Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] aktualizacja modułów przez UCDS


WaldekFocus
30-12-2022, 10:49
Panowie, potrzebuje pomocy przy aktualizacji zegarów IPC poprzez UCDS (klon czerwony).

Poprzez Update wizard odczytałem jakie pliki są oferowane do aktualizacji mojego IPC.

F1ET-14C025-BB.vbf
F1ET-14C026-BBD.vbf
F1ET-14C026-BCB.vbf
F1ET-14C026-BSD.vbf
F1ET-14C318-BA.vbf

Poprzez VBF uploader (bo podobno przez update wizard nie powinno się aktualizować - tak wyczytałem tutaj na forum) wczytałem pliki w kolejności jak powyżej.
Niestety o ile pięknie się wgrał F1ET-14C025-BB, o tyle w F1ET-14C026-BBD erase block 1 and 2 poszło, potem trwało "programming" i doszło do 100%. Następnie znowu pojawił się komunikat "erase block 1" i tutaj nie wiem czy chodzi o F1ET-14C026-BBD czy już następny F1ET-14C026-BCB...W każdym razie na statusie "erase blok 1" zawiesza się...UCDS miga, IPC tez miga, ale po 6h dalej ten sam status....
Po tym czasie rozłączyłem się. Spróbowałem wyszukać poprzez udpate wizard IPC lub VBF loader - ale już go nie znajduje...Natomiast gdy wczytuje zapisana konfiguracje w UCDS tego modułu z pliku txt - to wszystko ładnie się pokazuje i z poziomu update wizard jestem w stanie wymusić programowanie IPC. Tyle - ze za każdym razem zawiesza się na tym statusie co powyżej....

Oryginalnie w IPC były takie:
F108 ECU Network Signal Calibration Number F1ET-14C318-AA
F110 On-line Diagnostic Database Reference Number DS-F1ET-10849-AA
F111 ECU Core Assembly Number F1ET-14F094-JB
F113 ECU Delivery Assembly Number F1ET-10849-AKG
F121 ECU Software #3 Part Number F1ET-14C026-ASE
F188 Vehicle Manufacturer ECU Software Number F1ET-14C026-ABG

edmun
30-12-2022, 11:15
Moj przedlift ale ustawienia są podobne https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3295518&postcount=11

UCDS raczej sam wybiera odpowiedni CAN, więc nie podejrzewałbym, że się zawiesza bo jest za wolny.
Masz screenshota z UCDSa zanim wgrywasz pliki dla poglądu?

WaldekFocus
30-12-2022, 11:43
ja mam polift - ale zegary IPC na razie sa przedlift...Jakos nie mialem odwagi robic update pierwszy raz na zegarach glownych- takze kupilem za "grosze" IPC z Focusa MK3 i probuje wgrac soft poza autem na tzw. bench :)

Wszystko podlaczone jest ok - zgodnie z tym co podane rowniez w temacie Kompiler. Dodatkowo odczytuje UCDS te zegary czyli tutaj powinno byc ok.
Chyba ze podczas wgrywania na "lawce" jak pokazuja sie komunikaty zeby wylaczyc zaplon i wlaczyc to trzeba cos zrobic - ale watpie...

Screen z UCDS - w zalaczniku.

edmun
30-12-2022, 12:24
Ok. ale screena wrzuciłeś z UpdateWizarda. mógłbyś podrzucić screena z VBF Loadera?
(mój błąd, mogłem to uściślić wcześniej).
screenshot zrób na komputerze :) Nie telefonem :) (choć sam nie podrzuciłem dobrego przykładu :D :D )


z tym zapłonem... kurcze żebym to ja pamiętał czy to potrzebne :/

kln1920
30-12-2022, 12:29
Raczej niepotrzebne, dużo ludzi aktualizuje w benchu

Antej
30-12-2022, 13:41
1. po co aktualizować polifta? nie ma to sensu
2. pliki na pewno masz właściwe? :027:

WaldekFocus
30-12-2022, 14:15
pliki mam te co mi podpowiedział UCDS:027: :)
Po co aktualizować? Nie dla samego aktualizowania - dawno wyleczyłem się z aktualizowania dla samych numerków -BD, BB itp. Po prostu przymierzam się do zaktualizowania tła na ten z "Ford Permormance" i plastrem miodu. Tak jak pisałem - wolalem najpierw "nauczyć" się aktualizować na tym testowym IPC, żeby potem już "relatywnie" (wiem ze to zawsze ryzyko) spokojnie moc zaktualizować główny który mam u siebie w aucie :)

sabaciontko
30-12-2022, 14:42
Spróbuj tych plików
F1ET-14C025-BB
F1ET-14C026-BBE
F1ET-14C026-BCC
F1ET-14C026-BFE
F1ET-14C318-BB

cezarg1410
30-12-2022, 15:41
Miałem podobne akcje przy aktualizacji ACMa.
Wgrywał jeden blok i kicha.
I szczerze do dzisiaj nie wiem co było przyczyną. U mnie pomogła zmiana laptopa na starego trupa na którym zawsze działało.

WaldekFocus
30-12-2022, 16:15
dzieki za informacje. Sprobowalem z nowymi plikami - ale ciagle ten sam problem...moze rzeczywiscie przeniose sie na inny laptop...

edmun - podsylam screena z vbf uploadera :) Probowalem i na HS3 (jak w Twoim watku bylo) i na CAN_MS....

edmun
30-12-2022, 21:29
Daj znać jak pójdzie z innym laptopem.

sabaciontko
30-12-2022, 21:39
Można podejrzewać ze ktoś bawił się tym licznikiem wcześniej. Na stole nikt nie patrzy na wszystkie błędy IPC, tylko ładuje pliki .

Antej
30-12-2022, 21:43
Wygrywałem już różne głupie rzeczy do IPC na stole, ostatecznie po dobrej paczce wstawał.
Jeśli licznik wcześniej działał to był dobrze ograny.
Skoro UW go zobaczył tzn. że był.

Wniosek, teraz robisz coś źle.

WaldekFocus
31-12-2022, 12:20
Dzieki za wszystkie podpowiedzi. Zmieniłem laptop ale dalej to samo. Zrobilem inny test. Otóż wgrałem wszystkie pliki oprócz tego największego .BCC. I wszystko poszło gładko. UW odczytuje teraz licznik bez problemów. Pytanie tylko czemu nie mogę wgrać tego .bcc a to akurat ten jest mi najbardziej potrzebny bo w nim wgrywa się tło... Próbowałem też .BCB ale tutaj tak samo - mieli 4-6h bez efektu...

WaldekFocus
02-01-2023, 10:22
ok - wczoraj potestowałem ten IPC i tak:

- wgranie secondary bootloader + pierwszy plik vbf F1ET-14C026-BBD działa poprawnie i kończy się sukcesem.
- wgranie sec bootloader + pierwszy plik vbf + drugi plik vbf (ten największy F1ET-14C026-BCB) = wgrywa sie pierwszy plik, potem przechodzi do erase flash block 1 tego największego pliku i pojawia się błąd "error prog".
- jak próbuję wgrać sec bootloader + 3 i 4 plik - tez wszystko ładnie się wgrywa.

Także wydaje się ze problem jest z tym największym plikiem. Próbowałem już różne kalibracje dostępne dla tego mojego IPC i zawsze ten sam problem, ze nie jest w stanie przejść w tym pliku statusu "erase flash block 1 of 1".... Jak wgrywam cala paczkę plikow to zawiesza sie na tym statusie na 6h (i wylaczam go sam). Jak wgrywam sam bootloader wraz z tym plikiem - to status jest taki:

Programming mode OK!
Requesting protected mode...
PRotected mode granted!
Loading secondary Bootloader...
Secondary Bootloader succesfully loaded and initialized.
Erasing flash...
Erasing Flash block 1 from 1...
Erase Operation failed.
Failed to programming flash!

Z tego wnioskuje ze:
- polaczenie na stole jest poprawne bo pozostale pliki wgrywaja sie poprawnie
- UW widzi IPC wiec tez UCDS poprawnie go wykrywa
- probowalem kilka roznych kalibracji ale efekt zawsze ten sam

Czy mozliwe jest ze problem lezy po stroni IPC? TO co mnie zbija z tropu to fakt iz pozostale pliki wgrywaja sie bez zadnego problemu, za kazdym razem i dla kazdej kalibracji....

cezarg1410
02-01-2023, 11:24
Nie znam się na takich zawiłościach, ale jeśli te pliki są ładowane w konkretne obszary pamięci to w teorii uszkodzenie danego obszaru mogłoby dawać taki efekt.
Ale to raczej niech się wypowie ktoś kto ma pojęcie jak to ładowanie vbfów działa.

Połączenia na stole to się zepsuć nie da za bardzo. Raptem 4 kable i albo działa albo nie, a nie "trochę działa, trochę nie".

Tak jak mówiłem, ja bym spróbował na innym kompie. Miałem dokładnie problem z erasem i po zmianie kompa zadziałało.

A właśnie...
Probówałeś załadować ten soft forscanem? Robisz tak samo na stole, tylko ładujesz profil FF3, wbijasz w module firmware update i wio. Nie wiem czy zażre to w konfiguracji licznik przedlift vs profil auta polift, ale jak coś to na pewno ktoś tu się znajdzie kto pożyczy profil swojego przedliftowego focusa.

Antej
02-01-2023, 11:29
Może tak, może nie.
Sprawdzasz licznik w aucie, albo dajesz komuś lepszemu w te klocki do zrobienia.

cezarg1410
02-01-2023, 11:33
Sprawdzasz licznik w aucie
Faktycznie w obecnym stanie licznika do zrobienia bez problemu... :P

Antej
02-01-2023, 11:38
Widzisz jakiś problem,bo ja nie.

WaldekFocus
02-01-2023, 13:17
Dzieki wszystkim za podpowiedzi i informacje. Wydaje mi sie iz widze "winnego" dlaczego nie moge tego wgrac...Otoz w tej linijce jak wygeneruje w UW raport - jest pusto:
"F120" Desc="ECU Software #2 Part Number".
Czyli najwidoczniej nie ma nic wgranego, albo blok jest trafiony i nie potrafi byc odczytany...Forscanem wieczorem podlacze i zobacze - mam profil takze nie ma problemu.

<m module="IPC">
<d DID="F108" Desc="ECU Network Signal Calibration Number" Data="F1ET-14C318-BA"/>
<d DID="F110" Desc="On-line Diagnostic Database Reference Number" Data="DS-F1ET-10849-AF"/>
<d DID="F111" Desc="ECU Core Assembly Number" Data="F1ET-14F094-JB"/>
<d DID="F113" Desc="ECU Delivery Assembly Number" Data="F1ET-10849-AKG"/>
<d DID="F120" Desc="ECU Software #2 Part Number" Data=""/>
<d DID="F121" Desc="ECU Software #3 Part Number" Data="F1ET-14C026-BSD"/>
<d DID="F124" Desc="ECU Calibration Data #1 Number" Data=""/>
<d DID="F162" Desc="Software Download Specification Version" Data="0x04"/>
<d DID="F163" Desc="Diagnostic Specification Version" Data="0x03"/>
<d DID="F188" Desc="Vehicle Manufacturer ECU Software Number" Data="F1ET-14C026-BBD"/>

referee
02-01-2023, 15:57
jesli wczesniejsze vbfy przeszły - znaczy sa wgrane w IPC
sprawdz czy mozesz wgrać SAM plik vbf (bez pozostałych) który sie wywala

SRS
02-01-2023, 15:59
aktualizacji zegarów IPC poprzez UCDS (klon czerwony). ostatnia wersja UCDS-a 1.27 wydana została w połowie 2016 roku

<d DID="F120" Desc="ECU Software #2 Part Number" Data=""/> a testowałeś wgrywanie tego pliku oryginalnym UCDS-em w wersji 2.0 ? ,

obawiam się że problem leży w wersji 1.27 nie najlepiej sobie radził z FF3.5

Antej
02-01-2023, 16:43
leży w wersji 1.27 nie najlepiej sobie radził z FF3.5
najprawdopodobniej tak,
chociaż masz w wątku sygnały że radziła sobie z 3.5

Niemniej, u mnie problem nie występuje, a IPC z FF3 na stole mam często.

cezarg1410
02-01-2023, 19:20
Wygrywałem w sumie 3 razy soft do ipc ff 3.5 i zawsze bez problemów.
Mnóstwo innych ludzi również.
To nie stary ucds jest problemem.

referee kolega nawet wklejał loga z próby o której piszesz i to się nie udało.

edmun
02-01-2023, 22:52
Ciekawy przypadek. czyżby uszkodzona komórka pamięci? na razie z mojej strony to zgadywanka.
Ale ok. bo nie wiem czy się nie zgubiłem.
Masz na stole licznik z MK3 a nie z MK3.5? zgadza się?
Wg plikow wgrywasz IPC polifta.
Ale mówisz że update wizard sam podpowiedział pliki F1ET (czyli polift).
a update podpowiedziałby pliki poliftowy tylko jeśli w licznik jest już wgrany polift
(niezależnie czy licznik jest z MK3 czy z MK3.5).

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem

Antej
02-01-2023, 23:30
(niezależnie czy licznik jest z MK3 czy z MK3.5)
nie do preLift zawsze podpowie przedliftowy

edmun
03-01-2023, 10:09
Próbuję zrozumieć ten fragment:

ja mam polift - ale zegary IPC na razie sa przedlift...Jakos nie mialem odwagi robic update pierwszy raz na zegarach glownych- takze kupilem za "grosze" IPC z Focusa MK3 i probuje wgrac soft poza autem na tzw. bench

Jeśli UCDS podpowiada polift, na screenie widać polift, to o co chodzi w tym powyżej?

WaldekFocus
03-01-2023, 10:38
Chyba has zamieszałem - przepraszam. Jak rozmawialem offline z jednym użytkownikiem to od razu napisał mi ze te zegary są przed lift i tym się zasugerowałem. Ale jak teraz sprawdzam - to one są z Focus Mk3 2015 ST - 2.0L TIVCT , czyli jednak po liftingu…

cezarg1410
03-01-2023, 10:41
Powstało niezłe zamieszanie, ale chyba mamy jasność, że mamy IPC polift i pliki polift.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale to są zegary z focusa USA.

WaldekFocus
03-01-2023, 10:45
jak sprawdzam po VIN z którego one pochodzą - to jest tam kraj Germany (produkcja Saarlouis)

Antej
03-01-2023, 10:47
Focus Mk3 2015 ST
to było wiadomo po plikach, dlatego pytałem czy dobrze dobierasz vbf

WaldekFocus
03-01-2023, 11:12
Ale wgrywam te ktore pokazuje mi UCDS jako dostepne. Tzn oczywiscie numery vbf i kalibracji bo pliki sciagam potem z serwerow.

Antej
03-01-2023, 11:18
pokazuje mi UCDS jako dostepne

#23
czytaj do skutku

WaldekFocus
03-01-2023, 11:54
ok - czyli problem po stronie UCDS, ze nie radzi sobie w wersji 1.27. No nic - dzięki wszystkim za wsparcie.

Mati1984
04-01-2023, 14:19
Witam w UCDS (klon) pojawiła mi się opcja zaktualizowania IPMA i SASM. Czy jest sens to tykać? Obie o jedną kalibrację do góry. W Windowsie aktualizacja zwykle nie wiąże się z ryzykiem, ale w aucie to już jest jednak pytanie "czy warto".... :)

tomao
04-01-2023, 14:40
Takie połączenie może sugerować usprawnienia w asystencie utrzymania pasa ruchu.

dzwiedziu
04-01-2023, 15:35
w UCDS (klon) pojawiła mi się
Klon ma stare bazy :wink:

cezarg1410
04-01-2023, 16:08
Klon pochodzi jak dobrze kojarzę z 2017 roku więc te softy będą mało aktualne.
Z drugiej strony ff3 skończyło się w 2018 więc dużo nowych to nie będzie.
Nie zmienia to faktu że ipma jak ipma, ale sasm jest na tyle ważnym modułem że klonem bym się nie podjął.

sabaciontko
04-01-2023, 18:45
IPMA w tych czasach to tez nie taniutka drobnostka :)

Malchiki
04-01-2023, 19:35
Niby tak - ale klonem aktualizowalem 3 rozne IPMA i chyba ze wszystkich modulow one poszly najsprawniej… ale to ryzyko kazdego kto aktualizuje…trzeba byc swiadomym….