jarecky
11-11-2007, 19:40
Witam, pewnie zostanę okrzyczany, że to już na forum było, ale przewertowałem prawie wszystko i takiego konkretnego przypadku nie znalazłem....
Mianowicie chodzi o problem z gasnącym silnikiem podczas hamowania, jak jest jeszcze dość zimny – po osiągnięciu normalnej temperatury jest OK, może trochę obroty się wachną w dół, ale nie gaśnie. Nadmieniam, że auto to 2003 Mondeo 2.0 TDCI 130KM z tiptronikiem, ale przeważnie jeżdżę na automacie D. Po wymianie wszystkich filtrów problem stał się rzadszy, ale jednak występuje. Auto nie przepala, mocy też mu nie brakuje, może trochę przykopci jak mu gaz docisnę :) Byłem w serwisie i podłączyłem Mondka do komputera Boscha i nic nie wykazało – wtryski i pompa bez zarzutu – nie wyrzucił błędów w żadnym z podsystemów. Natomiast po podłączeniu do kompa (nie pamiętam nazwy) u znajomego, wyświetlił się błąd P0251 „Injection Pump Fuel Metering Control A Malfunction” – mniemam, że to jakiś czujnik przepływu paliwa z/w/do pompy? Czasem zdarza się (bardzo rzadko) że miga kontrolka świec żarowych, ale po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika jest OK. Proszę Wasze mądre głowy o jakąś radę, może ktoś miał taki przypadek? Może wystarczy wymienić jakiś czujnik... tylko jaki?
Pozdrawiam i czekam na jakieś info.
Mianowicie chodzi o problem z gasnącym silnikiem podczas hamowania, jak jest jeszcze dość zimny – po osiągnięciu normalnej temperatury jest OK, może trochę obroty się wachną w dół, ale nie gaśnie. Nadmieniam, że auto to 2003 Mondeo 2.0 TDCI 130KM z tiptronikiem, ale przeważnie jeżdżę na automacie D. Po wymianie wszystkich filtrów problem stał się rzadszy, ale jednak występuje. Auto nie przepala, mocy też mu nie brakuje, może trochę przykopci jak mu gaz docisnę :) Byłem w serwisie i podłączyłem Mondka do komputera Boscha i nic nie wykazało – wtryski i pompa bez zarzutu – nie wyrzucił błędów w żadnym z podsystemów. Natomiast po podłączeniu do kompa (nie pamiętam nazwy) u znajomego, wyświetlił się błąd P0251 „Injection Pump Fuel Metering Control A Malfunction” – mniemam, że to jakiś czujnik przepływu paliwa z/w/do pompy? Czasem zdarza się (bardzo rzadko) że miga kontrolka świec żarowych, ale po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika jest OK. Proszę Wasze mądre głowy o jakąś radę, może ktoś miał taki przypadek? Może wystarczy wymienić jakiś czujnik... tylko jaki?
Pozdrawiam i czekam na jakieś info.