Khiav
22-01-2023, 12:21
Mam od jakiegoś czasu "losowe" problemy z elektryką. Ostatnio zaczął mi przepalać się bezpiecznik F9 pod maską (przepływomierz). Do tego parę innych rzeczy, np. nie działający czujnik temperatury zewnętrznej, losowo nie działa parktronic.
Oddałem auto do elektryka. Zrobił część z tych usterek, ale nie udało mu się ustalić przyczyny palenia bezpiecznika F9, bo u niego ten problem nie wystąpił ani razu. Wymienił czujnik temperatury, co pomogło na jakieś 30 minut. Potem znów przestał.
Dziś zorientowałem się, że te palenie bezpiecznika czy losowe niedziałanie pdc pojawia się, gdy auto postoi na zewnątrz i jest duża wilgotność. U elektryka auto stało w ogrzewanym garażu, więc wilgoci tam nie było. Ostatnio dwa dni padał śnieg i śnieg z deszczem, temperatury ok +2, więc dużo wody i duża wilgotność. No i oczywiście przy starcie silnika konieczność wymiany tego nieszczęsnego bezpiecznika. Pdc też zrobił sobie wolne, ale po jeździe (krótkiej), jak chciałem zaparkować, już działał normalnie. To samo z odpaleniem: rozgrzany startuje od razu. Problem bezpiecznika jest tylko na zimnym.
Czy jest jakaś "typowa" usterka instalacji, która może powodować takie objawy?
Sprawa dotyczy mk1 2.5t
Oddałem auto do elektryka. Zrobił część z tych usterek, ale nie udało mu się ustalić przyczyny palenia bezpiecznika F9, bo u niego ten problem nie wystąpił ani razu. Wymienił czujnik temperatury, co pomogło na jakieś 30 minut. Potem znów przestał.
Dziś zorientowałem się, że te palenie bezpiecznika czy losowe niedziałanie pdc pojawia się, gdy auto postoi na zewnątrz i jest duża wilgotność. U elektryka auto stało w ogrzewanym garażu, więc wilgoci tam nie było. Ostatnio dwa dni padał śnieg i śnieg z deszczem, temperatury ok +2, więc dużo wody i duża wilgotność. No i oczywiście przy starcie silnika konieczność wymiany tego nieszczęsnego bezpiecznika. Pdc też zrobił sobie wolne, ale po jeździe (krótkiej), jak chciałem zaparkować, już działał normalnie. To samo z odpaleniem: rozgrzany startuje od razu. Problem bezpiecznika jest tylko na zimnym.
Czy jest jakaś "typowa" usterka instalacji, która może powodować takie objawy?
Sprawa dotyczy mk1 2.5t