Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Bezpiecznik F34, Błędy P2301 i P2304 - auto nie odpala


Tymi1005
22-01-2023, 08:30
Witam,
to mój pierwszy post, jeśli w złym dziale pisz to przepraszam i proszę o przeniesienie.
Pacjent to Focus MK2 2006 1.6 100km benzyna+gaz.
Po włączeniu zapłonu i podlączonej kostce do cewki przepala (nie zawsze) bezpiecznik F34 w skrzynce w silniku (chyba, że coś innego jeszcze jest pod ten brzpieczik podłączone, ale jeśli odłączę cewkę to wtedy bezpiecznika nie pali, więc wnioskuje, że ona jest winowajcą). Forscan pokazuje błędy P2301 i P2304 (wysokie napięcie w pierwotnym obwodzie cewki A i B). Auto nie odpala. Co zostało zrobione:
1. Cewka podmieniana na oryginalny Bosch.
2. Świece nowe Motorcrafta.
3. Wtyczka cewki zapłonowej (strona pierowotna)- kable sprawdzone, brak oznak przetarcia (ale dla świętego spokoju zmieniona wtyczka na drugą, kable polutowana zabezpieczone). Piny na kostce: pin 2 (środkowy) - pokazuje napiecie akumulatora, więc tak jak powinno być. Pin 1 - podłączona żarówka 5W między pin 1 i 2 - przy kreceniu rozrusznikeim żarówka świeci impulsowo jak wyczytałem w necie, że tak powinno być. Pin 3 - taka sama operacja, tj. Żarówka 5W między pin 2 a 3 i tu zdziwienie, pali się cały czas, przy kreceniu rozrusznikiem również. Myślałem, że może jest jakieś zwarcie kabla na drodze pin 3 w kostce - sterownik silnika, ale sprawdzając próbnikiem napięcia przebijając się przez otulinę kabla to na wyjściu z PCM (ok. 1 cm na wyjściu z kości PCM, bo na tyle był dostęp bez odkrecania PCM)* już pokazuje napięcie.
4. Może nie mieć związku - ale w tym samym czasie sprawdzone i naprawione zimne luty licznika.
Pytania:
1. Czy to może być oznaką uszkodzenia sterownika silnika?
2. Czy jeśli sterownik jest uszkodzony i nie podaje prawidłowego impulsu na pin nr 3 cewki (2 i 3 świece), A na pin nr 1 impuls jest prawidłowy to czy auto nie powinno odpalić, ale chodzić na dwa cylindry? U mnie nie odpala w ogóle.
3. Co oznacza obwód A i B w cewce w uzwojeniu pierwotnym? Czy obwód A to sterowanie z pinu 1., a obwód B z pinu 3? (Wiem, że to może zle rozumowanie moje i wiedz techniczną z zakresu funkcjonowania układu zapłonowego się u mnie kłania, ale kto pytanie nie błądzi - ale jeśli tak myślenia byłby ok, to nie powinien wywołać tylko błąd, że obwód B ma za wysokie napięcie (i tu by się zgadzało bo na pinie 3 jest napięcie caly czas i nie ma występowania impusu), Ale czemu wywala też błąd na obwodzie A i auto nie odpala.
A może ktoś podobny przypadek przechodził albo ma jakieś sugestie co do rozwiązania problemu to chętnie się szkoła i sprawdzę możliwe rozwiązanie.
Z góry dzięki, jeśli trzeba coś jeszcze sprawdzić, doprecyzować celem rozwiązania problemu dajcie pls znać. W Internecie jest kilka podobnych przypadków, ale niestety w przypadku rozwiązania problemu nikt już nie raczył opisać tego rozwiązania.

Antej
22-01-2023, 09:05
Przekaźnik R6, zamień, sprawdź polaczenie z f34.
potem wiazka do wtryskow i cewki.

Tymi1005
22-01-2023, 09:55
Dziękuję kolego za sugestie, na pewno to sprawdzę. Muszę teraz tylko zdobyć taki przekaźnik na podmianę i zobaczyć co się zadzieje. Ten przekaźnik to konkretny rodzaj jest i oznaczenia? (samochód stoi unieruchomiony 70 km od domu i dopiero będę przy nim jutro/wtorek, żeby zobaczyć ten przekaźnik a tak, znając oznaczenie przekaźnika kupię go w międzyczasie i pojadę z jakimś konkretem).

Antej
22-01-2023, 10:00
zdobyć taki przekaźnik
zaglądałes w ogóle do skrzynki bezpieczników?

Andrzej_K
22-01-2023, 10:03
Nie, bo przedtem nie musiał, a teraz nie ma jak:

(...)(samochód stoi unieruchomiony 70 km od domu (...)

Tymi1005
22-01-2023, 10:19
Bezpieczniki, zarówno w przedziale pasażera jak i przy silniku sprawdzone - od tego w ogóle zacząłem diagnozę i okazało się, że bezpiecznik F34 (10A) był spalony. Po wymianie i przekręceniu kluczyka na zapłon - spalił się ponownie.
Fakt faktem na przekaźniki nie zwracałem uwagi, a to również powinienem zrobić. A jeśli mogę jeszcze zaczerpnąć wiedzy:
1. Przekaźnik R6 gdzie się znajduje? (Niestety w necie nie mogę znaleźć wykazu i rozpiski).
2. Czy mogę podmienić z jakimś innym przekaźnikiem że skrzynki bezpieczników? (tylko którym, aby nie narobić jakiś szkód).
3. Wiązka że skrzynki bezpieczników w silniku do kostki cewki zapłonowej sprawdzona, tj. kabel pin 2 na kostce cewki z wyjściem z wtyczką na wyjściu że skrzynki bezpieczników - jest przejście, jak również jest napięcie po włączeniu zapłonu, więc nie wiem czy to by była wina przekaźnika czy np. tego, że pin 3 na cewce nie jest wysterowany impulsem z PCM tylko jest na nim napięcie i powoduje zwarcie w cewce i dlatego wywala bezpiecznik F34?
4. Pin 2 Cewki (kabel czerwono zielony) powinien mieć przejście z którym pinem na skrzynce bezpieczników? Wiem, że po kolorach dojść można, natomiast u mnie miernik pokazuje przejście z dwoma pinami na kości wyjścia z bezpieczników (może to tylko mój błąd pomiarowy, a może tak powinno być).