Zobacz pełną wersję : Focus z kratką i 5 pas bezpieczeństwa


smiechu
22-11-2007, 18:34
Witam.

Zostałem szczęśliwym (jeszcze :fcp1 ) posiadaczem Focusa I kombi 2003 r. Autko jest zarejestrowane jako ciężarowe i chcę je przerejestrować na osobówkę.
Procedurę oczywiście znam, instrukcję montażu 5 pasa bezpieczeństwa znalazłem na konkurencyjnej grupie poświęconej focusom.

Dla zainteresowanych: Jak zamontować piąty pas bezpieczeństwa (http://forum.focusklubpolska.pl/viewtopic.php?t=7325&start=0)

Pytanie mam natomiast trochę z innej beczki. Nie chcę rozbierać kanapy, bo znając życie połamię zatrzaski. Jadę do majstra zdemontować kratkę i dostać świstek do urzędu, ale nie chcę zostać "naciągnięty" na płacenie za pas, który w rzeczywistości pewnie jest w kanapie.

Czy ASO montując w nowym wozie kratkę pozostawia pas w siedzeniu?
Jak było w waszych wozach?

Generalnie wizualnie wszystko jest (przelotka na pas u gór kanapy, napinacz na dole).

shapyr
22-11-2007, 18:54
Nie chcę rozbierać kanapy, bo znając życie połamię zatrzaski. Jadę do majstra zdemontować kratkę i dostać świstek do urzędu, ale nie chcę zostać "naciągnięty" na płacenie za pas, który w rzeczywistości pewnie jest w kanapie.

Pas jest ale na 99% obcięty. Nie sądzę aby ktokolwiek odpruwał zaszycie pasa przy mocowaniu do podłogi, no chyba że masz szczęście. Poza tym będzie jeszcze brakowało klamry (zapięcia pasa). U mnie pas był obcięty. Kupiłem oparcie z pasem i przełożyłem go (poległa jedna zapinka). Uczciwy diagnosta nie podpisze się pod tym, że auto jest 5 osobowe jak nie zobaczy 5-go pasa.
Ogólnie rzecz biorąc, jak nie rozbierzesz kanapy to się nie dowiesz co i jak z pasem.

[ Dodano: 22-11-2007, 19:57 ]
Generalnie wizualnie wszystko jest (przelotka na pas u gór kanapy, napinacz na dole).
To jeszcze o niczym nie świadczy.
napinacz na dole
Rozumiem, że masz na myśli mocowanie pasa do podłogi i zamek klamry. Napinaczy z tyłu nie ma (nie mylić z mechanizmem bezwładnościowym).

marek34
22-11-2007, 19:40
Dziwne że nie ma pasa. Ja też kupiłem jako ciężarowy i wszystkie pasy z tyłu były. Nic nie musiałem przerabiać, tylko wyjąłem kratkę. Hmm, po co obcinać pasy, komu to przeszkadza ???

shapyr
22-11-2007, 20:16
Ja też kupiłem jako ciężarowy i wszystkie pasy z tyłu były.
Wszystko zależało od tego jakie przepisy dot. odliczenia VAT obowiązywały w danym czasie i od tego zależała ilość miejsc w samochodzie. Oprócz wycinania pasów dokładany był jeszcze na stałe podłokietnik, który nie dawał się składać.

marek34
22-11-2007, 20:33
Wszystko zależało od tego jakie przepisy dot. odliczenia VAT obowiązywały w danym czasie i od tego zależała ilość miejsc w samochodzie. Oprócz wycinania pasów dokładany był jeszcze na stałe podłokietnik, który nie dawał się składać.

A więc to wszystko tłumaczy. Polska - kraj idiotyzmów. Założyć kratkę, obciąć pasy i ciężarówka gotowa. Żenada. Dobrze, że ja trafiłem na "lepsze" przepisy i nie popsuli mi samochodu. :fcp2

arturek
23-11-2007, 06:05
A więc to wszystko tłumaczy. Polska - kraj idiotyzmów.


TAK TAK TAK
Powiem lepiej - samochód który w dowiedzie rejestracyjnym ma wpis CIĘŻAROWY wg prawa o ruchu drogowym jest ciężarowy, natomiast dla urzędu skarbowego może być osobowy. Przykładem może byc Escort sprzedany przez dealera jako ciężarowy z kratką. Ale po zmianie przepisów skarbowych dla urzędu skarbowego jest osobowy.
Polska to kraj wielkich jaj.
pozdrawiam
Arturek

smiechu
23-11-2007, 06:51
Wszystko zależało od tego jakie przepisy dot. odliczenia VAT obowiązywały w danym czasie i od tego zależała ilość miejsc w samochodzie. Oprócz wycinania pasów dokładany był jeszcze na stałe podłokietnik, który nie dawał się składać.

No właśnie. Trafiła mi się wersja z końcówki 2003 r. kratka + niedający się złożyć podłokietnik + zamek klamry środkowego pasa bezpieczeństwa i pusta dziura po pasie u góry kanapy.

Łudzę się, że może pas jest wewnątrz kanapy zwinięty, ale pewnie został ucięty.

4tun
23-11-2007, 06:57
dilerzy mieli obowiązek obcinania tego pasa środkowego - więc ja bym się nie łudził.

[ Dodano: 23-11-2007, 07:57 ]


Łódzę się, że może pas jest wewnątrz kanapy zwinięty, ale pewnie został ucięty.

smiechu
23-11-2007, 07:06
dilerzy mieli obowiązek obcinania tego pasa środkowego - więc ja bym się nie łudził.

Czyli sprawa wyjaśniona.

Facet z warsztatu demontującego kratki mówi, że mają po stówce pasy biodrowe. Na allegro znalazłem pas z demontażu oryginalny puszczany górą za 150 zł.

Poradźcie co wybrać?
W sumie w 5 osób jeżdżę rzadko, więc biodrówka używana sporadycznie - tylko jak sobie przypomnę jak pas biodrowy wrzyna się w brzuch w moim starym Espacie to decyzja oczywista.

wrredusek
23-11-2007, 08:18
Rozumiem, że on był zarejestrowany na 4 osoby i dlatego trzeba było wyciąć pas, a czy po przeróbce na osobowy będziesz miał wpis w dowodzie, że na 5 osób? Jak to wygląda z przerabianiem? A właściwie to po co przerabasz na osobowy? Pytam bo kupiłem mondka ciężarowego-uniwersalnego rejestrowanego na 5 osób i zastanawiam się co mi to przeszkadza, że jest ciężarowy.

smiechu
23-11-2007, 08:26
Mój jest zarejestrowany na 4 osoby.
Kratka nie daje już żadnych korzyści fiskalnych, jedyny plus kratki jaki dostrzegam to zabezpieczenie przed oberwaniem w głowę bagażem położonym na rolecie.

Minusy kratki to ograniczona widoczność do tyłu (tak twierdzi moją żona :fcp2 ). Do tego dochodzi jeszcze podłokietnik, którego nie można złożyć (kanapy tym samym złożyć nie można również).
I plus największy: z kratką na przejściach granicznych stoisz z TIRami :fcp1

Auto i tak będę przerejestrowywać, więc od razu zrobię z niego osobówkę.

wrredusek
23-11-2007, 08:50
I plus największy: z kratką na przejściach granicznych stoisz z TIRami :fcp1


Od grudnia nie będzie kontroli na granicach :)
A jakie są koszty takiej przeróbki? chodzi mi o sprawy papierowe, nie o przeróbki w samochodzie.

smiechu
23-11-2007, 09:04
Od grudnia nie będzie kontroli na granicach :)

Zależy do jakiego kraju jedziesz :fcp1


A jakie są koszty takiej przeróbki? chodzi mi o sprawy papierowe, nie o przeróbki w samochodzie.

Zaświadczenie do urzędu: ok 150 zł (demontaż kratki w cenie)
pas: ok 100-150 zł (nowy 390 zł)
badanie techniczne w OSK: ok 180 zł
opłata za przerejestrowanie (przerejestrować i tak muszę więc tego nie wliczam).

Jak przeprowadzę akcje podam dokładne ceny.

tomiwit
23-11-2007, 09:11
Ja założyłem pas biodrowy.
I tak cały czas jest schowany pod kanapą.
Nigdy nie jeżdżę w 5 osób.

Pozdrawiam

arturek
23-11-2007, 09:12
Rozumiem, że on był zarejestrowany na 4 osoby i dlatego trzeba było wyciąć pas, a czy po przeróbce na osobowy będziesz miał wpis w dowodzie, że na 5 osób? Jak to wygląda z przerabianiem? A właściwie to po co przerabasz na osobowy? Pytam bo kupiłem mondka ciężarowego-uniwersalnego rejestrowanego na 5 osób i zastanawiam się co mi to przeszkadza, że jest ciężarowy.

Opis w dziale PORADY (procedura + koszty) w dziale PORADY:

http://www.fordclubpolska.org/pliki/Odciezarowienie.pdf

pozdrawiam
Arturek

tomek242
23-11-2007, 09:46
Poradźcie co wybrać?
W sumie w 5 osób jeżdżę rzadko, więc biodrówka używana sporadycznie - tylko jak sobie przypomnę jak pas biodrowy wrzyna się w brzuch w moim starym Espacie to decyzja oczywista.

Ja jak przerabiałem w FFI to jednak zrobiłem bezwładnościowy, estetycznie to wygląda. Innym jeszcze rozwiązaniem jest zakup nowej kanapy, ale to już dość wyskoki koszt :fcp3

arturek
23-11-2007, 10:36
Innym jeszcze rozwiązaniem jest zakup nowej kanapy, ale to już dość wyskoki koszt :fcp3
Zależy jak na to patrzeć. Koszt używanej kanapy na allegro jest mniejszy niż koszt w ASO pas + montaż

shapyr
23-11-2007, 20:21
zastanawiam się co mi to przeszkadza, że jest ciężarowy.
Za parkowanie 4 kołami na chodniku możesz dostać mandat i to tylko tyle niedogodności. :fcp2 Co do przejść granicznych nie ma podstawy prawnej do tego aby stać w kolejce z TIR-ami (dot. poj. pow.3,5t)

Seweryn
24-11-2007, 16:49
Dziwne że nie ma pasa. Ja też kupiłem jako ciężarowy i wszystkie pasy z tyłu były. Nic nie musiałem przerabiać, tylko wyjąłem kratkę. Hmm, po co obcinać pasy, komu to przeszkadza ???


U mnie było dokładnie tak samo. Demontaż kraty + przegląd = 150 zł i mam osobówkę :)

[ Dodano: 24-11-2007, 17:54 ]
dilerzy mieli obowiązek obcinania tego pasa środkowego - więc ja bym się nie łudził.

Czyli sprawa wyjaśniona.

Facet z warsztatu demontującego kratki mówi, że mają po stówce pasy biodrowe. Na allegro znalazłem pas z demontażu oryginalny puszczany górą za 150 zł.

Poradźcie co wybrać?
W sumie w 5 osób jeżdżę rzadko, więc biodrówka używana sporadycznie - tylko jak sobie przypomnę jak pas biodrowy wrzyna się w brzuch w moim starym Espacie to decyzja oczywista.

Jeżeli masz zagłówek na środkowym siedzeniu to montaż pasa biodrowego nie wchodzi w grę - nikt tego nie klepnie - musi być trzy punktowy. Ja w swoim miałem wszystko - tylko wyjąć kratę. Teraz mam służbową Fabię 2002 i nie mam zagłówka a biodrówka jest na swoim miejscu - zarejestrowany na 4 osoby...

smiechu
24-11-2007, 17:28
Jeżeli masz zagłówek na środkowym siedzeniu to montaż pasa biodrowego nie wchodzi w grę - nikt tego nie klepnie - musi być trzy punktowy.

Właśnie się przyjrzałem swojej kanapie. Jest zagłówek, jest u góry w kanapie "wylot" na pas ale są tylko 3 zamki klamry.
Do 3-punktowych pasów powinienem mieć 4 zamki klamry (środkowy pas zapinany jest na dwie). Czy dobrze myślę?

arturek
24-11-2007, 18:16
Do 3-punktowych pasów powinienem mieć 4 zamki klamry (środkowy pas zapinany jest na dwie). Czy dobrze myślę?
Źle kombinujesz
Jeśli kupisz środkowy pas to jest to komplet:
pas jest nawinięty na zwijacz, na pasie klamra, a drugi koniec przyszyty do uchwytu służącego jako zaczep dla lewego pasażera.
środkowy pas ma zwijacz w oparciu, mocowanie do podłogi (tam gdzie zaczep lewego pasażera) i zapinasz jedną klamrę w podwójny zaczep (po prawej)
Trochę widać na fotce w tej aukcji:
http://www.allegro.pl/item256438013_for ... 8_426.html (http://www.allegro.pl/item256438013_ford_focus_pas_srodkowy_511_988_426. html)

W wolnej chwili zrobię fotkę ale mam poważne utrudnienie. Muszę wyjąć dwa dziecięce foteliki a nie chce mi się :)

korsage
24-11-2007, 23:55
Jeżeli masz zagłówek na środkowym siedzeniu to montaż pasa biodrowego nie wchodzi w grę - nikt tego nie klepnie - musi być trzy punktowy.

Właśnie się przyjrzałem swojej kanapie. Jest zagłówek, jest u góry w kanapie "wylot" na pas ale są tylko 3 zamki klamry.
Do 3-punktowych pasów powinienem mieć 4 zamki klamry (środkowy pas zapinany jest na dwie). Czy dobrze myślę?

U mnie jest dokladnie to samo. Foczka zakupiona 2 tyg. temu. Kratke sam sobie wyjąłem, bo nie mam zamiaru placic za to w warsztacie ani auta przerejestrowywac (ponoc w mysl nowych przepisow nie trzeba jeździć z krata gdy ma się auto ciezarowe).
Zamontowany miałem (do dzis) podłokietnik, który przykrecony był do zatrzaskow pasow jakimis dziwnymi gwiaździstymi srubami. Pojechałem do Norauto w Piasecznie, kolezka odkręcił ampulem, - pytam ile się należy – on co łaska – jak proboszcz :fcp4 Dalem dyszke.
Zagłówek mam, ale pasa ani sladu. Jutro zadzwonie do pierwszego właściciela i spytam, czy nie dostał go przy zakupie, choc watpie, bo to uczciwy Pan jest i pewnie by mi go przekazał, ale tak z ciekawości sprawdze.
Jeśli się okaze, ze te pasy obcinają w ASO – to zenada jakich malo – polska paranoja.
Pozdrawiam :fcp1

smiechu
25-11-2007, 07:38
Z którego miesiąca ten Twój Focus jest? Bo z opisu (kratka + podłokietnik) wynika, że załapaliśmy się na te same przepisy (mój jest z 2003.10) i pasa pewnie u mnie też nie będzie. Eh

Dzisiaj jak znajdę chwilę to rozbiorę kanapę i będę miał pewność wówczas. Używany pas znalazłem za 150 zł (oryginał fordowski nowy kosztuje 390 zł).

Seweryn
25-11-2007, 07:54
U mnie jest dokladnie to samo. Foczka zakupiona 2 tyg. temu. Kratke sam sobie wyjąłem, bo nie mam zamiaru placic za to w warsztacie ani auta przerejestrowywac (ponoc w mysl nowych przepisow nie trzeba jeździć z krata gdy ma się auto ciezarowe).

W myśl przepisów jeśli auto jest zarejestrowane jako ciężarowe to musisz jeździć z kratą albo zapłacić 50 zł za demontaż i fakturę oraz zrobić przegląd i zmienić wpis w dowodzie. Jeśli tylko zdemontowałeś kratę to przy najbliższej kontroli jak policjant się doczyta że to ciężarówka - stracisz dowód rejestracyjny, auto jest niesprawne techniczne zgodnie z przepisami durnymi. Nie ma tylko konsekwencji skarbowych tak jak kiedyś. Ale generalnie chodzi o to, że jak jest zarejestrowane na ciężarowy to samowolnie nie możesz sobie zmienić mu homologacji poprzez tylko demontaż kraty pomimo, że w tej chwili z tej kraty nie wynikają żadne korzyści ani ulgi podatkowe. Gdy był rejestrowany obowiązywały takie a nie inne przepisy i ten konkretny samochód dalej obowiązują bo niestety nawet durne prawo nie działa wstecz.

arturek
25-11-2007, 08:11
[W myśl przepisów jeśli auto jest zarejestrowane jako ciężarowe to musisz jeździć z kratą [...] niestety nawet durne prawo nie działa wstecz.
Potwierdzam.
Kolega sam sobie zdemontował kratę w ciężarówce (Golf IV).
Przy kontroli nie dali mu mandatu ALE zabrali dowód rejestracyjny. Musiał zapłacić za montaż i przegląd, że ma kratkę i jest ciężarówką.

korsage
25-11-2007, 09:21
Z którego miesiąca ten Twój Focus jest? Bo z opisu (kratka + podłokietnik) wynika, że załapaliśmy się na te same przepisy (mój jest z 2003.10) i pasa pewnie u mnie też nie będzie. Eh

Dzisiaj jak znajdę chwilę to rozbiorę kanapę i będę miał pewność wówczas. Używany pas znalazłem za 150 zł (oryginał fordowski nowy kosztuje 390 zł).

Witaj. Kwiecien 2004.
Pozdrawiam.

bychu81
25-11-2007, 14:17
Ja jak przerabiałem z ciezarówki na osobowe miałem ściagnietą kratę, koleś z przeglądu powiedział że i tak musze zapłacić 150 zł za przystosowanie do wersji 5 osobowej, zagłówek miałem, podłokietnik zdrmontowałem pas kupiłem na szrocie za 10 zł od eskorta biodrowy :) wszystko ggra i przeszło. srodkowy pas i tak jest schowany pod tapicerke. Lecz chce kupić orginalny zakładany przez góre bo jakoś lipnie mi ta dziurka w tapicerce wygląda... cieżko dostać na alllegro.

shapyr
25-11-2007, 18:31
cieżko dostać na alllegro.
Mi udało się kupić za 80 zł całą tylną kanapę z pasem, potem przekładka pasa, a kanapa na działkę jak znalazł :fcp2

Schem
26-11-2007, 09:09
A ja sobie policzyłem koszta...
Zdjęcie kraty (faktura a nie faktyczne zdjęcie) + kupno pasa (niedostępne na allegro, chyba, że z całą kanapą, a około 400 zeta nowy w sklepie. Na szrotach nie ma "chwilowo") + zagłówek (nawet dogadałem się z kolegą, żeby pożyczył swój na przegląd. Zagłówek bez problemu do kupienia, choć trzeba trafić z kolorem) + przegląd (i tak akurat robiłem) + opłaty w urzędzie (naklejki + nowy dowód).

Wyszło mi, ze jakieś 500 zeta muszę dać za wszystko (zależy w jakiej kwocie kupię pas, bo jak nowy to już do tysiaka dobijam za całość).

Za takie pieniądze to ja to olewam.
Jeżdżę dalej ciężarówką, ponieważ nie wożę 5 osób (najczęściej jadę sam, dość często z żoną, czasami jeszcze jedna osoba, góra dwie) może ze dwa razy mi się zdarzyło, że pasowało zabrać 5 osób.
Bagażnik w kombiaku też mi wystarcza, może kilka razy potrzebowałem przewozić coś dłuższego. Rower i narty wożę na dachu (jak miałem fiata doblo to wstawiałem rower na stojaka po prostu do środka). :fcp2

No to po co mam przerabiać auto i płacić kasę?

P.S. Autami z kratką oblatałem pół europy i nie zdarzyło mi się stać w kolejce z TIRami.
Zresztą teraz i tak to już nie będzie mieć znaczenia - w UE nie będzie granic a poza UE i tak się cieszą, że przyjechałeś. Serbowie nawet otworzyli dla mnie okienko "EU" bo była kolejka autek "All passports" i pojechałem na terminal dla Unii. Autem z kratką.

Seweryn
26-11-2007, 10:32
No gdybym ja miał zapłacić 500 zł to też bym sobie odpuścił. Mnie to kosztowało 50 zł faktura za demontaż i 100 zł przegląd - dlatego zrobiłem. Tyle, że u mnie było wszystko na miejscu, nikt nie ucinał pasa i nie wywalił zagłówka. Tak naprawdę to z faktu posiadania ciężarówki do 3,5 tony nie wynikają żadne niedogodności - no może oprócz niższej ceny przy odsprzedaży...

jaremi
26-11-2007, 11:22
No gdybym ja miał zapłacić 500 zł to też bym sobie odpuścił. Mnie to kosztowało 50 zł faktura za demontaż i 100 zł przegląd - dlatego zrobiłem. Tyle, że u mnie było wszystko na miejscu, nikt nie ucinał pasa i nie wywalił zagłówka. Tak naprawdę to z faktu posiadania ciężarówki do 3,5 tony nie wynikają żadne niedogodności - no może oprócz niższej ceny przy odsprzedaży...

to taniutko... pytałem się kilka dni temu (w Warszawie) i podano mi takie koszty:
demontaż kratki (4 plastikowe pokrętła) któr sam mogę zdemontować w 2-3 minuty - 100 zł. + VAT (granda w biały dzień) + przegląd 180 (u mnie pasy i zagłówki są na 5 osób). Coś drogo !!! :fcp24

Seweryn
26-11-2007, 14:14
to taniutko... pytałem się kilka dni temu (w Warszawie) i podano mi takie koszty:
demontaż kratki (4 plastikowe pokrętła) któr sam mogę zdemontować w 2-3 minuty - 100 zł. + VAT (granda w biały dzień) + przegląd 180 (u mnie pasy i zagłówki są na 5 osób). Coś drogo !!! :fcp24

Pytanie jest gdzie pytałeś? Ja załatwiłem wszystko na stacji diagnostycznej tyle, że ni wszystkie stacje maja uprawnienia do zmiany homologacji samochodu. W ASO chcieli 350 zł bez przeglądu...

tomiwit
26-11-2007, 17:50
Wyszło mi, ze jakieś 500 zeta muszę dać za wszystko

Ja zmieściłem się w połowie tej kwoty.
180 przegląd, 30 ściągnięcie kratki, 60 pas biodrowy (mam 3 zagłówki i nie było z tego powodu żadnego problemu)

Pozdrawiam

Seweryn
26-11-2007, 18:39
a zmieściłem się w połowie tej kwoty.
180 przegląd, 30 ściągnięcie kratki, 60 pas biodrowy (mam 3 zagłówki i nie było z tego powodu żadnego problem

To jak wszystko w Polsce zależy od stacji - jedna podbije przegląd autu bez hamulców a druga nie podbije ze względu na przepaloną żarówkę. Mi diagnosta powiedział, że jak jest zagłówek to pas ma być trzypunktowy nie biodrówka - ale jak stację przejdzie z biodrówką to później tego już nikt nie sprawdza. A przegląd chyba rzeczywiście jakiś rozszerzony robiłem chyba za 180 nie za 100. Jednak koszt był nie współmierny czym mnie na początku straszyli...

smiechu
26-11-2007, 21:06
Znalazłem w końcu wolną chwilę, żeby zerknąć do swojej "ciężarówy". Wycięty pas znalazłem pod siedzeniem.
Czy próbowaliście montować w zwijaczu taki wycięty pas? Jest na to szansa, czy od razu szukać na allegro/szrocie używanego?

shapyr
26-11-2007, 21:13
Czy próbowaliście montować w zwijaczu taki wycięty pas?
Mocowanie pasa w bębnie zwijacza nie jest jakieś specjalnie trudne. W bębnie jest wycięcie w które wkłada się końcówkę pasa i wciska się trzpień blokujący. Kwestia jedynie tego aby odpowiednio ustawić mechanizm i czy tego obciętego pasa masz na tyle dużo żeby go starczyło na funkcjonalny pas .

smiechu
26-11-2007, 21:16
Porównałem długość wyciętego pasa z rozwiniętym pasem sąsiednim, praktycznie ta sama długość, więc tutaj nie powinno być problemów.

jaremi
26-11-2007, 21:24
Pytanie jest gdzie pytałeś? Ja załatwiłem wszystko na stacji diagnostycznej tyle, że ni wszystkie stacje maja uprawnienia do zmiany homologacji samochodu. W ASO chcieli 350 zł bez przeglądu...

a blisko mojego miejsca zamieszkania (Wa-wa Białołęka) w stacji diagnostycznej...

szukam tańszej stacji... ma ktoś jakiś namiar?