Zobacz pełną wersję : FOCUS vs KIA vs SKODA

ŁukaszD
30-08-2023, 20:51
Cześć. Mam na oku Focusa Active w wersji z litrowym silnikiem 155 KM, nadwozie kombi. Teoretycznie ma wszystko czego potrzebuję. Niemniej jednak muszę auto skredytować, a patrząc na inne auta, to taniej wychodzi Skoda Octavia lub Kia Ceed w kombi. Do tego te dwie marki oferują ciągle silniki 4-ro cylindrowe o zbliżonej do Focusa mocy. Z tych aut najlepiej podoba mi się Focus, mamy Fiestę 1.0 125KM, ale mimo wszystko boję się trochę czy taki samochód za kilka lat z przebiegami rzędu 150 tys. km. będzie jeszcze sprzedawalny. A zapytam jeszcze inaczej - zależy mi na dobrym wyciszeniu - która z powyższych marek, ewentualnie jaka inna w budżecie ok. 120 tys. zł będzie najcichsza? I jeszcze jedno - raczej nie chcę SUV-a. Ma za to być bagażnik minimum 500 litrów. Na razie tyle dylematów, może inne się pojawią w trakcie dyskusji. Dzięki za wszelkie uwagi....

lukaszooo
31-08-2023, 05:16
Jeżdżę Fordami od lat, nie boje się małych silników. Miałem 1.5eb w Mondeo mk5, teraz mam 3 cylindrowe 1.5 w kudze . Kupilem jako drugie auto Ecosporta 1.0 w automacie z 2022r i to jest jedna wielka pomyłka.
Malutki silnik, ograniczany niby dla ekonomi , mocy może jest wystarczająco do jezdny koło domu ale brak NM więc musi się trochę wkręcić. Spalanie to jakiś kosmos, przy jeździe emeryckiej w trasie 8L a koło domu 11L.... Edge 2.7L V6 BiTurbo 340hp pali ok 12L. Pytam się gdzie tu ekonomia ?

Focus MK4 to małe auto, silnik jak dla mnie słaby.
Octavia to o segment większe auto, silniki dużo fajniejsze ale wnętrze jak to w skodzie średnie.

mskgs
31-08-2023, 06:32
Jak zależy Ci na wyciszeniu to nawet nie patrz na Kie. Wyciszenie Ceeda jest tragiczne, nie ma co porównywać do Focusa. Fiesta Mk8 (Mk7 zresztą też) jest nawet dużo lepiej wyciszona od Ceeda.

cattani75
31-08-2023, 08:31
Wyciszenie zawsze można zlecić za kilka tysięcy firmom zajmującym się tym profesjonalnie.

smokeh
31-08-2023, 08:40