Zobacz pełną wersję : Focus z kratką i 5 pas bezpieczeństwa
Witam.
Zostałem szczęśliwym (jeszcze :fcp1 ) posiadaczem Focusa I kombi 2003 r. Autko jest zarejestrowane jako ciężarowe i chcę je przerejestrować na osobówkę.
Procedurę oczywiście znam, instrukcję montażu 5 pasa bezpieczeństwa znalazłem na konkurencyjnej grupie poświęconej focusom.
Dla zainteresowanych: Jak zamontować piąty pas bezpieczeństwa (http://forum.focusklubpolska.pl/viewtopic.php?t=7325&start=0)
Pytanie mam natomiast trochę z innej beczki. Nie chcę rozbierać kanapy, bo znając życie połamię zatrzaski. Jadę do majstra zdemontować kratkę i dostać świstek do urzędu, ale nie chcę zostać "naciągnięty" na płacenie za pas, który w rzeczywistości pewnie jest w kanapie.
Czy ASO montując w nowym wozie kratkę pozostawia pas w siedzeniu?
Jak było w waszych wozach?
Generalnie wizualnie wszystko jest (przelotka na pas u gór kanapy, napinacz na dole).
Nie chcę rozbierać kanapy, bo znając życie połamię zatrzaski. Jadę do majstra zdemontować kratkę i dostać świstek do urzędu, ale nie chcę zostać "naciągnięty" na płacenie za pas, który w rzeczywistości pewnie jest w kanapie.
Pas jest ale na 99% obcięty. Nie sądzę aby ktokolwiek odpruwał zaszycie pasa przy mocowaniu do podłogi, no chyba że masz szczęście. Poza tym będzie jeszcze brakowało klamry (zapięcia pasa). U mnie pas był obcięty. Kupiłem oparcie z pasem i przełożyłem go (poległa jedna zapinka). Uczciwy diagnosta nie podpisze się pod tym, że auto jest 5 osobowe jak nie zobaczy 5-go pasa.
Ogólnie rzecz biorąc, jak nie rozbierzesz kanapy to się nie dowiesz co i jak z pasem.
[ Dodano: 22-11-2007, 19:57 ]
Generalnie wizualnie wszystko jest (przelotka na pas u gór kanapy, napinacz na dole).
To jeszcze o niczym nie świadczy.
napinacz na dole
Rozumiem, że masz na myśli mocowanie pasa do podłogi i zamek klamry. Napinaczy z tyłu nie ma (nie mylić z mechanizmem bezwładnościowym).
Dziwne że nie ma pasa. Ja też kupiłem jako ciężarowy i wszystkie pasy z tyłu były. Nic nie musiałem przerabiać, tylko wyjąłem kratkę. Hmm, po co obcinać pasy, komu to przeszkadza ???
Ja też kupiłem jako ciężarowy i wszystkie pasy z tyłu były.
Wszystko zależało od tego jakie przepisy dot. odliczenia VAT obowiązywały w danym czasie i od tego zależała ilość miejsc w samochodzie. Oprócz wycinania pasów dokładany był jeszcze na stałe podłokietnik, który nie dawał się składać.
Wszystko zależało od tego jakie przepisy dot. odliczenia VAT obowiązywały w danym czasie i od tego zależała ilość miejsc w samochodzie. Oprócz wycinania pasów dokładany był jeszcze na stałe podłokietnik, który nie dawał się składać.
A więc to wszystko tłumaczy. Polska - kraj idiotyzmów. Założyć kratkę, obciąć pasy i ciężarówka gotowa. Żenada. Dobrze, że ja trafiłem na "lepsze" przepisy i nie popsuli mi samochodu. :fcp2
A więc to wszystko tłumaczy. Polska - kraj idiotyzmów.
TAK TAK TAK
Powiem lepiej - samochód który w dowiedzie rejestracyjnym ma wpis CIĘŻAROWY wg prawa o ruchu drogowym jest ciężarowy, natomiast dla urzędu skarbowego może być osobowy. Przykładem może byc Escort sprzedany przez dealera jako ciężarowy z kratką. Ale po zmianie przepisów skarbowych dla urzędu skarbowego jest osobowy.
Polska to kraj wielkich jaj.
pozdrawiam
Arturek
Wszystko zależało od tego jakie przepisy dot. odliczenia VAT obowiązywały w danym czasie i od tego zależała ilość miejsc w samochodzie. Oprócz wycinania pasów dokładany był jeszcze na stałe podłokietnik, który nie dawał się składać.
No właśnie. Trafiła mi się wersja z końcówki 2003 r. kratka + niedający się złożyć podłokietnik + zamek klamry środkowego pasa bezpieczeństwa i pusta dziura po pasie u góry kanapy.
Łudzę się, że może pas jest wewnątrz kanapy zwinięty, ale pewnie został ucięty.
dilerzy mieli obowiązek obcinania tego pasa środkowego - więc ja bym się nie łudził.
[ Dodano: 23-11-2007, 07:57 ]
Łódzę się, że może pas jest wewnątrz kanapy zwinięty, ale pewnie został ucięty.
dilerzy mieli obowiązek obcinania tego pasa środkowego - więc ja bym się nie łudził.
Czyli sprawa wyjaśniona.
Facet z warsztatu demontującego kratki mówi, że mają po stówce pasy biodrowe. Na allegro znalazłem pas z demontażu oryginalny puszczany górą za 150 zł.
Poradźcie co wybrać?
W sumie w 5 osób jeżdżę rzadko, więc biodrówka używana sporadycznie - tylko jak sobie przypomnę jak pas biodrowy wrzyna się w brzuch w moim starym Espacie to decyzja oczywista.
wrredusek 23-11-2007, 08:18 Rozumiem, że on był zarejestrowany na 4 osoby i dlatego trzeba było wyciąć pas, a czy po przeróbce na osobowy będziesz miał wpis w dowodzie, że na 5 osób? Jak to wygląda z przerabianiem? A właściwie to po co przerabasz na osobowy? Pytam bo kupiłem mondka ciężarowego-uniwersalnego rejestrowanego na 5 osób i zastanawiam się co mi to przeszkadza, że jest ciężarowy.
Mój jest zarejestrowany na 4 osoby.
Kratka nie daje już żadnych korzyści fiskalnych, jedyny plus kratki jaki dostrzegam to zabezpieczenie przed oberwaniem w głowę bagażem położonym na rolecie.
Minusy kratki to ograniczona widoczność do tyłu (tak twierdzi moją żona :fcp2 ). Do tego dochodzi jeszcze podłokietnik, którego nie można złożyć (kanapy tym samym złożyć nie można również).
I plus największy: z kratką na przejściach granicznych stoisz z TIRami :fcp1
Auto i tak będę przerejestrowywać, więc od razu zrobię z niego osobówkę.
wrredusek 23-11-2007, 08:50 I plus największy: z kratką na przejściach granicznych stoisz z TIRami :fcp1
Od grudnia nie będzie kontroli na granicach :)
A jakie są koszty takiej przeróbki? chodzi mi o sprawy papierowe, nie o przeróbki w samochodzie.
Od grudnia nie będzie kontroli na granicach :)
Zależy do jakiego kraju jedziesz :fcp1
A jakie są koszty takiej przeróbki? chodzi mi o sprawy papierowe, nie o przeróbki w samochodzie.
Zaświadczenie do urzędu: ok 150 zł (demontaż kratki w cenie)
pas: ok 100-150 zł (nowy 390 zł)
badanie techniczne w OSK: ok 180 zł
opłata za przerejestrowanie (przerejestrować i tak muszę więc tego nie wliczam).
Jak przeprowadzę akcje podam dokładne ceny.
Ja założyłem pas biodrowy.
I tak cały czas jest schowany pod kanapą.
Nigdy nie jeżdżę w 5 osób.
Pozdrawiam
Rozumiem, że on był zarejestrowany na 4 osoby i dlatego trzeba było wyciąć pas, a czy po przeróbce na osobowy będziesz miał wpis w dowodzie, że na 5 osób? Jak to wygląda z przerabianiem? A właściwie to po co przerabasz na osobowy? Pytam bo kupiłem mondka ciężarowego-uniwersalnego rejestrowanego na 5 osób i zastanawiam się co mi to przeszkadza, że jest ciężarowy.
Opis w dziale PORADY (procedura + koszty) w dziale PORADY:
http://www.fordclubpolska.org/pliki/Odciezarowienie.pdf
pozdrawiam
Arturek
tomek242 23-11-2007, 09:46 Poradźcie co wybrać?
W sumie w 5 osób jeżdżę rzadko, więc biodrówka używana sporadycznie - tylko jak sobie przypomnę jak pas biodrowy wrzyna się w brzuch w moim starym Espacie to decyzja oczywista.
Ja jak przerabiałem w FFI to jednak zrobiłem bezwładnościowy, estetycznie to wygląda. Innym jeszcze rozwiązaniem jest zakup nowej kanapy, ale to już dość wyskoki koszt :fcp3
Innym jeszcze rozwiązaniem jest zakup nowej kanapy, ale to już dość wyskoki koszt :fcp3
Zależy jak na to patrzeć. Koszt używanej kanapy na allegro jest mniejszy niż koszt w ASO pas + montaż
zastanawiam się co mi to przeszkadza, że jest ciężarowy.
Za parkowanie 4 kołami na chodniku możesz dostać mandat i to tylko tyle niedogodności. :fcp2 Co do przejść granicznych nie ma podstawy prawnej do tego aby stać w kolejce z TIR-ami (dot. poj. pow.3,5t)
Dziwne że nie ma pasa. Ja też kupiłem jako ciężarowy i wszystkie pasy z tyłu były. Nic nie musiałem przerabiać, tylko wyjąłem kratkę. Hmm, po co obcinać pasy, komu to przeszkadza ???
U mnie było dokładnie tak samo. Demontaż kraty + przegląd = 150 zł i mam osobówkę :)
[ Dodano: 24-11-2007, 17:54 ]
dilerzy mieli obowiązek obcinania tego pasa środkowego - więc ja bym się nie łudził.
Czyli sprawa wyjaśniona.
Facet z warsztatu demontującego kratki mówi, że mają po stówce pasy biodrowe. Na allegro znalazłem pas z demontażu oryginalny puszczany górą za 150 zł.
Poradźcie co wybrać?
W sumie w 5 osób jeżdżę rzadko, więc biodrówka używana sporadycznie - tylko jak sobie przypomnę jak pas biodrowy wrzyna się w brzuch w moim starym Espacie to decyzja oczywista.
Jeżeli masz zagłówek na środkowym siedzeniu to montaż pasa biodrowego nie wchodzi w grę - nikt tego nie klepnie - musi być trzy punktowy. Ja w swoim miałem wszystko - tylko wyjąć kratę. Teraz mam służbową Fabię 2002 i nie mam zagłówka a biodrówka jest na swoim miejscu - zarejestrowany na 4 osoby...
Jeżeli masz zagłówek na środkowym siedzeniu to montaż pasa biodrowego nie wchodzi w grę - nikt tego nie klepnie - musi być trzy punktowy.
Właśnie się przyjrzałem swojej kanapie. Jest zagłówek, jest u góry w kanapie "wylot" na pas ale są tylko 3 zamki klamry.
Do 3-punktowych pasów powinienem mieć 4 zamki klamry (środkowy pas zapinany jest na dwie). Czy dobrze myślę?
Do 3-punktowych pasów powinienem mieć 4 zamki klamry (środkowy pas zapinany jest na dwie). Czy dobrze myślę?
Źle kombinujesz
Jeśli kupisz środkowy pas to jest to komplet:
pas jest nawinięty na zwijacz, na pasie klamra, a drugi koniec przyszyty do uchwytu służącego jako zaczep dla lewego pasażera.
środkowy pas ma zwijacz w oparciu, mocowanie do podłogi (tam gdzie zaczep lewego pasażera) i zapinasz jedną klamrę w podwójny zaczep (po prawej)
Trochę widać na fotce w tej aukcji:
http://www.allegro.pl/item256438013_for ... 8_426.html (http://www.allegro.pl/item256438013_ford_focus_pas_srodkowy_511_988_426. html)
W wolnej chwili zrobię fotkę ale mam poważne utrudnienie. Muszę wyjąć dwa dziecięce foteliki a nie chce mi się :)
Jeżeli masz zagłówek na środkowym siedzeniu to montaż pasa biodrowego nie wchodzi w grę - nikt tego nie klepnie - musi być trzy punktowy.
Właśnie się przyjrzałem swojej kanapie. Jest zagłówek, jest u góry w kanapie "wylot" na pas ale są tylko 3 zamki klamry.
Do 3-punktowych pasów powinienem mieć 4 zamki klamry (środkowy pas zapinany jest na dwie). Czy dobrze myślę?
U mnie jest dokladnie to samo. Foczka zakupiona 2 tyg. temu. Kratke sam sobie wyjąłem, bo nie mam zamiaru placic za to w warsztacie ani auta przerejestrowywac (ponoc w mysl nowych przepisow nie trzeba jeździć z krata gdy ma się auto ciezarowe).
Zamontowany miałem (do dzis) podłokietnik, który przykrecony był do zatrzaskow pasow jakimis dziwnymi gwiaździstymi srubami. Pojechałem do Norauto w Piasecznie, kolezka odkręcił ampulem, - pytam ile się należy – on co łaska – jak proboszcz :fcp4 Dalem dyszke.
Zagłówek mam, ale pasa ani sladu. Jutro zadzwonie do pierwszego właściciela i spytam, czy nie dostał go przy zakupie, choc watpie, bo to uczciwy Pan jest i pewnie by mi go przekazał, ale tak z ciekawości sprawdze.
Jeśli się okaze, ze te pasy obcinają w ASO – to zenada jakich malo – polska paranoja.
Pozdrawiam :fcp1
Z którego miesiąca ten Twój Focus jest? Bo z opisu (kratka + podłokietnik) wynika, że załapaliśmy się na te same przepisy (mój jest z 2003.10) i pasa pewnie u mnie też nie będzie. Eh
Dzisiaj jak znajdę chwilę to rozbiorę kanapę i będę miał pewność wówczas. Używany pas znalazłem za 150 zł (oryginał fordowski nowy kosztuje 390 zł).
U mnie jest dokladnie to samo. Foczka zakupiona 2 tyg. temu. Kratke sam sobie wyjąłem, bo nie mam zamiaru placic za to w warsztacie ani auta przerejestrowywac (ponoc w mysl nowych przepisow nie trzeba jeździć z krata gdy ma się auto ciezarowe).
W myśl przepisów jeśli auto jest zarejestrowane jako ciężarowe to musisz jeździć z kratą albo zapłacić 50 zł za demontaż i fakturę oraz zrobić przegląd i zmienić wpis w dowodzie. Jeśli tylko zdemontowałeś kratę to przy najbliższej kontroli jak policjant się doczyta że to ciężarówka - stracisz dowód rejestracyjny, auto jest niesprawne techniczne zgodnie z przepisami durnymi. Nie ma tylko konsekwencji skarbowych tak jak kiedyś. Ale generalnie chodzi o to, że jak jest zarejestrowane na ciężarowy to samowolnie nie możesz sobie zmienić mu homologacji poprzez tylko demontaż kraty pomimo, że w tej chwili z tej kraty nie wynikają żadne korzyści ani ulgi podatkowe. Gdy był rejestrowany obowiązywały takie a nie inne przepisy i ten konkretny samochód dalej obowiązują bo niestety nawet durne prawo nie działa wstecz.
[W myśl przepisów jeśli auto jest zarejestrowane jako ciężarowe to musisz jeździć z kratą [...] niestety nawet durne prawo nie działa wstecz.
Potwierdzam.
Kolega sam sobie zdemontował kratę w ciężarówce (Golf IV).
Przy kontroli nie dali mu mandatu ALE zabrali dowód rejestracyjny. Musiał zapłacić za montaż i przegląd, że ma kratkę i jest ciężarówką.
Z którego miesiąca ten Twój Focus jest? Bo z opisu (kratka + podłokietnik) wynika, że załapaliśmy się na te same przepisy (mój jest z 2003.10) i pasa pewnie u mnie też nie będzie. Eh
Dzisiaj jak znajdę chwilę to rozbiorę kanapę i będę miał pewność wówczas. Używany pas znalazłem za 150 zł (oryginał fordowski nowy kosztuje 390 zł).
Witaj. Kwiecien 2004.
Pozdrawiam.
Ja jak przerabiałem z ciezarówki na osobowe miałem ściagnietą kratę, koleś z przeglądu powiedział że i tak musze zapłacić 150 zł za przystosowanie do wersji 5 osobowej, zagłówek miałem, podłokietnik zdrmontowałem pas kupiłem na szrocie za 10 zł od eskorta biodrowy :) wszystko ggra i przeszło. srodkowy pas i tak jest schowany pod tapicerke. Lecz chce kupić orginalny zakładany przez góre bo jakoś lipnie mi ta dziurka w tapicerce wygląda... cieżko dostać na alllegro.
cieżko dostać na alllegro.
Mi udało się kupić za 80 zł całą tylną kanapę z pasem, potem przekładka pasa, a kanapa na działkę jak znalazł :fcp2
A ja sobie policzyłem koszta...
Zdjęcie kraty (faktura a nie faktyczne zdjęcie) + kupno pasa (niedostępne na allegro, chyba, że z całą kanapą, a około 400 zeta nowy w sklepie. Na szrotach nie ma "chwilowo") + zagłówek (nawet dogadałem się z kolegą, żeby pożyczył swój na przegląd. Zagłówek bez problemu do kupienia, choć trzeba trafić z kolorem) + przegląd (i tak akurat robiłem) + opłaty w urzędzie (naklejki + nowy dowód).
Wyszło mi, ze jakieś 500 zeta muszę dać za wszystko (zależy w jakiej kwocie kupię pas, bo jak nowy to już do tysiaka dobijam za całość).
Za takie pieniądze to ja to olewam.
Jeżdżę dalej ciężarówką, ponieważ nie wożę 5 osób (najczęściej jadę sam, dość często z żoną, czasami jeszcze jedna osoba, góra dwie) może ze dwa razy mi się zdarzyło, że pasowało zabrać 5 osób.
Bagażnik w kombiaku też mi wystarcza, może kilka razy potrzebowałem przewozić coś dłuższego. Rower i narty wożę na dachu (jak miałem fiata doblo to wstawiałem rower na stojaka po prostu do środka). :fcp2
No to po co mam przerabiać auto i płacić kasę?
P.S. Autami z kratką oblatałem pół europy i nie zdarzyło mi się stać w kolejce z TIRami.
Zresztą teraz i tak to już nie będzie mieć znaczenia - w UE nie będzie granic a poza UE i tak się cieszą, że przyjechałeś. Serbowie nawet otworzyli dla mnie okienko "EU" bo była kolejka autek "All passports" i pojechałem na terminal dla Unii. Autem z kratką.
No gdybym ja miał zapłacić 500 zł to też bym sobie odpuścił. Mnie to kosztowało 50 zł faktura za demontaż i 100 zł przegląd - dlatego zrobiłem. Tyle, że u mnie było wszystko na miejscu, nikt nie ucinał pasa i nie wywalił zagłówka. Tak naprawdę to z faktu posiadania ciężarówki do 3,5 tony nie wynikają żadne niedogodności - no może oprócz niższej ceny przy odsprzedaży...
No gdybym ja miał zapłacić 500 zł to też bym sobie odpuścił. Mnie to kosztowało 50 zł faktura za demontaż i 100 zł przegląd - dlatego zrobiłem. Tyle, że u mnie było wszystko na miejscu, nikt nie ucinał pasa i nie wywalił zagłówka. Tak naprawdę to z faktu posiadania ciężarówki do 3,5 tony nie wynikają żadne niedogodności - no może oprócz niższej ceny przy odsprzedaży...
to taniutko... pytałem się kilka dni temu (w Warszawie) i podano mi takie koszty:
demontaż kratki (4 plastikowe pokrętła) któr sam mogę zdemontować w 2-3 minuty - 100 zł. + VAT (granda w biały dzień) + przegląd 180 (u mnie pasy i zagłówki są na 5 osób). Coś drogo !!! :fcp24
to taniutko... pytałem się kilka dni temu (w Warszawie) i podano mi takie koszty:
demontaż kratki (4 plastikowe pokrętła) któr sam mogę zdemontować w 2-3 minuty - 100 zł. + VAT (granda w biały dzień) + przegląd 180 (u mnie pasy i zagłówki są na 5 osób). Coś drogo !!! :fcp24
Pytanie jest gdzie pytałeś? Ja załatwiłem wszystko na stacji diagnostycznej tyle, że ni wszystkie stacje maja uprawnienia do zmiany homologacji samochodu. W ASO chcieli 350 zł bez przeglądu...
Wyszło mi, ze jakieś 500 zeta muszę dać za wszystko
Ja zmieściłem się w połowie tej kwoty.
180 przegląd, 30 ściągnięcie kratki, 60 pas biodrowy (mam 3 zagłówki i nie było z tego powodu żadnego problemu)
Pozdrawiam
a zmieściłem się w połowie tej kwoty.
180 przegląd, 30 ściągnięcie kratki, 60 pas biodrowy (mam 3 zagłówki i nie było z tego powodu żadnego problem
To jak wszystko w Polsce zależy od stacji - jedna podbije przegląd autu bez hamulców a druga nie podbije ze względu na przepaloną żarówkę. Mi diagnosta powiedział, że jak jest zagłówek to pas ma być trzypunktowy nie biodrówka - ale jak stację przejdzie z biodrówką to później tego już nikt nie sprawdza. A przegląd chyba rzeczywiście jakiś rozszerzony robiłem chyba za 180 nie za 100. Jednak koszt był nie współmierny czym mnie na początku straszyli...
Znalazłem w końcu wolną chwilę, żeby zerknąć do swojej "ciężarówy". Wycięty pas znalazłem pod siedzeniem.
Czy próbowaliście montować w zwijaczu taki wycięty pas? Jest na to szansa, czy od razu szukać na allegro/szrocie używanego?
Czy próbowaliście montować w zwijaczu taki wycięty pas?
Mocowanie pasa w bębnie zwijacza nie jest jakieś specjalnie trudne. W bębnie jest wycięcie w które wkłada się końcówkę pasa i wciska się trzpień blokujący. Kwestia jedynie tego aby odpowiednio ustawić mechanizm i czy tego obciętego pasa masz na tyle dużo żeby go starczyło na funkcjonalny pas .
Porównałem długość wyciętego pasa z rozwiniętym pasem sąsiednim, praktycznie ta sama długość, więc tutaj nie powinno być problemów.
Pytanie jest gdzie pytałeś? Ja załatwiłem wszystko na stacji diagnostycznej tyle, że ni wszystkie stacje maja uprawnienia do zmiany homologacji samochodu. W ASO chcieli 350 zł bez przeglądu...
a blisko mojego miejsca zamieszkania (Wa-wa Białołęka) w stacji diagnostycznej...
szukam tańszej stacji... ma ktoś jakiś namiar?
|
|