Szczenakoks
13-10-2022, 20:12
Witam . Pisze ponieważ potrzebuje porady odnośnie mojego focusa , a dokładnie mam na myśli problemy z którymi boryka się mój powershift , a dokładnie problem polega na tym , że auto ma problem z wrzuceniem wstecznego biegu, w sensie wrzuca go z opóźnieniem kilku sekundowym tak jakby syngal do skrzyni dochodził dopiero po kilku sekundach i dopiero łapie . Dodatkowo komputer pokładowy nie pokazuje wrzuconego biegu miga cały czas P raz na jakiś czas komputer załapie i pokazuje np D , R lecz czasami po zmianie biegu wraca do mrygania literka P . Auto na dodatek gdy jest świeżo po odpaleniu i zaczyna jazdę poszarpuje na 1 przy bardzo delikatnym użyciu pedału gazu lecz gdy da się większa ilość gazu nie szarpie . Nie szarpie na żadnym innym biegu .
Wujeczek
13-10-2022, 20:22
Miałem kiedyś przypadek w Reno Clio 2018r automat że skopał się czujnik ciśnienia powietrza przez co zaczęła świrować skrzynia biegów w taki właśnie sposób. Po czasie gdy ten czujnik dosłownie zdechł wywaliło wszystkie możliwe błędy od silnika po hamulce skończywszy na skrzyni. Launch wtedy pokazał walnięty czujnik koła po jego wymianie wszystko zaczęło działać jak gdyby nigdy nic. W nowych systemach jeśli jeden układ zaczyna przesyłać niepoprawne dane sterownik komputera zaczyna swirowac i wywala wszystkie systemy połączone.
Najpierw sprawdz na komputerze czy nie widzi błędu
Jeśli czysto to sprawdź poziom oleju w skrzyni
Dodatkowo sprawdź kable przesyłowe czy gdzieś nie zaszła Ci szadź
Może być tak że zaczyna Ci umierać sterownik skrzyni automatycznej A skurczybyk potrafi się raz wieszać raz nie I nie zawsze wywali Ci błąd
Może jeśli podstawa jest zrobiona problem Może leżeć w skrzyni biegów od synchronizatorów po koła zębate. Często właśnie też problem się robi gdy nie zatrzymasz się do 0 A zmieniasz już bieg to może naruszyć tryby w skrzyni przez co zaczyna świrować.
Dziwne ze nie wywaliło Ci trybu awaryjnego skrzyni biegów. Bardzo ciekawe najlepiej podpiąć komputer jak właśnie swiruje wtedy powinien komputer pokazać co się dzieje.
Szczenakoks
13-10-2022, 20:26
Komputer nie widzi żadnych błędów odnośnie skrzyni , olej można powiedzieć świeżo po wymianie . Jeżeli chodzi o sterownik jaki jest orientacyjny koszt naprawy ?
Szczenakoks
13-10-2022, 20:34
Zawsze zmieniam biegi po zatrzymaniu się do zera , wiec nie ma raczej szans aby to było powodem . Auto nie traci mocy skrzynia nie przechodzi w tryb awaryjny zmienia biegi normalnie tylko po prostu momentami czas zmiany na bieg wsteczny jest z kilkusekundowym Opóźnieniem No i jeszcze ten komputer pokładowy który nie jest w stanie ogarnąć jaki jest wrzucony bieg i mryga ze jest cały czas P
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wujeczek
13-10-2022, 20:38
A widzisz "świeżo po wymianie oleju" I tu są kwiatki właśnie. Jak długo masz to auto?
Chodzi o to że wymiana oleju w skrzyni która nie miała lekkiego życia przy poprzednich właścicielach bądź nie była regularnie zmieniana Może spowodować że po wymianie oleju zaczyna się sypac. Najlepiej organoleptycznie posłuchać od spodu stetoskopem czy nie ma zgrzytów przy zmianie poziomów
Bądź miałem też przypadek bodajże w daihatsu Cuore automat że auto było po wymianie oleju w skrzyni biegów i właśnie reagował po chwili problem był taki że miał o 300ml za mało oleju i po uzupełnieniu problem zniknął
Szczenakoks
13-10-2022, 20:45
Auto posiadam od lutego tego roku zrobiłem już nim 13 tysięcy przy kupnie został wymieniony olej skrzyni , silnikowy No i po tych 10 olej w silniku odnośnie sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni nie mam pojęcia jak mam to zrobić ponieważ nie miałem z tym styczności .
Zresztą auto nie ma dużego nalotu bo 123 tysiące , chodź nie wiadomo kto jak z nia obcował przed tą setką ( przebieg autentyczny )
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk