Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] 1.5 EB 150KM Błąd czujnika wału po wymianie rozrządu
Siemanko.
Pisze tutaj bo już mi ręce opadają a może ktoś już się z tym spotkał.
W mojej foce po złożeniu rozrządu silnik nierówno pracuje i prycha a komputer łapie błąd czujnika położenia wału.
Mechanik twierdzi, że rozrząd złożony dobrze a winne najprawdopodobniej jest koło pasowe, w którym pierścień magnetyczny stracił ciągłość sygnału (rozmagnesował się).
Wcześniej w innym 1.5 EB złożyli rozrząd bez żadnych problemów więc zakładam, że maja blokadę do koła pasowego i wiedzą jak je ustawić.
(BTW: ono jest jakieś fazowe czy coś, że tak ciężko je ustawić?)
Problem w tym, że to koło pasowe wału korbowego jest w ciul drogie i niedostępne.
Czy na prawdę koło pasowe mogło się rozmagnesować samo czy to błędny trop. Co jeszcze może powodować błędy czujnika wału jak przed rozebraniem chodziło wszystko cacy jak pszczółeczka? Odwrotnie założona górna blokada wałków może też powodować takie błędy? (Widziałem na YT, że da się ten pałąk X założyć odwrotnie)
Można źle złożyć ten rozrząd. Koło pasowe też można założyć w "dowolnej pozycji", także ja bym szukał problemu w źle złożonym rozrządzie i zaczął od poprawnego montażu koła pasowego wału
Niech sprawdza na blokady (jeśli ma) jeszcze raz. To koło trzymał w kolumnie głośnikowej, że się rozmagnesowało?
Można źle złożyć ten rozrząd. Koło pasowe też można założyć w "dowolnej pozycji", także ja bym szukał problemu w źle złożonym rozrządzie i zaczął od poprawnego montażu koła pasowego wału
A czy koło pasowe ma jakieś przerwy tego magnetycznego sygnału kwadratowego na pierścieniu (np 3 osobne fazy?) czy sygnał powinien być ciągły i niezmieniony na całym pierścieniu? Pytam, bo nie mam nawet jak sprawdzić na "pewnym" kole kartą kasetową jak to wygląda.
Nie no, zadajnik czy tam wyzwalacz sygnału jest w jednym miejscu. Zapytaj ich, jakie blokady założyli do wymiany rozrządu. Jeśli nie założyli tej w miejsce czujnika położenia wału, to masz odpowiedź. Poza tym nie jestem pewny, ale można chyba zobaczyć w forscanie wartość sygnału czujnika położenia wału, czy zmienia wartość z niskiego na wysoki (lub na odwrót) co obrót wału.
Jak coś to posiadam koło pasowe i czujnik z silnika. Zostały mi po wymianie silnika.
Jak coś będziesz potrzebować to pisz PW.
A wracając do tematu: ostatnio na YT widziałem film w którym koleś prezentował remont silnika 1.5 eb. Na samym początku pokazał blokadę którą można wsadzić w dwojaki sposób. Może podobnie było w twoim przypadku i coś nie gra.
Wtedy powinien wyskoczyć błąd korelacji położenia wałków. Jak dla mnie książkowy przykład braku blokady w miejsce czujnika położenia wału
konieczko5 03-03-2023, 10:13 ...
dokładnie. to jest właśnie link do filmiku o którym Getas wspominał.
Akurat wczoraj oglądałem to samo :D
Z klasyków to polecam również ten (choć nie ma związku z rozrządem)
S-PYa8aBM4Q
https://www.youtube.com/watch?v=S-PYa8aBM4Q
konieczko5 03-03-2023, 12:17 ...
Ktoś ma pomysł, jakich sygnałów w Forscanie szukać i analizować żeby ten rozrząd sprawdzić. Tzn do rozrządu są ale do wału korbowego nie mogę znaleźć.
No to może nie ma. I tak i tak rozrząd do zrzucenia, na gwarancji oczywiście.
Dokładnie tak, nie ma co dumać tylko zawieźć auto pod bramę warsztatu i niech gościu robi. A forumowa praktyka podpowiada jak kolega wyżej pisał, że masz źle złożony rozrząd.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Reklamować źle złożony rozrzad i odrazu podaj nazwę mechanika żeby unikać partacza
zapytaj pana który robił ci rozrząd, czy jak mu pokażesz co spie...ł będzie za karę biegał z gołą dupą po mieście
rozmagnesować może mu się mózg
aha i niech ci pokaże blokady
Siemanko.
Pisze tutaj bo już mi ręce opadają a może ktoś już się z tym spotkał.
W mojej foce po złożeniu rozrządu silnik nierówno pracuje i prycha a komputer łapie błąd czujnika położenia wału.
Mechanik twierdzi, że rozrząd złożony dobrze
Być może mechanik ma rację bo mój mechanik miał ten sam przypadek co u Ciebie a winna była jakaś tam blokada.
Zamówił drugą u innego producenta i silnik zaczął gadać normalnie. Widziałem jedną i drugą i jednak różnica była
Zamówił drugą u innego producenta i silnik zaczął gadać normalnie. Widziałem jedną i drugą i jednak różnica była
ale to klienta problem ?
może robić na patykach, ma być ustawione dobrze
jak jest ustawione źle, będzie biegał z gołą du...ą po mieście
ale to klienta problem ?
może robić na patykach, ma być ustawione dobrze
jak jest ustawione źle, będzie biegał z gołą du...ą po mieście
No najgorsze jest to jak mechanikowi kończą się pomysły co dalej robić.
Ale mechanik zawsze może wynająć na własny koszt lawetę do ASO forda i tam już ustawią wszystko tak jak trzeba.
Najgorsze to jest,.jak mechanik bierze się za robotę do której wykonania nie ma wiedzy/narzędzi. Ja nie wiem, mam wrażenie że niektórzy mechanicy uważają za ujmę na honorze stwierdzenie "nie wiem, nie znam się, nie zrobię"
ostatnio robiłem rozrząd w fordzie na 5 blokadach
1. blokada płaskownik wałków
2. blokada ZFR
3. blokada wału ( trzpień )
4. blokada wieńca koła zamachowego
5. blokada koła fonicznego
ja się dziwie ludziom, którzy biorą takie rozrządy bez wiedzy i bez blokad, mają jaja skubańcy
Byłem u mechanika i mam update.
Focus od razu wywala po odpaleniu DTC P1336 na PCM
(Crankshaft Position Or Camshaft Position Sensor Input Signal Error)
O ile w ogóle odpali bo bardzo ciężko odpala i trzeba ciągle błędy kasować.
Po tym błędzie też bym obstawiał koło pasowe ale niby blokada na kole założona prawidłowo. Jednak czy źle założona blokada wariatorów faz rozrządu też będzie walić takim błędem...
Ogólnie rozrząd był składany od 0 bo była wymieniana UPG (ehh ta wada konstrukcyjna z nacięciami bloku między cylindrami, padają te EB jak muchi :/)
Głowica splanowana i założona jednak właśnie nie mogą złożyć tego rozrządu. Blokady niby widziałem, że mają. Wcześniej mi rozrząd wymieniali (nie składali od nowa) i chodził dobrze, ale to wiadomo, wystarczy zablokować tak jak jest ustawiony. A czy przy składaniu od nowa rozrządu trzeba jeszcze coś ustalać/kalibrować/synchronizować?
Ogólnie raczej uważam, że ich to trochę przerosło niż że próbują oszukać i w kulki lecą a ja auta nie mam od Sylwestra i chciałbym im jak najwięcej podpowiedzieć, żeby już to auto dostać sprawne dlatego szukam gdzie się da.
mają mieć 5 blokad
1. blokada wałków
2. blokada wariatorów
3. blokada fonicznego koła
4. blokada wału
5. blokada wieńca
niech ci pokażą te blokady. ja już poprawiałem po mechaniku ten rozrząd. był rozjechany o 2 zęby ale zawory nie dostały. do warsztatu ledwo autem wjechałem, zapach spalin niemiłosierny. po korekcie auto jak nowe.
niech ci pokażą blokady. czy to są markowe blokady albo OE, bo blokady z allegro za 40 zł to se mogą w du..ę wsadzić
i oczywiście zapytaj speców czy luzują koła wariatorów oraz wału i czy napinają pasek na luźnych kołach, bo jak napinają rozrząd na skręconych kołach mimo blokad to se tak mogą kijem w szambie pomachać
konieczko5 07-03-2023, 06:54 ...
ten rozrząd nie jest prosty. jak się robi fiaty punto, to tutaj się można wysrać.
a to z tego względu, że fiata punto robisz 1.5h a tego 6. no ale być może ktoś skasował za tanio i trzeba gonić, bo za bramą stoi kolejny fiat uno
krzys1968 08-03-2023, 08:00 Nawet mając blokady można z partaczyć.https://www.youtube.com/watch?v=-Tdjvp6DK0k
krzys1968 ten sam link jest na pierwszej stronie tego wątku :)
Wątek kończy się happy-endem. :D
Jednak problemem było uszkodzone koło pasowe. Pierścień foniczny widocznie został uszkodzony (już nie wnikam jak).
Po przysunięciu czujnika koła na podkładkach bliżej pierścienia było lepiej ale nadal wypadał zapłon.
Dzięki koledze Getas miałem drugie koło na podmianę i cyk, zagadał prawidłowo.
Polecam się na przyszłość
Pierścień foniczny widocznie został uszkodzony (już nie wnikam jak).
a ja wiem jak
czyli spier...li robotę
ważne że jest ok. na drugi raz niech się nie biorą za robotę, której do końca nie rozumią... lepiej zrobić 2 rozrządy z punta niż jeden taki, którego się nie rozumie
|