Zobacz pełną wersję : [Escape - Kuga USA] lampy przednie dołożenie ledów
michoslaw 17-11-2022, 18:44 Dzień dobry,
W Escapie (po 2020 roku) prawdopodobnie znajdują się trzy rodzaje lamp przednich. Jedne z Ledem tylko w dziennych, mijania i długie na żarówce. Drugi z ledem na dziennych i mijania, długie żarówka. I ostatnie - gdzie wszystkie są ledowe. Mając te podstawowe lampy w jaki sposób wyposażyć samochód w ledowe. Czy ktoś przerabia te reflektory ? Jaki to jest koszt? Czy lepiej sprzedać te lampy, które są i założyć ledowe? Czy wszystkie rodzaje podchodzą bez przeróbki instalacji ?
Dziękuje za pomoc
Są firmy przerabiające, samemu można spróbować rozkleić reflektor i dokładać paski led chińskie. Najlepiej wyjdzie zmienić lampę, ale pewnie i trochę z wiązkami i kodowaniem będzie zabawy.
grande1970 19-11-2022, 15:05 samemu można spróbować rozkleić reflektor i dokładać paski led chińskie.
po co dokładac paski jak każda lampa w MK3 ma dzienne w ledzie ? Koledze chodzi o to że ma resztę na żarówkach a chce mieć led.
A to przepraszam, źle przeczytałem. To najwygodniej zmienić lampy i przekodować pewnie trzeba. Są firmy przerabiające reflektory na życzenie klienta, na pewno wtedy nie ma to homologacji, jeśli nikt się nie przyczepi to powinno świecić dobrze.
michoslaw 19-11-2022, 18:18 Dokładnie chodzi o wymianę na lampy ledowe. Czy macie do polecenia firmę, która je zakoduje w malopolsce/śląskim/świętokrzyskim ?
michoslaw - W Escape 2020- w miejsce lamp "żarówkowych" da się założyć bez "nadmiernej gimnastyki" jedynie te "led podzielone na 4' i tylko takie z ręczną regulacją wysokości świecenia. W Escape i tak nie ma sterowania tą wysokością świecenia, ale chodzi o to, że takie lampy na pewno są od auta bez HCM. Tylko takie bez większych problemów ruszają w Escape.
Jeśli będzie Kolega "przekonywujący", to najlepszym do tego fachowcem będzie Łukasz tel. 660 842 033 - robi to u siebie w Węgrzcach Wielkich. "Przekonywującym" trzeba być z powodu dużej ilości chętnych do skorzystania z jego usług...
lukaszooo 22-11-2022, 09:54 michoslaw - W Escape 2020- w miejsce lamp "żarówkowych" da się założyć bez "nadmiernej gimnastyki" jedynie te "led podzielone na 4' i tylko takie z ręczną regulacją wysokości świecenia.
Są też lampy LED z zarowką do długich i takie nie mają HCM. Lampy z 4 polami ciężko jest trafić w fabrycznym aucie, patrząc po VINach aut z otomoto przy tych lampach też jest HCM choć ja takiego auta jeszcze nie miałem okazji dotykać.
Dołożenie pełnych Ledow z HCM nie jest zbyt skąplikowane.
...przy tych lampach też jest HCM....
...te "led podzielone na 4' i tylko takie z ręczną regulacją wysokości świecenia. ...takie lampy na pewno są od auta bez HCM. ...
:027::roll:
Co najwyżej można jeszcze dodać "jaki numer części mają te 'z ręczną regulacją wysokości'"... Nie miałem czasu robić z tego "doktoratu"...
lukaszooo 22-11-2022, 10:17 Ja poświęciłem temu krótka chwilę, robiłem też już kilka mk3 i z mojej wiedzy wynika ze mają HCM ale na żywo takiego auta nie widziałem. Jedynie na Otomoto i jest to średni wyznacznik. Na schematach jest tylko Halogen lub LED nie ma trzeciej wersji.
Mk3 z PL salonu które robiłem miały LED z zarowką od długich i ręczne poziomowanie, nie mają one HCM. Bogatsze wersję mają lampy z dwoma soczewkami i wymagają HCM choć jest już pomysł jak to obejść. Obie wersję zostały z sukcesem dołozone :)
michoslaw 28-11-2022, 19:40 Ja zakupiłem najbardziej zaawansowane lampy full led z dwoma soczewkami. Czy lepiej jest je założyć z HCM czy obejść i montować bez ? Czy będzie działał auto beam? Czy funkcja adaptacyjna będzie działała ?
...Czy będzie działał auto beam?...
W lampach "poziom 4" bez HCM nie będzie świateł drogowych. Więc o AHB nawet nie ma co mówić jak drogowe WCALE nie świecą...
michoslaw 28-11-2022, 20:59 A jak założy się moduł HCM? Jak wtedy wygląda sytuacja ?
lukaszooo 29-11-2022, 08:51 O adaptacji bez hcm nie masz co marzyć. Na chwilę obecną nawet długie nie działają bez HCM i pewnie jeszcze długo ten temat nie będzie poruszony.
Lampy led obecnie kosztują mało, bez problemu z ulamanymi uszami można kupić dwie za max 2000zl. Tanie HCMy się skończyły, jakieś pół roku temu były po 300zl, teraz są po 950.
grande1970 29-11-2022, 18:08 dlatego lepiej kupić zwykłe soczewki i wsadzić tam leda - 2 nowe lampy to koszt ok 2400, ledy osram h7 300 zł
xksinski 04-10-2024, 23:14 Udało mi się dołożyć do ESCAPE SE 2020 fulledy 4soczewkowe EU, wszystko działa - nie jest potrzebny HCM (wcześniej miałem zwykłe halogeny). Piszę tego posta bo w sumie nigdzie nikt nie napisał wprost, że to działa :)
Generalnie w przypadku przejścia z wersji halogen na LED trzeba dostarczyć sygnał z BCM 2280E 16 pin do 14 pinu w lampie -> ja do tego wykorzystałem istniejący przewód od PARK -> idzie on do wtyczki C222 pin 54 przy schowku także nie trzeba męczyć się z kablami. W przypadku przejścia z LED USA wystarczy piny przy lampie zmienić z 16 na 14.
* nie podłączałem TURN OUTAGE -> nie zależało mi na tym, wyłączyłem detekcje w BCM i działa dobrze bez tego, nie wariuje kierunek
W przypadku przejścia z halogenów trzeba zaprogramować BCM do nowych lamp -> bez tego nie działają DRL i długie. Aby odpalić DRL trzeba ustawić high beam jako POWER SUPPLY oraz DRL jako Fixed DRL and Position (tutaj wyłączyłem też LED Turn Outage)
Po tym kroku zostają nam do odblokowania długie ponieważ one sterowane są przez BCM po LIN, tutaj straciłem najwięcej czasu, metodą prób i błędów w końcu zaświeciły po zakodowaniu
726-17-01: xx8x xxxx
oraz
726-21-03: 02xx xxxx xx
i voila działają długie, auto ciągle testuje, dokładam obecnie czujniki parkowania także jak coś jeszcze odkryje podzielę się wiedzą, możliwe, że pominąłem jakiś ważny krok -> testowałem wiele parametrów, ogólnie trzeba przenieść kodowanie z escape USA LED także jak ktoś będzie się męczyć niech przyjrzy się AS-BUILT BCM takiego modelu
W moim przypadku po przejściu z halogenów na led, lampy low beam migały po odpaleniu silnika pomogło przestawienie Frequency Type Selection na option 3
To jest mój pierwszy ford i strasznie irytują mnie piny w wtyczkach, ni cholery dobrać do tych wtyczek istniejące w sklepie. Jak ktoś wie jakie pasują do tych przy BCM będę wdzęczny
Po tej procedurze zostają błedy w BCM:
B14E7:55 (Not Configured)
Right Front Enhanced Exterior Lighting System
Left Front Enhanced Exterior Lighting System
Jak przypuszczam w IDS czy tam FDRS trzeba dodać nowe lampy do konfiguracji - ale bez tego i tak działają
Pasuja te z wtyczek "superseal": https://www.interlink.sk/Superseal-dutinka-d3012.htm
Oraz przewód 0.5 mm^2, grubsze nie chcą wejść.
Niestety zanim na te konektorki trafiłem, kupiłem dużo innych :)
No i dzięki za te informacje, na pewno komuś życie ułatwią.
whiskers 28-12-2024, 00:43 jesteś pewny ze bcm to wpisałeś?? bo w wierszu 726-21-03: 02xx xxxx xx brakuje dwóch ostatnich znaków Udało mi się dołożyć do ESCAPE SE 2020 fulledy 4soczewkowe EU, wszystko działa - nie jest potrzebny HCM (wcześniej miałem zwykłe halogeny). Piszę tego posta bo w sumie nigdzie nikt nie napisał wprost, że to działa :)
Generalnie w przypadku przejścia z wersji halogen na LED trzeba dostarczyć sygnał z BCM 2280E 16 pin do 14 pinu w lampie -> ja do tego wykorzystałem istniejący przewód od PARK -> idzie on do wtyczki C222 pin 54 przy schowku także nie trzeba męczyć się z kablami. W przypadku przejścia z LED USA wystarczy piny przy lampie zmienić z 16 na 14.
* nie podłączałem TURN OUTAGE -> nie zależało mi na tym, wyłączyłem detekcje w BCM i działa dobrze bez tego, nie wariuje kierunek
W przypadku przejścia z halogenów trzeba zaprogramować BCM do nowych lamp -> bez tego nie działają DRL i długie. Aby odpalić DRL trzeba ustawić high beam jako POWER SUPPLY oraz DRL jako Fixed DRL and Position (tutaj wyłączyłem też LED Turn Outage)
Po tym kroku zostają nam do odblokowania długie ponieważ one sterowane są przez BCM po LIN, tutaj straciłem najwięcej czasu, metodą prób i błędów w końcu zaświeciły po zakodowaniu
726-17-01: xx8x xxxx
oraz
726-21-03: 02xx xxxx xx
i voila działają długie, auto ciągle testuje, dokładam obecnie czujniki parkowania także jak coś jeszcze odkryje podzielę się wiedzą, możliwe, że pominąłem jakiś ważny krok -> testowałem wiele parametrów, ogólnie trzeba przenieść kodowanie z escape USA LED także jak ktoś będzie się męczyć niech przyjrzy się AS-BUILT BCM takiego modelu
W moim przypadku po przejściu z halogenów na led, lampy low beam migały po odpaleniu silnika pomogło przestawienie Frequency Type Selection na option 3
To jest mój pierwszy ford i strasznie irytują mnie piny w wtyczkach, ni cholery dobrać do tych wtyczek istniejące w sklepie. Jak ktoś wie jakie pasują do tych przy BCM będę wdzęczny
Po tej procedurze zostają błedy w BCM:
B14E7:55 (Not Configured)
Right Front Enhanced Exterior Lighting System
Left Front Enhanced Exterior Lighting System
Jak przypuszczam w IDS czy tam FDRS trzeba dodać nowe lampy do konfiguracji - ale bez tego i tak działają
Udało mi się dołożyć do ESCAPE SE 2020 fulledy 4soczewkowe EU, wszystko działa - nie jest potrzebny HCM (wcześniej miałem zwykłe halogeny). Piszę tego posta bo w sumie nigdzie nikt nie napisał wprost, że to działa :)
Generalnie w przypadku przejścia z wersji halogen na LED trzeba dostarczyć sygnał z BCM 2280E 16 pin do 14 pinu w lampie -> ja do tego wykorzystałem istniejący przewód od PARK -> idzie on do wtyczki C222 pin 54 przy schowku także nie trzeba męczyć się z kablami. W przypadku przejścia z LED USA wystarczy piny przy lampie zmienić z 16 na 14.
* nie podłączałem TURN OUTAGE -> nie zależało mi na tym, wyłączyłem detekcje w BCM i działa dobrze bez tego, nie wariuje kierunek
W przypadku przejścia z halogenów trzeba zaprogramować BCM do nowych lamp -> bez tego nie działają DRL i długie. Aby odpalić DRL trzeba ustawić high beam jako POWER SUPPLY oraz DRL jako Fixed DRL and Position (tutaj wyłączyłem też LED Turn Outage)
Po tym kroku zostają nam do odblokowania długie ponieważ one sterowane są przez BCM po LIN, tutaj straciłem najwięcej czasu, metodą prób i błędów w końcu zaświeciły po zakodowaniu
726-17-01: xx8x xxxx
oraz
726-21-03: 02xx xxxx xx
i voila działają długie, auto ciągle testuje, dokładam obecnie czujniki parkowania także jak coś jeszcze odkryje podzielę się wiedzą, możliwe, że pominąłem jakiś ważny krok -> testowałem wiele parametrów, ogólnie trzeba przenieść kodowanie z escape USA LED także jak ktoś będzie się męczyć niech przyjrzy się AS-BUILT BCM takiego modelu
W moim przypadku po przejściu z halogenów na led, lampy low beam migały po odpaleniu silnika pomogło przestawienie Frequency Type Selection na option 3
To jest mój pierwszy ford i strasznie irytują mnie piny w wtyczkach, ni cholery dobrać do tych wtyczek istniejące w sklepie. Jak ktoś wie jakie pasują do tych przy BCM będę wdzęczny
Po tej procedurze zostają błedy w BCM:
B14E7:55 (Not Configured)
Right Front Enhanced Exterior Lighting System
Left Front Enhanced Exterior Lighting System
Jak przypuszczam w IDS czy tam FDRS trzeba dodać nowe lampy do konfiguracji - ale bez tego i tak działają
Cześć
Wszystko zadziałało u mnie jak u Ciebie, poza tym kodowaniem Asbuild do sterowania długimi światłami, możesz sprawdzić czy jeszcze jakiś parametr zmieniałeś? Rozumiem że powyższe cyfry dodawałeś do Zastanych czy tylko zamieniałeś?
michal565 22-03-2025, 11:22 udało Ci się odpalić długie?
xksinski 07-04-2025, 01:11 możliwe, że tego brakuje (dawno to robiłem nie pamiętam już dokładnie)
726-14-08: 8xxx => 726-14-08: Cxxx
726-12-01: xxxx xx0x => 726-12-01: xxxx xx3x
Tutaj jest podobny przypadek:
https://www.formod.eu/ledheadlamps.php
|
|