Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Zablokowana kierownica i stacyjka
Hej. Pacjent, focus mk2 kombi benzyna, rano żona wsiadła do samochodu i zonk. Kierownica zablokowana i stacyjka też. Nie można przekręcić ani stacyjki ani kierownicy. Odblokowanie klasyczne czyli jednoczesne przekręcenie kluczyka i kierownicy tez nie działa. Jakieś sugestie co z tym zrobić i co mogło się stać? Z góry dzięki za pomoc.
Stacyjka do wymiany, mechanicznie się już pewnie wyrobiła i rozpadła.
Stacyjka do wymiany, mechanicznie się już pewnie wyrobiła i rozpadła.
Wystarczy sama stacyjka? A immobilizer? W fordzie chyba jest wszystko połączone tzn stacyjka kluczyk i chyba cos z zegarami?
Wyjąć bębenek, włożyć drugi.
Zwykle pomaga.
Ale jeśli nie bylo oznak wcześniej to pewnie auto stoi na krzywym i zablokowalo zapadkę.
Rusz kierownicą, przytrzymaj i przekręć kluczyk.
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)
Kierownica tez jest zablokowana, samochód stoi na równej powierzchni na parkingu. Przez głowę przeszło mi tez czy może to być przez wilgoć? Bo dzisiaj bardzo padało i wilgotna noc była ale łudzę się tylko tym. Tyle lat i nigdy nie było podobnej sytuacji.
konieczko5 20-09-2023, 08:07 ...
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)
Pisałem wcześniej że ,,klasyczne odblokowanie" nie idzie ;). Kierownica zablokowana i kluczyk nie kręci się.
Nie cytuj całych postów zwłaszcza gdy odpowiadasz bezpośrednio na nie.
czy może to być przez wilgoć?
Nie.
To nie wilgoć.
Napisałem co masz zrobić.
Przeczytaj, zrozum,wykonaj.
Bębenek masz na mysli sama wkładkę tak?
krzys1968 20-09-2023, 09:25 Bębenek masz na mysli sama wkładkę tak?
Łapiesz za kierownica krecisz do oporu w lewo lub prawo wzaleznosci w ktorym kierunku jest zablokowana kierownica i wtedy dopiero prubiujesz przekrecic kluczy.
Pisałem że kierownica jest tez zablokowana.
Trzecia osoba podaje Ci to samo rozwiązanie na tacy, tylko innymi słowami.
Poproś kogoś kto Ci przetłumaczy I wykonaj.
technik08 20-09-2023, 11:19 Dokąd szarpiąc sie z kierownicą nie przełączysz stacyjki w pozycję 1 , nie obdlokujesz kierownicy . Jeśli Ci się to nie uda , to mogą blokować się zapadki zamka , czyli stacyjka do wymiany .
krzys1968 20-09-2023, 11:21 Pisałem że kierownica jest tez zablokowana.
Moze z innej beczki. Napisz w jakiej pozycji kierownica jest zablokowana na wprost czy skirecona w prawo lub w lewo?
thesperado 20-09-2023, 15:28 Może napisz gdzie (miasto) to auto stoi, bo może wyważasz otwarte drzwi. Są mobilni fachowcy od takich rzeczy i może nawet w twojej okolicy, a i tak bez wizyty u nich raczej niewiele zrobisz samemu w przyszłości. Temat przerobiłem w FF2 z twojego rocznika, tylko zdążyłem dojechać do speca zanim zablokowała się na amen. Stacyjka po naprawie robi ponad cztery lata, a wtedy koszt był 100,-
Miasto to Bielsk Podlaski. Województwo podlaskie.
Powiedzcie mi jedna rzecz. Czy żeby dobrać się do stacyjki muszę zdejmować kierownice? Kierownica jest na wprost także jest problem żeby dobrać się do tych otworów żeby odpiąć poduszkę. Otwory są zasłonięte przez plastikowa obudowę. Czy te plastikowe obudowy można zdjąć bez zdejmowania kierownicy? Od spodu są na pewno dwie śruby na imbus jeżeli się nie mylę. Czy jest możliwe zdjąć te plastiki i dobrać się do stacyjki żeby wymienić wkładkę lub ostatecznie cała stacyjkę?
thesperado 20-09-2023, 20:09 Z całym szacunkiem, zbyt wiele opcji to nie masz. Na początek poszukałbym speca od tego typu problemów choćby w Białymstoku, gdyż nawet jak Ci się uda auto uruchomić, to od razu jechałbym do niego, bo i tu pewności nie mam do wyjęcia wkładu stacyjki w sposób nieinwazyjny trzeba kluczyk przekręcić, a sytuacja, w której się znalazłeś może się szybko powtórzyć. Może ktoś podrzuci sposób jak wyjąć wkład stacyjki samemu lub YT pomoże. Jak się nie uda, to zostanie laweta lub po dogadaniu sprawy ze specem od tego typu problemów np. w Białymstoku (kolega konieczko5 jest z tych okolic, można by go podpytać), demontaż stacyjki razem z kolumną kierowniczą i w takim stanie zawiezienie jej do niego. Można problem rozwiązać w sposób mocno inwazyjny ale to koszta, immo, dwa kluczyki itp.
mocno inwazyjny ale to koszta, immo, dwa kluczyki
Bzdura.
Napisalem co jest do wymiany, reszta to wymyslanie osób które kompletnie nie wiedzą o czym piszą.
Niemniej, nadal twierdzę że jest duża szansa że obejdzie się bez wymiany bębenka.
Demontaż bębenka jest tylko w jedej pozycji kluczyka i nie trzeba dotykać kierownicy.
To jak sobie z tym poradzić, zależy już od fachowca.
wolfwolf 20-09-2023, 20:23 Może jest zablokowana tzw. KOSTKA do której dochodzą wszystkie przewody w stacyjce. Zablokowana kostka nie pozwala obrócić kluczem w stacyjce. Zablokowana jest wtedy stacyjka i kierownica. Należy wymontować stacyjkę i wymienić kostkę. Kostka to drobiazg ORI kosztuje 100 złotych.
Wyjąć bębenek, włożyć drugi.
Jeszcze raz zapytam. Mówiąc bębenek masz na myśli wkładkę czy ten bębenek to jest wogole inna częścią. Możesz powiedzieć jak krok po kroku Ty byś
to ogarną?
Należy wymontować stacyjkę i wymienić kostkę.
I znów bzdura.
Kostkę mozna zdemontować bez demontażu stacyjki.
Co do tłumaczenia "jak" zdjąć zabezpieczenia antykradzieżowe.
Nie jesteśmy na forum dla domorosłych włamywaczy.
Dla pragnących "poćwiczyć wychodzenie z błędu", polecam zakup
Np tego
https://allegro.pl/oferta/3m51-3f880-ac-stacyjka-kluczyk-ford-focus-mk2-14213223839
To co dałeś w linku to jest cały komplet stacyjki jak rozumiem. W skład tego wchodzi kluczyk cała obudowa stacyjki, wkładka w której siedzi kluczyk i kostka na końcu zgadza się?
Tak, całość jest przykręcona do kolumny kierownicy.
smietana 21-09-2023, 07:16 Moim zdaniem zdecydowane i mocne szarpniecia kierownica i kluczykiem by pomogly.
Uwierz mi nie idzie nic.
Dzwoniłem dzisiaj do sklepu z częściami i chyba nie dostane nowej stacyjki. Zostaje mi tylko teraz albo całą używkę z kluczykiem kupić lub wymienić sam wkład z kluczykiem i później tylko zamienić groty w kluczykach.
thesperado 21-09-2023, 07:40 Demontaż bębenka jest tylko w jedej pozycji kluczyka i nie trzeba dotykać kierownicy.
Tylko kolega może tej pozycji nie ustawić jak ma zablokowany wkład/bębenek jak wynika z wpisów. Także uważam, że obejdzie się bez wymiany i wystarczy naprawa, gdyż sam to doświadczyłem, ale u mnie po manewrach kluczykiem w stacyjce dało się uruchomić samochód, a co za tym idzie dojechać do fachowca, a ten miał możliwość ustawienie kluczyka w pozycję, w której to draństwo wyszło, zrobił swoją robotę na poczekaniu w krócej niż godzina i póki nie ma problemów. Kłopot w tym jak dostarczyć stacyjkę z samochodem do speca, bo być może w miejscu, gdzie stoi pojazd mobilne usługi w tym zakresie są trudno dostępne. Z tego powodu proponowałem dostarczenie samej kolumny ze stacyjką po wcześniejszym dogadaniu się, a o metodzie "mocno inwazyjnej" wspomniałem wskazując jednocześnie jej wady
metodzie "mocno inwazyjnej" wspomniałem wskazując jednocześnie jej wady
mocno inwazyjny ale to koszta, immo, dwa kluczyki
I co do tego ma immo?
Zupełnie nic.
Przy wyrwaniu całej kol.kier.? Zupełnie nic.
Przy wymianie wkładki? Zupełnie nic.
Kolega doradza w dziedzinie o której nie ma pojęcia i tylko wprowadza zamieszanie.
Wyrywanie całej kolumny kierownicy nie ma w ogóle sensu.
Tak jak i kilka innych "grubych" robót, trzeba skupić się na samej wkładce, a to czysto mechaniczna część.
thesperado 21-09-2023, 08:43 Może i nie mam pojęcia, choć mnie ten problem dopadł i został rozwiązany, ale masz sposób na wyjęcie wkładki bez ustawienia kluczyka w odpowiedniej pozycji "domowym sposobem", bo jak rozumiem kluczyka w stacyjce obrócić nie można i problem nie leży w tym, że układ kierowniczy jest "napięty"? Zapewne by mu to pomogło, a sam także bym skorzystał w przyszłości, bo wiem że takie rzeczy się zdarzają. Wyjmie sobie wkładkę, a dalej to już z górki, fakt sprawa czysto mechaniczna. Za to jak zechce wymienić całą stacyjkę, mniejsza o powód sytuacja nieco ulegnie zmianie.
Za to jak zechce wymienić całą stacyjkę, mniejsza o powód sytuacja nieco ulegnie zmianie.
NIE
Przeczytaj co napisałem.
A wiec udało się dobrać do stacyjki i teraz pytanie, jak odkręcić te 2 śruby czy bolce nie wiem jak to nazwać żeby odkręcić stacyjkę od bloku kierownicy? Macie jakieś pomysły?
thesperado 21-09-2023, 10:01 Antej nie chcę się sprzeczać, bo doświadczeniem przy Fordach bijesz mnie na głowę i za szacunek, ale przynajmniej coś takiego https://allegro.pl/oferta/nowa-stacyjka-ford-focus-ii-mk2-b-max-c-max-kuga-12416582666?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax&ev_campaign_id=17996333742&gclid=EAIaIQobChMI_a3L4p27gQMVA-R3Ch2WPAHiEAQYAiABEgIQN_D_BwE pasuje wyjąć na początek, zobaczyć czy robi i naprawić (u mnie tak było) lub wymienić jeśli tu tkwi problem. Można w sposób mniej lub bardziej inwazyjny pozbyć się stacyjki z kolumny kierowniczej i wtedy robi się sprawa prostsza. Można także wyjąc kolumnę ze stacyjką i zawieźć do naprawy I teraz jak się wymieni wkład lub nawet cała stacyjkę (choć nie sądzę by była taka konieczność na podstawie swojego przypadku), to czy nie ma zabawy z transponderami bo pasuje coś z nimi zrobić, choćby przełożyć, a co jak jeszcze kolega nie ma bieda-kluczyków jak na foto i Twojego doświadczenia oraz wiedzy. W sumie nie wiadomo jakie kolega ma możliwości, miejsce usterki ogranicza zapewne możliwe opcje, walka z kluczykiem i kołem kierownicy nic nie daję, kostka stacyjki to ślepy trop, bo można ją wypiąć.
Kierownica odblokowana kluczyk się przekręcił. Wkładka tez wyjęta i to wina wkładki bo znowu nie można przekręcić kluczyka. Także szukam wkładki.
thesperado 21-09-2023, 10:26 Super, więc po temacie.
https://allegro.pl/oferta/nowa-stacyjka-ford-focus-ii-mk2-b-max-c-max-kuga-12416582666?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax&ev_campaign_id=17996333742&gclid=EAIaIQobChMI_a3L4p27gQMVA-R3Ch2WPAHiEAQYAiABEgIQN_D_BwE
kurde widzę tylko taka nowa ale kluczyki są bez przycisków. Ja mam taki okrągły z przyciskami wiec pewnie ten nie będzie pasował żeby przełożyć grot. Chyba ze jest inne rozwiązanie?
przełożyć grot
#23
ręce opadywują
Wiem o tym ale szukałem samej wkładki nie całej stacyjki ale nie znalazłem wiec kupie najprawdopodobniej całą stacyjkę i wyjmę sam z niej wkładkę.
Masz jeden klucz do auta?
Maska i drzwi zostaną na stary grot, chyba że ktoś chce się bawić w rozbieranie wkładki i ustawianie zapadek.
Same wkładki i groty widełki kupić to żaden problem.
Tak mam jeden klucz.
A jakbym kupił nowy wkład i miałbym klucze bez przycisków to czy mając obok klucz z przyciskami i immobi to odpaliłbym auto? U znajomego w jakimś starym aucie mistubishi tak działa. Zastanawiam sie czy tu tez tak może byc.
To czas pomyśleć o drugim.
Nie wiem czy szlaczek nie jest po prostu wytarty, a sama wkładka jest ok.
W Jajku jest pestka immo, jak będzie ta pestka przy pętli immo to można nawet śrubokrętem, kręcić w stacyjce.
Panowie kolejny problem. Przyszła nowa cała nowa stacyjka. Wyjąłem z nowej wkład i włożyłem do swojego samochodu. Przełożyłem groty między kluczykami i nie mogę odpalić. Kostka zostala stara. Jakieś pomysły?
Nie możesz odpalić w sensie kręci ale nie odpala czy nawet nie kręci?
smietana 23-09-2023, 11:30 No a jak ma dzialac jak transponder jest w innym kluczyku? Masz chociaz go przy stacyjce ten z Twoim transponderem?
jak ma dzialac jak transponder jest w innym kluczyku?
Kolega czasem pomyśli zanim naciśnie ENTER?
Przeciez napisał
Przełożyłem groty między kluczykami
Auto nadaje się do diagnostyki, szklane kule nic nie pokazują.
smietana 23-09-2023, 11:46 Kolega czasem pomyśli zanim naciśnie ENTER?
.
No to wlasnie kolega powinien najpierw pomyslec zanim napiesz kasliwy komentarz.
Bo u mnie np transponder jest w czesci z grotem w plastkowej obejmie.
Pomysl kupil nowa wkladke, wlozyl zamiast starej, wiec zeby odpalic musi miec nowy grot a nie swoj. Wiec przelozyl do czesci z elektronika(stary kluczyk) grot od nowego. Wiec jakim cudem chcesz zeby mu auto odpalilo?
Trzeba do czesci plastikowej w nowym grocie przelozyc transponder ze starego grota..... plus stara elektronika.... masakra diagnostyke to swojemu zachowaniu zrob.
Albo prosciej stara stacyjka 1, stary grot z transponderem 1, stara elektornika 1.
Nowa stacyjka 2, nowy grot z transponderem 2, nowa elektornika 2.
Zeby dzialalo po zamianie wkladki 1 na 2 to trzeba zlozyc kluczyk grot2, transponder1, elektronika1.
A stworzyl grot2, transponder2, elektronika1....
To forum chyba jest tez dla ludzi którzy mają mniejsza wiedzę na temat fordów albo jej w ogóle nie maja i tu szukają pomocy tak mi się przynajmniej wydaje.
Problem rozwiązany. Plastikowa obejma wkładu stacyjki pomimo tego że wszystkie kable były do niej podłączone nie może ,,wisieć". Musi siedzieć na swoim miejscu. Samochód od razu odpalił jak włożyłem ta plastikową obejmę na miejsce. Musi tam coś być w niej w środku o czym nie wiedziałem.
Dziękuję wszystko za pomoc, moja wiedza powiększyła się o kolejną rzecz pomimo różnych komentarzy tych normalnych i tych wrednych że tak powiem. Dziękuje.
Tak, nazywa się to pętla indukcyjna od sytemu PATS i służy do odczytu pestki immo.
To dość oczywiste że wszystkie elementy auta mają swoje miejsce i powinny tam trafić po demontażu.
Koledze smietana jak zwykle gratulujemy "niewiedzy".
|
|