Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Common Rail- objawy opiłkującej pompy wysokiego ciśnienia


RoganJin28
28-01-2023, 18:00
Witajcie szanowni koledze postanowiłem podzielić się z wami moją ostatnią nieprzyjemną przygodą Z tym właśnie układem. Posiadam Focusa rocznik 2016 silnik 2.0 TDCI 150 koni automat. Pewnego dnia rano po odpaleniu auta ukazał się moim oczom komunikat silnik serwis natychmiast. Auto ani wcześniej ani w tym momencie nie dawało po sobie żadnych niepokojących znaków podczas pracy żadnego falowania obrotów spadku mocy nic wszystko tak jakby losowy błąd. Zgasiłem auto odpaliłem je na nowo błąd zniknął check silnika zgasł i błąd się nie pojawiał przez następny miesiąc czasu. I znów po miesiącu odpaliłem auto które ewidentnie dziwnie odpaliło po czym auto zgasło odpaliłem je na nowo już normalnie bez żadnych błędów i żadnych innych objawów i tak znów minął kolejny miesiąc bezproblemowej pracy. W pewnym momencie na początku grudnia auto zaczęło ciężko odpalać pojawiał się błąd o którym wspomniałem wcześniej ale auto jeździło normalnie czek po chwili sam gasł a po ponownym odpaleniu jednym drugim trzecim piątym dziesiątym błąd nie wyskakiwał. Ale z dnia na dzień zaczęły pojawiać się inne problemy a mianowicie ciężkie odpalanie za każdym razem rano delikatne falowanie obrotów na początku które objawiało się nawet później w trakcie jazdy jak auto było rozgrzane jednak kiedy wyjeżdżałem poza miasto auto pracowało bezproblemowo. Pojechałem do mechanika okazało się że DPF jest zapchany w 99%, a tyle przynajmniej pokazał komputer. Wypalenie przeprowadzone w 100% DPF oczyszczony i kolejne 3 dni bez żadnych oznak jakichkolwiek awarii czy problemów. Niestety objawy powróciły ze zdwojoną siłą auto po ciężkim odpaleniu zachowywało się jak stara 60-tka, stuki puki klekotanie samoczynne wkręcanie się na obroty potem gwałtowne spadanie tych obrotów doprawia zgaśnięcia silnika i tak póki auto się nie rozgrzało oczywiście wyskakiwały błędy silnik natychmiast serwis do tego ograniczone funkcjonowanie skrzyni asystent ruszania pod górkę... Zadzwoniłem do swojego mechanika który zajmuje się tylko i wyłącznie fordami i po opisaniu mu tego problemu powiedział mi że takie są objawy opiłkującej pompy wysokiego ciśnienia. Zaraz po świętach odstawiłem samochód do mechanika dzień później dostałem zdjęcie obudowy filtra na którym opiłki zmieniły się niczym kula dyskotekowa na baletach. Okazało się że wymieniona wyżej pompa zaczęła opiłkować opiłki przez przewody paliwowe dostały się do układów wtryskowego i tak zajechały wszystkie cztery wtryski... Do wymiany poszły wszystkie przewody paliwowe. Nowa pompa wysokiego ciśnienia nowe wszystkie cztery wtryskiwacze do tego zwalanie zbiornika i czyszczenie go nowy filtr paliwa czyszczenie pompy wstępnej czyszczenie przewodów paliwowych. Suma summarum 7200 zł. Jedyny plus tej sytuacji jest taki że przy tak poważnej awarii i tak drogich częściach to naprawdę mega dobra cena za regenerację tego układu. Dodam tylko że wszystkie części są fabryczne od Forda. I tak miałem dużo szczęścia podobno bo mój Focus ma już 300 000 przebiegu A te usterki potrafią pojawiać się już przy 200 a czasem nawet wcześniej. Dlatego taka porada jeżeli ktoś ma Focusa z tego rocznika czyli poliftowy i ma silnik wysokoprężny to serdecznie zachęcam do bardzo częstego zaglądania do filtra paliwa jeżeli zobaczycie tam choćby jeden mieniący się o piłek to żeby uniknąć takich kosztów jak ja wymieńcie pompę albo po prostu zbliżacie się do 200 lub przekroczyliście niestety ale wymieńcie pompę na nową bo niebawem i tak zacznie opiłkować u mnie wydarzyło się to później u innych może wydarzyć się to wcześniej. Pompa kosztowała mnie 2200 zł to duża różnica względem ponad 7000. Dlatego kto jest w podobnej sytuacji przebiegowej niech naprawdę zwróci na to mocno uwagę bo moje auto chodziło do ostatniej chwili wzorowo bez żadnego problemu potem kiedy pojawiły się sporadyczne rzadkie comiesięczne komunikaty to już była oznaka że coś się dzieje najprawdopodobniej jeden wtrysk dostał już nieco opiłków kiedy było ich jeszcze stosunkowo niewiele i mogłem tego uniknąć.

Waterspoon
28-01-2023, 18:50
To jest zagadnienie zwane "złotymi wiórami", o którym pisałem kiedyś na tym forum, a przez wielu lekceważonym, które właśnie prowadzi do takiej kaszany w układzie CR. Aby mu zapobiegać należy tankować tylko zwykły ON na markowych stacjach, na których nie dokonuje się chszczenia paliwa rozpuszczalnikami obniżającymi smarność paliwa, wymianę filtra co ok 30-40 kkm i obserwację dna filtra i wymianę pompy CR zawczasu, stosowanie domieszek podnoszących smarność paliwa. Temat tak jak napisałem, wieloletnim użytkownikom Diesli z CR znany.

Bump: Jak często również dodam, że jest to skutkiem tej tragicznej dla motoryzacji ekologii, przez którą usunięto z ON związku pochodne siarki, stosowane jako substancje smarne w paliwie.

RoganJin28
28-01-2023, 19:07
Na swoje usprawiedliwienie mogę dodać tylko tyle że naprawdę mega pedantycznie i wzorowo podchodziłem do swojego auta konkretnie do wymiany systematycznej wszystkich filtrów i nie tylko ja swój filtr paliwa robiłem co drugą wymianę oleju silnikowego czyli co 20 000 km mój mechanik to się wręcz ze mnie śmiał że sam przyjeżdżam bez powodu na kontrolę auta i różnych jego układów i przyznam szczerze że w sumie mam do niego mały żal że nie uprzedził mnie o tym wcześniej No ale wiadomo inaczej by nie zarobił. Niestety ta pompa ma to do siebie że będzie chodzić do praktycznie ostatniego momentu swojej żywotności i dosłownie w ciągu kilku kilometrów może zacząć się niekontrolowane tarcie i opiłkowanie co w konsekwencji prowadzi do tego typu wymiany oraz kosztów. Jeśli chodzi o paliwo to również podchodziłem do tego bardzo krytycznie i to tak na shellu i to co czwartki te niby lepsze w sumie jako niezaawansowany mechanicznie użytkownik auta robiłem tak naprawdę co mogłem a że nie wiedziałem że jest to bolączka tych focusów sypiąca się pompa CR

Waterspoon
28-01-2023, 19:57
Proces jest bardzo powolny do czasu gdy element tłoczący porusza się po utwardzonej powierzchni bieżni pompy. Po złuszczeniu warstwy utwardzonej proces przebiega już o wiele szybciej i szybko doprowadza do zanieczyszczenia całego układu. Niestety ON premium jest bardziej suchy od zwykłego ON i osoby dbające o auta błędnie myślą, że robią prawidłowo. Najlepszy dla CR jest ON Bio, ale on znowu powoduje zapychanie DPF i nagary na dolocie. Mech nie musiał wiedzieć, pewnie myślał jak większość, że po to jest filtr i on to wyłapie. Niestety tu jest zasadzka, ponieważ filtr oczyszcza to co idzie do pompy CR, a nie to co z niej wychodzi na wtryskiwacze i powoduje zapchanie całego układu. W każdym dieslu dolewałem, dawno temu, gdy nie było dodatków dolewałem mixol, potem 2T półsyntetyk, a teraz cały czas Manol, chociaż 1.5 są mniej wrażliwe, co to jest 5 złotych do każdego tankowanie.

zmulim
28-01-2023, 21:41
Pamiętam jak w swoim focusie mk1 tddi dolewałem profilaktycznie oleju 2T do paliwa, gdzieś nawet na którymś forum niemieckim, chyba Avensisa robiono testy bez i z dodatkiem smarującym.
Z tego co można znaleźć na różnych forach, to opiłki w układzie CR są dość częstym problemem nie tylko w Fordzie czy grupie PSA. I tu pojawia się temat paliwa, czyli to co mówi Waterspoon. Siarka jest tu czynnikiem zwiększającym smarność a paliwo jest obecnie mocno odsiarczone. Ja do swojego obecnego leję właśnie zwykłego diesla zawsze.
Tak czy siak, filtr paliwa leci do wymiany co wymianę oleju czyli 10kkm, na dnie obudowy widzę kilka błyszczących „gnojków”. Czyszczę obudowę i jeżdżę, cóż innego zrobić. Na razie przebieg 212kkm, być może przy 250kkm o ile jeszcze będzie w rodzinie, pomyślę nad pompą. Zakładając że do tego czasu nie padną zaworki przelewowe albo piezo we wtryskach…
Co ciekawe, zauważyłem taką rzecz - tankuję zwykle na tej samej stacji u siebie, od pana w okularach z Pcimia, i w miejscu wlewu paliwa, wiadomo czasem coś kapnie z pistoletu. Zbiera się to w małym zagłębieniu na dole w fartuchu gumowym. I co? Aż roi się tam od brokatu… Pytanie skąd to się bierze? Czyżby pompa dystrybutora?

Zapomniałbym dodać, od czasu do czasu leję do baku dodatek smarujący z LM. Co ciekawe dawniej używałem go co tankowanie do pełna i wtedy jak pamiętam w obudowie filtra praktycznie nie było nic niepokojącego. Może efekt placebo a może nie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Fulara
28-01-2023, 22:30
fajnie, że ktoś to zrobił kompleksowo, czyszczenie przewodów baku, nowe wtryski, nowa pompa itp

mirki wsadzają nową pompę z filtrem i wio

Gieru
29-01-2023, 08:50
Jakiś czas temu robiłem rekonesans w sprawie dolewania oleju 2t (tego półsyntetycznego, lepszej jakości) do diesla.
Jest ogromny spór w doktrynie ;)
Mechanicy z którymi rozmawiałem czy pisałem na forach to patrzyli i traktowali mnie jak debila i jakaś panienkę co nie wie jakiej szminki użyć i że szukam sobie problemu, jest paliwo, ma działać, tak to jest zaprojektowane, koniec kropka.
Znalazłem artykuł naukowy z Warszawskiej uczelni ale z roku bodajże 2002, wykazali niższe właściwości smarne odsiarczonych wg nowych norm paliw diesla, ale grubsze analizy układów wtryskowych są bardzo drogie i nieopłacalne ;)

Trafia się właśnie informacje by tankować tylko zwykłego diesla bo lepiej smaruje, ale tak samo są opisy, że paliwo premium zawiera właśnie dodatki poprawiające smarność ;)

Co więc lać? ;)




Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Fulara
29-01-2023, 08:54
ja się nie wypowiem na tak albo na nie, ale porównując stare wtryski w citroenie 1.5D które można było rzucić pod nadjeżdzający pociąg i one dalej działały a obecne cuda piezo które są sterowane sygnałem PWM i napier....ją przedwtrysk, wtrysk i powtrysk po 30 000 razy na sekundę bałbym się cokolwiek tam lać

nie wiem, tak se gdybam. nie mam dizla i nigdy miał nie będę a takiego eksperymentu nie robiłem

Waterspoon
29-01-2023, 09:24
Czasy się zmieniają, a fizyka nadal jest matką wszystkich nauk. Ona nam mówi, że tarcie zawsze niszczy współpracujące powierzchnie metalowe i trzeba środkami smarnymi temu zapobiegać, aby przedłużyć żywotność takich elementów. System CR był opracowany pod koniec lat dziewięćdziesiątych, kiedy ON był zasiarczony i doskonale współpracował z dawnymi pompami obrotowymi/tłoczkowymi i dobrze współpracował również z nowo zaprojektowanym systemem CR. Niestety ekologia wpłynęła na skład ON nie dając nic w zamian za usunięte związki siarki smarujące pary precyzyjne pomp wtryskowych. A ponieważ nie wymyślono jeszcze jak je smarować inaczej, pozostaje nie robić nic lub robić cokolwiek, co pomoże pokonać opory tarcia pomp CR i ograniczyć ich niszczenie. Nic nie polecam, nic nie odradzam, napisałem co sam wiem i robię z każdym dieslem do czasu kupienia pierwszego w roku 2004. Problem jest znany we wszystkich krajach "ekologicznych" i są fora BMW i Lad Rovera i Audi na których ludzie dolewają dodatki smarne do ON. Teraz nie trzeba dolewać 2T bo są specjalistyczne dodatki, nawet dużych koncernów i chyba nie produkują masowo tych preparatów dla nielicznej garstki oszołomów ? Każdy niech robi jak uważa, to jego auto i jego sprawa.

RoganJin28
29-01-2023, 09:35
No właśnie paliwa premium A zwykłe... Temat poruszany wielokrotnie na różnych forach idealnych kobiet co do tego niektórzy twierdzą że paliwa zwykłe są lepsze bo lepiej smarują inni twierdzą że paliwa premium mają właśnie dodatki smarujące i poprawiające pracę także czyszczący układ wtryskowy i są lepsze jak to sprawdzić? Wiadomo tylko warunki laboratoryjne i długotrwałe testy A kto z nas jest w stanie to zrobić. Trzeba by mieć dwa takie same samochody które zrobią minimum 100 000 km na jednej pompie na ogrodzeniach paliwa i wtedy miarodajnie sprawdzić faktyczne zużycie pompy wtryskiwaczy i tak dalej. Wiem jedno na pewno i każdy z was pewnie kojarzy m4kgarage. Tam zrobiono faktycznie dosyć ciekawy i miarę sensowny i uzasadniony test jeśli chodzi o paliwa premium i zwykłe. Te premium mogą być dobre dla nowych aut 2, 3, 4 może 5-letnich natomiast dla tych starszych aut są wręcz zabójcze. Po pierwsze spada nam moc po drugie wzrasta nam spalanie czyli nie dość że płacimy więcej za paliwo premium które osłabia nasze auto to jeszcze musimy je lać częściej a do tego potrafi wyniszczać układ paliwowy ze względu na swoje właściwości. Aut ile właścicieli ile mechaników ile warsztatów tyle opinii jedni mówią że paliwa pragnącą spoko że można je lać na pewno nie zaszkodzą i nim zaszkodzą i każą dolewać różnych olejów do paliwa inni wręcz tego zabraniają więc tak naprawdę chyba nie znajdziemy tutaj jednoznacznej odpowiedzi

Bump: Masakra te wprowadzanie głosowe 😂😂😂

Waterspoon
29-01-2023, 09:39
Jest ogromny spór w doktrynie ;)

Spór dotyczy jedynie skuteczności dodatków smarnych. Jedna strona kojarzona z mechanikami i sprzedawcami części zamiennych twierdzi, że dolewanie nic nie pomaga, zaś duga strona reprezentująca użytkowników twierdzi, że pomaga, a nawet gdy nie pomaga to nie szkodzi :P

Gieru
29-01-2023, 09:51
Dobra, co lać :D
Konkretne propozycje, dawki.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Fulara
29-01-2023, 09:56
ropa sama w sobie jest tłusta, włóżcie sobie do ropy ręce to se sami zobaczycie

dlatego dolewanie tam jeszcze oleju do kosiarek - nie wiem czy to nie jest kadzidło dla umarłego

Waterspoon
29-01-2023, 10:09
Używam Mannol Diesel Ester Additive 9930 - 60 ml na cały zbiornik tankowany tylko zwykły ON na koncernowych stacjach- prawie 200kk nalotu filtr paliwa wymieniany co 25kkm zero brokatu (olej sinikowy co 12kkm). Poprzednie auto silnik diesel PSA przeszło 300kkm na dodatkach smarnych do ON, zero brokatu, niestety panewka się przekręciła, ale to inna bajka i w tym przypadku dotycząca oleju silnikowego

Bump: ropa sama w sobie jest tłusta, włóżcie sobie do ropy ręce to se sami zobaczycie

dlatego dolewanie tam jeszcze oleju do kosiarek - nie wiem czy to nie jest kadzidło dla umarłego

Na takie argumenty mogę tylko odesłać do strony niemieckiego producenta :

https://www.mannol.de/pl/produkty/dodatki/dodatki-estrowe/mannol-diesel-ester-additive

luckyboy
29-01-2023, 10:29
Dodatek 7% estrów do diesla zapewnia wystarczającą smarność paliwa - to nie jest moja opinia, tylko wyniki badań na politechnice. Dodatek bio ratuje niższy poziom siarki w paliwie.
Niestety negatywne skutki uboczne stosowania bio to koksownie końcówek wtryskiwaczy - stopniowo zarastają dziurki [emoji846]

Waterspoon
29-01-2023, 12:44
Autora tematu, który poniósł koszty w wysokości 7000 na wymianę układu paliwowego, tankując tylko na markowych stacjach paliwo premium, które też jest z dodatkiem 7% bio, takie zapewnienie chyba nie przekonają. Mnie też nie. Badanie o którym mowa znam i pochodzi prawdopodobnie z 2009 roku (jeżeli to świeże opracowanie, to wypadałoby wstawić link do artykułu lub do pdf z opracowania). Od tamtych norm zasiarczenia ON jeszcze bardziej odsiarczono i to kilkukrotnie.

Poza tym, to że estry oleju rzepakowego w ON podnoszą smarność to jest oczywiste, pytanie jest natomiast, czy podnoszą wystarczająco do ochrony układu CR.

RoganJin28
29-01-2023, 13:08
Autora tematu, który poniósł koszty w wysokości 7000 na wymianę układu paliwowego, tankując tylko na markowych stacjach paliwo premium, które też jest z dodatkiem 7% bio, takie zapewnienie chyba nie przekonają. Mnie też nie. Badanie o którym mowa znam i pochodzi prawdopodobnie z 2009 roku i od tamtych norm zasiarczenia ON jeszcze bardziej odsiarczono i to kilkukrotnie.

Poza tym, to że estry oleju rzepakowego w ON podnoszą smarność to jest oczywiste, pytanie jest natomiast, czy podnoszą wystarczająco do ochrony układu CR.

No niestety nie przekonują, tym bardziej że z różnych źródeł wiedzę czerpałem i praktykowałem różne sposoby na zadbany CR i jak widać o dupe to rozbić. Paliwa paliwami, ja tankuje od zawsze a w zasadzie od kiedy mam Focusa tylko na Shellu i tylko ON premium, pokusiłem się nawet o dolanie w ciagu 3 lat 3 razy "szpulunga" do układu i co? I teraz mam legancko nowiutką pompe, wtryski i pusty portfel. Dodawanie oleju typu 2T do paliwa to uciekanie z jednych awarii i kosztów do innych bo wiadomo do czego z kolei doprowadza ta praktyka. Krótko mówiąc mamy chu***e paliwa i moim zdaniem pompy CR są słabej jakości, ale i tak na awarię przy 300k to dobry wynik. Każdy robi jak chce, ja zamierzam nadal tankować lepszego diesla na tej samej stacji. Nie zaszkodzi. Czy pomoze? Nie wiem ale robie to co czwartek pokonują tygodniowa tą samą ilość kilometrów i nie zauwazylem żeby palił więcej niż zwykle.

Fulara
29-01-2023, 13:26
Rogan

jak ci dobrze przepłukali i zrobili to co trzeba to masz kolejne 5 lat z głowy z tym tematem więc nie wiem o co drzeć szaty

to tak, jakby się martwić, że tłok chodząc góra \ dół zużywa pierścien.

no zużywa i kiedyś się wysra. ale to co, mam się biczować myślami, że tam jest tarcie i nie jeździć ?

robić swoje i wio

Waterspoon
29-01-2023, 13:36
Te dodatki do ON to takie suplementy i witaminy. Ludzie wsuwają wszystko co się da chociaż są zdrowi, po to aby byli zdrowi. Gdy zachorują zastanawiają się czy za mało ich jedli, czy może powinni zażywać inne. Dlatego też pisałem, że są różne zdania, a każdy niech robi jak chce. Ja to robię z przyzwyczajenia, może niepotrzebnie, nie wiem, na razie nigdy nie miałem problemów z wtryskiwaczami lub pompami i oby tak było nadal.

RoganJin28
29-01-2023, 13:41
Mam nadzieje że problem z głowy i żadnego z was to nie sięgnie. Profilaktycznie przy przebiegu ok 200k zaglądajcie do filtra co wymiane oleju, roboty nie wiele ale można sporo zaoszczędzić. Pytanie z marginesu, wiecie gdzie w mk3 fl 2.0 tdci jest zbiornik plynu od wspomagania? Na pewno nie pod lampami

cezarg1410
29-01-2023, 13:44
Pompa jest z ****olitu i tyle.
Producent nie widzi korzyści w jej poprawianiu i nigdy tego nie zrobi.
2.0 TDCi od PSA pojawił się w focusie mk2 już w 2004 roku. I już wtedy opilkował.
Od tego czasu silnik przeszedł dwie bardzo duże modernizacje, zmienił całkowicie układ wtryskowy a opilkowanie zostało.

Takie 1.9 tdi też miało pompę wtryskową i tam nikt nigdy o opilkowaniu nie słyszał. Ale to były inne czasy i samochody były produkowana z myślą o trwałości.

Btw 300k to bardzo dużo. Ludzie te pompy potrafią wymieniać przed przejechaniem 100 tysięcy bo się z nich leje i już się nie da uszczelnić.

kln1920
29-01-2023, 13:48
Nie ma płynu do wspomagania, jest elektryczne wspomaganie

Waterspoon
29-01-2023, 13:57
Układy CR produkuje Bosch, Delphi, Denso, Siemens, w tym do silników PSA też. Czy wszystkie mają problemy nie wiem, miałem zawsze Bosch'a i jak kupuje diesla to z takim układem szukam.

RoganJin28
29-01-2023, 14:53
A wracając do pompy to jakie są objawy jej klękania?

Bump: Heh... Nie uwierzycie Panowie... No kur** ide do auta, ktore od wczoraj od 12 stalo nie ruszane, wsiadam, odpalam, ciezko mial, motor zagral i po 20 sekundach zdechl... 😭😭😭 Odpalam znow i witam mnie blad jak przed ta cala awaria czyli silnik natychmiast serwis. Zgasilem, odpalam i juz bledu nie ma. Odczekalem 20 minut, odpalam, znow ciezko i znow blad... No ja jeb*e...

Fulara
29-01-2023, 16:56
czyli nie zrobili wszystkiego z książką... może ty masz informacje, że zrobili... generalnie, mało kto robi to z książką, bo to są 3 dniówki dupienia a nikt tego nie zapłaci

nie wiem, obym się mylił.

RoganJin28
29-01-2023, 17:08
Auto stało u mechanika 2 tygodnie... Tydzień to robili i dzien caly testowania, jedna poprawka juz byla, wczoraj go wlasnie odebralem, zle wpiety przewod do pompy cr i cieklo paliwo, a dzis to...

Fulara
29-01-2023, 17:31
reklamacja. masz na nią 2 lata. więc głowa do góry.

RoganJin28
29-01-2023, 17:47
Wiadomo że reklamacja więc o to jestem spokojny niemniej jednak sam fakt tego że człowiek po raz kolejny zostanie na znów nie wiadomo ile czasu bez auta.... A do tego fakt taki ze rozbieranie i skladanie po 10 razy tego samego tez nie jest dobre...

Fulara
29-01-2023, 17:59
albo wsadzili pompe CR po pseudo regeneracji jak turbo czy wtryski

RoganJin28
29-01-2023, 20:43
Niby nowa... Mam fakturę...

zmulim
29-01-2023, 21:08
Oddaj, jak wzięli kasę niech poprawiają. Swoją drogą jeśli wszystko dobrze poskładali, dali 4 nowe wtryski, nową pompę, odpowiednio ją ustawili na znaki, przepłukali przewody wysokiego ciśnienia dokładnie, oraz całą szynę CR, zakodowali wtryski, nie ma bata - musi wszystko grać…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Fulara
29-01-2023, 21:44
pompa cr nowe i wtryski nowe czy coś regenerowane ?

zresztą, daj znać co i jak. zostawiłeś taką kasę, że muszą poprawić

RoganJin28
30-01-2023, 05:53
Przy tym wszystkim czyli 7 200 za robotę przy CR doszedł jeszcze rozrząd plus wymiana chłodnicy wody bo się okazało że jest pęknięta razem wyszło 9 600 A to co robili przy CR jest wszystko całkowicie nowe nowe wtryski fordowskie oryginalne Nowa pompa fordowska oryginalna nowy filtr czyszczenie przewodów i czyszczenie zbiornika paliwa do tego czyszczenie pompki wstępnej w zbiorniku wtryski były zakodowane nie wiem co tu mogło znowu nie zagrać... Ale sam fakt tego że auto powstało dłużej niż jeden dzień nieużywane i już miało ciężko odpalić czyli to samo co przed awarią układu CR a do tego po chwili chodzenia zgasło i po ponownym odpaleniu przywitał mnie błąd

Bump: A i jeszcze jakieś uszczelnienie wymieniali ale nie wiem czy to było na pompie czy gdzie dokładnie ale jeszcze jakieś uszczelniacz

Zbigniew_K
30-01-2023, 06:18
Przy takiej robocie, to przewody, lepiej było wymienić

Pozdrawiam
Z.K.

zmulim
30-01-2023, 06:27
Nie ma potrzeby wymieniać przewodów, wystarczy je porządnie wypłukać i przedmuchać przed ponownym montażem.

Co do twojego problemu, mam może szalone a może nie szalone wnioski…
Jeśli pomimo wymiany wszystkiego, dzieje się dokładnie tak samo to… No właśnie, może jednak to nie to?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

kln1920
30-01-2023, 06:44
Albo się po prostu zapowietrza.

RoganJin28
30-01-2023, 17:33
Po awarii całego układu auto zostało podpięte pod komputer i błędy wykazały że usterce uległy właśnie wtryskiwacze a po zajrzeniu do filtra zmieniło się tam niesamowicie więc drogą dedukcji jeżeli auto wcześniej do ostatniej chwili było sprawne a potem na komputerze wtryski ewidentnie były uszkodzone a w tym filtrze właśnie były opiłki No to co innego mogło się stać wszystkie inne parametry po sprawdzeniu komputerem były w porządku. A mówiąc że to nie to masz coś konkretnego lub mniej konkretnego na myśli coś ci się nasuwa zawsze to jakaś podpowiedź. kln1920 mówisz że może się zapowietrzać No generalnie też o tym pomyślałem bo po jego remoncie auto od samego początku jakoś tak dziwnie odpalało później miałem wrażenie że jest trochę lepiej ale jeszcze później okazało się że pod autem zbiera się plama jak się okazało była to ropa ze źle wpiętego przewodu paliwowego do pompy CR auto pojechało na pierwszą naprawę gwarancyjną i wyciek ustąpił natomiast nasunęło mi się właśnie na myśl że przez tą nieszczelność przewodu do pompy ze zbiornika mogło dostać się jakieś powietrze tylko czy objawem tego byłoby ciężkie odpalanie i jednorazowe przygaśnięcie oraz komunikat silnik natychmiast serwis?

kln1920
30-01-2023, 18:19
Owszem, może być. Odczytać błędy to podstawa

RoganJin28
30-01-2023, 18:36
Uklad daje znac ze jest zapowietrzyny po podpieciu do kompa? Wiadomo ze po calej robocie wymieniony byl filtr i bylo odpowietrzenie, ale po tej nieszczelnosci moglo sie przypowietrzyc...

kln1920
30-01-2023, 18:52
Będzie błąd od ciśnienia paliwa. Oczywiście nie musi to świadczyć o nieszczelności

RoganJin28
30-01-2023, 19:00
Na przykład o czym jeszcze? Jeśli mamy załóżmy układ CR po kompletnej wymianie i czyszczeniu łącznie z bakiem przewodami paliwowymi pompą wstępną oraz wymianą filtra

zmulim
30-01-2023, 19:13
Czysto teoretycznie, w tym silniku jak i w wielu innych dieslach, w baku jest pompa wstępna, która po włączeniu zapłonu ale nie odpaleniu auta, POWINNA przepchnąć paliwo i odpowietrzyć układ. Zwykle wystarczy kilka razy on/off zapłon by auto po takiej robocie zagadało bez problemu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

RoganJin28
30-01-2023, 19:21
No cóż tak czysto teoretycznie to w sumie może być 333 albo i 444 inne powody dalszych awarii dziś nie dowiedziałem się nic być może jutro dostanę jakąś informację od mechanika żyję nadzieją że pod maską wszystko jest okej kwestia tego zapowietrzenia po tej nieszczelności na przewodzie paliwowym

zmulim
30-01-2023, 19:24
Daj znać jakie błędy odczytają, może coś więcej będziemy wiedzieć wtedy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Fulara
30-01-2023, 19:46
wtryski były oryginalne z ASO ?
4 wtryski ori aso i pompa CR ori aso i to za 7500 ?

wierzyć mi się nie chce :) co do fordów wtrysk OE jest za 229 zł :) ?

zmulim
30-01-2023, 19:53
Ori pompa delphi to koszt około 2400-2600zł za nówkę. Wtryskiwacz z tego co widziałem nieco ponad 1000zł, więc wychodzi cena prawidłowo. Nie wiem czemu się dziwisz?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

cezarg1410
30-01-2023, 21:21
więc wychodzi cena prawidłowo. Nie wiem czemu się dziwisz?

Doliczając robociznę to już nie za bardzo wychodzi prawidłowo.

zmulim
30-01-2023, 21:26
Wiesz, zależy ile sobie za to krzyczy mechanik i jakie ma upusty na części w hurtowniach.
Pytanie skąd zamawiał wszystko, można by go poprosić o pokazanie faktur… Czy przypadkiem nie wsadził „nowych inaczej”.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Fulara
30-01-2023, 21:52
Ori pompa delphi to koszt około 2400-2600zł za nówkę. Wtryskiwacz z tego co widziałem nieco ponad 1000zł, więc wychodzi cena prawidłowo. Nie wiem czemu się dziwisz?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

4000 za wtryski i 2600 za pompę.
do tego jeszcze pewnie masę uszczelek i pobocznych gratów. robili za 500 zł ? :shock:

poza tym, wtryskiwacz za 1000 zł to macie jak za darmo.
jak wymieniałem w land cruserze toyoty v8 to klient płacił pod 25 000 za same wtryski i uszczelki oczywiście z robotą

dobra, zejdzmy na ziemię.

ja bym chciał wierzyć, że to było zrobione od A do Z. bo jak ktoś nie wypłucze porządnie baku, nie przedmucha, przepłucze przewodów itp, to może wsadzić wtryski z boinga. szlag to zaraz trafi.

no nic, zobaczymy co będzie tu.

RoganJin28
30-01-2023, 21:53
Panowie już wyjaśniam, w związku z tym że mój mechanik to znajomy od lat dawnych i od lat dawnych mechanik Forda części sprzedał mi po swoich cenach. Wtryski ASO oryginalne 850 za sztukę, pompa oryginalna ASO 2200 za sztukę filtr paliwa oryginalny 200 sztuka razem 5800, do tego robocizna 1400. Razem 7200. Faktury mam. 100 pro zero szfindlu

cezarg1410
30-01-2023, 21:54
w związku z tym że mój mechanik to znajomy od lat dawnych i od lat dawnych mechanik Forda części sprzedał mi po swoich cenach.
Teraz to ma sens :)

Bump: jak wymieniałem w land cruserze toyoty v8 to klient płacił pod 25 000 za same wtryski i uszczelki oczywiście z robotą

urok Denso. jak byś japońców nie bronił to akurat diesle robią badziewne i kosmicznie drogie w naprawach.

Fulara
30-01-2023, 22:03
cezar

zgodzę się. wtryski mają lipne, dizle też nie bez wad. popularnym 2.0 D4D regularnie zapadają się tuleje. japońce nigdy nie byli pionierami w silnikach wysokoprężnych.

RoganJin28
30-01-2023, 22:09
No nic muszę po prostu poczekać jaka będzie diagnoza, na pewno mogę odrzucić zapchany DPF bo został wyczyszczony No i EGR bo był sprawdzony nie wiem co tu jeszcze może być nie tak. Być może jutro uda się dowiedzieć co się dzieje więc na pewno się podzielę wiedzą.

zmulim
30-01-2023, 22:15
Czekamy z niecierpliwością. Dawaj znać :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

RoganJin28
02-02-2023, 09:23
Szanowni koledzy mała aktualizacja tematu. Wczoraj udało mi się odebrać auto i tak śpieszę z informacjami jakie uzyskałem u mechanika. Auto stało tam przez cztery dni panowie zrobili mi przez ten czas około 300 km. Auto było podpięte pod komputer i tak błąd który pojawił się u mnie po naprawie był przynajmniej dla warsztatu błędem jakby nie z tego silnika. Błąd dotyczy niewłaściwej dawki spalania ale według kodu błędu pasował on do silnika nie 2.0 TDCI a do 1.6 benzyna. Auto było podpięte pod komputer i sprawdzane pod każdym kątem zarówno wtryskiwaczy pompy jak i całego pozostałego układu od EGR turbina DPF po wymienioną pompę i wtryskiwacze. Wszystko było jak najlepszym porządku. Panowie dodatkowo wyczyścili raz jeszcze DPF przedmuchali przepływomierz powietrza sprawdzili również sondę lambda i wszystko pracuje wzorowo. Dodatkowo przeprowadzono aktualizacje sterownika silnika. I tak na dzień dzisiejszy auto pracuje przynajmniej na ten moment bardzo dobrze zbiera się nie szarpie nie przygasa nie ma ciężkiego odpalania. Natomiast auto przed odbiorem u mechanika było z niewielkim stanem paliwa tak więc dziś rano podjechałem na stację i zatankowałem auto do pełna. I tak zaniepokoił mnie fakt że po odpaleniu auta wskazówka paliwa dobiła jedynie do trzech czwartych wskazania pomyślałem sobie na początku że może z roztargnienia nie dolałem do końca ale nie podobała mi się kwota tak więc podjechałem kawałek dalej na następną stację i zatankowałem jeszcze raz wlałem niecały litr paliwa odpaliłem auto znowu i wskazanie dalej pokazywało 3/4 zbiornika zamiast pełnego. Dodatkowo pozwoliłem sobie odpalić menu testowe zegarów i sprawdzić czy pod kątem mechanicznym sama wskazówka nie uległa jakiemuś uszkodzeniu i tak wskaźnik paliwa wykonał pełny obrót do pełna i wrócił z powrotem tak więc mechanicznie jest on sprawny. Dodatkowo W tym menu pojawiły się również błędy dtc kolejno c073_88 c150_00 c101_00 c121_00 c140_00 c200_00. Pytanie pierwsze odnośnie wskaźnika paliwa ponieważ zbiornik paliwa przy wymianie pompy i czyszczeniu układu był zwalany i również był czyszczony jakie są opcje że został uszkodzony lub się zawiesił i jeśli się zawiesił to czy jest szansa że się odwiesi samoczynnie I pytanie drugie czego mogą dotyczyć te błędy czy ktoś z was się już z takimi błędami spotkał

kln1920
02-02-2023, 09:31
Odczytaj ile w PCM pokazuje poziom paliwa, ale pewnie przy czyszczeniu uszkodzili pływak. Błędów nie odczytuje się przez jakieś menu serwisowe, tylko interfejsem i programem do diagnostyki.

błąd który pojawił się u mnie po naprawie był przynajmniej dla warsztatu błędem jakby nie z tego silnika. Błąd dotyczy niewłaściwej dawki spalania ale według kodu błędu pasował on do silnika nie 2.0 TDCI a do 1.6 benzyna
Jak dla mnie to bredzą.

RoganJin28
02-02-2023, 09:54
Gdyby pływak był uszkodzony to nie powinien w ogole nie dzialac?

zmulim
02-02-2023, 10:01
Może stać w jednej pozycji i tyle…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Waterspoon
02-02-2023, 10:21
I tak na dzień dzisiejszy auto pracuje przynajmniej na ten moment bardzo dobrze zbiera się nie szarpie nie przygasa nie ma ciężkiego odpalania.
To jest najważniejsze, drobiazgi do ogarnięcia.

RoganJin28
02-02-2023, 10:48
No tak z jednej strony najważniejsze ale patrząc na moje doświadczenie związane z tym remontem to oby się nie okazało za parę dni że dalej jest coś nie tak to po pierwsze a po drugie bażant że zostawiając w warsztacie już ponad 10 000 zł to wypadałoby żeby przynajmniej działało To przy czym było grzebane więc jak zwalali zbiornik paliwa czyścili go i zachodzi taka sytuacja no to kurde Panowie nie za takie pieniądze

Bump: Ale wracając do tych błędów Ma któryś z kolegów pomysł czego mogą dotyczyć

zmulim
02-02-2023, 11:28
Niestety nie wiemy co to za błędy były, fajnie było by podać kody błędów z programu diagnostycznego, głównie ten który jak twierdzi mechanik „nie pasuje do tego silnika”… Te błędy odczytane z IPC niczego sensownego nie wnoszą…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Waterspoon
02-02-2023, 11:31
Wszystko rozumiem, ale jak już tyle hajsu wydałeś, to zasada jest prosta i nie ma innego wyjścia, jeździsz na poprawki do tych co skasowali hajs tak długo aż wszystko będzie grało jak w zegarku :D

Bump: Jak to mówi klasyk - to taka tradycja jest, zasada taka, kto naprawiał to poprawia, to znana tradycja jest :D:D:D

Bump: Wtedy mechanik nie może powiedzieć - "kto tu grzeboł i tak to zje........ł "

kln1920
02-02-2023, 11:47
Ma któryś z kolegów pomysł czego mogą dotyczyć
I po co ja w ogóle odpowiadam...
Błędów nie odczytuje się przez jakieś menu serwisowe, tylko interfejsem i programem do diagnostyki.

luckyboy
02-02-2023, 13:56
Bezproblemowe są pompy Bosch CP1 CP2 i CP3
W przypadku CP4 dokonano modyfikacji (mniejszy przepływ paliwa przez pompę, większa prędkość obrotowa pompy) że zdarza się, że te pompy miewają problem z opiłkowaniem i w ich przypadku zaleca się stosowanie dodatków poprawiających smarność paliwa.

Fulara
02-02-2023, 15:58
wracaj na pływak bo spi...lili

a nie ciesz się tak, bo gadanie, że to nie błąd z twojego silnika to jak że te opiłki nie były z twojego auta

trzymam kciuki

cezarg1410
02-02-2023, 19:07
I po co ja w ogóle odpowiadam...
Ja to nie wiem po co jest ten cały wątek.
Jest usługa, jest reklamacja i w zasadzie tyle

Fulara
02-02-2023, 19:16
kiedyś tak na forum nie było, człowiek szukał schematów, pisał na priv

itp

ale to może my byliśmy młodzi i było inaczej a teraz to oni są młodzi...

Waterspoon
02-02-2023, 19:29
Moim zdaniem temat sam w sobie jest wartościowy, tylko zepsuty przez błędy mechanika, co i tak jest dla użytkowników pouczające, gdyż dowodzi, że wydając 7000 czy nawet 10000 niekoniecznie można liczyć na pełen profesjonalizm i trzeba być przygotowanym na dalsze komplikacje.

RoganJin28
02-02-2023, 21:00
Zacząłem temat, ponieważ tak jak kolega Waterspoon zauważył temat jest ciekawey ponieważ uczula na ta kosztowną usterkę i błędy przy jej naprawie. Byłem dziś raz 4 u mechanika w tej sprawie, błędy o które pytałem wcześniej to zaledwie wierzchołek góry lodowej, po podpięciu do kompa okazało się, że jest ich cała masa i były to błędy komunikacyjne, które pojawiły się po całkowitym rozłączeniu zasilania od modułu sterownika, stracił komunikację z pozostałymi modułami. Błędy skasowane, nie powracają. Na zbiornik jestem umówiony na czwartek

Fulara
02-02-2023, 22:31
pojeździj ze 2-3 tys km i wtedy zobaczymy czy nic nie zrobi kuku
oby nie

Waterspoon
03-02-2023, 07:43
Teraz się ci mechanicy nauczą, że przed każdą naprawą pojazdu z rozbudowaną elektroniką, najpierw należy pootwierać auto, poczekać aż system się uśpi, następnie odpiąć akumulator i dopiero przystępować do odpinania wtyczek z czujników, modułów i rozbiórki elementów. Będzie dobrze, często jedna źle podpięta wtyczka powoduje masę błędów, dlatego lepiej trzy razy sprawdzić niż raz za szybko uruchomić. Pozdrawiam i życzę bezproblemowej jazdy.

RoganJin28
03-02-2023, 09:09
Waterspoon dzięki! Oby było już dobrze. Fulara dla mnie 2-3 tys km to jakiś miesiąc, półtorej więc wyjdzie szybko, ale oby już nie wyszło nic. W sumie to jak ma coś wyskoczyć to na dniach bo auto bedzie przez weekend wiecej stalo niz jezdzilo, a pojawily sie kwiatki na dluzszym postoju to mysle ze jak teraz bedzie spokoj to juz raczej tak zostanie

RoganJin28
03-02-2023, 11:08
Kur*a... I co? Długo nie musiałem czekać. Auto zostawione wczoraj o 17, odpalone dziś o 12 i ch*j po odpaleniu wita mnie info silnik natychmiast serwis... Chyba trzeba to sprzedać w piździec

kln1920
03-02-2023, 11:27
I teraz odczytać błędy, powinien być tylko ten "właściwy".

RoganJin28
03-02-2023, 13:56
Błąd P0171 zbyt uboga mieszanka paliwa. Po wstepnej diagnozie przepływomierz pokazuje błędny odczyt temp. Ps, błąd faktycznie widywany w benzynach...

Bump: Tylko czy na pewno to przeplykwa? Jestem wlasnie na warsztacie, wyjelismy ja i dalismy na zewnatrz zeby wystygla i po ponownym podpieciu pokazala mniejsza temperature...

Fulara
03-02-2023, 16:08
Błąd P0171 zbyt uboga mieszanka paliwa. Po wstepnej diagnozie przepływomierz pokazuje błędny odczyt temp. Ps, błąd faktycznie widywany w benzynach...

Bump: Tylko czy na pewno to przeplykwa? Jestem wlasnie na warsztacie, wyjelismy ja i dalismy na zewnatrz zeby wystygla i po ponownym podpieciu pokazala mniejsza temperature...

niech podmienią inną

ale jaja tam macie.

a będę boki zrywał, jak zrobili płukankę chu....wo i temat wrócił

zmulim
03-02-2023, 16:35
Zbyt uboga mieszanka, więc całkiem możliwe że wtryski źle rozpylają albo zbyt mało ropy… Masakra


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Fulara
03-02-2023, 16:37
ponoć wtryski i pompa oryginalna ASO więc...

choć tanio macie, te fordowskie części, tanio. w innych markach się to w 15 mieści

Gieru
03-02-2023, 16:39
Zbyt uboga mieszanka, więc całkiem możliwe że wtryski źle rozpylają albo zbyt mało ropy… Masakra


Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkE tam, pewnie czujnik oszukuje ;) przepływka

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Waterspoon
03-02-2023, 16:59
300 km testy robili i było ok, potem też, jak postoi to wychodzi błąd, gdyby były wtryski lub pompa to podczas jazdy testowej by wyskakiwał, a wyskakuje po dłuższym postoju.

RoganJin28
03-02-2023, 17:10
Dokładnie, odczyty nawet dziś z wtrysków były wzorowe, po za tym auto przygasało, falowały obroty itd, a teraz nie ma tego ale już mówię co pokazał komputer. Błąd P0171 zbyt uboga mieszanka został zarejestrowany po odpaleniu auta na zimnym silniku w okolicach 5 stopni. Przepływka zarejestrowała wtedy temperature 39 stopni na zimnym silniku... Pozniej po kilku testach pokazywala temperature od 10 stopni gdzie mniej wiecej tyle bylo na zewnatrz do nawet 22-23 stopni, i znow normalnie. Konczy sie? Auto tylko po dluzszym postoju wykazywalo taki blad, jezdzone codziennie nie wykazuje nic, czy w takim przypadku mozna odrzucic sonde? Odczyty z niej byly prawidlowe, bedzie jeszcze czyszczona z nagaru ktory sie tam podobno zbiera no i wymiana przeplywki

kln1920
03-02-2023, 17:10
Dlatego moim zdaniem jest gdzieś nieszczelność i się zapowietrza. Przepływke też bym podmienił na próbę

RoganJin28
03-02-2023, 17:20
Gdzie ta nieszczelność może występować? Możemy obstawiać tylko przeplywke?

kln1920
03-02-2023, 17:30
Gdziekolwiek na układzie paliwowym. No najpierw przepływka, bo to szybka akcja, zobaczyć efekt i później szukać dalej ewentualnie.

zmulim
03-02-2023, 17:41
300 km testy robili i było ok, potem też, jak postoi to wychodzi błąd, gdyby były wtryski lub pompa to podczas jazdy testowej by wyskakiwał, a wyskakuje po dłuższym postoju.


Masz racje, to by faktycznie wykluczało wtryski. Przepływomierz warto spróbować podmienić, tym bardziej że z tego co piszesz to kłamie przy odczytach temperatur. Czy się syfi? Uważam że nie. Podczas mojej walki z innym błędem, podmieniałem przepływki z Kugi i Focusa, nie wymagały czyszczenia. Konstrukcja tych przepływek jest taka że sensor jest schowany nieco. Jeśli mechanik ma pod ręką inny to próbujcie. W razie czego mam w 100% sprawny ze swojego focusa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

RoganJin28
03-02-2023, 17:53
Bardzo chodziło mi o to że sonda się syfi nagarem. Ale ją bym wykluczył bo pracuje prawidłowo. A te odczyty temp z przepływki na prawde były różne, chociaż nie powinny no i ta twmperatura 39 na zimnym...no wlasnie chcielismy podmienic ale nie bylo nic na warsztacie z taka sama przeplywka, wiec w czwartek na naprawie plywaka dodatkowo wymienia przeplywke i wyczyszcza sonde, poprosze zeby jeszcze sprawdzili przewody pod katem nieszczelnosci. A ta przeplywka z jakiego modelu i silnik?

zmulim
03-02-2023, 17:57
Z mojej prywatnej foki, 2.0 tdci dw10f, 150Km taki jak twój.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Waterspoon
03-02-2023, 18:02
Słaby ten opis błędu ale taki jest - zbyt uboga mieszanka, a to może być po stronie paliwa i powietrza. Jeżeli jednak nie ma błędu ciśnienia paliwa, to ciśnienie jest ok, wtryski nowe i nie ma na wtryskach żadnych dziwnych odczytów, to raczej z dużym prawdopodobieństwem tak jak koledzy napisali można przyjąć powietrze. A tu możliwości jest bardzo dużo, węże od powietrza, przepływomierz, może też być zawalony dolot ( tak miałem tylko prześwit oczko jak 5 złotych, reszta sadza i taka glina olejowa turbo pchało a luftu było mało ) Takie coś jest najgorsze, bo trzeba sprawdzać wiele możliwości i po kolei wszystko eliminować.

RoganJin28
03-02-2023, 18:02
Ale masz pewność że jest sprawna?

Bump: Cisnienie jest ok, tylko uboga mieszanka

Bump: W sumie to też może być że to co wyłazi teraz czyli powiedzmy na przykład przepływomierz albo na przykład biorąc pod uwagę ten dolot albo nawet zanieczyszczoną sondę to może wcześniej to nie wyłaziło bo jak już jakiś czas temu zaczęła się sypać pompa i nie wszystko chodziło tak jak powinno to odczyty z innych układów nie wywalały błędu No bo CR już zaczął wysiadać teraz jak jest nowy układ i wszystko jest sprawne to może zaczęły wychodzić inne rzeczy jak na przykład wadliwy przepływomierz załóżmy bo to niemożliwe żeby coś innego mogło się wywalać bo by wywalało to też wcześniej przed remontem CR a tutaj CR jest praktycznie nowy a zaczęła wyskakiwać uboga mieszanka

mskgs
03-02-2023, 18:17
Takie 1.9 tdi też miało pompę wtryskową i tam nikt nigdy o opilkowaniu nie słyszał. Ale to były inne czasy i samochody były produkowana z myślą o trwałości.

Zdajesz sobie sprawę, że dzisiejsze pompy CR pracują pod dużo, dużo większym ciśnieniem niż przytoczone 1.9 tdi?

Swoją drogą, oryginalne wtryski 850 zł/szt. i pompa za 2200 to brzmi wręcz niewiarygodnie.

Waterspoon
03-02-2023, 18:17
To nie pozostaje nic innego jak szukać do skutku.

RoganJin28
03-02-2023, 18:23
Wtryski bylo po 1000 za szt pompa 2699, ale tak jak mowilem dostalem ceny warsztatu bo sie znamy dlugo, widzialem wszystkie rachunki, zero sciemy

cezarg1410
03-02-2023, 18:37
Zdajesz
Zdaję. Jak również z tego że świat poszedł do przodu o 30 lat i ma dostęp do zupełnie innych technologii produkcji.
Zasadniczo nie uwierzę że nie da się tego zrobić dobrze :)

Waterspoon
03-02-2023, 18:42
bo to niemożliwe żeby coś innego mogło się wywalać bo by wywalało to też wcześniej przed remontem CR

Do czasu gdy ECU jest wstanie sterować tak, że bilansuje paliwo/powietrze i może zrównoważyć wszystkie cylindry, to Check engine może nie wyskakiwać.

RoganJin28
03-02-2023, 18:53
Tylko najśmieszniejsze jest to że tu nie zapala się check tylko wyskakuje na centralnym ekranie między zegarami informacja serwis silnika i to wszystko po chwili to gaśnie a pomarańczowa kontrolka i między zegarami od temperatury i paliwa też gaśnie ale check się nie zapala zapalał się tylko wtedy kiedy układ CR był spierdzielony a po jego wymianie check nie zapalił się ani razu jedynie ta informacja na centralnym ekranie

Fulara
03-02-2023, 18:57
chłopaki mówią dobry trop, to się dzieje po dłuższym postoju, może się gdzieś zapowietrzać albo cofać.

gdzies mogli nie dać oringa albo oring za dużo.
tak czy inaczej, chłopaki mają się pobawić bo skasowali.

RoganJin28
03-02-2023, 19:15
Zasugeruje w czwartek oprócz przeplywki i czyszczenia sondy, dolot, nieszczelnosc, cofanie paliwa, lewe powietrze i oringi

Waterspoon
03-02-2023, 19:16
Z błędami jest różnie, są te główne, te niższego rzędu i przejściowe, jaki i kiedy wyskoczy zależy tylko od tego jakie wartości graniczne przekroczeń zapisano w modułach. Niestety my tutaj już niewiele pomożemy, trzeba otworzyć maskę i szukać aż do skutku.

RoganJin28
03-02-2023, 19:52
Dam znać co się dowiem w czwartek, ale wszystko zasugeruje co tu padło, może trafi się kiedyś jeszcze taki fenomen jak ja

RoganJin28
04-02-2023, 12:10
Mała aktualizacja koledzy co do obecnej sytuacji otóż jak wiecie moje auto wywalało błąd po dłuższym postoju. Dziś bo nawet dłuższym postoju niż wczoraj i mniejszej temperaturze odpaliłem auto i nie wyskoczył żaden błąd zatem czy możemy jednak mimo wszystko odrzucić jakąś nieszczelność w układzie paliwowym że paliwo się cofa i dlatego miał ciężej odpalać i wywalał błąd? Na wczorajszej wizycie Pan mechanik wymontował przepływomierz powietrza tak jak wam opisywałem przedmuchał go po czym go wsadził i przeprowadził jego adaptację a przynajmniej tak zrozumiałem. Dziś znów zrobię tak że go zostawię i nie będę go ruszał i odpalę go dopiero jutro na wieczór jeżeli sytuacja jest nie wyskakującym błędem się powtórzy to można uznać że adaptacja przepływomierza coś dała i odrzuca wy nieszczelność układu łapanie lewego powietrza cofanie się paliwa?

zmulim
04-02-2023, 13:16
Nieszczelność w układzie dolotowym powinna dawać jakiś „efekt” dźwiękowy, pewnie byś słyszał. Mały ubytek już nie tak łatwo zdiagnozować, ale co jest pewne - bardzo szybko zapełniał by ci się dpf podczas jazdy, obstawiam również że przywitał by cię błąd p1102.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

cezarg1410
04-02-2023, 14:03
Przepływka zarejestrowała wtedy temperature 39 stopni na zimnym silniku...
Bardzo ciekawe stwierdzenie - tylko, że przepływka NIE MIERZY temperatury powietrza, a jedynie jego objętość.
Mierzeniem temperatury w dolocie zajmuje się czujnik IAT. O ten: https://ford.sklep.pl/product-pol-20871-czujnik-temperatury-powietrza-zasysanego-oryginal-Ford-1801159.html

SKoro pokazuje bzdury to na pewno warto go wymienić. Temperatura powietrza to jedna z ważniejszych składowych wyliczenia "dawki" podczas rozruchu - a zasadniczo DW10F i tak odpala najbrzydziej właśnie w obecnych temperaturach (0-5 stopni).
Nieszczelności w dolocie nie szukaj, bo to nie jest Twój problem - na biegu jałowym obciążenie silnika jest zero - możesz w ogóle wywalić cały dolot i póki nie ruszysz samochód nie zgłosi błędu.

Zbigniew_K
04-02-2023, 14:04
W nieszczelnościach układu paliwowego spore znaczenie ma pozycja/pochylenie auta.
Czy auto stało tak samo w obu przypadkach?

Pozdrawiam
Z.K.

RoganJin28
04-02-2023, 20:30
Nie, bylo pochylone

zmulim
04-02-2023, 20:52
Wiesz, w przypadku zapowietrzenia można zrobić taki myk, że parę razy naciskasz zapłon aż pompa wstępna z baku „popchnie” paliwo i wtedy próbuj odpalić, robiłeś takie coś?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

RoganJin28
04-02-2023, 21:05
Nigdy tak nie robilem, nie bylo potrzeby, zawsze wszystko na strzala

zmulim
04-02-2023, 22:26
To spróbuj tak zrobić i zobaczysz czy cokolwiek to zmienia.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

RoganJin28
05-02-2023, 00:01
Jesli to cos zmieni na zimnym to co dalej? Zyc z tym czy co? Przez 4 lata/zimy tak nie bylo i tak nie robilem, to ma go teraz traktowac jak stara 60 albo grzac swiece i odpowietrzac uklad w ten sposob przed kazdym odpaleniem?

zmulim
05-02-2023, 00:03
Chodzi tylko o sprawdzenie i znalezienie tropu. :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

RoganJin28
05-02-2023, 00:06
No ok a jesli sie okaze ze taka praktyka daje rezultat to jaki jest wniosek?

cezarg1410
05-02-2023, 07:09
To wniosek będzie taki że się zapowietrza po stronie przed filtrem paliwa.
Natomiast co do zasady gdyby tak było to myślę że raczej odpalalby normalnie tylko od razu gasł.

Nikt Ci nie mówi że masz go traktować jak samochód specjalnej troski. Powstało kilkadziesiąt postów o niczym, bo tematem powinien zajmować się warsztat naprawiający a nie forum więc jak Ci ktoś coś radzi to może po prostu warto to spróbować zrobić

Waterspoon
05-02-2023, 07:54
Tak jak koledzy napisali, może to być zapowietrzanie, ale trzeba pamiętać, że nikt z nas nie widzi pojazdu i tylko w taki sposób próbujemy pomóc mechanikowi namierzyć usterkę i to zdalnie, ponieważ on coś sknocił przy naprawie. Pytanie czy w sytuacji kiedy ze zbiornika pcha paliwo pompa wstępna, nie powinno być jakiegoś delikatnego wycieku lub chociaż zapocenia ?

RoganJin28
05-02-2023, 12:38
Wyciek był ze zle wpietego przewodu przy pompie cr, reszta wszystko suche

Fulara
05-02-2023, 18:22
co to kur...a znaczy źle wpięty przewód przy pompie ha ha

z tego aluminiowego ? ?????

zmulim
05-02-2023, 18:27
Fulara a widziałeś jak wygląda ta pompa? Czy tylko zgadujesz?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Fulara
05-02-2023, 18:42
dopływ może być plastikowy
rozprowadzenie wysokiego ciśnienia

co to znaczy przewody nieszczelne, bo każdy mechanik jak robi cokolwiek przy przewodach to przez 15 minut na biegu jałowym obserwuje czy nie cieknie

zmulim
podpinam takie pompy w miesiący kilkadziesiąt razy, spokojnie jeszcze nie było reklamacji, bo moje auto chodzi godzinę za bramą zanim będzie wydane klientowi

zmulim
05-02-2023, 18:51
Fulara nie pytałem ile ich podpinasz, i czy masz reklamacje czy nie. To zupełnie inna bajka. Zapytałem czy widziałeś jak wygląda pompa w dw10f?
Gdybyś widział nie dziwiłbyś się aż tak - jest tam dokładnie 1 rurka wysokiego ciśnienia, 2x plastikowe węże na szybkozłączki i 1x plastikowy wciskany przewód powrotny z wtrysków. Tak więc jak widzisz, możliwości gdzie by ciekło całkiem sporo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Fulara
05-02-2023, 19:02
wiem że są szybkozłączki

rozpinamy je i zapinamy i nie ma z nimi problemu
jak nie ciekną, to dlaczego mają ciągnąc powietrze ?

tak wiem o co ci chodzi

RoganJin28
05-02-2023, 19:41
Zdaje sie ze to byl przewod wciakany, czyli szybkozlaczka. Wiadomo ze z taki polaczen zle wpietych, ulozonych moze sie cos pocic

Fulara
05-02-2023, 20:03
raz koledze z tego sikało bo uszkodził tamte gumki wewnątrz to sikało nie wypuściliśmy auta

ale ja się nie znam

RoganJin28
12-02-2023, 13:16
Aktualizacja tematu po wielu przebojach przeprawach w powrotach do warsztatu na naprawę gwarancyjne zdaje się że w końcu udało się zażegnać problem nieustających błędów. Po zlikwidowaniu wycieku odpowietrzeniu tak jak pisałem wcześniej okazało się że przepływomierz powietrza nadaje niewłaściwe parametry. Dzięki uprzejmości kolegi zmulim otrzymałem drugi przepływomierz powietrza i po wizycie w warsztacie wymianie tego przepływomierza przeprowadzenie jego adaptacji oraz wyczyszczeniu sondy lambda która podobno była bardzo zanieczyszczona od blisko tygodnia żadne błędy nie wyskakują mam już za sobą prawie 1000 km i nic się nie dzieje tak więc po remoncie układu CR problem jeszcze leżał w przepływomierzu. Tak się tylko zastanawiam że tak naprawdę wadliwe działanie przepływomierza które dawało sobie znać wyszło dopiero po remoncie układu CR a nie w trakcie jego wysiadania czy nawet wcześniej a po remoncie auto przejechało zaledwie kilkadziesiąt kilometrów i mało prawdopodobne żeby w tym samym czasie wypadł przepływomierz i sonda. Tak więc czy dobrym tropem idę myśląc że sypiący się układ CR nie dawał o sobie znać ponieważ ze względu na jego już upośledzoną pracę przepływomierz odbierał to jako właściwa praca?

tomao
12-02-2023, 13:44
Przepływomierz pracuje tylko w jedną stronę, podaje dane do PCM, sam nic nie nie odbiera i nie ustawia. Żeby przy uszkodzonym przepływomierzu i jednocześnie zasilaniu komputer tak to ogarnął, że wynikowo wszystko ok, to inżynierowie musieliby mieć niespotykany zmysł.

RoganJin28
14-02-2023, 17:51
I chu* �� troche spokoju i witaj (już chyba na stałe) rzeczywistość. Było git, rano odpalam, ciężko, falowanie, dławienie i zgasł... Ponowne odpalenie już normalnie i błędu brak... Nosz kur... ma ktoś pomysł co tu się odjaniepawla? Bo to jest już jakiś kosmos. Do tego ponownie wyciek, ale pojawił się dopiero dziś, a te anomalie były wczoraj. Oczywiście auto jedzie na kolejna dłubaninę gwarancyjną ale no kurde, może jakaś mądra głowa coś wymyśli?

tomao
14-02-2023, 18:21
Ciągłe wycieki to najlepsza recenzja przykładania się tych mechaników do pracy. Jeśli z temperaturą był problem, to czujnik temperatury trzeba podmienić.

RoganJin28
14-02-2023, 19:02
Może ktoś podlinkować taki czujnik oryginał po vinie?

Bump: WF06XXGCC6FJ14317

tomao
14-02-2023, 19:39
Po vinie chyba ten
https://catalogs.ssg.asia/ford/?lang=en#bWFya2V0PT1ldXJvfHxjYXRfaWQ9PTExNDMyfHxtZ mNfaWQ9PTAzODUzNTNGfHxjYWJicj09R0NFV3x8dGhrPT0zfHx 2aW49PVdGMDZYWEdDQzZGSjE0MzE3fHxzdD09NjB8fHN0cz09e yIyMCI6IkV1cm9wZSIsIjMwIjoiRm9jdXMgQ0VXIDIwMTQtXC8 oV0YwNlhYR0NDNkZKMTQzMTcpIiwiNDAiOiIzIFBvd2VydHJha W4iLCI1MCI6IjMwMzA0IFBvd2VydHJhaW4uRnVlbCBTeXN0ZW0 gLSBFbmdpbmUiLCI2MCI6IjMwMzA0MTVIIFRocm90dGxlIEhvd XNpbmc7IDIuMCBESSBEaWVzZWw7IEMtTUFYXC9HcmFuZCBDLU1 BWCAyMDE1LSAifXx8VD09M0dQRFcwfHxBQz09QUMwRzB8fEJTP T1CU0ZGMHx8RFI9PURSMEEwfHxFTj09RU5UNzJ8fFA9PVBONER RMHx8VFI9PVRSQTYwfHxWTD09VkxFVzB8fFZTPT1WU0RIMHx8V z09V0FFRFgwfHxidWlsZGRhdGU9PTIwMTUxMDAxfHxhbHBoYT0 9M3x8Z3JvdXA9PTMwMzA0fHxzZWN0PT0yNDMwMDNBS0FPfHxzZ XQ9PUMyMEREMFgzMDMwNHx8aW1nPT1LMDI4MDg2MzAxfHxmMTI 9PS01Nzg3NDcxMTIrMTMz

RoganJin28
14-02-2023, 19:46
A może jakiś link do części z ceną i możliwością zamówienia?

kln1920
14-02-2023, 19:49
No nie bądź już aż tak leniwy, numer części masz, możesz śmiało wpisać w google

RoganJin28
14-02-2023, 19:56
Wpisuje, zupełnie poważnie! Same wyniki nie pasujace do tego silnika

Fulara
14-02-2023, 20:00
jak cieknie to niestety słabo. albo zamienniki uszczelki, kleje albo słabo się przykładali

ja ciągle twierdzę że to nie przepływka

RoganJin28
14-02-2023, 20:04
To co sugerujesz? Co byś podpiwiedział, gdzie szukał i od czego zaczął

cezarg1410
14-02-2023, 20:30
Skoro pokazuje niepoprawną temperaturę to po co było grzebać z przepływką skoro (jak już napisałem) ona NIE MIERZY temperatury?..
Wycieki musi ogarnąć mechanik robiący auto - za bardzo innej opcji nie ma.

tomao
14-02-2023, 20:34
nie pasujace do tego silnika
https://allegro.pl/oferta/ford-oe-1867675-czujnik-temp-powietrza-zasysanego-13131697994

RoganJin28
10-06-2023, 11:37
Witam szanownych kolegów po czteromiesięcznej przerwie w temacie. Wielu którzy zapoznali się z tym tematem widziało że problem był całkiem złożony i nie można było się dopatrzeć konkretne przyczyny awarii. W trakcie tych czterech miesięcy w aucie został przeprowadzony w szereg testów na wadliwe wtryskiwacze. Niewłaściwe temperatury błędy komunikacji niewłaściwa praca silnika przygasanie dławienie te wszystkie objawy sugerowały komunikaty mówiące o uszkodzonych wtryskiwaczach. Problem jednak zaczął się na warsztat w momencie kiedy od auta zawitały trzy nowe komplety wtryskiwaczy i przy każdych działo się to samo. Jeden z warsztatów już nawet nie chciał mnie przyjmować ze względu na koszty jakie ponieść więc udałem się do innego warsztatu typowo elektromechanicznego. Po dwóch tygodniach szukania dziury w całym okazało się że przyczyną tych wszystkich usterek od samego początku czyli od grudnia nie były wtryskiwacze ani pompa wysokiego ciśnienia a uszkodzony sterownik silnika. Pokazywał różne usterki właśnie między innymi pompa wtryskiwacze sondy przepływomierz niskie lub za wysokie ciśnienie i tak dalej i tak dalej. Wszystkie te elementy które mogły być przyczyną kolejnych usterek były wymieniane i naprawiane A auto w dalszym ciągu zachowywało się tragicznie. Kiedy zrobiło się już ciepło po wyjęciu sterownika włożeniu go na nowo auto zachowywało się przez chwilę normalnie a po jego wyjęciu i zmrożeniu zaczęły właśnie się problemy. Mało tego w moim Focusie docelowo było 150 koni 110 KW ale kilka osób w tym warsztat autoryzowany Forda mówił że auto nie zachowuje się jakby miało te 150 koni ale jest znacznie bardziej zrywny. Po wyjęciu sterownika i tak naprawdę dopiero zakupienie nowego sterownika po próbie jego sklonowania wyskoczył komunikat że podzespoły nie są zgodne ze sterownikiem wtedy właśnie okazało się że w moim Focusie został zamontowany sterownik od Forda Mondeo o mocy 177 koni. Trzeba było ręcznie przepisywać wszystkie ustawienia i zapisy poprzedniego sterownika ponieważ zgodność posklonowaniu była tylko 70% i wywalało jeszcze kilka błędów jak na przykład EGR ale poręcznym jego przepisaniu wszystkie problemy i usterki ustąpiły. Tak więc wydaje mi się na ten moment że półroczna przygoda z wieloma warsztatami z miesiącami spędzonymi nad tym samochodem w końcu się skończyły.