Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2001-2008] Gumowe odboje maski - te bliżej zamka - ma ktoś?


romano11
31-08-2023, 20:07
Powitać all :D

Jak w temacie: w pasie przednim są wytłoczone cztery punkty na odboje maski. U mnie odboje są tylko te "zewnętrzne" , a z ASO wiem, że w moim modelu te "wewnętrzne" podobno nie występowały.
Czy te środkowe odboje były/są takie same, jak skrajne?
W jakiej wersji występowały i czy w ogóle było ich więcej, niż dwa?

slawomirro
01-09-2023, 08:24
a z ASO wiem, że w moim modelu te "wewnętrzne" podobno nie występowały.


ASO kłamie. U mnie, fabrycznie:


https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=129841&stc=1&d=1693553031



edit:
tu masz nr części:
https://sklep.autohobby.pl/product-pol-22410-ODBOJ-MASKI-FIESTA-03-04-FUSION-04-12-_-1235160-_-2N1H-8B000-AA.html


... a tak swoją droga, to masz ekstremalnie ładnie umyty silnik, jak z fabryki. :one:

romano11
01-09-2023, 19:14
ASO kłamie.
... a tak swoją droga, to masz ekstremalnie ładnie umyty silnik, jak z fabryki. :one:

Dzięki za info i namiar. A więc jednak te odboje się różnią od tych skrajnych :(
Co do ASO, to pan zapytany o nie, na podstawie numeru VIN zawyrokował, że w tym bolidzie ich nie było - sądziłem, że to jakiś ekstras typu hamulce tarczowe z tyłu w mocniejszych wersjach silnikowych. A Ty masz 1.6 więc może faktycznie do słabszych nie dawali, ale jaki to by miało sens, to nie wiem.

A fota silnika... masz rację: pewnie był umyty przez handlarza - dlatego taki czysty :D i o ile ja starałem się utrzymać ten stan rzeczy, to bolid eksploatowany przez kobietę... raczej rzadko ma unoszoną maskę, a jeśli już, to nie w celach czystościowych :mrgreen:
Ale dopiero teraz - po kilku latach - wiem, co było robione, na czym ktoś przyżydził itp. Np. korek zbiornika płynu spryskiwacza - ktoś w ramach oszczędności zatkał go... korkiem z pięciolitrowej bańki z płynem :570:
Nie ma styropianowej wkładki koła zapasowego i jeszcze parę innych kwiatków się znajdzie. Za to zastanawia mnie fakt, że układ wydechowy jest w jednym kawałku, a jeśli wierzyć mądrej książce - rurę w jednym kawałku montowała fabryka - po wymianie jest już łączona :shock: pomijając przebieg prawie 160kkm to w latach jest to absolutny rekord w mojej dotychczasowej praktyce motoryzacyjnej - bolid z 2006 roku. Co prawda plecionka już jest zmęczona życiem i na dniach mam nadzieję wymienić cały układ chyba, ze zatrzyma mnie nakrętka na łączeniu wylotu kata z rurą wydechową: jedną śrubę rozwierciłem, ale druga jest tak umiejscowiona, że od góry ją widać, ale dostać się do niej to już zupełnie inna sprawa. Będzie okazja wypróbować przecinak do nakrętek :D

timbersher
01-09-2023, 20:02
Wszystko jest tak jak powinno być. U mnie w oryginale od nowości 261 tys. silnik 1.3 70km 2004 r, te wewnętrzne są identyczne jak u Sławka, dopiero się przyjrzałem, że u Ciebie ich nie ma.

Co do układu wydechowego plecionka, rury i tłumik wymienione u mnie były przy 210 tys. Z tego co pamiętam do Fiesty 1.3 rura była dużo droższa i kupiłem do mazdy 2. Przy montażu okazało się że mocowanie do kat. jest pod innym kątem trzeba było odciąć i przespawać. Katalizator cały czas pierwszy co mnie dziwi, ale może tyle wytrzymują.

klocolus
02-09-2023, 22:49
Wszystko jest tak jak powinno być. U mnie w oryginale od nowości 261 tys. silnik 1.3 70km 2004 r, te wewnętrzne są identyczne jak u Sławka, dopiero się przyjrzałem, że u Ciebie ich nie ma.

Mogły być różnice m.in. między krajami sprzedaży np. mondeo mk3 i mk4 wychodziły z salonu PL m.in. bez osłon podwozia i niektórych wygłuszeń. Aż sam sprawdzę jak jest w naszej rodzinnej st150 czy są 2 czy 4

slawomirro
03-09-2023, 16:39
Katalizator cały czas pierwszy co mnie dziwi, ale może tyle wytrzymują.

Mnie też dziwi, że po 16 latach mimo rdzy naprawdę mocno go z zewnątrz pokrywającej, nadal czyści spaliny tak, że na SKP wychodzi " jak z fabryki". Może to ze powodu tego, że kat siedzi dość wysoko, jest zintegrowany z kolektorem wydechowym i nie łapie syfu z podwozia, więc się trzyma dobrze. A przy okazji jest nie do odkręcenia lub odcięcia przez złodziei bez demontażu wielu części.

Te braki odboi pod maską to dziwna sprawa. Ok, ja mam wersję Ghia, ale w życiu nie doszukiwałbym się takich oszczędności w innych wersjach. Z drugiej strony Ford umie zaskakiwać. Przykładowo dowiedziałem się dopiero niedawno, że było kilka wersji kolumien kierowniczych w Fieście. Część ma zupełny brak regulacji kierownicy dół-góra, inne ją mają (to moja), a inne mają jeszcze regulację przybliżenie-oddalenie od deski rozdzielczej (auto kolegi z tego forum, wersja Trend). Dlaczego Ghia nie ma tej najbogatszej opcji, dziwi mnie bardzo.

klocolus
06-09-2023, 12:45
ż sam sprawdzę jak jest w naszej rodzinnej st150 czy są 2 czy 4

Mamy 4 :D

romano11
06-09-2023, 19:46
Mamy 4 :D

Szczęściarz... :D

romano11
13-09-2023, 19:07
ASO kłamie. U mnie, fabrycznie

Może jednak ASO nie kłamało, bo przy zamawianiu odbojów znalazłem zapis:

STOSOWANE W MODELACH: FIESTA 2003-2004, FUSION 2004-2012

Tylko że Ty masz bolid z 2007 roku, więc sam już nie wiem...

Tak, czy siak - temat do zamknięcia :D