Zobacz pełną wersję : [Mustang MACH-E 2020- ] Pełna konwersja USA na Europę


Rom42
20-03-2023, 18:57
Dzień dobry,
Stałem się posiadaczem Mustanga mach-e z rynku USA (gniazdo ładowania typ 1). Moje pytanie do ekspertów z forum - czy jest możliwość dokonania pełnej konwersji auta do wersji europejskiej? Chodzi głównie o:
1) Zmiana gniazda ładowania na typ 2
2) Zmiana ładowania na trzyfazowy
3) Konwersja wszystkich systemów (radio, nawigacja itp) na wersję europejską

Można korzystać z adapterów CCS2 na CCS1 i korzystać z szybkich ładowarek ale jest to uciążliwe - chociaż pewnie najtańsze. Jaki jest koszt takich przeróbek?

pozdrawiam,

krystianen
20-03-2023, 23:45
Witaj,

Gratuluje zakupu.

Ścieżkę trochę przetarłem robiąc kilka konwersji. Sprawa nie jest taka do końca prosta.
Podstawowa różnica w aucie USA-EU jest taka że my mamy 3fazowe ładowanie.

1. Można zmianić na typ drugi gniazdo, ale przestanie ładować CCS. Trzeba dokonać przeróbki, aby CCS działał (niestety nie na wszystkich fazach co oznacza brak maksymalnej mocy ładowania).
2. Podłączenie ładowarki 3fazowej do 1pkt.(bez przeróbki) spowoduje odcięcie ładowania. ładowanie AC max 6kw.
3. Tutaj nie ma problemu.

Najprostszym rozwiązaniem jest wozić 2 adaptery....ale nie najwygodnieszym

kzmuda1
21-03-2023, 00:05
ja tez, nie przetarłem, a przeszedłem
najlepiej kupić auto eu / ew zmienić dużo by działało wszystko. (za bardzo kosztowne)

przelotki optymalne , i myślę ze nie są aż tak problematyczne

Rom42
21-03-2023, 16:08
Dzień dobry,
Widzę, że temat jeszcze ciągle świeży - bo mało informacji jest na ten temat. Znajomy jeździ z adapterami (ccs2 na ccs1 do prądu stałego) i wyciągnął 45 kW na 50 KW ładowarce orlenu - mocniejszych nie miał okazji sprawdzić bo takowych w jego okolicach brak. Na prądzie zmiennym też korzysta z adaptera typ 2 do typ 1 32A i około 7-7,2 kW wyciąga z jednej fazy. Adaptery marki Duosida z Chin. Skoro Panowie robiliście konwersje to proszę podajcie orientacyjną cenę - jaki to rząd wielkości wchodzi w grę - przy pełnej konwersji systemu ładowania na trzy fazy.
pozdrawiam,

MRGreg
31-05-2023, 15:47
Dzień dobry

Chciałbym rozwinąć temat konwersji Mach-e z US - EU
Chodzi mi o konwersję reflektorów przednich.
Jak sobie z tym poradziliście?
Ja kupiłem Auto w wersji California Road 1 i wg dokumentacji handlowej lampy są typu reflektorowego ze źródłem ledowym.
Czy przy zmianie na wersje EU można w prosty sposób przejść na projektory ledowe, które są w wyższych modelach ( premium i GT)
Czy może wiecie kto w tej kwestii może doradzić?

Pozdrawiam

diGriz
22-09-2023, 10:08
Witam
Też ściągnąłem mach-e GT z USA i w związku z tym pytania odnośnie ładowania 3 fazowego.
Według serwisu forda w Olsztynie ładowarka pokładowa jest 3 fazowa.
Silnik zasilany jest też trzema fazami.
Czy ktoś z Was już zrobił pełną konwersję na ładowanie typ 2?
Zamówiłem wewnętrzny przewód ładowania z gniazdem typ 2.
Co jeszcze trzeba zmienić?

Pozdrawiam

a4tech
05-11-2023, 15:12
Po zmianie będzie wymagane sporo operacji aby uruchomić:

- Blokadę gniazdka
- Ładowanie na szybkich ładowarkach z CSS-2

Tak czy siak inwerter 1 fazowy więc zyskasz gniazdko typu 2 oraz blokadę.

W razie czego zapraszam do Krakowa na pełną konwersję w/w funkcji wraz z Sync 4.

jdkozak
01-02-2024, 08:13
Ktoś poratuje kodowaniem APIM/ACM (MME z USA, apim "spolszczony") aby były loga stacji radiowych?
Loga pojawiają sie jedynie przy zakodowaniu DAB+ w apim ale to wiąże się z błędem konfiguracji w apim. Poza tym przy zakodowaniu DAB w apim loga stacji znikają w ikonach zapisanych stacji po każdym nowym uruchomieniu auta.

a4tech
01-02-2024, 18:52
1. Update APIM aby loga były poprawnie.
2. Błąd zostanie chyba ze zmienisz antene GPS na inną.

jdkozak
04-02-2024, 20:30
Update APIM ...
Ponoć mam najnowszą wersję.

leszcz
17-03-2024, 13:02
1. Update APIM aby loga były poprawnie.
tak jest

Bump: Ponoć mam najnowszą wersję.
A jaką ;) ?

jdkozak
26-03-2024, 10:09
A jaką ;) ?

A taką : 23291 ; 1049

jdkozak
08-06-2024, 23:25
Czy przetwornice z lamp USA będą pasować do lamp EU?

jdkozak
22-06-2024, 22:16
Jak się okazało, nie można wykorzystać przetwornic z lamp USA do lamp EU (FDL), nawet statycznie. Niestety w lampach EU z przetwornicami USA dwie sekcje z czterech w "soczewce" świateł drogowych nie świecą.

magdam48
22-07-2024, 18:24
Witam, proszę o polecenie adapteru do ładowania Ford Mustang Mache 2021 oraz przewodów do ładowania tego auta.Czy ktoś robił przeróbkę gniazda USA na Europę jakie to koszty?

jdkozak
24-07-2024, 19:59
Używam, polecam:

https://pl.aliexpress.com/item/1005005798939912.html?spm=a2g0o.order_list.order_l ist_main.35.605e1c24evvOkn&gatewayAdapt=glo2pol

Koszt przeróbki około 7 tys zł.

Jakie przewody masz na myśli?
Auta z USA mają jednofazowe ładowanie max 32A z wallbox'a (22kW) i takiego kabla szukaj.
Najlepiej kup z wtyczką męską typ2 (EU) z jednej strony i żeńską typ1 (J1772) (USA) z drugiej, wtedy nie będziesz potrzebował przejściówki.
np. https://pl.aliexpress.com/item/1005007225209637.html?spm=a2g0o.detail.pcDetailTop MoreOtherSeller.4.47a56tfe6tfeXt&gps-id=pcDetailTopMoreOtherSeller&scm=1007.40000.327270.0&scm_id=1007.40000.327270.0&scm-url=1007.40000.327270.0&pvid=86e9dfc2-1e84-47c6-a7ac-d30425569819&_t=gps-id:pcDetailTopMoreOtherSeller,scm-url:1007.40000.327270.0,pvid:86e9dfc2-1e84-47c6-a7ac-d30425569819,tpp_buckets:668%232846%238113%231998&pdp_npi=4%40dis%21PLN%21238.91%21261.14%21%21%2143 0.39%21470.43%21%40210386d117218452431592989eb896% 2112000039874356963%21rec%21PL%212454667801%21XZ&utparam-url=scene%3ApcDetailTopMoreOtherSeller%7Cquery_fro m%3A

ale jeśli zamierzasz przerobić port ładowania na EU kup typowy kabel EU (3-faz, 11 kW, 16A) z wtyczkami typu 2 z obu stron i przejściówkę do czasu przeróbki.

joe1963
25-07-2024, 16:00
Panowie prosze o pomoc Mach E z usa
problem z ladowaniem

NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)

joe1963
25-07-2024, 18:59
gdzie dokonac konwersji ,ma ktos adres?

jdkozak
29-07-2024, 20:31
Jaki problem?

Konwersji czego?

majsterkov
08-09-2024, 19:09
Witam własnie za pomocą forscana przerzuciłem mach e na polski ale nie działa mi asysten głosowy i mapa czy potrzebuje aktualizacji sync4 ? I w dodatku predkosciomiez jest w milach a wszystko inne jest tak jak powinno loga stacji itd .

krystianen
09-09-2024, 00:34
Witam własnie za pomocą forscana przerzuciłem mach e na polski ale nie działa mi asysten głosowy i mapa czy potrzebuje aktualizacji sync4 ? I w dodatku predkosciomiez jest w milach a wszystko inne jest tak jak powinno loga stacji itd .

Forscanem nie rozbisz pelnej konwersji, musisz udac sie do osoby ktora wie jak to zrobić. Kraków, Poznan

leszcz
22-10-2024, 18:48
Witam własnie za pomocą forscana przerzuciłem mach e na polski ale nie działa mi asysten głosowy i mapa czy potrzebuje aktualizacji sync4 ?
tak trzeba zrobić update SYNC4 i robi się to w Krakowie i Bydgoszczy :)

jdkozak
11-12-2024, 08:15
Czym zgrać i wgrać eprom z IPC?

Kris Myclone
13-12-2024, 21:30
Mach-e - mało jest konkretnej wiedzy więc postanowiłem wnikliwie jak zawsze
zbadać i opisać zagadnienie.
Film opisuje udaną kowersje ładowania.
Wydaje mi się że w modelu 2023 up zastosowany jest inny przetwornik ale może się mylę bo analizowałem jedynie zdjęcia z netu.
Forda lightninga zostawiam na styczeń.
Czyli w aucie z usa 1 faza / 7KW 31A traz otrzymałem
7KW ale 3x10A
Nie mam teraz dostępu do sterownika GSCC aby kazać mu zwiękrzyć obciążenie do11kw - jeśli ktoś to ogarnia to skorzystam z usługi lub wiedzy. Mnie to 7kw wystarczy ale lubię wiedzę.

https://youtu.be/79uecEFhppU?si=lo7Hw724NjaQeTYF

Kris

jdkozak
11-03-2025, 14:52
Czyli w aucie z usa 1 faza / 7KW 31A traz otrzymałem
7KW ale 3x10A A co z ładowaniem DC po wymianie portu na EU, działa normalnie?

jdkozak
14-03-2025, 07:34
Koszt przeróbki około 7 tys zł

Mi się udało zdobyć części za 4250 zł (1500 - kompletny port ładowania z przewodami z wersji UK, 2750 - inwerter).

Wymianę zrobiłem we własnym zakresie. Trochę problemów było z ułożeniem przewodów DC, bo przewody DC w wersji UK są nieco krótsze (ok 5 cm) oraz mają inną osłonę montażową przykręcaną do ściany grodziowej (bo nie muszą omijać szerokim łukiem kolumny kierowniczej tak jak w wersji EU).

Generalnie "plug&play", żadnego kodowania, programowania.

leszcz
18-03-2025, 22:34
Mi się udało zdobyć części za 4250 zł
zdecydowanie taniej wyjdzie z wymiana wiązki i kodowaniem ;P

jdkozak
21-03-2025, 23:09
zdecydowanie taniej wyjdzie z wymiana wiązki i kodowaniem ;P

Być może.
Ile taniej?
Kodowaniem czego?

leszcz
21-03-2025, 23:16
Być może.
Ile taniej?
jak wiązka 1500 to reszta około 500 :) + przełożenie wiązki .A reszta to wiedza

jdkozak
21-03-2025, 23:32
jak wiązka 1500 to reszta około 500 :) + przełożenie wiązki .A reszta to wiedza

Nie słyszałem aby ktoś potrafił "dokodować" przewody w inwerterze.

leszcz
21-03-2025, 23:53
Nie słyszałem
przeróbka nie raz nie dwa :D
cóż ;)
Nam wystarczy wymienić
https://zapodaj.net/thumbs/d859f046a6057.jpghttps://zapodaj.net/plik-NM8kgGUCdn (https://zapodaj.net/plik-NM8kgGUCdn)
a reszta to .... wiedza :)

jdkozak
22-03-2025, 07:54
Ale co ta ma wspólnego z "pełną konwersją" gdy moc ładowania AC zostaje ta sama?

leszcz
22-03-2025, 10:53
Tak po zmianie :)

https://zapodaj.net/thumbs/3ae5011b98ab7.jpghttps://zapodaj.net/plik-rhyArcyWd4 (https://zapodaj.net/plik-rhyArcyWd4)

jdkozak
23-03-2025, 11:13
Super, ale co z tą mocą ładowania AC :027:

jdkozak
28-03-2025, 06:36
Super, ale co z tą mocą ładowania AC :027:

W przypadku konwersji portu ładowania AC ważniejsze jest moim zdaniem obniżenie poboru prądu z 32A do 16A niż sama możliwość korzystania z wtyczki EU. A w przypadku dwóch dwóch elektryków np. jeden EU drugi USA, to wręcz konieczność gdyby musiałaby ładować się jednocześnie. Wtedy pobór na jednej z faz byłby 48A.