debiecm
20-03-2023, 14:39
Koledzy (i Koleżanki),
wczoraj zaświeciła mi się na czerwono lampka akumulatora po jakiś 5 min od włączenia auta. Sprawdziłem pod ForscanLite i za każdym razem wywala błąd P1632 (w załączeniu).
Sprawdziłem miernikiem aku i ma:
- auto po nocy wyłączone: ~14.25V,
- odpaliłem auto i skoczyło do: ~15.20V,
- po około 5 min. zapala się czerwona lampka aku i spada do: ~13,7V
Wymieniając aku na nowy Baren Blu Polar 12V 85Ah 760A, jakieś 2 lata i 2 miesiące temu, nie zmieniałem jego parametrów za pomocą Forscan (PC), zostawiłem standardowe jakie były. Podjechałem dziś do firmy zajmującej się alternatorami i mówią że jest on do wymiany, i co ciekawe że należy wyłączyć system inteligentnego ładowania, ponieważ jest to przypadłość, która jest powszechnie znana w Fordach i rozwala aku.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć co należy sprawdzić, czy przy wymianie aku powinienem zmienić jego parametry Forscanem oraz czy należy wyłączyć inteligentne ładowanie?
Dziękuję za pomoc!
wczoraj zaświeciła mi się na czerwono lampka akumulatora po jakiś 5 min od włączenia auta. Sprawdziłem pod ForscanLite i za każdym razem wywala błąd P1632 (w załączeniu).
Sprawdziłem miernikiem aku i ma:
- auto po nocy wyłączone: ~14.25V,
- odpaliłem auto i skoczyło do: ~15.20V,
- po około 5 min. zapala się czerwona lampka aku i spada do: ~13,7V
Wymieniając aku na nowy Baren Blu Polar 12V 85Ah 760A, jakieś 2 lata i 2 miesiące temu, nie zmieniałem jego parametrów za pomocą Forscan (PC), zostawiłem standardowe jakie były. Podjechałem dziś do firmy zajmującej się alternatorami i mówią że jest on do wymiany, i co ciekawe że należy wyłączyć system inteligentnego ładowania, ponieważ jest to przypadłość, która jest powszechnie znana w Fordach i rozwala aku.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć co należy sprawdzić, czy przy wymianie aku powinienem zmienić jego parametry Forscanem oraz czy należy wyłączyć inteligentne ładowanie?
Dziękuję za pomoc!