Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Ciężki poranny rozruch


mały73
02-05-2023, 17:16
Witam
Jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Pacjent to Mondeo MK5 2,0 diesel 150 KM 2018r, rano jak odpalam to dosyć długo kręcę aby zaczął pracować, zdarzy się że jest ok ale 95% jest źle, mam takie wrażenie jakby komputer z któregoś czujnika dostawał złą informację dodam że długo pojazd był nie używany. Od czego zacząć (posiadam program forscan). Zrobiłem test odczytu temperatur z czujników i (samochód po nocy) i dziwny odczyt z czujnika IAT13. Dzięki za podpowiedzi.

Hansolo
02-05-2023, 17:33
Czy start - stop działa, czy dźwięk komunikatów idzie z głośników czy z licznika ? Samochód z 2018 więc oryginalny akumulator może być już szrotem. Daj mu rano dobrze prądu i wtedy sprawdź jak odpala.

mały73
02-05-2023, 17:50
start stop czasami zadziała (ale dla mnie może nie działać) akumulator z listopad 2022r

Hansolo
02-05-2023, 17:59
No to akumulator odpada.

mały73
02-05-2023, 18:56
Witam
Pacjent to Mondeo MK5 2,0 diesel 150 KM 2018r, rano jak odpalam to dosyć długo kręcę aby zaczął pracować, zdarzy się że jest ok ale 95% jest źle, mam takie wrażenie jakby komputer z któregoś czujnika dostawał złą informację dodam że długo pojazd był nie używany. Od czego zacząć (posiadam program forscan). Zrobiłem test odczytu temperatur z czujników i (samochód po nocy) i dziwny odczyt z czujnika IAT13. Dzięki za podpowiedzi.

tomkrawiec
03-05-2023, 07:57
1. A jak Ci auto odpala jak najpierw dasz sam zapłon bez sprzegła i dopiero jak pompa paliwa wyrówna ciśnienie normalnie odpalisz ? Jeśli po czym takim odpali normalnie to możesz mieć nieszczelność gdzies w układzie paliwowym. Dwóch glownych podejrzanych to pompa common-rail - trzeba wejść do kanału i zobaczyć czy nie cieknie (temat szeroko omawiany na forum, ten typ tak ma :-)) oraz rurki dochodzące do flitra paliwa = przy pokrywie filta trzymaja na takich mikro zaciskach i małych uszczelkach i z czasem może to być nie do końca szczelne.... pokrywę filtra możba kupic tu: https://ford-esklep.pl/filtr-paliwa-1-5-tdci-2-0-tdci-gorny-korpus-z-podgrzewaczem-2247126-ford--2247126..... dodatkowo sugerowałbym sprawdzenie/wymiane czujnika ciśnienia paliwa w listwie common rail... można kupić tu: https://ford-esklep.pl/czujnik-cisnienia-paliwa-w-listwie-wtryskowej-2-0-tdci-dw10-dw10c-dw10f--fo,19039

2. Świece żarowe sprawdzałes ?

3. Zalej do baku cos do czysczenia wtryskow (np. LIQUI MOLY 2666 => https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-oczyszczacz-wtryskiwaczy-diesel-spulung-12439713880). Jesli nigdy nie było uzywane to sugeruję wlanie do baku nie tak jak pisze producent na 70 l paliwa tylko na 20-30 litrow i wyjezdzenie go, potem wlanie jeszcze raz i zalanie baku do pelna.... potem mozna stosowac profilaktycznie

mały73
03-05-2023, 10:57
Przy odpalaniu próbowałem różnych wariantów - po przekręceniu zapłonu od razu odpalać - lub dwa trzy razy załączać zapłon, trzymac dłużej i nic nie ma żadnej logiki. Jak już zapali to wszystko jest ok, jedzie ok, zapala ok. preparaty były już lane, wtryski zregenerowane, na pompie z dołu i z góry nie widoczne przecieki, silnik suchy jak pieprz. Przypomnę że długo był nie odpalany. Czy może ktoś porównać u siebie odczyt temperatur z forscana po nocy. U mnie jeden czujnik nie daje oznak życia - IAT13 ale nie mogę go namierzyć.

Bump: A może temperatura na czujnikach katalizatora jest cos nie tak bo zimny silnik a pokazuje 100 stopni

Mediana
03-05-2023, 12:21
Jak kręcisz to od razu próbuje odpalić czy zaczyna odpalać po kilku sekundach ?
Jak po kilku sekundach to może być czujnik położenia wału.
M...

mały73
03-05-2023, 13:34
po kilku sekundach choć raz na jakiś czas zapali normalnie (raz na dziesięć)- zero błędów w forscanie tak jakby był zły sygnał któregoś czujnika do kompa i nie taka dawka paliwa

Bump: nie raz to wstyd zapalać jak dużo gapiów