Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Błąd P2565,P2563,P003A 2,0L Duratorq DW10F


Lorbas1
13-12-2018, 21:29
Witam mam ford mondeo mk5 z silnikiem 2,0tdci I mam z nim problem A mianowicie wyskoczył mi blad p1412 I p2563 i traci moc grucha wymieniona i dalej to samo. Poradzicie cos

spokolos
15-02-2022, 10:13
Wita i o pomoc pytam.
1sze dwa błędy B124D(02) i B1182(00) powstają zapewne dlatego że usunąłem czujniki ciśnienia w kołach TPMS.

Po ok 1000km temu,miesiąc, zostały wymienione kpl. wtrysków bo jeden przelewał a reszta też była rzekomo zużyta. Tak sugerował mechanik, zrobił wtryski auto mniej jakby trzęsło i jeździło..
Wtryski wymieniłem ponieważ był problem taki że wyskakiwał komunikat "awaryjny tryb skrzyni biegów" w momencie gdy wciskałem mocniej gaz lub auto wyczuło jazdę(opór) pod górkę skrzynia automat nie chciała przerzucać biegów na wyższe. Obroty świrowały do góry, a skrzynia biegów nie wrzucała kolejnych. Auto rozpędzało się baaaardzo powoli.

Mondek zrobił ok 1000km,pojechaliśmy w góry, auto stało przodem do dołu na górce 4dni bez odpalania w temp ok - 7stC.
W dniu wyjazdu z do domu, brak mocy przy wciśnięciu gazu(tak jakby bez turbo) baaardzo słabe przyspieszenie aż w końcu komunikat awaryjny tryb skrzyni biegów, check.

Po podłączeniu wyżej wymienione błędy.
Nie ogarniam do końca P2588 P1719, P2563(22)
Wyczyściłem czujnik ciśnienia MAP sensor?albo ciśnienia w kolektorze dolotowym? Ten co jest na 1ym zdjęciu, był usmolony. 2fotka po wyczyszczeniu.
Sprawdziłem wizualnie czujnik ciśnienia powietrza? (ten co jest przy filtrze powietrza montowany) 3 fotka.
Czyściłem je po ich wyjęciu, nie odłączałem akumulatora.
Filtr powietrza średnio brudny bez syfu w środku.
Zamontowałem je. Skasowałem błędy. Odpaliłem auto zrobiłem dosłownie 100m i znowu "awaryjny tryb skrzyni biegów" auto szarpie przy zmianie biegów i obroty świruja.
Z tego co się orientuję błąd skrzyni wyskakuje bo dostaje niewłaściwe parametry.

Czy lepiej będzie jak auto rozgrzeje do temp. roboczej i wtedy wykasować błędy?
Czy po wyciągnięciu tych czujników trzeba je adaptować?

Jeszcze będę sprawdzał wszystkie gumowe przewody czy nie ciśnie lewe powietrze i sprawdzę napięcie na wtyczce czujnika ciśnienia oraz zerknę na ten element co pracuje przy turbo czy chodzi płynnie.

Macie jeszcze jakieś pomysły? Rady?
Już jestem uwalony na wymianie wtrysków (chociaż auto ma 175kkm przejechane)
Pliss pomocy. Lub jakieś namiary na dobrego fachowca z okolic Bytom, Katowice i te rejony.

spokolos
17-02-2022, 14:57
0 odzewu....
Ehh szkoda.
Problem rozwiązany.
Błędy oraz awaryjny tryb automatycznej skrzyni biegów pojawiały się na 99% z powodu że wysunął się wężyk wychodzący z "gruszki". (strzałka na foto)
Po wsunięciu jej na miejsce wszystko wróciło do normy.

TEMAT ZAMKNIĘTY.

pdm
08-10-2022, 12:28
Cześć,
Przeskanowałem sobie forscanem błędy po zapaleniu checkengine.
Wie ktoś co oznaczają błędy:
P2565 - wysoka wartość sygnału w obwodzie czujnika A położenia łopatek sterujących ciśnieniem doładowania turbosprężarki
P2563 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie czujnika położenia A łopatek sterujących ciśnieniem doładowania turbosprężarki
P003A - Przekroczony limit programowania polozenia mechanizmu sterowania cisnieniem doladowania turbosprezarki/sprezarki doladowujacej A

Oraz pozostałe, które są od dłuższego czasu:
P2000 - Wysoka wartość sygnału w obwodzie sterującym przepływem A” powietrza wlotowego w silniku Diesel
P0014 - Regulacja faz rozrządu B” — zbyt duże wyprzedzenie (rząd cylindrów 1)

zmulim
08-10-2022, 14:34
Sprawdź sobie czy wszystkie wiązki i wtyczki dochodzące do czujnika kopiowania turbo i do elektrozaworka są ok. Kiedy miałeś wymieniany rozrząd?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

pdm
08-10-2022, 16:22
Przy 190tys

zmulim
08-10-2022, 17:01
Sprawdź sobie czy wszystko jest należycie ustawione, bo jeden z błędów mówi że nie do końca. Chyba że zaczął rozciągać ci się łańcuszek między wałkami, ale nie jestem pewny czy to by taki a nie inny błąd dawało. Błędy od turbo wyglądają na typowo „elektryczne”.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

pdm
09-10-2022, 13:18
Polecacie jakiś warsztat we Wrocławiu co by temat ogarnął?

zmulim
09-10-2022, 13:58
A gdzie robiłeś rozrząd? Przede wszystkim czy ten błąd od rozrządu był również przed jego wymianą?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

pdm
09-10-2022, 15:56
Wydaje mi się że powymianie rozrządu, dlatego niechce tam wracać. Auto jeździ normalnie, raz na jakiś czas włączy się tryb awaryjny i check engine.

Marcin foch
31-03-2023, 16:54
Przy większych obrotach silnika auto wchodzi w tryb awaryjny, z komunikatem lub bez komunikatu. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy. Po podłączeniu komputera wyszły takie błędy- P2563:21 P2563:22. Proszę o pomoc w diagnozie .

Tvvardy
31-03-2023, 17:25
Czujnik ciśnienia turbo do sprawdzenia.

klocolus
03-06-2023, 22:01
U mnie w 2.0 tdci mk5 pojawia się p2563 ale kompletnie bezobjawowo, tylko na kompie ale nie potwierdzony, auto jedzie całkowicie normalnie. Po skasowaniu błąd wraca. Czujnik położenia, gruszka czy geometria siada? Tak sprawdzałem ręką wirnik brak luzów, nadmiaru oleju do dolotu też nie puszcza.

Wik98
04-07-2023, 12:45
Cześć,

Borykam się z błędem P2563, wygląda na to, że mam pomieszane podciśnienia... Auto przyjechało z rozebranym silnikiem z DE, a wiadomo jak składa się po kimś... Wymieniłem już zawór z podciśnieniami od przodu silnika, niestety nadal błąd istnieje, a autem telepie przy 2-2.5k obrotów. Jeżeli ktoś posiada jakiś schemat to będę bardzo wdzięczny :)

zmulim
04-07-2023, 15:53
Tam są dwa elektrozawory :)

Takie coś cię ratuje?

129273

https://ford.7zap.com/pl/car/183/code.gd,1.50740,2.21224,4.49858,6.49157,7.1276,10. 31868/0/2825/21006/95616/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

zmulim
04-07-2023, 23:35
U mnie w 2.0 tdci mk5 pojawia się p2563 ale kompletnie bezobjawowo, tylko na kompie ale nie potwierdzony, auto jedzie całkowicie normalnie. Po skasowaniu błąd wraca. Czujnik położenia, gruszka czy geometria siada? Tak sprawdzałem ręką wirnik brak luzów, nadmiaru oleju do dolotu też nie puszcza.


A patrzyłeś sobie na węże podciśnienia? Elektrozawór sterujący gruszką jest ok? Pompa podciśnieniowa prawidłowo buduje vacum?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wik98
05-07-2023, 08:02
Tam są dwa elektrozawory :)

Takie coś cię ratuje?

129273

https://ford.7zap.com/pl/car/183/code.gd,1.50740,2.21224,4.49858,6.49157,7.1276,10. 31868/0/2825/21006/95616/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Dzięki wielkie, myślę że tak. Jeszcze drugi zawór przede mną...

zmulim
05-07-2023, 08:50
Sprawdź sobie czy wszystko szczelne. Jak co to skoczę do auta zrobić fotki ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

klocolus
05-07-2023, 22:35
A patrzyłeś sobie na węże podciśnienia? Elektrozawór sterujący gruszką jest ok? Pompa podciśnieniowa prawidłowo buduje vacum?

Węże są szczelne sprawdzałem. Na ten moment wymieniłem pompę podciśnienia przez gniazdo sondy lambda dałem środek na nagar do zmiennej geometrii oraz uszczelniłem i wyczyściłem zawór egr. Przez jakieś 1500km błąd nie powrócił więc być może któraś czynność pomogła.

Zbyszek60
22-07-2023, 11:16
Ford Mondeo, TDCi, 2.0 ,automat, 164 tys.km.
Kupiłem Forda. Mały wyciek na silniku. Zmiana biegów i praca silnika ok. Żadnych błędów. Przejechałem 500km .
Mechanik wymienił statycznie olej w skrzyni automat. Poprzednia wymiana była przy 120 tys.
Silnik głośniej pracuje i są wibracje na kierownicy. Na moją uwagę, że może adaptacja skrzyni przyniesie poprawę stwierdził, że przy prawidłowej wymianie się tego nie robi. Znalazł błąd P2563, poduszka silnika miękka, odma. Po otwarciu korka wlewu oleju do silnika (przy pracującym silniku) był dość duży wyrzut gazów (spalin).
Nie rozumiem jak po wymianie oleju w skrzyni automat. gdzie nie było problemów nagle się one pojawiły?

Matych
23-07-2023, 10:25
Na moją uwagę, że może adaptacja skrzyni przyniesie poprawę stwierdził, że przy prawidłowej wymianie się tego nie robi.
Nie robi się bo pewnie debi.... nie ma pojęcia jak to się robi.Jak najbardziej wskazane kiedys zrobuć.Ale wibracje silnika raczej nie od tego.Mogą być np, jeszcze wtryski.Po czym wnosisz że jest głosniej,na ucho.Mondeo potrafi mieć wibracje na wolnych obrotach,częściej jak jest zimno.Miałem do czynienie z 3 nowymi.salonowymi które tak miały.

Zbyszek60
23-07-2023, 21:58
Na ucho też. Drży kierownica. Wcześniej tego nie było.

Matych
23-07-2023, 22:03
Ale kidy drży na postoju,w czasie jazdy co jeszcze było robione oprócz zmiany oleju?

Zbyszek60
24-07-2023, 12:48
Na postoju wibracje kierownicy jak i głośniejsza praca silnika.
Był tylko wymieniony olej w asb.

Matych
24-07-2023, 15:58
No to chyba sam sobie odpowiedziałeś,co ma na postoju wspólnego z drżeniem rozpięta skrzynia biegów na postoju.

zmulim
24-07-2023, 17:37
Nie wiem czemu szukasz błędu skrzyni tam, gdzie jest błąd turbiny i jej sterowania?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Matych
24-07-2023, 22:32
[QUOTE=zmulim;3464527]Nie wiem czemu szukasz błędu skrzyni tam, gdzie jest błąd turbiny i jej sterowania?

Co dalej nie tłumaczy drgań na kierownicy na wolnych obrotach i głośniejszej pracy na ucho po wymianie oleju przez złego mechanika-takie jest dzisiaj logiczne myślenie ludzi:619:

Zbyszek60
25-07-2023, 07:30
To co mam zrobić w tej sytuacji?

klocolus
02-10-2023, 11:13
U mnie w 2.0 tdci mk5 pojawia się p2563 ale kompletnie bezobjawowo, tylko na kompie ale nie potwierdzony, auto jedzie całkowicie normalnie. Po skasowaniu błąd wraca. Czujnik położenia, gruszka czy geometria siada? Tak sprawdzałem ręką wirnik brak luzów, nadmiaru oleju do dolotu też nie puszcza.

Jakby co finalnie pomogła mu mnie wymiana zaworka n75 (i kalibracja, wcześniej sama kalibracja nic nie dawała), od tamtego czasu błąd nie wraca. W sumie był bezobjawowy u mnie ale może trochę płynniej chodzi (albo efekt placebo).

tomciozcch
26-02-2024, 15:58
Witam,

Od niedawna jestem posiadaczem mo eo mk5 2.0 tdci w automacie. Podczas jazdy nie zauważam żadnych nieprawidłowości ale w fordscanie wyskakują mi dwa błędy p003a i p2563(zdjęcia z opisem załączam). Po skasowaniu jak trochę pojeżdżę błędy powracają. Pewnie zaczyna coś się dziać z geometrią turbiny. Może mi ktoś podpowiedzieć co, jak sprawdzić żeby dojść do diagnozy i finalnie pozbyć się tych błędów na stałe;)

Pozdrawiam

zmulim
26-02-2024, 19:22
Na początek to sprawdź sobie wiązkę do czujnika kopiowania turbo oraz zweryfikuj działanie zaworu podciśnieniowego sterującego zmienną geometrią.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Kaptur_zg
05-07-2024, 14:55
Dzień dobry posiadam Forda Mondeo 2015 rok 2.0 TDCI 150 koni. Na turbinie zamontowana jest gruszka o numerach 40124961 . Ostatnio w trasie poluzowała mi się kontra na sztandze turbiny i przestawiła się ona. Aktualnie wartości bez podciśnienia i z podciśnieniem wynoszą 0.68v oraz 3.61v . Chciałem się zapytać ile powinny wynosić prawidłowe wartości żebym mógł ustawić ponieważ aktualnie wyskakuje mi błąd P2563. Pozdrawiam