Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Czyszczenie wtryskiwaczy - diesel
Witam, czy stosujecie okresowo lub przy wymianach np. filtra paliwa tzw. środki do czyszczenia wtryskiwaczy.
Czeka mnie wymiana filtra paliwa i tak przy okazji zastanawiam się czy nie dolać magicznego środka.
Jednoczenie sceptyków informuję ze wcześniej, raz do roku stosowałem w moim Nissan Primiera P12 (ok 210kkm). Środek sprawdzał się, co było widać w czasie jazdy :)
Obecnie mam 46kkm i zastanawiam się czy nie użyć.
Co wymianę oleju zalewam do baku paliwa Liquid Molly. Nawet kiedyś sprawdzałem i na głupiej aplikacji w telefonie typu sonometr wychodziło że silnik ciszej pracował.
Co wymianę oleju zalewam do baku paliwa Liquid Molly. Nawet kiedyś sprawdzałem i na głupiej aplikacji w telefonie typu sonometr wychodziło że silnik ciszej pracował.
A jaki konkretnie środek stosujesz? Cy częstotliwość i moment wlania ma jakieś znaczenie np. zalecenie producenta środka? Jeśli ktoś tego nie stosował od początku, auto ma kilka lat to czy stosowanie środka jest bezpieczne i ma sens?
A jaki konkretnie środek stosujesz?
Dokładnie ten z linka. Wlewam na cały zbiornik , czyli lekko większe stężenie, ale nic złego się nie dzieje i nigdy nie działo. https://liquimoly.sklep.pl/458-oczyszczacz-wtryskiwaczy-05l.html
tomkrawiec 17-10-2022, 12:35 Dokładnie ten z linka. Wlewam na cały zbiornik , czyli lekko większe stężenie, ale nic złego się nie dzieje i nigdy nie działo. https://liquimoly.sklep.pl/458-oczyszczacz-wtryskiwaczy-05l.html
A jakie paliwo normalnie lejesz ? Zwyklego diesla czy jakiegos premium typu BP Ultimate albo Circle-K Miles Plus ? Ja jezdze caly czas na tych dwoch powyzej wymienionych i zastanawiam sie czy jest sens uzywac oczyszczacz, skoro np. BP reklamuje paliwa Ultimate, ze zjadaja brud w ukladzie paliwowym jak stado piranii.
JA jakie paliwo normalnie lejesz Zwykłego diesla z Orlenu. Nie kombinuję, w reklamy nie wierzę.
Cześć, bardzo proszę o pomoc w temacie zapobiegawczego czyszczenia wtryskiwaczy.
Środek popularny, TEC, w krótkim obiegu pompy CR i powrotu.
* Przewody z/do baku (pompa wstępna) spięte, niestety nie da się ani wyłączyć na bezpieczniku ani przekaźniku.
* Przewody do pompy CR i powrót utopione, zalane i odpowietrzone ale niestety bez detekci nadciśniena (być może też przepływu) na czujniku na przewodzie filtr--»pomp CR nie ma opcji nawet zakręcić
* Wypinając czujnik z przewodu j.w., kręci ale nie pali ... przypuszczam że brak nadciśnienia
Czy macie pomysł jak to zrobić, jedyne co przychdzi mi do głowy to ekstra pompmka dająca ciśnienie i przepływ ?
Dzięki z góry za pomoc.
Czasem jest tak że czegoś się nie da zrobić, albo wymaga zbyt dużo, dając zbyt mało. Wywal filtr paliwa, nowy zalej siuwaksem, jeszcze jeden siuwaks daj do zbiornika, a w nim 10 litrów paliwa i to przepal.
Arturk17 15-04-2023, 13:41 Robo też chcę zrobić takie czyszczenie wtryskiwaczy i mam zamiar kupić taką pompę paliwa https://allegro.pl/oferta/magneti-marelli-pompa-paliwa-313011300085-12732912718 . Zastanawia mnie tylko czy na powrocie nie musi być też ciśnienia, bo na metalowym przewodzie powrotnym jest coś i nie wiem czy to nie jest właśnie jakiś zawór utrzymujący ciśnienie na powrocie.
tomkrawiec 15-04-2023, 23:07 Ja ostatnio zalałem do swojego auta polecany tutaj przez Hana Solo środek Liqui Molly ale zamiast lać go na 70L tak jak zaleca producent wlałem na 30L i wyjeździłem bak do prawie zera. Potem wlałem drugą butelkę środka do baku i zatankowałem do pełna. Efekt jest taki, ze kompletnie zniknał problem z cieżkim odpalaniem, rozrusznik kręci bardzo któtko, auto odpala bez trzęsienia nawet po staniu na polu w temperaturze około zero stopni. Do tego po wciśnieciu gazu przyśpieszenie jest takie jakby ktoś dołożył drugie turbo. Ciekawe jak będzie po następnych tankowaniu (juz bez dolewania środka) ale póki co jest odlot !
ramzes102 16-04-2023, 06:19 Stosował ktoś Archoil AR6900-D? Jakieś opinie? Podobno dobry.
Tak stosuje od około 50k km. Moje obserwacje oczywiście subiektywne to większy odstęp między wypalaniem DPF, delikatnie cichsza praca silnika, zużycie paliwa się nie zmieniło. Podobno dodatek zwiększa żywotność elementów układu wtryskowego po przez delikatne smarowanie. Wadą jest zapach tego środka. Przy dozować i należy uważać by się nie pobrudzić.
Ja używałem tego g....wna. Czy z nim czy bez niego jeden wuj. Żadnej różnicy. Natomiast wymiana wtrysków ożywiła silnik. Doszedłem do tego, że : lać zwykle paliwo, najlepiej letnie, żadnych dolewek do paliwa, żadnych paliw typu ultimate itp.
luckyboy 16-04-2023, 12:16 Stosował ktoś Archoil AR6900-D? Jakieś opinie? Podobno dobry.Skusiłem się, kiedy mój silnik odpalał co któryś rozruch silnika bujnieciem. Po 3000-4000km efekt ustąpił i nie wystąpił ponownie do dzisiaj.
Że względu na niewygodne dozowanie zacząłem korzystać z Mannol Diesel Ester, wlewam butelkę 100ml na cały bak i wyrzucam do kosza, mam nadzieję że ulżę mojej pompie CP4 w działaniu.
slider2002 18-04-2023, 17:19 To i ja się wypowiem. Jeśli chodzi o paliwa premium to ich nie leje. ona maja obnizoną zawrtość siarki, a to włśnie związki siarki smarują układ paliwowy. Ja leję zwykły ON, w mojej okolicy w 99% jest to lotos. Raz na jakieś czas dodaję do paliwa olej 2T Liqui Moly 1052/20459 efekt lepszy jak po tych wszystkich czyścidłach.
Lejesz olej do dwutaktów do silnika z dpf? Co on na to?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
DPF i FAP mają się dobrze. Kwestia doboru dawki i odpowiedniego oleju. Proporcja 1:200 olej półsyntetyczny np. LM 1052, Elf 2takt i trochę innych.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Ja lałem kiedyś tego LM ale do starej foki na pompie VP i tam się w sumie nie przejmowałem. Pytanie czy to się prawidłowo i do końca spala.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
luckyboy 18-04-2023, 18:43 To i ja się wypowiem. Jeśli chodzi o paliwa premium to ich nie leje. ona maja obnizoną zawrtość siarki, a to włśnie związki siarki smarują układ paliwowy. Ja leję zwykły ON, w mojej okolicy w 99% jest to lotos. Raz na jakieś czas dodaję do paliwa olej 2T Liqui Moly 1052/20459 efekt lepszy jak po tych wszystkich czyścidłach.Każde paliwo w chwili obecnej ma taki sam poziom siarki, bo taki jest wymóg.
Spala się dobrze, ale tak jak piszę, półsyntetyczny i przetestowane. Są o tym wątki na różnych forach. Pełne syntetyki odpadają bo mają właśnie zbyt wysoką temperaturę spalania. W moim aucie leję od 13 lat i korekta wtrysków jest 0.00
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
i korekta wtrysków jest 0.00
Dawaj screena.
Proszę https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230419/388e2ef6aab409e89ecc80ef69e202ec.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20230419/ed12eeda0624686913ec5d9a08ca1998.jpg
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Jak dla mnie to sterownik po prostu tych ramek nie wysyła :)
Bo to inne auto, które dostaje 2T od 13 lat.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Skoro inne auto, to skąd pewność że odczyty są prawdziwe? ;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Bo możesz wziąć inny program diagnostyczny i pokazuje to samo.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Co nie znaczy że sterownik silnika udostępnia ci te pidy :D
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mój sterownik udostępnia bo to nie jest Ford, podaje przykład działania 2T na drugim aucie. Nie raz podłączałem się pod inne auto i widzę całkiem inne korekty.
O działaniu oleju 2T możesz poczytać na niemieckim forum motor-talk.de. to oni zaczęli lać od 2005 r. jak zaczęły wtryski podać w Mercedesach. Wtedy chyba zmieniły się normy siarki w paliwie i było one bardziej suche.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Czytałem, i nie tylko Merc ale głównie na forum toyoty. Tyle że to były/są układy paliwowe sprzed 15 lat a może i starsze…
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W comanrail również się sprawdza.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Nie przeczę, że się sprawdza. Pytanie jedynie, jaki to ma wpływ na obecne nowoczesne jednostki diesla, z mocno wyśrubowanymi widełkami pracy?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeżeli poprawisz smarowanie wtrysków, następuje lepsze spalanie mieszanki, wydłuża się czas między wypaleniami DPF, silnik pracuje ciszej to nie widzę negatywnego skutku. I najważniejsze od 13 lat ani się nie zatarł, ani nie padł żaden wtrysk. I tak dla ciekawości nie mam seryjnej mocy i wszystko daje radę.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
slider2002 23-04-2023, 22:12 Z badań wychodzi że odrobinkę spada liczba cetanowa z olejem 2T. Ale różnice są marginalne i nie ma to wpływu na pracę silnika.
kocurwks 01-06-2023, 14:23 Panowie kuga mk2, 2.0 tdci 150 PS.
Bledy:
===PCM DTC P228C:00-68===
Kod: P228C - Regulator A” ciśnienia paliwa przekroczył granice wartości kontrolnych — zbyt niskie ciśnienie
Status (-68):
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
PCM DTC P0251:21-68===
Kod: P0251 - Obwód A regulacji dawki paliwa przez pompę wtryskową
Dodatkowe symptomy usterki (:21):
- Amplituda sygnału mniejsza niż minimum
Chce mu zrobić kroplówke na liqy molly. Mam pompę przelotowa z IVECO mysle ze wytworzy odpowiednie ciśnienie.
Ktoś już przerabiał temat?
Dodam tylko ze samochód kilka razy zgasł przez ten błąd.
Bump: Kolejne pytanie.
Załozyem filtr paliwa Filtrona Filtron PE 816/9 (we wrzesniu) roznił sie troche od tego ktory wyjałem, ale pasował na zlacza itd. Mogło sie to przyczynić to awarii ukladu paliwa?
Chce mu zrobić kroplówke na liqy molly.
Tak cudowny płyn z pewnością uleczy regulator ciśnienia paliwa.
Radzę zapoznać się z tym https://www.youtube.com/watch?v=r7wXdCMGHwg
kocurwks 02-06-2023, 08:27 W tym filmie który podesłałeś auto nie odpalało w ogóle. Przyczyna sprezyna w pompie. Nie widze związku.
Zrobiłem wczoraj ta kroplówkę. Póki co po przejechaniu 50 km objaw nie powrócił. Poranne odpalenie jakby lepsze, obroty zaraz po odpaleniu nie faluja (wczesniej tak było). Podsyłam film.
https://www.youtube.com/shorts/7h8lGbdjVTY
Na pewno jeszcze zrobię próbę przelewową na wtryski
Ja robiłem coś podobnego ale w peugeocie, i że tam nie jest wymagane ciśnienie ze zbiornika to po prostu odpiąłem przewód paliwowy zasilający i powrotny i wsadziłem do puszki też liqui moly (500 ml). W moim przypadku sprawdziłem korekty na wtryskach przed i po, poprawiło sie na plus. Jak chcesz to dobij jedną puszkę do pełnego zbiornika.
|