Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Nakrętki do felg aluminiowych
jarek.m2 01-02-2014, 18:08 Witam ,
czy po zmianie z feg stalowych na aluminiowe 17 cali muszę kupic nakrętki do felg aluminiowych, chciałem dzisiaj zmienić na alusy i coś mi nie pasuje , nakrętki nie siedzę w gniazdach idealnie,
nakrętka alu. 1676176 - 9G91-1K024-AA - 16,52 za szt. w ASO - nakrętka do aluminiowych posiada inny stożek niż do stalowych
Jarek G. 01-02-2014, 18:53 16,52 za szt
No niestety to boli.
Ale znacznie poprawia wygląd alusów.
Marek-77 01-02-2014, 19:33 Sprawdź tutaj
http://allegro.pl/nakretka-ford-fiesta-focus-mondeo-c-max-s-max-i3866176139.html
sam kupowałem ostatnio ale do stalowych i jest ok
orion512 01-02-2014, 21:38 Nie napisałeś jeszcze czy alusy masz fordowskie czy zamienniki.
Bo w oryginałach są zwykle duże stożki (28mm) a w zamiennikach małe (23mm).
Więc musisz mieć inne nakrętki do oryginałów a inne do zamienników.
Do zamienników są dużo tańsze (ja kupowałem po 4zł sztuka).
jarek.m2 02-02-2014, 10:57 kupiłem oryginalne fordowskie fegi 17 calowe, dodam jeszcze że kupiłem je w anglii ponieważ mieszkam i pracuję właśnie w anglii,:wink: wiec musze coś tytaj poszukać, może na ebayu coś znajdę, może ktoś ma już jakieś podpowiedzi-będę wdzięczny.
krzyspvfr 03-12-2014, 10:19 Witam,
podepnę się pod ten wątek.
Mam oryginalne alufelgi Ford 17", ostatnio po wymianie opon u wulkanizatora spotkała mnie awaria nakrętki - zobaczcie na zdjęcie, jedna z nakrętek jakby zgubiła swoją część. Jestem w szoku bo myślałem, że nakrętka to kawał stali i tyle, a tu widzę, że jakieś "czapki" mają.
To normalne, że ta część z wierzchu spada? Na jakiej zasadzie one się trzymają?
orion512 03-12-2014, 10:56 Zdarza się. One mają wciśnięte takie kapturki ozdobne tłoczone z cienkiej blachy nierdzewnej. Ale dzięki temu nie rdzewieją jak te z pełnej stali chromowane.
Po jednym sezonie nadawały się tylko do wyrzucenia.
Widziałem już kilka takich kapturków rozjechanych na parkingu więc nie jesteś pierwszy :D.
Po prostu musisz kupić nową nakrętkę.
krzyspvfr 03-12-2014, 11:08 OK, a czy to nie jest tak, że trzeba je delikatnie odkręcać i przykręcać, zwykłym kluczem a nie pneumatykiem - i wtedy pożyją dłużej?
OK, a czy to nie jest tak, że trzeba je delikatnie odkręcać i przykręcać, zwykłym kluczem a nie pneumatykiem - i wtedy pożyją dłużej?
Otóż to-one się uszkadzają od niewłaściwego przy-/odkręcania. W ogóle, klucz pneumatyczny to destruktor felg, śrub/nakrętek i ich gniazd.
ja tylko napisze że kupiłem rok temu nakrętki Febi (15złotych/sztuka), i jaka była ulga jak zamieniałem koła na zimowe.
Zawsze w mondeo miałem super problemy z odkręcaniem śrub przy kołach, a tu w S-Maxie z tymi nakrętkami... masełko mocno zakręcone, ale nic nie trzeszczało nic nie pykało żadnych rur na klucz, normalnie na trasie bym wymienił koło na zapas nawet jak byłbym kobietą, tylko w S-Maxie nie mam koła :(
pozdro
hypnotoad 03-12-2014, 13:20 Otóż to-one się uszkadzają od niewłaściwego przy-/odkręcania. W ogóle, klucz pneumatyczny to destruktor felg, śrub/nakrętek i ich gniazd.
To i ja się podpytam. W moim S-MAXie mam felgi 5x2 ramienne, 17". Przy wymianie opon na zimowe, wulkanizator zwrócił uwagę na to, że te "kapturki" są luźne i zimą będzie pod nie wchodziła woda (z solą drogową), powodując błyskawiczną korozję śrub.
Czy ktoś wie coś na ten temat i czy warto/można to reklamować w ASO? Auto było odbierane w październiku.
Reklamować zawsze można, ale stawiam, że na bank zwalą na "przekręcanie" nakrętek przez wulkanizatora. I nie będzie to bezpodstawne. Kiedyś odbierałem auto z aso po naprawie blacharskiej i koło tez było przykręcone za mocno-nie wiem czy gdziekolwiek robią to właściwie (poza moim garażem, oczywiście :-) ).
jakby kapturki były luźne to by się to raczej rozpadło. Może chodziło mu o te "pływające podkładki" na nich ?
A o nakrętki dbać i z daleka od pneumatyka je trzymać - kupowałem ostatnio komplet nowych w aso ( 16 + 4 zabezp) i cena trochę bolesna jak za głupie nakrętki
hypnotoad 03-12-2014, 15:04 jakby kapturki były luźne to by się to raczej rozpadło. Może chodziło mu o te "pływające podkładki" na nich ?
A o nakrętki dbać i z daleka od pneumatyka je trzymać - kupowałem ostatnio komplet nowych w aso ( 16 + 4 zabezp) i cena trochę bolesna jak za głupie nakrętki
Dokładnie o to co odpadło u kolegi na zdjęciu: http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=57418&d=1417601947
No i w takim razie czy trzeba coś z tym robić - czy wulkanizator miał rację jeśli chodzi korozję?
no to jak ten kapturek ma luzy to faktycznie za chwile Ci odpadnie, jak tam się dostanie woda i zamarznie to też mu w tym pomoże. Możliwe że ta nakrętka wtedy zardzewieje, do tego będziesz musiał używać do niej mniejszego klucza więc najlepiej wymiana.
Spróbuj spytaj w aso chociaż wątpię że Ci to wymienią, podciągną pod nieumiejętne odkręcanie, pewnie sami wiedzą że to bardziew. Niestety te nakrętki są dość słabe, a może trafiłeś na felerną i po pierwszym kontakcie z pneumatem wymiękła ;) W razie czego w aso ok 18,50/szt
Tańszych podróbek nie polecam, kiedyś kupiłem takie do mondeo, po kilku mies już te kapturki były przyrdzewiałe
hypnotoad 03-12-2014, 20:41 no to jak ten kapturek ma luzy to faktycznie za chwile Ci odpadnie, jak tam się dostanie woda i zamarznie to też mu w tym pomoże. Możliwe że ta nakrętka wtedy zardzewieje, do tego będziesz musiał używać do niej mniejszego klucza więc najlepiej wymiana.
Spróbuj spytaj w aso chociaż wątpię że Ci to wymienią, podciągną pod nieumiejętne odkręcanie, pewnie sami wiedzą że to bardziew. Niestety te nakrętki są dość słabe, a może trafiłeś na felerną i po pierwszym kontakcie z pneumatem wymiękła ;) W razie czego w aso ok 18,50/szt
Tańszych podróbek nie polecam, kiedyś kupiłem takie do mondeo, po kilku mies już te kapturki były przyrdzewiałe
Dzięki. Jedno co mnie dziwi, to to, że wszystkie kapturki przy wszystkich kołach mają ten sam luz...
Pozostaje sprawdzić jak mają inne S-MAXy na parkingu w centrum handlowym (i uciekać szybko przed ochroną/właścicielami ;)
Nie wiem jakie robią teraz nakrętki ale jedna z moich oryginalnych uległa zniekształceniu przez nieumiejętne wkładanie klucza w trakcie zdejmowania kół w warsztacie i aby ją przykręcić poleciłem mechanikowi rozprucie kapturka to walczył z nim dobre 10min po wkręceniu w imadło, używając młotka i przecinaka. Moje z pozoru też są lużne to fakt ale na końcu mają dość ciasny kołnierz, który uniemożliwia ściągnięcie.
Dzięki. Jedno co mnie dziwi, to to, że wszystkie kapturki przy wszystkich kołach mają ten sam luz...
no to jednak mało prawdopodobne żeby wszystkie były uwalone, może tak mają mieć, może taki typ ?. Chociaż u mnie nie zaobserwowałem takiego zjawiska
Slartibartfast 04-12-2014, 00:12 U mnie wszystkie grzechoczą, możliwe że od nowości. Raz po wymianie kół czy hamulców w Aso zauważyłem że jednej nie było, a głowę bym dał, że wcześniej miałem wszystkie. Oczywiście facet z Aso reklamacji nie uznał, a ja dowodu nie miałem. Może to głupie, ale przez ten przypadek teraz przed każdym oddaniem auta do Aso robię zdjęcia kół... :) Drugi raz na 17zł nie dam się naciągnąć
Ostatnio wymieniałem koła u szpeca, używał pneumatyka i z 4 spadły kapturki. Ale podoginał to na imadle +młotek i trzyma. Kapturek zaciśnięty jest na każdej ściance łba, tuż przy "denku" kapturka, w nakrętce są w tym miejscu rowki, ale tak mizerne że cudem to wszystko się trzyma...
Witam
która z nakrętek jest prawidłowa do felg aluminiowych 16 do s maxa ?
http://allegro.pl/nakretki-do-oryginalnych-alufelg-ford-s-max-galaxy-i5132222610.html
czy ta ?
http://allegro.pl/nakretki-do-felg-m14x1-50-k21-chrom-ford-s-max-i6970549817.html
Z góry dziękuje za podpowiedz.
No zależy jakie gniazdko na nakrętkę mają twoje felgi. Felgi masz fabryczne? Jeśli tak to na 90% z ruchomym kołnierzem.
właśnie wymieniam z fabrycznych 17' na 16' CMS
Ciężko powiedzieć ale obstawiam raczej te drugie, bez kołnierza.
żeby to sprawdzić to tylko wulkanizacja ?
Do felg alu jest ta pierwsza z kołnierzem ale to badziewie. Wydaje mi się, że kupiłem u tego allegrowicza dwa komplety przed ostatnią zimą i na wiosnę przy wymianie na letnie były czerwone od korozji. Nie polecam.
szynszyl 30-10-2017, 20:42 Pierwsze ale nie po takiej cenie! To jakas kicha. Takie nakretki sa znacznie drozsze
Panowie spokojnie. Kolega pisał, że ma felgi CMS a nie fabryczne. Do fabrycznych to wiadomo, że te z kołnierzem. Ale do aftermarketowych to na 99% te drugie: zwykłe nakrętki bez kołnierza M14x1,5mm. Pozostaje kwestia średnicy stożka gniazda.
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
fabryczne też mam 17' ale zdecydowałem ze zamieniam na 16 ponieważ różnica w komforcie jazdy jest naprawdę odczuwalna - teraz po zmianie na zime 215/60 jest o niebo lepiej
Ależ ludzie żyją na różnych biegunach:) Ja nie mogłem jeździć na 16'' bo choroby morskiej dostawałem jak się S-Max bujał na tych balonach.
krzysztofSJZ 31-10-2017, 20:15 z tego co ja wiem to ruchoma tulejka jest lepsza niż stała bo nie niszczy gniazda a jak wiadomo aluminium łatwiej się wyciera niż stal , a rodzaje nakrętek chyba zaznaczam chyba są 2 rodzaje z kołnierzem stożkowym i 1 rodzaj z kołnierzem płaskim stosowanym w japońskich pojazdach może też w niektórych EU i USA
większość sprzedawców poleca te z ruchomym kołnierzem
Bump: a co do komfortu pomiędzy 16 a 17 to ja wielkiej różnicy nie odczuwam poza tym że Fredek na 17 letnich jakoś troszkę pływa dopóki nie przyzwyczaję się po zmianie z zimowych 16
... ale zdecydowałem ze zamieniam na 16 ...
Każdy ma to co mu odpowiada, ale ja nawet w starej Megane Mk1 jeżdżę na 17-tkach i jak dla mnie taka wielka buda jak S-Max wymaga minimum 18-tek żeby toto jakotako wyglądało ...
W Smokusie nawet jak bym chciał, to i tak nie ma fizycznej możliwości zamontowania tych mikrusiowych kołeczek ... :619:
MAG czytałem twoje poprzednie wypowiedzi na temat wielkości felgi, i powiem Ci ze długo się wahałem, nawet jak widzę ze gdzieś stoi s-max to patrze na jakich felgach i znalazłem kilka na 16 :) wygląd słaby i to jest jedyny minus ...
2.0 Pb to jest taki muł ze nie da się tym jeździć szybko, więc mi pasuje
Bump: z tego co ja wiem to ruchoma tulejka jest lepsza niż stała bo nie niszczy gniazda a jak wiadomo aluminium łatwiej się wyciera niż stal , a rodzaje nakrętek chyba zaznaczam chyba są 2 rodzaje z kołnierzem stożkowym i 1 rodzaj z kołnierzem płaskim stosowanym w japońskich pojazdach może też w niektórych EU i USA
większość sprzedawców poleca te z ruchomym kołnierzem
Bump: a co do komfortu pomiędzy 16 a 17 to ja wielkiej różnicy nie odczuwam poza tym że Fredek na 17 letnich jakoś troszkę pływa dopóki nie przyzwyczaję się po zmianie z zimowych 16
czyli jednak czujesz różnice :)
Witam,
Chciałem się zapytać czy ktoś może polecić jakieś dobrej jakości zamienniki originalnych nakrętek OEM do felg aliminiowych. Muszę zmienić u siebie - bo pogubiło się większość tych "kapturków".
Oryginalne nakrętki fordowskie mają takie szybko niszczące się nakładki (kapturki) - widzę że na allegro jest sporo zamienników, które są jednolite - a więc być może trwalsze.
Ktoś ma takie i może cos polecić ?
Znalazłem np coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/nakretki-do-felg-aluminiowych-ford-s-max-szerokie-7224202842
"NAKRĘTKA WYKONANA Z JEDNOLITEGO MATERIAŁU!!! NIE POSIADA BLASZANYCH NAKŁADEK KTÓRE PO ODKSZTAŁCENIU SPADAJĄ UNIEMOŻLIWIAJĄC ODKRĘCENIE KOŁA KLUCZEM 19MM!!!"
citrovit 25-02-2019, 18:13 Takie właśnie kupiłem. Są ok.
kolopeter 25-02-2019, 18:33 A czy trzymają kolor, czy ciemnieja z czasem?
Danielo_82 25-02-2019, 20:46 I to nie jest problem, że nie mają tej pływającej podkładki? Jak np te:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7288021789
Te są lepsze jakościowo i tańsze https://allegro.pl/oferta/nakretki-kol-felg-14x1-5-jeep-grand-cherokee-wk-7225779951?reco_id=357f09f1-3991-11e9-a09b-000af7f61b40&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14 ee7421a14291fbf951
Te są lepsze jakościowo i tańsze https://allegro.pl/oferta/nakretki-kol-felg-14x1-5-jeep-grand-cherokee-wk-7225779951?reco_id=357f09f1-3991-11e9-a09b-000af7f61b40&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14 ee7421a14291fbf951
Z ciekawosci, tansze, ok, ale czemu lepsze?
mkaminski100 26-02-2019, 09:31 ...
Oryginalne nakrętki fordowskie mają takie szybko niszczące się nakładki (kapturki) - -...
Jeśli kowal nie dokręca ich pneumatem to się nie niszczą. Ja mam od 11 lat i nie mam problemu, ale koła odkręcam sam albo w zakładach w których dokręcają kluczem.
Co do tych lepszych tańszych zamienników to zawsze mi się wydawało że ruchomy pierścień zabezpiecza aluminium przed uszkodzeniem.
Sent from my E6853 using Tapatalk
Jeśli kowal nie dokręca ich pneumatem to się nie niszczą. Ja mam od 11 lat i nie mam problemu, ale koła odkręcam sam albo w zakładach w których dokręcają kluczem.
Co do tych lepszych tańszych zamienników to zawsze mi się wydawało że ruchomy pierścień zabezpiecza aluminium przed uszkodzeniem.
Sent from my E6853 using Tapatalk
Ok, tyle że z reguły w warsztatach odkręcają automatem. W każdym razie musze kupić - i kupię zamiennik - ale nie wiem który. Kolega eclipse napisał wyżej że te co wskazał są lepsze (może odpisze dlaczego) - ale fakt, że nie mają one tego ruchomego stożka - czy faktycznie bez niego felgi się zniszczą ?
mkaminski100 26-02-2019, 09:41 Nie w każdym odkręcają pneumatem.
Ja mam nakrętki bez ruchomego pierścienia do niefabryczbych felg (inny stożek) i po 3 założeniach zdarły farbę i podkład z aluminium.
Sent from my E6853 using Tapatalk
juri2069 26-02-2019, 10:42 Dobry temat bo też chce kupić:)
Jeden link to klucz 19 , a drugi to 21 .
Rozumiem , że obie nakrętki są ok czy może Smaxy miały kiedyś 19 ?
mkaminski100 26-02-2019, 10:44 Oryginalny 21. Zamiennik 19
Sent from my E6853 using Tapatalk
juri2069 26-02-2019, 10:47 To pozostaje kwestia ruchomego stożka lub nie , ale te z pierwszego linku wydają się ok.
Kwestia dokręcania pneumatem: wystarczy poprosić żeby poluzować i dociągnąć ręcznie i nie widzę problemu .
Aczkolwiek każda wulkanizacja twierdzi że to oni właśnie mają dobry klucz , który nie zjeżdża nakrętek tak jak u konkurencji.
Oryginalny 21. Zamiennik 19
Sent from my E6853 using Tapatalk
Nieprawda - zamienniki są też 21. Np:
https://allegro.pl/oferta/nakretki-do-felg-aluminiowych-ford-s-max-szerokie-7224202842
Ważne by było M14
juri2069 26-02-2019, 10:51 lukast racja , aczkolwiek w aukcji pisze o kluczy 21 , a na samym dole pisze o 19.
Chłop się trochę zamieszał:)
mkaminski100 26-02-2019, 11:00 Możesz sobie zrobić jakie chcesz.
Pytanie było czy 19 było oryginalnie do aluminiowych felg. Nie było.
Większość zamienników jest na klucz 19.
Nie tylko M14 jest ważne ale i kąt , bo są inne do orginalnych felg i zamiennikow.
Oryginalne nakrętki nie pasowały do zamienników felg. Dlatego kupowałem zamienniki nakretek
Sent from my E6853 using Tapatalk
lukast racja , aczkolwiek w aukcji pisze o kluczy 21 , a na samym dole pisze o 19.
Chłop się trochę zamieszał:)
Przeczytaj uważnie opis na aukcji - jest napisane że 21, a o 19 jest napisane że jak spadną nakładki z originalnych fordowskich to wtedy sie robi na klucz 19.
Aczkolwiek ja nadal nie moge się zdecydować które zamienniki nabyć...
mkaminski100 26-02-2019, 11:15 Kup oryginalne jak masz taki problem.
Zamienniki są galwanizowane na zimno więc odbarwia się po jednej zimie.
Sent from my E6853 using Tapatalk
Ja kupiłem takie na lato ,choć jeszcze nie zakładałem
https://allegro.pl/oferta/nakretki-nakretka-tpi-czarne-kute-galaxy-s-max-7130302292
Zobaczymy za pare tygodni 😊
mkaminski100 26-02-2019, 11:29 Jesteś pewien że te nie są do felg zamiennikow?
Sent from my E6853 using Tapatalk
Kup oryginalne jak masz taki problem.
Zamienniki są galwanizowane na zimno więc odbarwia się po jednej zimie.
Sent from my E6853 using Tapatalk
Dlatego właśnie założyłem ten temat. Miałem nadzieję że może ktoś ma takie zamienniki od jakiegoś czasu i np. może coś polecić. Może wśród zamienników też są lepsze i gorsze.
Oryginalnych nie chcę bo nie zmieniał kół sam, a nie chce mi się stać nad gośćmi i za każdym razem pilnować by odkręcali ręcznie.
Super temat bo kupowałem już na allegro i w ford e-sklep i oba komplety rdza po 1 zimie.
Przeglądałem aukcje są takie z nakładkami wyglądającymi solidnie ale ceny również jak np febi
mkaminski100 26-02-2019, 13:30 Ja luźne nakładki przyklejalem pasta Dirko/Elring/Reinz po uprzednim oczyszczeniu nakrętki i nakładki. Trzymało się dość dobrze
Jeżeli nie będziesz stal i patrzył to tak czy inaczej narażasz się na uszkodzenie śrub.
widziałem już przeciągnięte gwinty i zmasakrowane łby dociągnięte pneumatem do 200-400Nm, szczególnie jak widzą że nie ma "złodziejki".
Sent from my E6853 using Tapatalk
Czarnecki 26-02-2019, 14:59 Temat idealny, bo też szukam i potrzebuję ;) Raz kupiłem za gorsze kilka oryginalnych sztuk na zapas i jak mi z którejś odpadła nakładka to wymieniałem. Niestety zapas prawie się już skończył...
Kupiłem takie ładne nakrętki z Allegro piękne i lśniące chrom do innego auta, starej Hondy i po jednej zmianie kół i zimie już są rude na rantach... Nie polecam, szkoda 50zł ;)
Ja zastanawiam się nad oryginalnym nakrętkami z S-Maxa MK2, tam nie ma tych pływających nakładek i używki są stosunkowo świeże? Stożek pewnie ten sam?
Moim zdaniem są najlepsze te które poleciłem bo nie są z gliny , mają podaną twardość nakrętki i są niklowane a nie tylko ocynkowane jak to większość sprzedawców wciska .
juri2069 26-02-2019, 16:34 Ale te co podałeś to pasują do nieoryginalnych felg - tak przynajmniej pisze
citrovit 26-02-2019, 16:42 Ja zastanawiam się nad oryginalnym nakrętkami z S-Maxa MK2, tam nie ma tych pływających nakładek i używki są stosunkowo świeże? Stożek pewnie ten sam?
No niestety w MK2 też są nakrętki do du.y .Ja kupowałem i wymieniłem nakrętki zapewne któreś z tych co poniżej podawane są linki do aukcji.Oryginalne niestety może nie gubią kapturków ale puchną ostatnio miałem problem chyba z 4 sztukami nie mogłem wsadzić nasadki 21,próbowałem nawet 22 ale się obracała dopiero jak tę 21 młotem wbiłem do dało radę odkręcić.
Moim zdaniem są najlepsze te które poleciłem bo nie są z gliny , mają podaną twardość nakrętki i są niklowane a nie tylko ocynkowane jak to większość sprzedawców wciska .
Ale te co podałeś to pasują do nieoryginalnych felg - tak przynajmniej pisze
U tego samego sprzedawcy są też te:
https://allegro.pl/oferta/nakretki-ford-s-max-14x1-5-szeroki-stozek-lublin-6536197785
one nie są też niklowane ? I mają ruchomy stożek i sa na klucz 21 ?
juri2069 26-02-2019, 16:54 też te:
I te chyba zamówie:)
kolopeter 26-02-2019, 17:23 Na oryginalne jest sposób, co sezon srubowklet płaski i młotek. Kilka uderzeń w to zagłębienie na kapslu i kapturki się ładnie trzymają. Po wymianie opon ręką sprawdzam, czy kapturek można ściągnąć, jak można to poprawiam młotkiem w zagłębienie bez ściągania nakrętek oczywiście.
I niekoniecznie robię to u wulkanizatora, poprostu ściągam kapsla i jak dojadę do domu to poprawiam
Też długo szukałem i znalazłem takie
https://wulmarex.pl/product-pol-5643-Nakretka-14x1-5-Ford-S-MAX.html
pełny masyw i ruchomy stożek. Kupiłem i zobaczę od wiosny jak się sprawują
U tego samego sprzedawcy są też te:
https://allegro.pl/oferta/nakretki-ford-s-max-14x1-5-szeroki-stozek-lublin-6536197785
one nie są też niklowane ? I mają ruchomy stożek i sa na klucz 21 ?
Tego typu mam dwa komplety po pierwszej zimie ruda praktycznie na wszystkich. Jeszcze te z aukcji są ze słabszego materiału.
Tego typu mam dwa komplety po pierwszej zimie ruda praktycznie na wszystkich. Jeszcze te z aukcji są ze słabszego materiału.
Czyli nie ma alternatywy ? Z czego te nakrętki są zrobione że po 1 sezonie rdzewieją ? :/ Ford dał ciała z tymi nakrętkami - oryginalne bardziewne, a zamienników sensownych brak widzę.
mkaminski100 26-02-2019, 21:47 Czyli nie dał. Zrobili nakrętki które łatwo uszkodzić a zamienników sensownych nie ma.
Dla nich to czysty zysk.
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
Stare Fordy miały luźny obrotowy pierścień.
Potem wprowadzili duży, pojedynczy stożek.
Były też wersje bez nakładek z nierdzewki (przelotowe) do felg z dekielkami.
Zwykłe Fordy - M12x1,5x19 blaszka się gnie - wchodzi klucz 20 (nietypowy). Blaszka spada - wchodzi 18 (nietypowy).
Najlepszy zamiennik:
https://stylauto.pl/sruby-i-nakretki-nakretka-kola,c46,p925,pl.html
S-Max, Galaxy - nakrętki M14x1,5x21 też miały różne wersje (stożek obrotowy i nie).
Z nakładką ten sam problem, tylko wtedy wchodzi odpowiednio klucz 22/20.
Bywają w StylAuto zamienniki podobne jak M12, czyli normalna kuta nakrętka z kapturkiem z nierdzewki tylko na czubku. Produkcja - Włochy. Trzeba dzwonić i pytać jak wygląda dostępność M14 do S-Max.
Jak ktoś jest z Trójmiasta to jeszcze chyba mam coś na stanie u siebie.
Nowe Fordy mają już normalne stożki, więc wybór nakrętek jest większy.
Ten sam problem ze spadającymi nakładkami ma np. Mercedes, Chevrolet/Dodge , Jaguar, Land Rover, tylko tam niektóre nakrętki kosztują nawet powyżej 40zł/szt.
Widziałem coś podobnego na all.. zaraz poszukam.
Takie:
https://allegro.pl/oferta/nakretka-kola-felgi-14x1-5-kl-21-ford-galaxy-s-max-6933670986
tylko że wytrzymałościowo słabsze.
Bump: Ja pewnie znajdę oryginał w najlepszej cenie a potem pójdę tym tropem:
Na oryginalne jest sposób, co sezon srubowklet płaski i młotek. Kilka uderzeń w to zagłębienie na kapslu i kapturki się ładnie trzymają. Po wymianie opon ręką sprawdzam, czy kapturek można ściągnąć, jak można to poprawiam młotkiem w zagłębienie bez ściągania nakrętek oczywiście.
I niekoniecznie robię to u wulkanizatora, poprostu ściągam kapsla i jak dojadę do domu to poprawiam
heavy 100S 27-02-2019, 11:13 Ja pewnie znajdę oryginał w najlepszej cenie a potem pójdę tym tropem:
Za oryginał ostatnio płaciłem w ASO 19zł/szt. Nr kat. 1676176
A jak mocowana jest nakładka w tych?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Nakretka-do-alufelgi-S-max-Galaxy-/3452#
A jak mocowana jest nakładka w tych?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Nakretka-do-alufelgi-S-max-Galaxy-/3452#
Też zaklepana - wygląda na oryginał.
Na przykładzie Forda Mondeo MK4 zrobiłem zdjęcie nakrętek do alu felg.
Na górze nakrętka zamiennik.
Na dole oryginał fordowski z dużym nieruchomym pierścieniem.
W moim przypadku: we wszystkich nakrętkach oryginalnych kapturki trzymają się bardzo dobrze (widać na zdjęciu jak są zaklepane).
Natomiast te z ruchomym pierścieniem kapsle mają bardzo kiepsko zaklepane i we wszystkich odpadają.
Wydawać by się mogło, że te kapselki do głupi pomysł, ale z punktu np. widzenia estetyki wg mnie wygrywają z każdą chromowaną nakrętką, która po pewnym czasie przynajmniej na rantach będzie rdzewieć.
Osobiście na pewno nie zrezygnuję z tych nakrętek, dokupię tylko kilka oryginalnych, żeby się pozbyć zamienników będzie spokój.
Jak dla mnie to jedno i drugie to oryginał.
Ten u góry starszy, na dole nowszy.
Jak dbasz o to, żeby wszystko było OK i wymieniasz popsute nakrętki to super.
Problem się robi jak masz rozwalone nakładki i złapiesz kapcia na trasie. :(
Danielo_82 28-02-2019, 07:33 Ale przy okazji widać jak starte od dokręcania są powierzchnie dociskajace w nakretkach bez ruchomej podkładki.
Jak dla mnie to jedno i drugie to oryginał.
Ten u góry starszy, na dole nowszy.
Jak dbasz o to, żeby wszystko było OK i wymieniasz popsute nakrętki to super.
Problem się robi jak masz rozwalone nakładki i złapiesz kapcia na trasie. :(
Akurat nakrętka przy kapciu to najmniejszy problem jak s-max nie ma zapasu.
No dobra - ale wracając do meritum - zakładając że "uparłem się" by jednak kupić zamiennik (jednolity, bez tych nakładek) - który będzie najlepszy ? :)
Ale przy okazji widać jak starte od dokręcania są powierzchnie dociskajace w nakretkach bez ruchomej podkładki.
Raczej wyslizgane. Ja nie mam żadnego zastrzeżenia do tych nakrętek. Działają tak jak powinny.
kornata_m 01-03-2019, 06:27 Problem się robi jak masz rozwalone nakładki i złapiesz kapcia na trasie.
Rozwiązanie kupić klucz i dwie nasadki 21 i 20 i po problemie.
A tak na marginesie to czy ktoś próbował po odpadnięciu kapselka założyć go z powrotem na klej np do szyb? Jest on na tyle elastyczny, że powinien wytrzymać nawet odkręcanie pneumatem.
Chodzi o to, że blaszka jest cienka i deformuje się przy odkręceniu/dokręcaniu. Potem blokuje się w nasadce.
Pewnie każda metoda trochę pomoże (doginanie, wklejanie), ale prawda jest taka, że rozwiązanie będzie krótkotrwałe.
Jakąś alternatywą może być kupno nakrętki bez kapturka i dodatkowo ściąganych nakładek. W wielu samochodach jest to fabryczne rozwiązanie.
Ford w M12x1,5 ma takie nakrętki: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190301/be3c7dba37c4bbd2191e59ef82eb0ced.jpg
Panowie, a co powiedzie na te ? Nie będą wytrzymalsze niż wszystkie dotąd tutaj prezentowane ?
https://allegro.pl/oferta/nakretki-do-felg-m14x1-5-34mm-k21-ford-s-max-gala-7841708374
Tak, to będą najlepsze zamienniki.
Włoski producent z tego co kojarzę. Nakładka tylko na czubku, spadać nie będzie i powinna długo ładnie wyglądać.
markiz323 18-03-2019, 19:53 Ja dziś takie o to kupiłem
https://allegro.pl/oferta/nakretki-m14x1-5-do-felg-oem-ford-galaxy-s-max-7584554844
Wyglądają ok. Tu są po 4,50, a na innych aukcjach po 5,80 ;)
Ja dziś takie o to kupiłem
https://allegro.pl/oferta/nakretki-m14x1-5-do-felg-oem-ford-galaxy-s-max-7584554844
Wyglądają ok. Tu są po 4,50, a na innych aukcjach po 5,80 ;)
Jak będę przy aucie to Ci pokażę jak takie nakrętki wyglądają po jednej zimie. :roll:
Tak, to będą najlepsze zamienniki.
Włoski producent z tego co kojarzę. Nakładka tylko na czubku, spadać nie będzie i powinna długo ładnie wyglądać.
Tyle że na aukcji nie jest napisane czy będą pasowac do oryginalnych alufelg. Nie napisano też jaka jest szerokośc stożka, a to chyba ma znaczenie.
markiz323 19-03-2019, 03:39 Jak będę przy aucie to Ci pokażę jak takie nakrętki wyglądają po jednej zimie. :roll:
Ja je potrzebuję na sezon letni 8)
Tyle że na aukcji nie jest napisane czy będą pasowac do oryginalnych alufelg. Nie napisano też jaka jest szerokośc stożka, a to chyba ma znaczenie.
Sprzedający odpisał mi że pasują do oryginalnych alufelg. Średnica stożka 28. Także chyba na nie sie skuszę.
Zakupiłem w końcu takie:
https://allegro.pl/oferta/nakretki-chrom-do-felg-m14x1-5-ford-c-max-galaxy-7539894387
Ja zakupiłem także na znanym serwisie aukcyjnym takie pełne zakrętki do alu, podobne do tych z aukcji co lukast - pół roku minęło i zrobiły się rude, ogólnie tragedia.
markiz323 22-03-2019, 19:09 Zakupiłem w końcu takie:
https://allegro.pl/oferta/nakretki-chrom-do-felg-m14x1-5-ford-c-max-galaxy-7539894387
Oby Ci się sprawdziły, choć wyglądają identycznie jak moje po 4,50. Różnią się wytrzymałością.
Ja kupowałem z odbiorem osobistym i koleś mi powiedział, że te nakrętki które kupiłem, sprzedawane są nawet po 7 zł,
Podobno jak po 4,50 to dla niektórych za tanio ;)
https://srubydofelg.pl/nakretka-14x15-stozek-ruchomy-k21-kryta-5824/
Te są OK
Oby Ci się sprawdziły, choć wyglądają identycznie jak moje po 4,50. Różnią się wytrzymałością.
Ja kupowałem z odbiorem osobistym i koleś mi powiedział, że te nakrętki które kupiłem, sprzedawane są nawet po 7 zł,
Podobno jak po 4,50 to dla niektórych za tanio ;)
Niestety, moze byc tez tak ze masz racje... W dzisiejszych czasach ciezko o uczciwego sprzedawce. Mnie skusila wieksza twardosc, ale to moze byc blef. Teraz juz za pozno. Przyszly, wygladaja ok, beda u mnie tylko na lato (na zime mam stalowki). Ciekawe co napisal sprzedawca ze przywiezione z forda z niemiec, mysle ze to tez moze byc blef, bo nie bylo tego typu fabrycznych nakretek.
Nie bez powodu ford zrobił nierdzewne nakładki na przelotowe nakrętki.
Każda nakrętka chromowana lub ocynkowana po pewnym czasie zardzewieje, a w przypadku takiej nakładki nie. Pomijam fakt, że te nakładki to nie jest doskonałe rozwiązanie, ale odnośnie estetyki najlepsze na lata.
Dobra, po 8 latach i u mnie zaczęły odpadać plastikowe kapturki. Na razie 3 szt. ale widzę, że inżynierowie prawidłowo wyliczyli trwałość a wykonawcy przyłożyli się do roboty i za chwilę będę miał resztę kapturków w garści.
Co trzeba dzisisj kupić, żeby było ok? Na alledrogo widzę całe kpl. za ok 100 pln. Kupujemy to, czy zostaje mi ASO?
plastikowe kapturkiOne nie są plastikowe.Co trzeba dzisisj kupić, żeby było ok?Widząc takie pytanie w temacie, w którym o zamiennikach właściwie wszystko już napisano, aż się chce napisać jakieś piękne zdanie ze słowem "cynizm".
One nie są plastikowe.Widząc takie pytanie w temacie, w którym o zamiennikach właściwie wszystko już napisano, aż się chce napisać jakieś piękne zdanie ze słowem "cynizm".Ad. 1
Rzeczywiście, masz rację. Nie są.
W kwestii napisania wszystkiego po wsze czasy o zamiennikach: nie bardzo.
Ku potomności: zostaję przy oryginalnym rozwiązaniu. Mimo wad, wydaje się optymalnym rozwiązaniem.
Ad. 2
Przyjmuję. Kolega zaangażowany. Pozdrawiam.
Ku potomności: zostaję przy oryginalnym rozwiązaniu. Mimo wad, wydaje się optymalnym rozwiązaniem.
Jak zostajesz przy fabryce, to tu masz oryginał do S-Maxa:
https://stylauto.pl/sruby-i-nakretki-nakretka-kola,c46,p549,pl.html
Nie wiem jaka teraz jest cena w ASO.
Podziękował.
Cenę pewnie poznam jutro: 'nasze' Bemo i mój lokalny Germaz staną w szranki.
A co panowie powiecie na to?
https://allegro.pl/oferta/nakretki-m14x1-5-do-felg-oem-ford-s-max-k21-20szt-8305382848?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_opony_pla_opony_i_felgi&ev_adgr=Opony_i_Felgi&gclid=EAIaIQobChMIjqGenJ2N5AIVzOeyCh1KvQmuEAkYBiAB EgLN0_D_BwE
Mi zostaly 3 kapturki z 16. Wyleciala wiekszosc po 12km odcinku po kocich łbach....
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Koło niby nimi dokręcisz.
To jest jeszcze kopia wzoru ze starego typu nakrętek.
Fabryka z dalekiego wschodu i pytanie ile wytrzyma chrom przy tej cenie.
W Europie już się nie chromuje elementów na masową skalę w motoryzacji.
Te są z dobrej włoskiej fabryki i mają dekielek z nierdzewki, który nie odpada:
https://stylauto.pl/sruby-i-nakretki-nakretka-kola,c46,p1251,pl.html
A co panowie powiecie na to?
https://allegro.pl/oferta/nakretki-m14x1-5-do-felg-oem-ford-s-max-k21-20szt-8305382848?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_opony_pla_opony_i_felgi&ev_adgr=Opony_i_Felgi&gclid=EAIaIQobChMIjqGenJ2N5AIVzOeyCh1KvQmuEAkYBiAB EgLN0_D_BwE
Mi zostaly 3 kapturki z 16. Wyleciala wiekszosc po 12km odcinku po kocich łbach....
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Radzę się zastanowić, te nakretki maja gwint na całej długości, a z samego poczatku masz mały pierścień żeby stożek nie spadł. W oryginale gwint zaczyna się ok 3 mm głębiej, dokręcałem te nakrętki kluczem na 90Nm i jej pierwszy pierścień właśnie 3-4 mm zostal zaciśnięty w otworze. Dobrze że mam pod ręką kumatego mechanika i jakoś po 4 godzinach i lekkim uszkodzeniu gniazda wyciągnął cześć nakrętki.
Koło niby nimi dokręcisz.
To jest jeszcze kopia wzoru ze starego typu nakrętek.
Fabryka z dalekiego wschodu i pytanie ile wytrzyma chrom przy tej cenie.
W Europie już się nie chromuje elementów na masową skalę w motoryzacji.
Te są z dobrej włoskiej fabryki i mają dekielek z nierdzewki, który nie odpada:
https://stylauto.pl/sruby-i-nakretki-nakretka-kola,c46,p1251,pl.htmlTujko, a czy one beda pasowaly do orginalnych alu?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Tak. Wg mnie to jeden z najlepszych zamienników oryginalnych nakrętek do S-Maxa, Galaxy 2006-2015.
Oczywiście, jeżeli masz oryginalne alu z „dużymi otworami”.
Radzę się zastanowić, te nakretki maja gwint na całej długości...
Długość gwintu zasadniczo nie powinna tu robić żadnej różnicy. Jeśli dobrze pamiętam Ford nigdy nie robił podobnych nakrętek M14x1,5. Oryginał o podobnej konstrukcji był robiony do starszych Fordów, a mały stożek z przodu służy do tymczasowego zamontowania stalowej felgi z zapasu.
Normalnie nie powinno być możliwości, że on czegoś dotyka i zaklinuje się w feldze.
Masz jakieś zdjęcie?
Na pewno masz oryginalne felgi z „dużymi otworami”?
Tak. Wg mnie to jeden z najlepszych zamienników oryginalnych nakrętek do S-Maxa, Galaxy 2006-2015.
Oczywiście, jeżeli masz oryginalne alu z „dużymi otworami”.
Długość gwintu zasadniczo nie powinna tu robić żadnej różnicy. Jeśli dobrze pamiętam Ford nigdy nie robił podobnych nakrętek M14x1,5. Oryginał o podobnej konstrukcji był robiony do starszych Fordów, a mały stożek z przodu służy do tymczasowego zamontowania stalowej felgi z zapasu.
Normalnie nie powinno być możliwości, że on czegoś dotyka i zaklinuje się w feldze.
Masz jakieś zdjęcie?
Na pewno masz oryginalne felgi z „dużymi otworami”?
Mam teraz oryginalne nakrętki, porównaj początek jednej i drugiej. W tej oryginalnej jest jak pisałem. Ta z linku ma od początku zwoje. Zdjęcie oczywiście posiadam tylko wstyd przyznać, że mam problem żeby je tu dodać.
Każdy ma prawo wyboru i zrobi jak uważa. Ja więcej zamienników nie kupię w tym temacie.
Tak. Wg mnie to jeden z najlepszych zamienników oryginalnych nakrętek do S-Maxa, Galaxy 2006-2015.
Oczywiście, jeżeli masz oryginalne alu z „dużymi otworami”.
Długość gwintu zasadniczo nie powinna tu robić żadnej różnicy. Jeśli dobrze pamiętam Ford nigdy nie robił podobnych nakrętek M14x1,5. Oryginał o podobnej konstrukcji był robiony do starszych Fordów, a mały stożek z przodu służy do tymczasowego zamontowania stalowej felgi z zapasu.
Normalnie nie powinno być możliwości, że on czegoś dotyka i zaklinuje się w feldze.
Masz jakieś zdjęcie?
Na pewno masz oryginalne felgi z „dużymi otworami”?Mam takie alu jak na zdjeciu. Nie wiem czy sa to "duze otwory".
Te z Twojego linka w tytule napisane ze miedzy innymi do forda, a w opisie ze do land rovera. Beda pasowaly?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190819/0ba41ad65574698371b65c9611b99e4f.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190819/4460a0b2f7d98d0e07d089294eebab0e.jpg
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Mam teraz oryginalne nakrętki...
Niezła akcja. Z tymi zamiennikami nie miałem za dużo do czynienia. Zastanawia mnie tylko, czemu to się stało? Zasadniczo ta cześć nakrętki niczego nie powinna dotykać [emoji848]
Beda pasowaly?
Będą pasowały :)
Ja mam takie, firmy Febi: https://m.intercars.pl/produkty/337160-nakretka-kola-febi
Przelatane jakies 5tys km i poki co jest ok. Mozna dostac w nizszych cenach. To ogloszenie na szybko wyszukalem.
orzel_man 21-08-2019, 10:11 Kurde 22zł za jedną sztukę... grubo. ja w poprzednim s maxie kupiłem takie
https://allegro.pl/oferta/nakretki-do-felg-m14x1-50-k21-chrom-ford-s-max-6970549817
i śmigało bez problemów... i śmiga dalej o ile wiem
I przynajmniej z tymi kapturkami nie było problemu.
Nie oszczędzam na swoich autach, ale 450zl za nakrętki to trochę hardcore.
ori pewnie jeszcze droższe.
::::edit:::: małe sprostowanie, stosowałem te nakrętki do felg NIE Oryginalnych. tylko do Tomasonów TN4 oraz OZ aniversary 35
Tu cena jest bardzo wysoka. Za swoje Febi placilem cos kolo 14zl/szt. Ori kosztuja 23zl/szt o ile pamietam, bo mialem juz kupowac.
Tu cena jest bardzo wysoka. Za swoje Febi placilem cos kolo 14zl/szt. Ori kosztuja 23zl/szt o ile pamietam, bo mialem juz kupowac.
Te Febi i te:
https://stylauto.pl/sruby-i-nakretki-nakretka-kola,c46,p549,pl.html
to wszystko oryginały.
orzel_man 26-08-2019, 10:22 Mam pytanko?
Nie chcę zakładać nowego tematu.
Nabyłem ostatnio S-maXa międzylifta...
czy możliwe że są w nim nakrętki na klucz 19??
w poprzednim miałem 21.
były jakieś zmiany ?
Zabyłem ostatnio S-maXa międzylifta... czy możliwe że są w nim nakrętki na klucz 19?? w poprzednim miałem 21. były jakieś zmiany ?Nie było żadnych zmian. Nakrętki oryginalne są na klucz 21. Chyba, że Ci pospadały te osławione "kapturki", to wtedy klucz 21 się będzie ślizgał na "gołej" nakrętce. W takim przypadku pasował będzie raczej klucz 20 niż 19.
Możliwe, ale tylko w wypadku, jeśli masz nieoryginalne felgi i do nich są nakrętki na klucz 19 (zazwyczaj dlatego, że klucz 21 nie wchodzi w otwór w feldze) i to jest OK, lub opcja nr 2: masz oryginalne felgi, ale ktoś założył do nich złe nakrętki (nie ma nakrętek M14x1,5 z dużym stożkiem na klucz 19) i to trzeba zmienić.
Nie było żadnych zmian. Nakrętki oryginalne są na klucz 21. Chyba, że Ci pospadały te osławione "kapturki", to wtedy klucz 21 się będzie ślizgał na "gołej" nakrętce. W takim przypadku pasował będzie raczej klucz 20 niż 19.
No chyba, że to ta opcja :)
orzel_man 26-08-2019, 10:59 Fele mam nieoryginalne. I w poprzednim S maxie również miałem nieori i dlatego musiałem kupić klucz z cienkimi ściankami w rozmiarze 21. bo właśnie nie wchodził w gniazdo.
Fure kupiłem od "maniaka motoryzacyjnego" i wątpię by dobrał złe nakrętki.
kapturki są wszystkie.
Zapytaj custom, może on coś podpowie :p
Spokojnie możesz mieć nakrętki na klucz 19.
Sam rozmiar klucza akurat nie ma znaczenia. Ważne, żeby klucz wszedł w otwór w feldze i stożek był prawidłowo dobrany.
orzel_man 26-08-2019, 11:17 tak zapytałem w swoim wątku osobno.
MAG również ma u siebie 19 ze względu na to że fele nie są ori.
więc looz ;)
dzięki wielkie za info.
chyba jednak sobie kupię zestaw nasadek do kół i będzie spokój ;)
https://allegro.pl/oferta/klucze-nasadowe-udarowe-do-felg-17-19-21mm-7284485750?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_opony_pla_opony_i_felgi&ev_adgr=Opony_i_Felgi&gclid=EAIaIQobChMIg6rekaeg5AIVQqoYCh1iNw_KEAQYAyAB EgJoE_D_BwE
lukasek85 19-09-2019, 07:05 Witam kolegów
Zakupiłem ostatnio takie nakrętki:
https://allegro.pl/oferta/nakretka-kola-febi-bilstein-ford-galaxy-s-max-8013405448
Poprzednie miałem z ruchomym stożkiem i teraz mam obawy czy te z febi mogą być. Ogólnie wykonanie bardzo dobre. Aukcję podałem przykładową a nakrętki zamawiałem ze strony ford-esklep.pl i tam są po 12,50 zł/szt. Jeśli ma ktoś takie to proszę o informacje jak się sprawują w oryginalnych felgach.
Ja mam te nakrętki ale założone dopiero 2 tygodnie temu. Ogólnie wyglądają bardzo solidnie i pasują do oryginalnych alusów.
Febi też robi śruby/nakrętki na pierwszy montaż dla wielu producentów.
To jest oryginalna nakrętka, jaką Ford zastąpił wersję z ruchomym stożkiem.
Tak w ogóle, występują też wersje tej nakrętki, w których stożek się obraca (wygląda tak samo). Nakrętka jak najbardziej pasuje do oryginalnych, starszych felg Forda z „dużymi otworami”.
Witam wszystkim,
"spacjaliści" z wulkanizacji po wymianie opon z zimowych na letnie, pogubili mi ponad połowę nakrętek.
Nie wiem czy mam oryginalne (kupując Smax prawie rok temu był komplet) czy zamienniki, wiem na pewno, że felga oryginalna (jak na zdjęciu).
Czy możecie proszę polecić mi jakieś zamienniki najbardziej pasujące do tych, które mam obecnie - chyba, że mam oryginały, to wówczas takie...
Proszę was o jakieś sugestie, bo nigdy nakrętek na śrubach nie miałem więc kompletnie nie znam tematu - wiem tylko, że obecnie wygląda to słabo...
danek7902 30-03-2020, 14:06 Masz w 100% oryginalne nakrętki z których pogubili nakładki. Mam na sprzedaż komplet oryginalnych naketek z zabezpieczeniami w dziale "sprzedam"
Bump:
Bump:
Bump: https://allegro.pl/oferta/nakretka-kola-febi-bilstein-ford-galaxy-wa6-8869726941
x
amorkowate 30-03-2020, 16:15 Witam, miałem ten sam problem z kapturkami na tych nakrętkach.
Zakupiłem
https://allegro.pl/oferta/nakretki-m14x1-5-do-felg-oem-ford-s-max-k21-20szt-8305382848?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Jestem zadowolony
Tu masz oryginały:
https://stylauto.pl/sruby-i-nakretki-nakretka-kola,c46,p549,pl.html
Tu masz bardzo dobre włoskie zamienniki z kapturkami z nierdzewki - kapturki nie spadają, ponieważ są tylko na samej końcówce nakrętki, a na feldze długo wyglądają dobrze, bo nie korodują.
https://stylauto.pl/sruby-i-nakretki-nakretka-kola,c46,p1251,pl.html
danek7902 30-03-2020, 18:54 Tu masz oryginały:
https://stylauto.pl/sruby-i-nakretki-nakretka-kola,c46,p549,pl.html
Tu masz bardzo dobre włoskie zamienniki z kapturkami z nierdzewki - kapturki nie spadają, ponieważ są tylko na samej końcówce nakrętki, a na feldze długo wyglądają dobrze, bo nie korodują.
https://stylauto.pl/sruby-i-nakretki-nakretka-kola,c46,p1251,pl.html
Ale to są nakrętki bez ruchomego stożka. Jeżeli kupować to tylko z ruchomym stożkiem raz że mniej cierpią gniazga w feldze a najważniejsze mniejsza możliwość samoodkręcenia.
Jestem zadowolony
taak? a ile już je masz? bo moje carbonado co kupiłem do fusiona dziś właśnie wysypałem z woreczka, wyglądają na czarno-rdzawe kule - mają 2 sezony za sobą ;)
... wyglądają na czarno-rdzawe kule - mają 2 sezony za sobą ;)
Bo to chińszczyzna. W Europie już się praktycznie nie chromuje. Wszystkie chromowane śruby/nakrętki to Chiny ewentualnie USA. Niestety cena robi trochę robotę. Amerykańskie śruby firmy McGuard mają dożywotnią gwarancję na chrom. Jak coś się dzieje wymieniają śruby na nowe, ale nie mają nakrętek do Forda i płacisz ponad 30zł/szt.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
amorkowate 31-03-2020, 10:59 taak? a ile już je masz? bo moje carbonado co kupiłem do fusiona dziś właśnie wysypałem z woreczka, wyglądają na czarno-rdzawe kule - mają 2 sezony za sobą ;)
Witam
Już mam je jakiś czas, może nie wyglądają na nówki ale też nie są zardzewiałe lub niewiadomo jakie czarne. Nie spadają im jakieś kapturki zaciśnięte na prasie. Wyglądają ok i sprawdzają się. Może trafiłem na partię w miarę dobre i tyle. :)
Cześć,
Ostatnio zamówiłem nowe felgi do mojego S-Maxa https://allegro.pl/oferta/felgi-ford-s-max-kuga-galaxy-mondeo-focus-oryginal-12990333035
Sprzedawca zapewnił mnie, że felgi będą pasować jednak dopiero dzisiaj mnie powiadomił, że będę potrzebował nakrętek bez pływających stożków. Pytanie czy ktoś miał podobną sytuację i mógłby mi powiedzieć jak to jest i ewentualnie podlinkowac pasujące nakrętki?
Ostatnio kupowałem te
https://allegro.pl/oferta/nakretka-ford-org-m12-x-1-5-h-19-stozek-peln-focus-9442289396
Pasują do oryginalnych Ronali jak i do Tomasonów
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
|
|