Zobacz pełną wersję : [Transit 1994-2000] 2.5 TD uszczelniacz wałka rozrządu
PajuTarnow 04-02-2018, 18:53 Witam koledzy mam pytanie jak ma być nabity uszczelniacz simering walka rorzadu w osiolku robilem remot silnika i podcieka mi na nim i nie wiem jak ma byc nabity gleboko przydala by sie jakas fota lub ilustracja bo w książce nic nie ma na ten temat. Proszę o pomoc i o rozmiar simeringu może jest zly .
wojtekjanus 04-02-2018, 19:51 Wymiary:
Średnica wewn.47.6 mm
Średnica zewn. 66.7 mm
Wysokość 11.3 mm
Materiał: PTFE (polytetrafluoroethylene)
Nr: 1539754 (894F-6L270-BA)
https://autolech.net/make.asp?t=7&kodtowaru=CO%2015015977&symbol=15015977B&brand=CORTECO
http://sklep.bsltruck.pl/6-inne?p=1340
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1615141817151-CO15015977-uszczelniacz-walka-rozrzadu.html
Zdjęcia sklepowe pokazują simmering z włożoną tuleją prowadzącą, zapewniające prawidłowe wejście wargi na powierzchnię walcową.
Instrukcja serwisowa podaje radę nie dla ciebie - każą zmierzyć głębokość na jaką był wtłoczony stary simmering i na taką wcisnąć nowy. http://emotikona.pl/emotikony/pic/01icon_lol2.gif (http://emotikona.pl/emotikony/)
W manualu serwisowym jest też zdjęcie - ale niewyraźne. Natomiast w wątku https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114723&page=6
jest zamieszczony duży rysunek przekrojowy silnika, w załączniku zaznaczyłem w czerwonym kółku widoczny simmering (połówka). Oceniając razem zdjęcie z manuala i ten rysunek, mogę powiedzieć, że od górnej krawędzi otworu simmering wtłoczony jest na głębokość równą ok. połowy jego wysokości. Skoro ma wysokość 11,3, to myślę, że jeśli wciśniesz go na 5,5 mm będzie ok (odległość o krawędzi otworu do płaszczyzny zamykającej simmering). Warto użyć do tego celu (do wtłoczenia) stary simmering.
Zajrzyj do wątku, tam jest dwa razy większy ten rysunek przekrojowy niż tutaj w załączniku - lepiej widać simmering.
PajuTarnow 04-02-2018, 20:55 Spoko by bylo jak bym zmierzyl ale wszystko zostalo umyte i nie widać jak gleboko kurde lipa mam książkę po polsku ta sama co podales w wątku . Podsylam fotke jak nabilem i chyba zle jest , bo cieknie kurde :/
wojtekjanus 05-02-2018, 08:00 Myślę, że ważne jest prawidłowe wejście simmeringu na tuleję dystansową. Trzeba używać tulei prowadzącej, bo na tulei jest rowek i warga simmeringu może się podwinąć lub ulec uszkodzeniu.
Simmering musi mieć prawidłowy "gwint" (tu prawy), tak by olej był odrzucany do wewnątrz przy obracającym się wałku.
Trzecia rzecz - czy olej u ciebie nie leci pomiędzy wałkiem i tuleją.
Czy kupiłeś markowy simmering, a nie jakiś "kartoflak"...
Tak myślę, czy nie lepiej byłoby wyjąć klin, wyciągnąć tuleję siedzącą na wałku (za rowek), wcisnąć simmering w pokrywę, z użyciem tulei montażowej z powrotem wcisnąć posmarowaną olejem tuleję dystansową na wałek, założyć klin (i koło). Wtedy simmering nie będzie przechodził przez rowek na tulei. Ale tu nie wiem, czy dałoby się wyciągnąć tuleję...
Głębokość osadzenia simmeringu na zdjęciu wg mnie jest prawidłowa.
PajuTarnow 05-02-2018, 17:41 Tuleje udalo mi sie wyciągnąć , i teraz sie zastanawiam kupilem oryginał simering z tuleja prowadzaca , i zakladac jak tu pytanie , zastanawiam sie bo szkoda kasy a o błąd nie problem .
PajuTarnow 05-02-2018, 20:09 Robota zakonczona sukcesem , bez tuleji byla by duza lipa . Uszczelniacz na wałku rozrządu musi byc zdemontowany do montażu simeringa , wbija sie go wraz z tuleja prowadzoną . Pozniej starym simeringiem wbijamy nowy simering bez oleju i smaru tak jak pisze na opakowaniu , glebokosc wbicia rowna sie glebokoscia 11 mm. Plusik dla kolegi za podpowiedz o tym simeringu ;)
PajuTarnow 07-02-2018, 17:58 Witam, nie chce zakladac nowego tematu mam pytanie w ktora strone przyspiesza sie zaplon a w ktora strone sie opoznia , pompa bocha na 4 fasolki , bo silniczek klekocze metaliczne troszkę.
wojtekjanus 07-02-2018, 20:10 Jeżeli obrócisz koło pasowe pompy - w stosunku do wałka pompy - w prawo (zgodnie ze wskazówkami zegara), to opóźnisz zapłon, zmniejszając kąt wyprzedzenia wtrysku.
Najlepiej to robić na zablokowanym wałku pompy, ale z odblokowanym wałkiem rozrządu i wałem korbowym (kołem zamachowym).
bo silniczek klekocze metaliczne troszkę. Nie wiem czy jesteś osłuchany z tymi silnikami - ale ich rechot przy depnięciu jest... mocny. http://emotikona.pl/emotikony/pic/01icon_lol2.gif (http://emotikona.pl/emotikony/)
PajuTarnow 08-02-2018, 05:20 Rechot to wiem ze jest , ale jest trochę zamulony na gas . To zeby przyspieszyc to w lewo kolo zebate od rozrządu ?
wojtekjanus 08-02-2018, 08:19 To zeby przyspieszyc to w lewo kolo zebate od rozrządu ? Co rozumiesz jako "w lewo koło od rozrządu"? Koło wałka rozrządu? Nie, nie...
W stosunku do wałka pompy obrót jej koła pasowego w lewo - przyspieszy zapłon.
Jak pisałem poprzednio - najlepiej tą operację wykonywać na zakołkowanym wałku pompy (dwuśrednicowym kołkiem) przy jej poluzowanym kole, reszta kół nie jest zakołkowana - i obracasz wszystko delikatnie w lewo tak jak uważasz za stosowne, potem dokręcasz śruby koła pompy wtryskowej.
Owszem - będzie żwawiej reagował na pedał gazu - ale na pewno będzie mocno głośniejszy. A na to przecież narzekasz.
Generalnie nie powinno się tak ustawiać rozrządu.
Prawdopodobnie masz uszkodzony przyspieszacz wtrysku w pompie (np. zatarty osadami). Sprawny reaguje nie tylko na obroty silnika, ale także na depnięcie w pedał gazu.
PajuTarnow 09-02-2018, 18:11 Hmm.. to mnie teraz zmartwiles tym . Hmm cos sie musialo zmienic na rozrządzie ale wszysko mam ustawione bo wszystko jest na znakach przed zabiegiem palil na szczal no moze czasem po 3 sekundach teraz pali po 10 sekundach cos z katem wtrysku przestawilem w prawo brak reakcji pali tak samo i nawet dluzej , jutro przedstawię w lewo i sprawdze bo chce to ustawic na zimnym , kolki od ustawienia rozrządu wchodza idealnie ,
wojtekjanus 09-02-2018, 20:21 Przyspieszenie wtrysku (czyli zwiększenie kąta wyprzedzenia) zdecydowanie pomaga w odpaleniu zimnego silnika. Starsze modele Transita 2,5D (Mk3/4) miały pompę Boscha z zewnętrznym, woskowym siłownikiem przyspieszania zapłonu na zimnym silniku - razem ze świecą płomieniową tworzyły system "Cold Start". W twoim Mk5 zlikwidowano zewnętrzny siłownik i wsadzono inny układ do pompy. Została tylko świeca płomieniowa.
PajuTarnow 09-02-2018, 23:11 No tak jest wlasnie , wiec bede probowal z tym ustawieniem , pompy dam znac jaki rezultaty wynikly .
Dzień dobry,
Montując uszczelniacz teflonowy na wałek rozrządu powinienem go nabić na równo z wałkiem czy powinienem wwbijac go dalej za te rowki na wałku? Pierwszy raz mam taki uszczelniacz wcześniej w każdym samochodzie miałem uszczelniacze że sprężynkami :-) Zdjęcie dla zobrazowania, poprzedni był wbity na równo z wałkiem ale ciekło.
Robota zakonczona sukcesem , bez tuleji byla by duza lipa . Uszczelniacz na wałku rozrządu musi byc zdemontowany do montażu simeringa , wbija sie go wraz z tuleja prowadzoną . Pozniej starym simeringiem wbijamy nowy simering bez oleju i smaru tak jak pisze na opakowaniu , glebokosc wbicia rowna sie glebokoscia 11 mm. Plusik dla kolegi za podpowiedz o tym simeringu ;)
Jak rozumiem powyższą wypowiedź, powinienem zdjąć klin na wale, tuleje dystansową tą z czerwonym oringiem, założyć simmering i dopiero tuleje na wałek, tak? I czy głębokość powinna być 5.5 czy 11mm?
wojtekjanus 13-11-2022, 08:24 Jeżeli kupiłeś simmering z tuleją prowadzącą, to nie musisz wyciągać tulei dystansowej z oringiem. Simmering wejdzie na tuleję dystansową po tulei prowadzącej. Trzeba tylko oczywiście wyjąć klin na czas montażu.
Ale właśnie przypomniałeś mi ten oring, bo on też może odpowiadać za wycieki oleju. W początkowym, wczesnym okresie produkcji silników 2,5d tam nie było tego oringu i po kilku latach o0kazało się, że pojawia się czasem olej na kole pasowym wyciekając przez pasowanie tuleja dystansowa - wałek rozrządu. Myślę, że byłoby dobrze dać nowy oring (pomarańczowy, olejoodporny).
Tu w linku jest opisany jako oring pompy paliwa, ale nie szkodzi. Brak w magazynie, może ASO ma...
https://autominimarket.pl/oring-pompy-paliwa-ford-transit-2.5d-td
Ten oring to na rysunku nr 22.
https://www.catcar.info/ford/?lang=en&l=bWFya2V0PT1ldXJvfHxjYXRfaWQ9PTUyNXx8Y2FiYnI9PUVZ fHx0aGs9PTB8fHN0PT02MHx8c3RzPT17IjIwIjoiRXVyb3BlIi wiMzAiOiJUcmFuc2l0IEVZIDE5OTQtMjAwMCIsIjQwIjoiQUlC IERpZXNlbCAyLjUiLCI1MCI6IkFJQjAxIERpZXNlbCAyLjUuRW 5naW5lXC9CbG9jayBBbmQgSW50ZXJuYWxzIiwiNjAiOiJBSUIw MTA4MCBDYW1zaGFmdDsgRGllc2VsICAgICAgICAgICAgICAgIC AgICAgICAgICJ9fHxhbHBoYT09QUlCfHxncm91cD09QUlCMDF8 fHNlY3Q9PUFJQjAxMDgwfHxzZXQ9PUFJQjAxfHxpbWc9PUcwMD EwMzA4MDJ8fGYxMj09NDIxMTU4NCsyNzI%3D
|
|