ/MG-0648.jpg (https://ibb.co/qMK4mrp)


https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3476796&postcount=339