Zobacz pełną wersję : [Kuga 2013-2020] AWD za wysoka temp. Czasowo wył.


Nexuu96
05-02-2023, 16:10
Witam,
mam problem z moim Fordem Kuga II z 2013 roku. Mianowicie, gdy ugrzęzłem w śniegu to napęd zamiast włączyć 4x4 pokazał błąd "AWD za wysoka temp. Czasowo wył." i nie załączył kompletnie napędu tylnej osi. Miałem już tak kilka razy. Zaznaczę że temperatura na pewno nie była ani razu za wysoka bo występowało to takze od razu po włączeniu auta i wyjechaniu z garażu. Czy to wina jakiegoś czujnika temperatury, czy co tym steruje?
Z góry bardzo dziękuję za każdą sugestie lub odpowiedź!

Czupa_kabras
15-02-2023, 15:32
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=275263&page=3

GaaD
01-09-2023, 23:39
Cześć

Stałem się obecnie chyba nie do końca szczęśliwym posiadaczem Kugi z 2013 r. 2.0 TDCI 163 KM. Niestety po rejestracji, ubezpieczeniu i przejechaniu 20 km pojawia się błąd ABS ogólny ukł. hamulcowego, ESP i komunikat AWD za wysoka temp. czasowo wyłączony i wyłączeniu wspomagania ukł. ruszania pod górę.
Po odczycie błędów mam błąd czujnika ABS tylne lewe koło. Dokładnie to sam czujnik chyba nie zgłasza błędu ale nie pokazuje impulsów. Powoduje to blokowanie sprawnego prawego tylnego koła na zakrętach - ogólnie komp. głupieje bo czujnik chyba nie wywala błędu ale nie pokazuje prędkości. Odpiąłem zatem tylny lewy czujnik ABS i teraz świecą kontrolki ABS i ukł. hamulcowego ale nie blokuje kół. W poniedziałek/wtorek będzie wymiana czujnika ale:
1. sporo się naczytałem ale nikt nie zakończył i nie opisał jaki był finał gdy wymiana czujnika nie naprawiła problemu szukać w wiązkach? może piasta?

2. czy to normalne, że ten tylny dyfer tak delikatnie brzęczy? niby odgłos opon ale to wg. mnie dyfer nie opony, doczytałem o wymianie oleju ale konkluzja końcowa była: 'nie wiem jak w Kudze II w Kudze I się wymienia."

3. niestety mam przednią szybę po wymianie niby oryginał ale odnoszę wrażenie, że mocno szumi szczególnie przy mocniejszym wietrze czy to normalne w Kugach? To nawet nie szum typowy dla oporu powietrza ale jakby nieszczelna szyba i szczelinami świszczy.

Ogólnie na razie jestem trochę rozczarowany stary poczciwy Mondeo MK IV, który miał powędrować na długo odkładane naprawy musi nadal pojeździć a pomimo wieku komfort jakby większy.
Szukałem podobnych problemów na forum ale sporo zaczętych tematów jest nie dokończonych albo ucieka w dziwnych kierunkach nie koniecznie związanych z samym problemem.
Dzięki za wszelkie podpowiedzi Wojtek.

tomao
02-09-2023, 05:25
Olej na pewno się wymienia, interwał 60 tys km bym przyjął.
Jak czujnik był sprawdzany, podmieniany na drugie koło? Może być problem z wiązką lub nadawaniem impulsów (piasta).

maro18
04-09-2023, 08:17
Sprawdzenie czujnika jest proste, wymiana też i po problemie.
Czy ktoś widział jak wygląda filtr i olej w haldexie po 60 tys ??
Oczywiście ford nie zaleca wymiany bo muszą zarobić.
Dla świętego spokoju olej i filtr wymieniamy po 30 tys. i haldex działa jak nowy.

GaaD
04-09-2023, 14:50
Olej na pewno się wymienia, interwał 60 tys km bym przyjął.
Jak czujnik był sprawdzany, podmieniany na drugie koło? Może być problem z wiązką lub nadawaniem impulsów (piasta).

Dzięki za podpowiedź. Czujnik wymieniony. W piątek i tak już nie było szans na zakup. Ponieważ sam czujnik nie zgłaszał po resecie błędów to komputer głupiał i dyfer blokował prawe koło. Po odpięciu czujnika dało się jechać ale bez ESP i ABS. Dzisiaj po wymianie napęd i trakcja działa jak należy.

Olej będę wymieniał z tyłu jak i z przodu muszę tylko dokupić co trzeba.

Sprawdzenie czujnika jest proste, wymiana też i po problemie.
Czy ktoś widział jak wygląda filtr i olej w haldexie po 60 tys ??
Oczywiście ford nie zaleca wymiany bo muszą zarobić.
Dla świętego spokoju olej i filtr wymieniamy po 30 tys. i haldex działa jak nowy.
Czytam i czytam u sam już teraz nie wiem czy Kuga 2 ma czy nie ma ten Heldex ale olej w tylnym dyfrze będę wymieniał.