tedi_k
16-11-2022, 20:58
Wspominałem już delikatnie, iż moja żonka ostatnio "zapewniła mi sporo zajęć przy jej C-maxie Energi" (sąsiad miał gorzej, go musiał ekipę murarzy ściągać do zajęcia się jego płotem...:619:) - więc postanowiłem przy tej okazji porobić kilka rzeczy zaległych od 3 lat - tyle już tym autem żona jeździ...
Jedną z tych zaległych spraw była wymiana tarczy licznika.
W dwóch pierwszych C-maxach Energi jakie sprowadziłem, liczniki zostały wymienione na takie pod Kanadę i EU - z tarczami w km/h. Liczniki EU do C-maxa Energi kosztowały wtedy po ok. 700zł, ale "miałem fantazję" i powymieniałem.
Ten trzeci sprowadzony przeze mnie C-max Energi trafił jednak na czas, gdy takie liczniki (z tarczą w km/h) "wzięły się i skończyły" i nie było co kupić... Tak więc 3 lata jeździła oryginalna tarcza łączona w mph i kph. Niezbyt wygodna w patrzeniu - co w połączeniu z brakiem prędkościomierza cyfrowego w tym liczniku - powodowało ciągłe "uwagi" szanownej małżonki...:P
Już jakiś czas temu zaważyłem, iż firma MoMan produkująca tarcze/zamienniki z mph na kph wykonała tarczę i do licznika z C-max Energi/Hybrid, ale jakoś tak słabo wierzyłem, że ta zamienna tarcza będzie pasować...
Każdy, kto zna ten licznik wie dlaczego ta moja wiara była tak "malutka"...
Jako chyba jedyna w licznikach Forda, tarcza prędkościomierza w tym liczniku jest "3D"...
Widać to na zdemontowanym i rozmontowanym liczniku.
https://images92.fotosik.pl/632/f927a56bc511074egen.jpg (https://images92.fotosik.pl/632/f927a56bc511074e.jpg)
Tarcza firmy MoMan jest oczywiście płaska - tak te tarcze wyglądają "obok siebie"
https://images91.fotosik.pl/631/486c93717e376b11gen.jpg (https://images91.fotosik.pl/631/486c93717e376b11.jpg)
Było więc oczywistym, iż na 100% "nie ma prawa to wyglądać jak z fabryki"...
Po założeniu tarczy zamiennej na licznik jest ona jedynie "minimalnie" wklęsła (mały pierścień centrujący "ściąga" środek tarczy w dół).
Płaski jest ten obszar na wskaźnik położeń skrzyni automatycznej - widać więc w jakim stopniu kolegom z MoMan'u udało się "zasymulować" 3D...
https://images91.fotosik.pl/631/37c0a760f1bec474gen.jpg (https://images91.fotosik.pl/631/37c0a760f1bec474.jpg)
Jednak po złożeniu licznika i zamontowaniu go w aucie, różnica względem stanu fabrycznego nie jest jakoś drastycznie "kłująca w oczy" i spokojnie taki stan licznika można uznać za "akceptowalny". Oczywiście "wartość użytkowa" po przeskalowaniu na kph jest "nieporównywalnie większa"...:619:
https://images90.fotosik.pl/631/81b88cdedbfc86a5gen.jpg (https://images90.fotosik.pl/631/81b88cdedbfc86a5.jpg)
Tak więc - mimo pierwotnych obaw - polecam wszystkim, których "cena nie odstraszy" wymianę dla "dostosowania się do zagrożeń wynikających z aktualnego cennika mandatów"...:619:
Tarcza jest "silnie nie tania", ale nie ma żadnej alternatywy.
Producentowi "wybitnie się nie chciało" pójść użytkownikom produkowanych przez niego aut na rękę i umieścić w katalogu części zamiennych taką tarczę w obu wersjach skali. Nie ma jej tam wcale.
Link do zakupu tarczy firmy MoMan: https://moman.pl/en/home/1615-ford-c-max-energi-hybrid-replacement-dial-face-gauge-converted-from-mph-to-kmh-counter.html
Jedną z tych zaległych spraw była wymiana tarczy licznika.
W dwóch pierwszych C-maxach Energi jakie sprowadziłem, liczniki zostały wymienione na takie pod Kanadę i EU - z tarczami w km/h. Liczniki EU do C-maxa Energi kosztowały wtedy po ok. 700zł, ale "miałem fantazję" i powymieniałem.
Ten trzeci sprowadzony przeze mnie C-max Energi trafił jednak na czas, gdy takie liczniki (z tarczą w km/h) "wzięły się i skończyły" i nie było co kupić... Tak więc 3 lata jeździła oryginalna tarcza łączona w mph i kph. Niezbyt wygodna w patrzeniu - co w połączeniu z brakiem prędkościomierza cyfrowego w tym liczniku - powodowało ciągłe "uwagi" szanownej małżonki...:P
Już jakiś czas temu zaważyłem, iż firma MoMan produkująca tarcze/zamienniki z mph na kph wykonała tarczę i do licznika z C-max Energi/Hybrid, ale jakoś tak słabo wierzyłem, że ta zamienna tarcza będzie pasować...
Każdy, kto zna ten licznik wie dlaczego ta moja wiara była tak "malutka"...
Jako chyba jedyna w licznikach Forda, tarcza prędkościomierza w tym liczniku jest "3D"...
Widać to na zdemontowanym i rozmontowanym liczniku.
https://images92.fotosik.pl/632/f927a56bc511074egen.jpg (https://images92.fotosik.pl/632/f927a56bc511074e.jpg)
Tarcza firmy MoMan jest oczywiście płaska - tak te tarcze wyglądają "obok siebie"
https://images91.fotosik.pl/631/486c93717e376b11gen.jpg (https://images91.fotosik.pl/631/486c93717e376b11.jpg)
Było więc oczywistym, iż na 100% "nie ma prawa to wyglądać jak z fabryki"...
Po założeniu tarczy zamiennej na licznik jest ona jedynie "minimalnie" wklęsła (mały pierścień centrujący "ściąga" środek tarczy w dół).
Płaski jest ten obszar na wskaźnik położeń skrzyni automatycznej - widać więc w jakim stopniu kolegom z MoMan'u udało się "zasymulować" 3D...
https://images91.fotosik.pl/631/37c0a760f1bec474gen.jpg (https://images91.fotosik.pl/631/37c0a760f1bec474.jpg)
Jednak po złożeniu licznika i zamontowaniu go w aucie, różnica względem stanu fabrycznego nie jest jakoś drastycznie "kłująca w oczy" i spokojnie taki stan licznika można uznać za "akceptowalny". Oczywiście "wartość użytkowa" po przeskalowaniu na kph jest "nieporównywalnie większa"...:619:
https://images90.fotosik.pl/631/81b88cdedbfc86a5gen.jpg (https://images90.fotosik.pl/631/81b88cdedbfc86a5.jpg)
Tak więc - mimo pierwotnych obaw - polecam wszystkim, których "cena nie odstraszy" wymianę dla "dostosowania się do zagrożeń wynikających z aktualnego cennika mandatów"...:619:
Tarcza jest "silnie nie tania", ale nie ma żadnej alternatywy.
Producentowi "wybitnie się nie chciało" pójść użytkownikom produkowanych przez niego aut na rękę i umieścić w katalogu części zamiennych taką tarczę w obu wersjach skali. Nie ma jej tam wcale.
Link do zakupu tarczy firmy MoMan: https://moman.pl/en/home/1615-ford-c-max-energi-hybrid-replacement-dial-face-gauge-converted-from-mph-to-kmh-counter.html