Zobacz pełną wersję : Obroty


Krzychu32
21-11-2007, 15:39
Witam
W moim Transicie jest silnik 2.0 dohc 8V + gaz i mam dziwny problem mianowicie gdy jadę spokojnie to wszystko gra , ale gdy jadę trochę dynamiczniej(na LPG) to obroty przy zmianie biegów trochę wolniej spadają nie jest to bardzo dokuczliwe ale trochę mnie wkurza , a żeby było śmieszniej na benzynie tego nie ma , obroty spadają szybko niezależnie jak są wysokie.Nie wiem czy tak ma być czy coś jest nie tak z moim autem , najgorsze jest to że nie mam porównania bo jak go kupiłem to miał uszkodzony EBJ(silnik krokowy) i poprzedni właściciel zobowiązał się tą usterkę zlikwidować dając mi w sumie 3 szt ale używane które się nadawały ale na śmietnik , skończyło się tym że kupiłem nowy.
Jeszcze jedna sprawa jak rano go odpalam to zaskoczy pochodzi parę sekund i gaśnie przy powtórnym uruchomieniu wszystko jest w porządku , czy to normalne?
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi o co tu chodzi i z góry dziękuję :fcp1

grzechu10002
21-11-2007, 16:11
ja mam 2.0 galaxa i na gazie i na benzynie tez wolno spadaja pytałem na serwisie powiedzieli że tak ma być ale to galax maze tranzit ma inaczej

[ Dodano: 21-11-2007, 17:14 ]
a jeśli rano za pierwszym razem gaśnie to chyba coą nie tak mój pali od szczała

Krzychu32
22-11-2007, 16:39
ale to galax maze tranzit ma inaczej

A czemu ma mieć inaczej przecież to te same silniki ,a poza tym jak pisałem to na Pb jest dobrze tylko na LPG obroty wolno spadają co mnie zastanawia jaka jest tego przyczyna.

a jeśli rano za pierwszym razem gaśnie to chyba coą nie tak

No tak tylko co :fcp9

Pawel
22-11-2007, 16:56
Jeszcze jedna sprawa jak rano go odpalam to zaskoczy pochodzi parę sekund i gaśnie czy swiece po takim zatryzmaniu sa suche, czy mokre :?:

Krzychu32
22-11-2007, 17:01
Jeżeli chodzi ci o świece zapłonowe to nie sprawdzałem tego bo dostęp do nich jest po prostu rewelacyjny powiem krótko jak zakładałem nowe to pojechałem do mechanika bo prędzej by mnie trafiło zanim bym je wymienił.

subratri
22-11-2007, 17:01
jak zawsze moge odpowiedziec : komputer :fcp12
to odnosnie gasniecia:) ale tak powazniej o filtrze powietrza Ci nie bede pisal bo pewnie sprawdziles, ale moze dolej troche dynaturatu do benzyny niech przepali wode, moze sie nazbieralo, i przymarza, filtr paliwa moze, a moze faktycznie ten EGR masz niesprawy,
natomiast wolno spadajacych obrotów, jesli nie jest to cos co szkodzi (nie chula po pare sekund bez obciazenia tylko powoli spada) to jest to raczej powod do radosci niz smutku, bo w ten sposob podczas zmiany biegow masz odrazu dostepny moment obrotowy i autko plynni eprzecodzi z 2 na 3 czy lepiej z 5 na 3 :) no i jeszcze wspomaganie podobno lepiej dziala (choc wydaje mi sie to duzym naduzyciem :) )
ale skor faktycznie Ci to "bruzdzi" to regulacja gazu, sa teraz inne warunki wiec moze gaz zachowuje sie inaczej, ale na gazie znam sie tak samo jak na literaturze starohiszpanskiej :fcp23

Krzychu32
22-11-2007, 17:20
ale moze dolej troche dynaturatu do benzyny

Takie wynalazki to lałem jak jeździłem gaźnikowcem ,niedawno do baku wlałem specjalny środek z STP który miał oczyścić wtryski i jak dobrze pamiętam to chyba z wodą też się łączył ale nie bardzo to pomogło tylko cóz oczekiwać jak ja z benzyny to korzystam rzadko,tyle co przy odpaleniu.
Natomiast co do obrotów to faktycznie to pomaga przy wyprzedzaniu, ale na dłuższą metę jednak wkurza.

to regulacja gazu, sa teraz inne warunki wiec moze gaz zachowuje sie inaczej

Jakiś czas temu regulowałem ale to raczej nie jego wina bo jak było ciepło to też tak miałem.

filtrze powietrza Ci nie bede pisal bo pewnie sprawdziles

No chyba cię zaskoczę ale go nie sprawdzałem z prostej przyczyny po pierwsze jest cholernie zimno a żeby dostać się do niego to chwila zejdzie ,a po drugie za niecałe 1000km zmiana czyli stwierdziłem że ponad tydzień wytrzyma moja ciekawość ale skoro uwarzasz że warto tam zajrzeć to chyba jutro zajrzę może będzie cieplej.

subratri
22-11-2007, 17:32
chwila zejdzie ,a po drugie za niecałe 1000km zmiana czyli stwierdziłem że ponad tydzień wytrzyma moja ciekawość ale skoro uwarzasz że warto tam zajrzeć to chyba jutro zajrzę może będzie cieplej.
pewnie jak jest brudny to sie robi mokry i przestaje puszczac :)Natomiast co do obrotów to faktycznie to pomaga przy wyprzedzaniu, ale na dłuższą metę jednak wkurza.
w mondeo tak jest "fabrycznie"

Krzychu32
22-11-2007, 17:44
w mondeo tak jest "fabrycznie"
Nie jeździłem nigdy mondeo ale wątpię żeby aż tak było ,bo przy ostrej jeździe gdy wcisnę gaz do dechy to przy zmianie biegu obroty przez ok 1-2sek są wysokie oczywiście na gazie bo na benzynie jest w porządku.
Żebym silniczek krokowy kupił używany to postawiłbym na niego że się przycina ,ale kurczę on jest nowy i dlatego trochę się pogubiłem ale może ktoś jeszcze coś podpowie.
Slawko, napisz o co ci chodziło z tymi świecami co podejrzewasz :fcp9

Pawel
22-11-2007, 20:10
Slawko, napisz o co ci chodziło z tymi świecami co podejrzewasz :fcp9
napisze, jak odpowiesz na pytanie.

co prawda teraz doczytałem, ze masz LPG. masz źle zestrojona instalacje.

Co do tych obrotów co dłuzej spadają, to kwestia regulacji gazu.

jaki typ LPG :?:

grzechu10002
22-11-2007, 20:22
noto chyba mam problem bo umnie obroty wolno nie spadają ani na pb ani na gazie a mam nowy przepływomierz i silniczek krokowy nowy filtr świece i przewody wysokiego napięcia dodam że był wpinany w kompa i co lepsze nowy roażąd a i sonda lambda ok sprawdzana , i jak pisałem podobno tak ma być więc teraz ja niewiem oco biega bo albo u ciebie coś nie tak na benzynie albo umnie coś walnięte pozdrawiam

[ Dodano: 22-11-2007, 21:24 ]
a i dodam że mam sekwencje

Pawel
22-11-2007, 21:32
noto chyba mam problem bo umnie obroty wolno nie spadają ani na pb ani na gaziea jak długo spadają :?:

Krzychu32
23-11-2007, 12:46
jaki typ LPG

To jest prosta instalacja
- parownik LOVATO
- wielozawór LOVATO
- register
- centralka LECHO
- zbiornik STAKO - nieistotna informacja ale tak z rozpędu napisałem :fcp2

Taka instalacja była jak auto kupiłem jedyną modyfikację jaką wprowadziłem była zmiana parownika na nowy bo stary wyzionął ducha ,bardzo żałuję że stary właściciel oszczędzał i nie założył sekwencji ale nic na to nie poradzę.

napisze, jak odpowiesz na pytanie.
Szkoda ,bo nie mogę odpowiedzieć z prostej przyczyny ,nie mam tak długiego klucza do świec.

[ Dodano: 23-11-2007, 13:49 ]
a zapomniałem dodać że dziś sprawdziłem filtr powietrza i tragedii nie ma ale i tak go zmienię bo przejechałem na nim 15tys.

Pawel
23-11-2007, 13:47
gdy jadę spokojnie to wszystko gra , ale gdy jadę trochę dynamiczniej(na LPG) to obroty przy zmianie biegów trochę wolniej spadają nie jest to bardzo dokuczliwe ale trochę mnie wkurza masz II generacje, wiec po dynamicznej jeździe więcej gazu jest w układzie i jakos musi to spalic. Wszystko byłoby ok, gdyś tylko sie nie wkurzał :)

Krzychu32
23-11-2007, 15:41
Slawko, nie twierdze że nie masz racji może i masz ,a ja szukam dziury w całym ale jak miałem walniętego krokowca i go odłączyłem a żeby obroty trzymał to podkręciłem go na lince i takich rzeczy nie było czyliwiec po dynamicznej jeździe więcej gazu jest w układzie i jakos musi to spalic co się z tym gazem działo jakbyś mógł mi to wytłumaczyć bo nie bardzo rozumiem. :fcp5
Jeszcze sprawa odnośnie tego gaśnięcia to zapomniałem dodać że to zjawisko nie występuje zawsze bo np. od 2 dni palił od strzała. :fcp1 Wszystko byłoby ok, gdyś tylko sie nie wkurzał Może masz i rację żeby wyluzować ale ja już tak mam że autko ma chodzić jak zegarek ,a jak tak nie jest to wtedy mnie trafia i nic na to nie poradzę

Pawel
23-11-2007, 20:09
a ja szukam dziury w całym ale jak miałem walniętego krokowca i go odłączyłem a żeby obroty trzymał to podkręciłem go na lince i takich rzeczy nie było czylito wszystko wyjasnia. "Bez" krokowca obroty beda spadały szybko, bo wtedy jest wyłaczona jedna z funkcji sterownika, dla której krokowiec jest elementem wykonawczym(krokowiec ma kilka funkcji. Utrzymanie wolnych obrotów to tylko jedna z jego funkcji).
Masz dobrze i tak ma być.

Krzychu32
24-11-2007, 04:44
No to w porządku jak tak ma być to niech będzie będę to musiał zaakceptować :fcp1 jeszcze mnie ciekawi sprawa porannego gaśnięcia czemu parę dni zapala i chodzi bez zastrzeżeń ,a przez parę dni po odpaleniu gaśnie ,czyżby naloty auta zasilanego LPG w którym Pb rzadko się używa :fcp5

Pawel
24-11-2007, 06:21
jeszcze mnie ciekawi sprawa porannego gaśnięcia czemu parę dni zapala i chodzi bez zastrzeżeń ,a przez parę dni po odpaleniu gaśnie ,czyżby naloty auta zasilanego LPG w którym Pb rzadko się używatak, moga to byc naleciałości z instalacji LPG, moze być też, uszkodzony(miećinną charakterystyke czujnik ECT w zakresie niskich temperatur), mogą zalewac wtryski, moze gdzieś dostawać "lewe" powietrze, moze być kłopot z utrzymaniem cisnienia na listwie wtryskowej, Może byc jeszcze kilka innych przyczyn.

Pytałem o te świece, bo wtedy bedziemy wiedzieli, czy ma za duzo paliwa, czy za mało i wtedy odpadnie połowa przyczyn.

Pytałem jeszcze ile sekund spadaja te obroty :?: jeśli do 5s, to tak moze być. Zapewne ten czas się różni w zalezności, czy silnik jest zimny, czy ciepły.

Krzychu32
24-11-2007, 17:26
moze być też, uszkodzony(miećinną charakterystyke czujnik ECT w zakresie niskich temperatur Powiedz mi który to czujnik bo jeden już wymieniłem taki z prostokątną wtyczką znajdujący się obok termostatu niby ten czujnik ma dawać sygnał do komputera bo obok niego jest jeszcze jeden z wtyczką okrągłą który nie wiem do czego służy :fcp9a ostatnio moje podejrzenie padło na czujnik temp.zasysanego powietrza że mogę mieć zepsuty tylko nie wiem jak go sprawdzić i czym się to objawia :fcp9
Slawko, jakbyś był tak dobry i przeszperał swoje archiwum ,bądź podał mi jakiś link do tego ponieważ potrzebuję jak najwięcej danych o moim silniku czyli jakie ma czujniki do czego służą itp.bo nie mogę tego nigdzie znaleźć :fcp11 bardzo będę wdzięczny :fcp1 Pytałem jeszcze ile sekund spadaja te obroty :?: jeśli do 5s, to tak moze być. Zapewne ten czas się różni w zalezności, czy silnik jest zimny, czy ciepłySzczerze powiem że nie zwracałem uwagi czy są jakieś różnice aż jutro sprawdzę.

[ Dodano: 24-11-2007, 18:30 ]
moze gdzieś dostawać "lewe" powietrzeTrochę w to wątpię aleeeeeeee może :fcp9 moze być kłopot z utrzymaniem cisnienia na listwie wtryskowejJak dla mnie to już jest wyższa szkoła jazdy z tym nie dam sobie rady