Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] No i po ptakach ..... 140tys 1,5 EcoBoost
Kris_Poland 31-05-2023, 18:39 Hej
w sobotę wymieniłem olej, dziś po spektakularnej wymianie oleju jestem mocno zaniepokojony sytuacją, w której jak się okazuje to, że po 3 dniach dniach kolor oleju mam niestety czarny.
Posiadam Focusa 1.5 Ecobost prawie od nowości, (6lat)
Olej jak i filtry powietrza podczas eksploatacji wymieniałem na początku co 10tys
zmieniając dedykowanego Castrola na Millersa 10w30.
Millers w miedzy czasie zmienił opakowanie (2lata temu) na inne,
wiec zgodnie z dopasowaniem i zaleceniem przez dystrybutora Diff z strony Millers zrobiłem ostanie dwie wymiany na kolejny zalecany olej.
Oleje oczywiście różnią sie opakowaniem, ale jest tutaj pewien szkopuł w którym
ich wyszukiwarka wskazuje na brak oleju (https://www.millersoils.co.uk/which-oil/) i podaje alternatywny produkt XF Premium Engine Oil C5 Eco 5w20
Wydaje mi się że do tego momentu silnik nie brał oleju, choć zbieżność może być tutaj przypadkowa, od początku wlewałem olej Millers Oils EE Longlife ECO 5w30 5l następnie zalecono mi olej EE PERFORMANCE ECO 5w3 (https://sklep.millersoils.pl/millers-oils-ee-performance/760-252-ee-performance-eco-5w30.html)0
Raczej nie przykładałem większej uwagi do poziomu oleju gdyż zawsze był poziom max, teraz przed wymianie był poziom na minimum, być może przy poprzedniej wymianie mogłem mieć analogiczną sytuację.
Drugim problem jest wciąganie płynu chłodniczego, przy tym przebiegu musiałem dolać już do poziomu max przez 6lat eksploatacji 0,7L, już podczas okresu gwarancyjnego płyn był dolewany w ilości 0,2L. (ponoć ten typ tak ma)
Obecnie ze względu na dłuższe poza miastowe przebiegi i mniej agresywna jazdę olej wymieniam co 15tys.
Wydaje mi się ze wszystko robiłem zawsze ze sztuką, nie pałując auta na zimnym, choć czasem zdarzało mi się nie raz pozostawić rozkręcona turbinę i rozgrzany olej po dotarciu do celu.
Przebieg auta to 140tys i od 60tys zawsze wykonywałem płukankę TEC 2000 czy też obecnie LIQUI MOLY + rózne dodatki dodatki do czyszczenie wtryskiwaczy, czy poprawy pracy układu paliwowego
Po przejechaniu 1tys zamierzam sprawdzić poziom oleju ale nasuwają mi się już czarne myśli, że to zawsze Ja mam pecha, że jak dbam tak mam ;-(
i że to już czas na remoncik, ponoć utrata 0,5L na 15tys norma
Powoli chciałbym z Waszą pomocą uściślić co mógłbym zrobić by właściwie
zdiagnozować problem, prawdopodobnie mogą to być zapieczone pierścienie
lub kwestia źle dobranego oleju jaki olej Wu stosujcie ?
Zawsze bylem zadowolony i dymny z bursztynowego oleju ;-(
Co musiałbym wg Was wykonać ?
- sprawdzenie kompresji
- próbę olejową
- zajrzeć do turbiny, sprawdzić olej w dolocie ?
- czy ewentualnie zalać cylindry naftą po teście kompresji i wymienić olej ?
- zastosować koncepcję podaną tutaj, ponoć środek w piance na tłoki i pierścienie działa rewelacyjnie (https://www.youtube.com/results?search_query=zapieczonych+pierscieni)
- diagnostyka komputerowa, wtryskiwacze ?
Każdy scenariusz jest dla mnie obecnie kłopotliwy gdyż auto służy do codziennego dojazdu do pracy
Wiem że wadą tych silników jest niekiedy pękająca podstawa tłoka,
gdyż tłoki od spodu maja chuda ściankę przy pierścieniu i prowadzi to do większej katastrofy
Ogólnie jestem w kropce i jestem mega zawiedziony, ok jak gdzieś popełniłem błąd użytkowy to biorę to na klatę, ale czy te silniki są naprawdę mało odporne ?
Link do moich materiałów (https://mega.nz/folder/DotHzTBD#8rWoblOFW7Vk07unYFlmQA)
Ekstremalny przykład wadliwego silnika, któremu płukanka przestawiła klawiaturę (https://youtu.be/GR2A0NPxWpw?t=2244)
Panowie co dalej ?
pawel182 31-05-2023, 19:09 Nawet na stronie Millers-a do tego silnika zalecają (tak jak producent auta) olej 5W20. Nie rozumiem czemu lałeś 10W30...
konieczko5 01-06-2023, 07:04 ...
AdoKrycha007 01-06-2023, 07:44 jak lałeś do tego silnika olej 10W30, to powodzenia - nagroda Darwina....
cezarg1410 01-06-2023, 08:45 1. Do tego silnika należy lać olej 0w20 a nie 10w30.
2. Nie kumam trochę jaka jest usterka? Póki co nie wiesz czy silnik pije olej i stwierdzasz awarie na podstawie czarnego koloru oleju ? Zapieczone pierścienie to chmura dymu i spożywanie oleju litrami. Poza tym od oleju 10w30 pierścienie się nie zapieką.
3. Nagroda Darwina to się należy za samo kupno 1.5 eb.... :P
3.2.1..... :D
AdoKrycha007 01-06-2023, 09:43 a to inna kwestia... jak ludzie mogą brnąć dalej w ten motor skoro cały internet i każdy mechanik wie, z czym on się je i dlaczego tak szybko Ford go wycofał.
tylko 5W20 do tego zgodne z normą Forda (ewentualnie jako alternatywa 5W30 + zgodne z normą Forda) + sprawdzanie co chwilę poziomu płynu chłodniczego.
konieczko5 01-06-2023, 12:01 ...
Kris_Poland 01-06-2023, 12:50 Hej
Wasze wypowiedzi mnie zszokowały, niestety nie jestem na bieżąco w wydarzeniach
dlatego bym prosił o wyjaśnienia,
dlaczego mam obserwować płyn chłodniczy i dlaczego ford wycofał ten silnik?
Jaki olej mam teraz zalać, rozumiem że Castrola 5w20, czy ten dedykowany dla silnika 1L czy inny rodzaj ?
proszę o nazwę, kolega też wspominał o 0w20, jestem trochę wytrącony z orbity, jaki olej konkretnie lać ?
Po wymianie oleju jakie kolejne kroki mam podjąć, co z tym płynem chłodniczym ?
konieczko5 01-06-2023, 13:20 ...
AdoKrycha007 01-06-2023, 14:37 5W20 lub 5W30 ale dodatkowo z normą Forda którąś z tych 4 - Ford WSS-M2C-913-D / Ford WSS-M2C-913-C / Ford WSSM2C-913-B lub Ford WSS-M2C-913-A (bo nie każdy 5W30 spełnia normy Forda). Wszystko to jest w instrukcji obsługi napisane. NIE 0W20, i żaden inny.
A silnik 1,6 EB ma fabrycznie wadliwy układ chłodzenia, został szybko wycofany przez Forda. Była akcja serwisowa na szeroką skalę, która nie rozwiązuje problemu. Musisz non stop pilnować poziomu płynu chłodniczego - jak nie upilnujesz, to poczytaj tematy na forum co się stanie = silnik na śmietnik.
Masz 1,5 EB, więc jest lepiej, to ten poprawiony, ale też trzeba uważać. I ważne - w FF MK4 też był jeszcze 1,5 EB, ale ponownie poprawiony i zmodyfikowany - to inna konstrukcja, 3-cylindrowa z odłączanym jednym. Jego w MK3 nie było.
pawel182 01-06-2023, 16:49 ... w FF MK4 też był jeszcze 1,5 EB, ale ponownie poprawiony i zmodyfikowany ....
Według mnie to zupełnie inna konstrukcja niż 1.5EB R4
R4 1.5EB wkładali chyba dłużej do Mondeo i Kugi, w Focusie wycofali go wraz z pojawieniem się nowej generacji Focusa czyli mk4
Tak zapytam jako wieloletni użytkownik FF w Dieslu, od jakiego rocznika i z jakim silnikiem można kupić FF w benzynie ?
AdoKrycha007 01-06-2023, 18:19 Według mnie to zupełnie inna konstrukcja niż 1.5EB R4
R4 1.5EB wkładali chyba dłużej do Mondeo i Kugi, w Focusie wycofali go wraz z pojawieniem się nowej generacji Focusa czyli mk4
1,5 EB w MK3 i MK3,5 , a 1,5 EB w MK4,0 to inne silniki.
W MK4 ten silnik ma 3 cylindry w tym jeden z nich jeszcze jest odłączany. Mam taki.
Różnią się też konstrukcją. Silniki 1,5 EB, które były produkowane do MK4,0 (już nie są), nie były wkładane do MK3 ani MK3,5.
Wg mnie, na razie nie wiadomo, czy w ogóle masz jakąkolwiek usterkę. Co do silnika to 1,5 EB to jednak nie 1,6EB. Jest względnie OK. Najwięcej na niego narzekają posiadacze diesli ;-).
Nie kumam tego, o co chodzi autorowi wątku. Po pierwsze, 10W30, serio? Po drugie, jaka jest usterka w końcu? Bierze ten olej czy nie, bierze płyn czy nie? Po trzecie- zweryfikuj sobie jak wygląda szklanka popychacza pompy po takich eksperymentach, no i wymień kolektor ssący na taki z odpływem oleju. Numery poprawionych części są podane gdzieś na forum
cezarg1410 01-06-2023, 20:20 Kris Poland: Chodziło mi oczywiście o 5W-20. Pomyliłem się.
Najwięcej na niego narzekają posiadacze diesli ;-).
Ja zupełnie na ten silnik nie narzekam. Napisałem tylko, że to złom, bo tak dokładnie uważam i mam prawo mieć własne zdanie.
Po drugie, jaka jest usterka w końcu?
Dokładnie o to samo zapytałem :P Wydaje mi się, że jedyna usterka na chwilę obecną to czarny olej. A no i ubyło pół litra płynu przez ileś tam lat.
1,5 EB w MK3
mam nadzieję że widzisz gdzie się machnąłeś
jak chcesz żeby było w miarę tanio to 0w20 Gulf Hybrid, interwał wymiany 8 - 10 tys. km, żadne 15... z droższych olejów może być Shell Helix Ultra SP 0w20, albo w zasadzie każdy inny który spełnia API SP lub ACEA C6, lepkość 0w20 lub 5w20. Na normy Forda po gwarancji nie patrz bo nie jest to do niczego potrzebne. Zmień jak najszybciej olej na taki jak ma być, śmiało możesz zastosować płukankę, np. Liqui Moly, Archoil, Oilsyn itp. ale z tych lepszych. Poczekaj przy wymianie aż ten olej porządnie spłynie, chociaż z pół godziny i zalej świeżym. Możesz wlać na cały interwał płukankę długodystansową Oilsyn Power Cleaner jak chcesz. Postaraj się zalać to wszystko tak żeby mieć stan na bagnecie na maximum, zrób 1000 km i sprawdź olej. Wtedy będziesz się dalej zastanawiał.
AdoKrycha007 02-06-2023, 13:37 0W20 nie jest olejem do tego silnika - producent dopuszcza 5W20 lub 5W30.
0w20 nie różni się niczym od 5w20 w nominalnej temperaturze pracy silnika/oleju bo oba muszą spełnić wymagania normy SAE20 i można stosować je zamiennie, piszą o tym oficjalnie np. Mobil czy Shell na swoich stronach. Różnią się lepkością niskotemperaturową, na korzyść oczywiście 0w. Śmiało więc można zalewać do EB olej 0w20 bez żadnej szkody.
luckyboy 02-06-2023, 15:28 Nawet na stronie Millers-a do tego silnika zalecają (tak jak producent auta) olej 5W20. Nie rozumiem czemu lałeś 10W30...Wszędzie zalecają stosowanie w20 aby sprostać wymaganiom emisji CO2, urwać coś ze spalania.
Trzeba lać 0w30 i mieć w nosie rekomendacje ekologów [emoji846]
Kris_Poland 02-06-2023, 15:51 Poczytałem trochę na forum i chciałbym wymienić kolektor dolotowy,
do nie mogę muszę dokupić separator oleju tak?
Olej był wymieniany u mechanika nawet mam wpisy w książce serwisowej
wielce pomocni forumowicze SRS, HUGOBERG opisywali tutaj zdarzenie wymian w tym silniku, moglibyście podpowiedzieć tutaj na forum Focusa co mam jeszcze wymienić i na co uważać w tym silniku ?
Jakie elementy kolektora wymienić i ich oznaczenia ?
Dokładnie takie same jak w Mondeo
Kris_Poland 02-06-2023, 17:10 5W20 lub 5W30 ale dodatkowo z normą Forda którąś z tych 4 - Ford WSS-M2C-913-D / Ford WSS-M2C-913-C / Ford WSSM2C-913-B lub Ford WSS-M2C-913-A (bo nie każdy 5W30 spełnia normy Forda). Wszystko to jest w instrukcji obsługi napisane. NIE 0W20, i żaden inny.
No wiec zgodnie z tym co było lane olej spełniał wymagania (https://allegro.pl/oferta/millers-oils-ee-longlife-eco-5w30-5l-m2c913c-10727516750) do momentu zmiany specyfikacji na inna butelkę
5W30 wlanie mi polecono przez sprzedawce z Allegro, wiec dobrze wytypował ?
co do ostaniach dwóch zalań, olej ktory lałem ostatnio spełnia normę Ford M2C 913D, M2C 913C, ale tej juz nie WSS-M2C948-B
(https://sklep.millersoils.pl/millers-oils-ee-performance/760-252-ee-performance-eco-5w30.html)
Bump: Dokładnie takie same jak w Mondeo
da się to zrobić w weekendzik w własnym zakresie, czy to wyższa szkoła jazdy ?
HUGOBERG 02-06-2023, 20:13 Na spokojnie... Wlej płukankę i zlej cały olej. Wymień filtr i wlej olej Castrol Magnatec Stop-Start 5W-20 E
Podnieś auto za prawe tylne koło do gory ile się da i ściągnij przepustnice. Weź strzykawka i wyciągnij olej z kolektora. Resztę szmatką żeby nasiąkła. Ściągnij przewody z turbiny i również wyszysc resztki z oleju. Skręć wszystko i obserwuj. Bagnet min i max jest naprawdę dziwny więc dolewaj sobie na końcu po 100ml aż będzie max i raz w tygodniu sprawdź stan. Tak samo dolej płyn chłodzenia na max.
https://www.castrol.com/pl_pl/poland/home/car-engine-oil-and-fluids/engine-oils/engine-oil-brands/castrol-magnatec-brand/castrol-magnatec-stop-start.html#tab_5w-20-e
Jeśli się zdecydujesz to tutaj masz numery tych części:
2365263 i 2266326
moglibyście podpowiedzieć tutaj na forum Focusa co mam jeszcze wymienić i na co uważać w tym silniku ?
Jakie elementy kolektora wymienić i ich oznaczenia ?
Wymieniasz kolektor dolotowy i separator, oby dwa zmodernizowane. Niezmodernizowany kolektor to główna droga przez którą ucieka olej.
Tu masz numery tego co trzeba wymienić;
Kolektor nr 2365263
Separator 2266326
Jeśli w ASO poproszą Cię o nr VIN to wyjdzie ten stary niezmodernizowany kolektor i separator.
Zamawiasz z tymi numerami co podałem, wymiana plug&play
Dla świętego spokoju zamontuj sygnalizację poziomu płynu chłodzącego Bo w ecoboostach są trzy temperatury tz, niedogrzany, normalna tem. robocza i za póżno jak wskazówka na czerwone pójdzie
Tu masz mój filmik-https://www.youtube.com/watch?v=2G-L8td-tn4
Czujnik pływakowy;https://botland.com.pl/czujniki-poziomu-cieczy/7272-czujnik-poziomu-cieczy-plywakowy-kontaktron-10w-5904422310080.html
Kris_Poland 02-06-2023, 21:05 Na spokojnie... Wlej płukankę i zlej cały olej. Wymień filtr i wlej olej Castrol Magnatec Stop-Start 5W-20 E
Podnieś auto za prawe tylne koło do gory ile się da i ściągnij przepustnice. Weź strzykawka i wyciągnij olej z kolektora.
Tak, tylko spokój nas uratuje...
Mój autko do wczoraj to jeszcze była dziewica wiec nie była szturchana przez żadnego konowała ;-) , ot do dziś pluję sobie w twarz gdyż jakim cudem moja wiara w ludzi doprowadziła do wlewania niewłaściwego oleju
Życiowo oglądam każda złotówkę dwa razy a właśnie dziś ponownie odczułem ile kosztują naprawy na gębę robiąc cały wydech z osłonami i plecionką, ale nie o tym...
Byś nam jak i mi podpowiedział na podstawie foty maski chociażby przypisując cyferki co rozebrać po kolei i na co uważać przy demontażu ?
Mam trochę zdolności mechanicznych więc sobie to na spokojnie ogarnę,
ale muszę wiedzieć co i jak gdyż nie mam autodaty czy cuś..
Bump:
Dla świętego spokoju zamontuj sygnalizację poziomu płynu chłodzącego Bo w ecoboostach są trzy temperatury tz, niedogrzany, normalna tem. robocza i za póżno jak wskazówka na czerwone pójdzie
trochę zabawy jest, podpoiłeś się pod któryś przekaźnik ?
Swego czasu do swojego motocykla zrobiłem dodatkową instalację dla akcesor ii i skoczyło sie to dodatkowo 4 przekaźnikami pod kanapą ;-)
Kabelki jak wprowadziłeś do układu zapewniając szczelność, separator zamieniamy ze starym?
Domyślam się ze z jakiś względów ten czujnik montujemy, wydmuchana uszczelka czy jakaś wada konstrukcyjna w bloku ?
..
Byś nam jak i mi podpowiedział na podstawie foty maski chociażby przypisując cyferki co rozebrać po kolei i na co uważać przy demontażu ?
Mam trochę zdolności mechanicznych więc sobie to na spokojnie ogarnę,
ale muszę wiedzieć co i jak gdyż nie mam autodaty czy cuś..
Bump:
trochę zabawy jest, podpoiłeś się pod któryś przekaźnik ?
Swego czasu do swojego motocykla zrobiłem dodatkową instalację dla akcesor ii i skoczyło sie to dodatkowo 4 przekaźnikami pod kanapą ;-)
Kabelki jak wprowadziłeś do układu zapewniając szczelność ?
Domyślam się ze z jakiś względów ten czujnik montujemy, wydmuchana uszczelka czy jakaś wada konstrukcyjna w bloku ?
Odnośnie odciągnięcia oleju z kolektora to Ja nie demontowałem przepustnicy. Podosisz auto tak jak kolega pisał ,demontujesz łącznik gumowy na dwóch opaskach i masz dostęp do przepustnicy którą delikatnie uchylasz i wkładasz cienki wężyk na szczykawce i odciągasz olej z kolektora
Odnośnie czujnika wiercisz od spodu otwór, wkładasz czujnik i skręcasz na dwóch uszczelkach nakrętką . Do tego kup zwykły buzer 12V bez żadnych przekażników.
Akurat żadnych atrakcji od strony układu chłodzenia nie miałem ale był tu przypadek pękniętej rurki plastikowej odpowietrzenia silnika która pękła i silnik poszedł na szrot
Kris_Poland 02-06-2023, 21:48 Odnośnie czujnika wiercisz od spodu otwór, wkładasz czujnik i skręcasz na dwóch uszczelkach nakrętką . Do tego kup zwykły buzer 12V bez żadnych przekażników.
12V gdzie podpiołeś, do aku z niskim bezpiecznikiem ?
btw diody zadnej nie wprowadzałeś do kokpitu ?
12V gdzie podpiołeś, do aku z niskim bezpiecznikiem ?
btw diody zadnej nie wprowadzałeś do kokpitu ?
Trzeba kupić taki bypass i wpiąć do skrznki bezpieczników pod bezpiecznik z plusem jak zapłon włączony . Musisz poszukać takiego miernikiem.
W kabinie jest sam buzer , słychać go aż za dobrze więc dioda jest zbyteczna
Kris_Poland 02-06-2023, 22:55 a buzer skad masz ?
a buzer skad masz ?
Z alledro
Kris_Poland 04-06-2023, 21:37 Odnośnie odciągnięcia oleju z kolektora to Ja nie demontowałem przepustnicy. Podosisz auto tak jak kolega pisał ,demontujesz łącznik gumowy na dwóch opaskach i masz dostęp do przepustnicy którą delikatnie uchylasz i wkładasz cienki wężyk na szczykawce i odciągasz olej z kolektora
w którym miejscu mam się dobrać lub jest ten łącznik pod maską ?
w długi weekend mam zamiar się za to zabrać
w którym miejscu mam się dobrać lub jest ten łącznik pod maską ?
w długi weekend mam zamiar się za to zabrać
Łącznik z dwoma opaskami jest tuż nad przepustnicą.
Kris_Poland 04-06-2023, 23:13 którą delikatnie uchylasz i wkładasz cienki wężyk na szczykawce i odciągasz olej z kolektora
czyli poprzez klapkę przepustnicy wkładasz wężyk, załóżmy 6mm ?
tak sie zastanawiam czy da sie wyssać calośc oleju, jeśli takowy tam będzie, w którym miejscu sie on nagromadził i kierować rurkę ?
którą delikatnie uchylasz i wkładasz cienki wężyk na szczykawce i odciągasz olej z kolektora
czyli poprzez klapkę przepustnicy wkładasz wężyk, załóżmy 6mm ?
tak sie zastanawiam czy da sie wyssać calośc oleju, jeśli takowy tam będzie, w którym miejscu sie on nagromadził i kierować rurkę ?
Jeżeli podniesiesz auto za prawy tył to olej będzie tuż pod przepustnicą.
Przepustnicę otwierasz delikatnie palcami i włóz w szczelinę jakiś wąż gumowy np fi 10-15mm aby się nie zamnęla i wtedy cięki wężyk np.6mm i szczykawką odciągasz olej który jest tam na bank ponieważ wszyscy go mają z wyjątkiem tych co mają kolektor z odpływem.
Wg. mnie zdecydowanie prościej jest przeprowadzić tą operację po zdjęciu przepustnicy, wtedy też możesz wsadzić na koniec do środka kolektora szmatę aby wciągnęła pozostałości oleju którego nie będzie dało się już odessać, ja szacuję że tych pozostałości może być z 10-20 ml.
Wg. mnie zdecydowanie prościej jest ....., ja szacuję że tych pozostałości może być z 10-20 ml.
Na pewno jest lepszy dostęp . wadomo że tego oleju jest 200 -300ml jak zostanie 10-20ml to krzywdy już nie zrobi. Trzeba mieć świadomość że to odciąganie to pudrowanie prblemu. Tylko wymiana kolektora załatwia sprawę.
Kris_Poland 05-06-2023, 09:03 ja szacuję że tych pozostałości może być z 10-20 ml.
przed ściągnięciem przepustnicy pewnie należy wszystko odmuchac i założeniem oczyścić, czy wymagane jest jakieś nowe uszczelnienie czy po prostu zakładamy tak jak było ?
Ja założyłem jak było, tam jest uszczelka ale nie mam zamiaru jej za każdym razem wymieniać, fabryczna wyglądała jak nowa i nic się nie dzieje po tej operacji.
Przed demontażem odmuchałem okolice kompresorem, natomiast po całej operacji a przed montażem przepustnicy umyłem miejsce jej styku z kolektorem zmywaczem do hamulców, zresztą przepustnicę też opryskałem zmywaczem. Nie była brudna, żadnego nagaru itp. ale widać było nacieki świeżego oleju.
Kris_Poland 20-08-2023, 09:35 Informuję że stan oleju po 5tys w normie, pozdrawiam serdecznie
molekuły DUALOCK i nasze najbardziej wydajne, w pełni syntetyczne oleje bazowe
Jaki % tego PAO?
bo aż o 50%* – zmniejsza zużycie silnika oraz zwiększa oszczędność paliwa
:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
AdoKrycha007 29-08-2023, 13:45 to jakieś żarty ? reklamy w każdym poście będą ?
Castrol musi cieniutko przęgnąć, skoro jego pracownicy na fanowskich forach wypisują marketingowe bzdury w anonimowych postach...
Losie... daj spokoj z taka reklama panie..
Informuję że stan oleju po 5tys w normie, pozdrawiam serdecznie
To co ostatecznie było powodem ubytków oleju u Ciebie ?
Wysłane z mojego SM-A326B przy użyciu Tapatalka
AdoKrycha007 04-01-2024, 10:11 To inny silnik niż Twój.
_przemo_ 03-09-2024, 11:55 Wymieniasz kolektor dolotowy i separator, oby dwa zmodernizowane. Niezmodernizowany kolektor to główna droga przez którą ucieka olej.
Tu masz numery tego co trzeba wymienić;
Kolektor nr 2365263
Separator 2266326
Jeśli w ASO poproszą Cię o nr VIN to wyjdzie ten stary niezmodernizowany kolektor i separator.
Zamawiasz z tymi numerami co podałem, wymiana plug&play
Dla świętego spokoju zamontuj sygnalizację poziomu płynu chłodzącego Bo w ecoboostach są trzy temperatury tz, niedogrzany, normalna tem. robocza i za póżno jak wskazówka na czerwone pójdzie
Tu masz mój filmik-https://www.youtube.com/watch?v=2G-L8td-tn4
Czujnik pływakowy;https://botland.com.pl/czujniki-poziomu-cieczy/7272-czujnik-poziomu-cieczy-plywakowy-kontaktron-10w-5904422310080.html
czy macie informacje od kiedy montowany był ten 'poprawiony' kolektor? mam model z 03/2017
konieczko5 03-09-2024, 11:58 ...
_przemo_ 04-09-2024, 07:30 Poprzedni właściciel mógł sam zmienić. Sprawdź czy masz zamontowany poprawiony.
już sprawdziłem, mam stary,
odciągnąłem ok. 150ml oleju z niego :P
czyli na jakiś czas spokój.
z tym spokojem to nie byłbym taki pewien do końca ;-(
trudno powiedzieć, czy powyższy poziom osiągniesz za miesiąc czy rok ;-(
_przemo_ 06-09-2024, 13:41 z tym spokojem to nie byłbym taki pewien do końca ;-(
trudno powiedzieć, czy powyższy poziom osiągniesz za miesiąc czy rok ;-(
nie był nigdy odciągany (7 lat, 93kkm)
zakładam że co wymiane oleju wystarczy sprawdzać.
Ja u siebie z pomocą kolegi Piotra z forum ściągnąłem jeśli dobrze pamiętam 240 ml
W następnym tygodniu już umawiałem się na wymianę kolektora
Trochę po fakcie ale dodam ze są dwa typy zmodernizowanego kolektora. Jeden ma pod przepustnicą na zagięciu dodatkowe wyprowadzenie do EVAP a drugi go nie ma. Ja zmieniałem kolektor i jest elegancko, zero oleju w kolektorze po odkręceniu przepustnicy.
|
|